Dakar Rally 2009

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor David Westenbrink » vr jan 16, 2009 10:52

De Rooy mist gewoon de goeie backup in de vorm van senior, dan had hij echt wel aan de leiding gelegen.

Die gekke Kamazzen rijden samen op net als de VW's en kunnen/durven dus ook mee risico's nemen. De Rooy moet bij problemen nu minstens 20min wachten op teammaat Duisters, die 15min later start en een stuk minder snel is.

Maar ja, keuze vh team...
David Westenbrink
 
Berichten: 896
Geregistreerd: do aug 29, 2002 16:54
Woonplaats: Meppel

Berichtdoor Cinq-Power » vr jan 16, 2009 11:47

mmrizio schreef:Over De Rooy vs. de Russen: Ik zag in de samenvatting van gisteravond gooi en smijtwerk van de Kamazzen, zoals ik dat bij De Rooy nog nooit zag.
Het doet me pijn, maar dan ben ik bang dat zij de overwinning toch wel verdienen, ondanks hun soms onsportieve en onsympatieke gedrag.

Maurice


Heb Chagin horen zeggen dat Gerard veel rustiger en daardoor constanter is gaan rijden, en dat ie in de komende jaren nog veel en veel meer tegenstand gaat krijgen van hem.

Gooien en smijten is niet altijd beter, en ik heb ook het idee dat de kamazzen strakker en lager op de veren staan dan Gerard en dan is gooien iets makkelijker.
Avatar gebruiker
Cinq-Power
 
Berichten: 1461
Geregistreerd: zo okt 28, 2007 13:47
Woonplaats: Wageningen

Berichtdoor Cinq-Power » vr jan 16, 2009 12:43

Gister nog een intervieuw gezien met van Loon op RTL7.

Jammer dat dat uitgezonden werd op de dag dat hij uitvalt.

Is ie toch nog ff in beeld geweest.


Wel weer een routeverandering voor de verandering.

Start is pas op CP4 ivm regen.
Avatar gebruiker
Cinq-Power
 
Berichten: 1461
Geregistreerd: zo okt 28, 2007 13:47
Woonplaats: Wageningen

Berichtdoor Eldek » vr jan 16, 2009 13:22

Van Loon staat/stond op de proef met een kapotte versnellingsbak. Hulp was ondreweg. Met wat geluk stond hij in het geneutraliseerde deel en kan vandaag toch nog starten.
Eldek
 
Berichten: 43
Geregistreerd: wo maart 12, 2003 18:42
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Eldek » vr jan 16, 2009 13:53

Hulp mocht kennelijk niet baten, zie onderstaand bericht.

In etappe 12 zijn Erik en Marc gestrand met een kapotte versnellingsbak.

Toen ze via de satelliettelefoon geen verbinding konden krijgen met het serviceteam, zijn Erik en Marc zelf op zoek gegaan naar hulp. Toen de servicetruck de buggy gevonden had -Erik en Marc waren toen al naar het dichtstbijzijnde dorp gelopen- stond deze vast in de rivier. Hij was er met geen mogelijkheid uit te krijgen, waardoor de versnellingsbak niet gewisseld kon worden. Hierdoor hebben ze de etappe niet kunnen uitrijden, met als gevolg het einde van de Dakar race voor Erik en Marc.
Eldek
 
Berichten: 43
Geregistreerd: wo maart 12, 2003 18:42
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Smitje » vr jan 16, 2009 14:34

Eldek schreef:Hulp mocht kennelijk niet baten, zie onderstaand bericht.

In etappe 12 zijn Erik en Marc gestrand met een kapotte versnellingsbak.

Toen ze via de satelliettelefoon geen verbinding konden krijgen met het serviceteam, zijn Erik en Marc zelf op zoek gegaan naar hulp. Toen de servicetruck de buggy gevonden had -Erik en Marc waren toen al naar het dichtstbijzijnde dorp gelopen- stond deze vast in de rivier. Hij was er met geen mogelijkheid uit te krijgen, waardoor de versnellingsbak niet gewisseld kon worden. Hierdoor hebben ze de etappe niet kunnen uitrijden, met als gevolg het einde van de Dakar race voor Erik en Marc.


Zonde! :( Het ging Erik goed af. Hij kan toch een aardig potje sturen. Volgend jaar nog maar een keer lijkt me!
Smitje
 
Berichten: 57
Geregistreerd: ma jul 02, 2007 8:48
Woonplaats: Boxtel

Berichtdoor Cinq-Power » vr jan 16, 2009 16:37

The Flying Dutchman... rally-raid style!


"This is new for me but I love it". Jurgen Van Den Goorbergh was more used to MotoGP tracks and five-star hotels than to the sand dunes of the Atacama desert and the tent at the bivouac. The Dutchman raced for 7 seasons at the highest level in speed bike racing but he certainly did get used to the Dakar he is discovering this year. Best proof is his 19th place in the general standings just two special stages shy of the finish. "My MotoGP expertise brings me a lot in this rally-raid. My advantage is that I can drive fast and think at the same time. At 300km/h, you must be able to make the right decisions fast. I can focus on several things like navigation or the traces to follow at the same time." Already convinced by this new discipline, the one who used to be called the "Flying Dutchman" on the speed biking scene is thinking about new challenges: "If the Dakar goes back to Africa, I will keep the bike, if we come back here, I will do it in a car..."
Avatar gebruiker
Cinq-Power
 
Berichten: 1461
Geregistreerd: zo okt 28, 2007 13:47
Woonplaats: Wageningen

Berichtdoor Cinq-Power » vr jan 16, 2009 19:29

Kuipers tijdstraf gekregen voor de proef van gister.

Totaal 2 uur.

Terwijl tegen hem gezegd was dat de proef geneutraliseerd was.


bron rtlgp
Avatar gebruiker
Cinq-Power
 
Berichten: 1461
Geregistreerd: zo okt 28, 2007 13:47
Woonplaats: Wageningen

Berichtdoor stefan van houten » vr jan 16, 2009 19:40

Het kan best zijn dat we volgend jaar helemaal geen team de Rooy in de Dakar hebben, Gerard heeft het helemaal gehad met de dakar. Hij vindt het jammer dat de vrachtwagens altijd als laatste moeten starten en daardoor veel last hebben van langzamere auto's. Hij stelt voor dat de vrachtwagens volgend jaar met zijn allen de Africa race gaan rijden.
stefan van houten
 
Berichten: 515
Geregistreerd: ma jan 28, 2008 21:21
Woonplaats: Waskemeer

Berichtdoor Campos » vr jan 16, 2009 19:41

Volgens mij zit Allister weer een dagje achter het stuur van de McRae Enduro, aan de tijd op de eerste tijdcontrole te zien :)
Avatar gebruiker
Campos
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: wo dec 10, 2003 12:44
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor Bartrallyfan » vr jan 16, 2009 19:47

stefan van houten schreef:Het kan best zijn dat we volgend jaar helemaal geen team de Rooy in de Dakar hebben, Gerard heeft het helemaal gehad met de dakar. Hij vindt het jammer dat de vrachtwagens altijd als laatste moeten starten en daardoor veel last hebben van langzamere auto's. Hij stelt voor dat de vrachtwagens volgend jaar met zijn allen de Africa race gaan rijden.
Ik vindt dat hij al de hele rally aan het klagen is, volgens mij heeft hij nagenoeg geen tegenslag gehad en toch maar zeuren, hij begint een beetje op een slechte verliezer te lijken. Maar ik vindt zijn prestatie er niet minder om heel jammer dat hij de Kamaz trucks niet bij kan houden :(
rallyfanteam "de bende rond venray"
Avatar gebruiker
Bartrallyfan
 
Berichten: 1033
Geregistreerd: zo feb 25, 2007 14:04
Woonplaats: venray

Berichtdoor Bartrallyfan » vr jan 16, 2009 22:22

Ik ben benieuwd of Rene Kuipers zijn 10e plaats kan behouden, Chicherit staat 8 minuten achter hem en is normaal gezien een stuk sneller. maar ze rijden wel allebij in een BMW dus mischien mag hij er niet meer voorbij?
rallyfanteam "de bende rond venray"
Avatar gebruiker
Bartrallyfan
 
Berichten: 1033
Geregistreerd: zo feb 25, 2007 14:04
Woonplaats: venray

Berichtdoor jordysport » vr jan 16, 2009 22:36

Bartrallyfan schreef:
stefan van houten schreef:Het kan best zijn dat we volgend jaar helemaal geen team de Rooy in de Dakar hebben, Gerard heeft het helemaal gehad met de dakar. Hij vindt het jammer dat de vrachtwagens altijd als laatste moeten starten en daardoor veel last hebben van langzamere auto's. Hij stelt voor dat de vrachtwagens volgend jaar met zijn allen de Africa race gaan rijden.
Ik vindt dat hij al de hele rally aan het klagen is, volgens mij heeft hij nagenoeg geen tegenslag gehad en toch maar zeuren, hij begint een beetje op een slechte verliezer te lijken. Maar ik vindt zijn prestatie er niet minder om heel jammer dat hij de Kamaz trucks niet bij kan houden :(


Vind wel dat Gerard een punt heeft. Met name in de eerste week was het zeker voor de trucks toch wel een beetje een optocht met heel veel stof wat toch heel veel gevaar opleverde voor de motorrijders. Verschillende on-boards lieten dat duidelijk zien. Er werdt toen best vaak gezegd dat iemand uren achter een langzamere deelnemer moest aanrijden.

Als je kijkt naar de Afrikaanse Dakar is dat toch anders. Ik vind zelf de Dakar in Afrika mooier maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.
A.S.O. komt ook niet heel zelfverzekerd over met toch wel rare (of Franse) beslissingen en links en rechts hoor je wel meer rijders klagen.
Avatar gebruiker
jordysport
 
Berichten: 683
Geregistreerd: zo jul 20, 2008 17:33
Woonplaats: scherpenzeel

Berichtdoor Manfred_D » za jan 17, 2009 8:12

Bartrallyfan schreef:
stefan van houten schreef:Het kan best zijn dat we volgend jaar helemaal geen team de Rooy in de Dakar hebben, Gerard heeft het helemaal gehad met de dakar. Hij vindt het jammer dat de vrachtwagens altijd als laatste moeten starten en daardoor veel last hebben van langzamere auto's. Hij stelt voor dat de vrachtwagens volgend jaar met zijn allen de Africa race gaan rijden.
Ik vindt dat hij al de hele rally aan het klagen is, volgens mij heeft hij nagenoeg geen tegenslag gehad en toch maar zeuren, hij begint een beetje op een slechte verliezer te lijken. Maar ik vindt zijn prestatie er niet minder om heel jammer dat hij de Kamaz trucks niet bij kan houden :(


Als een rally te zwaar is voor je moet je er idd maar over aan het nadenken of je hem nog wel wil rijden!
Manfred_D
 
Berichten: 248
Geregistreerd: zo jan 20, 2008 10:45

Berichtdoor Frank B. » za jan 17, 2009 9:52

Inderdaad ik vond ook soms rare beslissingen van de organisatie; etappes ingekort of geannuleerd, dit hoort niet helemaal bij de “Avontuur Spirit” van de Dakar!

Wel moet ik toegeven dat de Argentijnen (en Chilenen) echte autosport liefhebbers zijn die daar zijn voor de wagens en het spektakel. Die helpen de deelnemers zonder de bijbedoeling (lees €) zoals in Afrika.

Mvg,
Frank
Avatar gebruiker
Frank B.
 
Berichten: 30
Geregistreerd: za jan 03, 2009 9:23
Woonplaats: Diksmuide (B)

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten