Nieuwe merkencup

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor briljant » vr apr 10, 2009 11:42

Armand schreef: Ik kom jouw naam niet zo heel veel tegen in de annalen van de rallysport.
Telt sponsoring niet mee dan?
Want dat doet het bedrijf van Manfred namelijk wel.
Bastiaan van Lingen
Avatar gebruiker
briljant
 
Berichten: 3178
Geregistreerd: di nov 12, 2002 19:45
Woonplaats: Hoogenweg

Berichtdoor Arjan19 » vr apr 10, 2009 12:45

wat hangt hier toch weer een grimmig sfeertje! :shock:
Arjan19
 
Berichten: 382
Geregistreerd: za sep 16, 2006 12:12
Woonplaats: Emmeloord

Berichtdoor Armand » vr apr 10, 2009 12:55

Is Manfred Nederlands kampioen sponsoren dan... Fijn dat Manfred geld in een auto of organisatie wil stoppen... Spreekt voor hem, maar zijn soms ietwat grote mond ook. Zal voor de rest een fijne kerel zijn... Ik baseer me op wat hij hier af en toe loslaat.
Avatar gebruiker
Armand
 
Berichten: 728
Geregistreerd: vr feb 07, 2003 16:10
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Holkers » vr apr 10, 2009 12:59

En dan gaan we het vanaf nu over wat anders hebben, anders gaat er wel een stofzuiger door het topic heen. Obama of Osama, iedereen kan posten, ook al heeft de persoon in kwestie niets direct met de sport te maken.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Re: Nieuwe merkencup

Berichtdoor kolkie » vr apr 10, 2009 13:39

Rene Markus schreef:Ik ben erg benieuwd naar reactie op een eventuele PandaCup in Nederland.

Ik las ergens dat de Fiat 500 meer voor de jongere categorie ingezet gaat worden en dan kan de PandaCup vallen in de categorie Als Het Maar Gezellig Is.

Wat lees jullie reactie's wel!

FIAT PANDA KIT CAR,

* 1368 cm3, 140 hp
* 930 kg
* 6-speed gearbox
* a differential of increased internal friction
* radiators, oil coolers
* ventilated front brakes dials 285 mm
* Drivers rear brakes 240 mm
* hydraulic handbrake
* transmission steering gear for less
* Sporting suspension of the couplings type UNIBALL



Ontopic: doe maar niet. Gewoon mee rijden als enige in NL: prima. Publiek zal wel een keer :D -en of :lol: -en, de cynische mensen wellicht :roll: -en (maar die zijn dan vooral al weer bezig elders te komen om daar een half uur van tevoren naar reclame auto's te kijken :D ).

Waarom? Laat ik beginnen met een stukje algemene tekst over rallycups. Je hebt naar mijn mening in Nederland 2 soorten cups:
Categorie 1: ten eerste de cups die ondersteund worden vanuit een bedrijf en/of importeur zoals de colts, de kalossen en in het verleden de cinqs, seicents en micra's. Dit zijn cups waarvan je als team bij aanvang wéét dat het een keer gaat ophouden en je dus met een auto werkt die nadien oneerbiedig gezegd weinig/niets meer waard is. Typisch zie je ook door de jaren heen bijna geen nieuwe auto's gebouwd worden, naar ik vermoed vanwege het eindige karakter en relatief goede budget van de teams. Laatste voordeel is de vaak centrale marketing van het hele verhaal.
GROOT nadeel van deze cups is alleen dat de basisauto geen spectakel-vehikel is, je geen geschuif op indrukwekkende snelheden etc. etc. ziet en het daarmee voor het publiek na 2 of 3 op houdt om leuk te zijn (voor de deelnemers gaat dit niet op, die hebben meestal bakken met plezier).
Categorie 2: ten tweede heb je de wat ik even 'hobbycups' noem. Dus de volvo's/205/325/m3compact. Typisch in mindere mate/niet ondersteund door een bedrijf/importeur waardoor je soort van automatisch aan de onderkant van het deelnemersveld komt te zitten, namelijk de teams met minder financiele middelen. Maakt niet uit, ik kan er van genieten want met weinig geld wordt je vaak inventief :) . Ook typisch hiervan is dat er door de jaren heen veel (bijna afgeschreven) straatauto's worden opgebouwd tot rallyauto en er nieuwe aanwas blijft komen. Daarom kun je bij dit soort cups m.i. wat lastiger de stekker eruit trekken omdat je (te) ver vooruit moet kijken. Stel dat je aankondigd dat je 'm over 4 jaar wilt afschaffen maar over 3 jaar staan er 20 e30jes/205jes aan de start dan wil je daar wel op terugkomen :shock: . In feite moet je zo'n cup een eigen dood laten sterven en HOPEN dat je er niet teveel/geen kleine teams mee afschrijft. Komt nog eens bij dat het publiek het oudere spul wel kan waarderen vanwege het hoge gooi- en smijtgehalte wat je er vaker ziet.

Om bij het begin terug te komen: waarom dan geen panda-cup? Als ik de specificaties lees is het een vrij duur ding om te bouwen, dus dit valt voor mij niet onder de categorie 2 cups. Daarnaast is de auto botweg te langzaam voor het geld en te niet-boeiend voor het publiek. Dus zou het een soort categorie 1 auto moeten zijn maar daarvoor ontbreekt elke vorm van ondersteuning, wat gezien de leeftijd van de auto volkomen logisch is. Kortom: ik vind het een overbodige klasse.

Slotnoot: vraag me niet wat ik van de 350Z-cup moet vinden, deze past niet in 1 van mijn hokjes. Dit omdat het behoorlijk nieuwe auto's zijn mét spectakelgehalte maar zonder ondersteuning. Ben dan ook erg benieuwd hoeveel auto's we hiervan over 2 jaar op de rallypaden zijn. Wat scheelt is dat er duizenden 350z's te vinden zijn dus toekomstig gezien moet dat de bouwprijs kunnen drukken maar denk dat zo'n ding best duur is qua running costs.
kolkie
 
Berichten: 218
Geregistreerd: ma feb 20, 2006 13:56
Woonplaats: Vroomshoop/Den Bosch

Berichtdoor TWENGELTJE » vr apr 10, 2009 14:00

Ik denk dat de kosten van de 350z ongeveer gelijk zijn aan de M3compact

En die 350z is er al een tijdje hoor
TWENGELTJE
 
Berichten: 3360
Geregistreerd: vr okt 28, 2005 13:04
Woonplaats: almelo

Re: re

Berichtdoor MartijnB » vr apr 10, 2009 14:30

Campos schreef:
mastersevius schreef:
MartijnB schreef:
Campos schreef:
Henry schreef:
official No. 27768 schreef:Let er op dat er al echt heel veel cups zijn (en er ook een aantal het niet gelukt is ondanks genoeg deelname). Tevens denk ik dat de Fiat 500 ook beter oogt / moderner is en dus bij gering prijsverschil veel populairder gaat worden.
Hoeveel van deze panda's zijn er te krijgen en tegen welke prijs?
Welk jaarbudget denk je aan en wordt het een rally of sprint cup?

21500 EURO Aanschaf

Doe er 1500 bij en je rijdt 2 jaar zonder zorgen in de 205Cup.
Met 130pk op 796 kilo en een korte bak nog steeds competitief.. En dit jaar weer minimaal 9 deelnemers.


2 jaar maar :lol: voor 23.000 euro....

daar koop je onderhand een Evo voor


maar rijd je dan zonder zorgen :roll:

Nee zoals hij zegt, daar koop je een Evo voor. Die je vervolgens 2 jaar in de schuur kan laten staan :D
Veel mensen (en MartijnB weet dat best hoor) vergeten dat of weten het niet, maar een auto kopen is 1 ding, het budget hebben om er 1 of 2 jaar mee te rijden is een tweede..


Ik weet dat zeker wel ja maar 23.000 euro voor 2 seizoenen 205cup rijden is wel een beetje erg hoog gegrepen.
Een 205 bouwen kost je een keer rond de 5000 euro ongeveer

setje remmen per jaar rond de 300
een stuk of 8 banden 800 euro

benzine voor 6 wedstrijden laat ik het eens erg ruim nemen(incl transport) 1500 euro

en eventuele schades geplofte bak of iets dergelijks 1500 per jaar
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1951
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Berichtdoor official No. 27768 » vr apr 10, 2009 17:00

Je moet je ook nog inschrijven....maar ok

Die Panda cup, ach, best leuk als er weer nieuwe auto's aan de start staan maar ik denk dat er eerst echt goed naar het draagvlak / werkelijke deelnemers aantal moet worden gekeken voordat er energie / website's / geld enz enz ingestoken wordt...
Succes ermee!
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
Avatar gebruiker
official No. 27768
 
Berichten: 2934
Geregistreerd: wo feb 15, 2006 16:47
Woonplaats: Zutphen

Berichtdoor Roger en Jolanda » vr apr 10, 2009 18:39

Hein schreef:
Roger en Jolanda schreef:Wat we wel moeten bedenken is dat als we zo doorgaan en het startveld blijft kleiner worden we beter 100 mensen kunnen laten starten met een low budget auto als 3 met een WRC.


die snap ik niet. Als je een WRC kunt bekostigen waarom er dan niet mee rijden. Waar wou je die 'low budget' teamns vandaan halen als ze nu al niet starten?


Roger en Jolanda schreef:Wat hier ,ook doorfotograven, soms vergeten word is dat startnummer 100 net zo bezig is met de sport, opzijn manier en met zijn budget) als de zogenaamde top ! en misschijn wel gedrevenen.Krijg iedere keer je auto maar klaar en regel maar ff het start geld.......


Eens, en dat vergeten de meesten ook niet. Maar de startnummer 100 moet dan geen foto's gaan 'jatten' op sites van fotografen of rallysport onder het mom van ik wil een goede foto, maar het mag niks kosten want ik ben een low budget team. Ik kan geen € 25 (ik noem maar een dwarsstraat) missen voor een goede foto, maar neem wel drie sets banden en teveel benzine mee naar de wedstrijd.

Roger en Jolanda schreef:Een WRC kopen en er dan mee rijden heeft meer met geld te maken als met liefde voor de sport.(daar komt de discussie)


Welke discussie? Wat een onzin deze opmerking.

Roger en Jolanda schreef:Als we dus nog een cup zouden maken enwe maken het daardoor interesssanter om in te stappen .................lang leve de sport


We hebben al cups genoeg. Nog een er bij? Niet handig. Ga dan kijken of het interessant is om in te stappen in een van de andere cups


Door reactie te geven en je mening te geven door quote te gebruiken is een discussie, een discussie hoeft niet altijd negatief te zijn hoor.

Je opmerking over de WRC slaat de plank finaal mis, ik heb het helemaal niet over niet rijdenmet je wrc. Ik heb het over het kleiner worden van het veld in zijn geheel als je dat kunt opkrikken door wat gerichtere cups te maken waarom niet.

De opmerking over foto,s jatten heeft niets met cups te maken slaat de plank weer mis.

En nog een cup ik vind het prima :wink:
:shock: 8) www.rallyteamvandesande.nl
niet geremd door enige vorm van kennis
Roger en Jolanda
 
Berichten: 635
Geregistreerd: zo feb 22, 2009 8:32

Berichtdoor Roger en Jolanda » vr apr 10, 2009 18:41

Holkers schreef:F !!!

Fotografen

als ik bij de fototopic kijk de fotograaf die daar in de binnen bocht licht is er eenmet een v toch?

sorry voor mijn spel foutje
:shock: 8) www.rallyteamvandesande.nl
niet geremd door enige vorm van kennis
Roger en Jolanda
 
Berichten: 635
Geregistreerd: zo feb 22, 2009 8:32

Berichtdoor Holkers » vr apr 10, 2009 18:43

liggende fotografen zijn altijd fotograven ;)
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor Roger en Jolanda » vr apr 10, 2009 18:47

Holkers schreef:liggende fotografen zijn altijd fotograven ;)

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: YEP
:shock: 8) www.rallyteamvandesande.nl
niet geremd door enige vorm van kennis
Roger en Jolanda
 
Berichten: 635
Geregistreerd: zo feb 22, 2009 8:32

Berichtdoor sleepy hunter » za apr 11, 2009 14:18

Een nieuwe cup er bij vind ik wel een leuk idee, maar dan wel 1 die betaalbaar is voor de kleinere teams. maar ik vrees dat de KNAF zich niet echt geroepen voeld. Ik val dan onder de klasse Hobbyrijders ( beetje jammer die woord keuze worden weer in hokje geplaatst) maar ik denk dat wij even veel lol en spanning hebben dan de Grote jongens. En als wij met ons zeer klein budget kampioen worden of een wedstrijd winnen denk IK dat we meer plezier aan onze overwinning hebben dan de grote teams met het grote geld. De reden is dat wij er hard voor moeten werken om de auto in goede staat te houden en niet de mogelijk ( budget) hebben om hem bij een dealer of ander bedrijf neer te kunnen zetten om alles na te lopen en/ of te herstellen.

Maar een nieuwe cup ja van mij mag het.

En voor dat geld wat z,n Fiat Panda kost.Daar kunnen we aardig lang mee rijden meer dat 2 seizoenen. BDW onze auto is te huur .

En fotograven en foto,s lease? tja soms het zoeken wie nou net die 1e foto heeft gemaakt. Wie was nou die fotograaf met dat hesje .
Misschien een idee om aan het begin van het seizoen een lijst te maken met welke fotograaf met welk nummer rond loopt. Zal wel niets worden maar niet geschoten is altijd mis.

sander[/b]
sleepy hunter
 
Berichten: 88
Geregistreerd: do okt 19, 2006 9:11
Woonplaats: balk FRIESLAND

Berichtdoor Wolter » za apr 11, 2009 14:50

sleepy hunter schreef:En fotograven en foto,s lease? tja soms het zoeken wie nou net die 1e foto heeft gemaakt. Wie was nou die fotograaf met dat hesje .
Misschien een idee om aan het begin van het seizoen een lijst te maken met welke fotograaf met welk nummer rond loopt. Zal wel niets worden maar niet geschoten is altijd mis.

De nummers zijn (net zoals bij de equipes) per rally verschillend. ;)
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor Hein » za apr 11, 2009 15:05

Roger en Jolanda schreef:
Hein schreef:
Roger en Jolanda schreef:Wat we wel moeten bedenken is dat als we zo doorgaan en het startveld blijft kleiner worden we beter 100 mensen kunnen laten starten met een low budget auto als 3 met een WRC.


die snap ik niet. Als je een WRC kunt bekostigen waarom er dan niet mee rijden. Waar wou je die 'low budget' teamns vandaan halen als ze nu al niet starten?


Roger en Jolanda schreef:Wat hier ,ook doorfotograven, soms vergeten word is dat startnummer 100 net zo bezig is met de sport, opzijn manier en met zijn budget) als de zogenaamde top ! en misschijn wel gedrevenen.Krijg iedere keer je auto maar klaar en regel maar ff het start geld.......


Eens, en dat vergeten de meesten ook niet. Maar de startnummer 100 moet dan geen foto's gaan 'jatten' op sites van fotografen of rallysport onder het mom van ik wil een goede foto, maar het mag niks kosten want ik ben een low budget team. Ik kan geen € 25 (ik noem maar een dwarsstraat) missen voor een goede foto, maar neem wel drie sets banden en teveel benzine mee naar de wedstrijd.

Roger en Jolanda schreef:Een WRC kopen en er dan mee rijden heeft meer met geld te maken als met liefde voor de sport.(daar komt de discussie)


Welke discussie? Wat een onzin deze opmerking.

Roger en Jolanda schreef:Als we dus nog een cup zouden maken enwe maken het daardoor interesssanter om in te stappen .................lang leve de sport


We hebben al cups genoeg. Nog een er bij? Niet handig. Ga dan kijken of het interessant is om in te stappen in een van de andere cups


Door reactie te geven en je mening te geven door quote te gebruiken is een discussie, een discussie hoeft niet altijd negatief te zijn hoor.



Ik hou wel van discusie hoor.

Roger en Jolanda schreef:Je opmerking over de WRC slaat de plank finaal mis, ik heb het helemaal niet over niet rijdenmet je wrc. Ik heb het over het kleiner worden van het veld in zijn geheel als je dat kunt opkrikken door wat gerichtere cups te maken waarom niet.


Zoals ik al schreef ik snap hem niet. Nog steeds niet overigens.

Roger en Jolanda schreef:De opmerking over foto,s jatten heeft niets met cups te maken slaat de plank weer mis.


Deze opmerking heeft te maken met de schampere reactie als een fotograaf aangeeft voor, laten we zeggen startnummer 40 te verkassen. Ik weet ook dat startnummer 100 met heel veel plezier bezig is met de sport. Maar nummer 100 wil wel voor een duppie op de eerste rij zitten als het gaat om foto's. Mijn fototas, en ik denk die vanm veel collega's is duurder dan een 205 opbouwen.

Een 205 bouwen kost je een keer rond de 5000 euro ongeveer


maar ik moet wel mijn foto's voor niks afstaan.

Roger en Jolanda schreef:En nog een cup ik vind het prima :wink:


Ik heb daar zo mijn twijfels over. :wink:
Be yourself, there are too many others
Hein
 
Berichten: 2352
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:27
Woonplaats: Elst Gld

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron