Pagina 3 van 3

BerichtGeplaatst: do maart 26, 2009 21:02
door JoostS
frans-jaap moree schreef:het valt mij op dat er een lampje onder de bumper zit, is dat altijd al zo geweest?

Het wordt nog wel eens gebruikt om een bulletcam (onboardcamera) extra bij te lichten. Weet niet of dat hier ook het geval is.

BerichtGeplaatst: do maart 26, 2009 23:20
door frans-jaap moree
JoostS schreef:
frans-jaap moree schreef:het valt mij op dat er een lampje onder de bumper zit, is dat altijd al zo geweest?

Het wordt nog wel eens gebruikt om een bulletcam (onboardcamera) extra bij te lichten. Weet niet of dat hier ook het geval is.


oke dan weet ik dat ook weer! :wink:

BerichtGeplaatst: vr maart 27, 2009 13:21
door actionmedia4all.com
frans-jaap moree schreef:
JoostS schreef:
frans-jaap moree schreef:het valt mij op dat er een lampje onder de bumper zit, is dat altijd al zo geweest?

Het wordt nog wel eens gebruikt om een bulletcam (onboardcamera) extra bij te lichten. Weet niet of dat hier ook het geval is.


oke dan weet ik dat ook weer! :wink:


Jammer, maar alle uitleg tot nu toe ten spijt, het licht (taal grapje) :mrgreen: toch anders. Het lampje is een zeer nauwkeurige snelheidsmeter.
Ik kon me dit nog herrinneren van een stuk dat ik ooit in de Autoweek heb gelezen. Ik heb even via Google gezocht en dit plaatje met bijbehorende Duitse tekst gevonden.

Afbeelding
"Über Raddrehzahlgeber an den Antriebsrädern, Schlupf und Geschwindigkeit (Meßgerät am Stoßfänger) wird exakt die Greifkraft der Reifen ermittelt."
Bron Autobild.de

BerichtGeplaatst: vr maart 27, 2009 13:31
door Wolter
Daarmee word de snelheidsmeting niet ''vervuild'' door de wielspin en kan dus de mate van wielspin/tractie worden geanalyseerd.

BerichtGeplaatst: vr maart 27, 2009 13:34
door Red_Spike
Wolter schreef:Daarmee word de snelheidsmeting niet ''vervuild'' door de wielspin en kan dus de mate van wielspin/tractie worden geanalyseerd.


In de F1 zie je vaak een lange "buis" op de neus staan (tijdens de tests dan), daar meten ze dat ook mee toch?

BerichtGeplaatst: vr maart 27, 2009 13:41
door nkroeze
Red_Spike schreef:
Wolter schreef:Daarmee word de snelheidsmeting niet ''vervuild'' door de wielspin en kan dus de mate van wielspin/tractie worden geanalyseerd.


In de F1 zie je vaak een lange "buis" op de neus staan (tijdens de tests dan), daar meten ze dat ook mee toch?


Daar meten ze de "wind" snelheid mee.... Die is dus niet altijd precies evenredig aan de gereden snelheid :)

BerichtGeplaatst: vr maart 27, 2009 14:01
door JoostS
Oke, nooit geweten, wel inventief in ieder geval. :)

BerichtGeplaatst: vr maart 27, 2009 14:05
door frans-jaap moree
appart systeem, maar leuk om te weten.
maar dit zit toch niet standaard op de C4 wrc?
mij is het in iedergeval nog nooit opgevallen.

BerichtGeplaatst: vr maart 27, 2009 14:10
door Armand
Jullie hebben het allemaal mis. Het is de nieuwe "reverse ALS". Dat wil zeggen dat de uitlaat niet meer achter zit, maar voor. Althans dat heb ik gehoord, ergens op een service, tijdens een rally, in een bepaald land...

BerichtGeplaatst: vr maart 27, 2009 14:32
door actionmedia4all.com
Armand schreef:Jullie hebben het allemaal mis. Het is de nieuwe "reverse ALS". Dat wil zeggen dat de uitlaat niet meer achter zit, maar voor. Althans dat heb ik gehoord, ergens op een service, tijdens een rally, in een bepaald land...


1 april is pas volgende week woensdag......

BerichtGeplaatst: vr maart 27, 2009 15:45
door Holkers
Owh God, begint dat nu al?... ;)

Nee, geen Skoda dit jaar...

BerichtGeplaatst: vr maart 27, 2009 16:34
door Hans Jacobs
1 april of niet, de foto's staan online !

www.rallyandraces.com

Reacties wellekome ...

Groeten,
Hans.

BerichtGeplaatst: za maart 28, 2009 13:00
door actionmedia4all.com
Maarten waar is je avatar gebleven?

BerichtGeplaatst: za maart 28, 2009 14:37
door brekmans

BerichtGeplaatst: zo maart 29, 2009 11:03
door Sjeik1981
http://freecaster.tv/1000003_1007413


Weet niet of deze al geplaatst was, maar hier zie je toch mooie beelden van de clash