Goede doelen actie!

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Goede doelen actie!

Berichtdoor hardenberg » zo sep 06, 2009 22:33

Beste mensen,

Mijn naam is Klaas Potgieter, ex navi, 44 jaar, getrouwd, heb drie kinderen (7,9 en 12 jaar)en woon in Hardenberg, gelegen in het prachtige Vechtdal. Ik ben vele jaren aktief geweest als navigator bij verschillende teams maar moest vanwege mijn spierziekte mijn helm aan de wilgen hangen. Sinds vier jaar is bij mij Dystonie geconstateerd in de vorm van Torticollis Spasmodica. Daarom zou ik u graag uw aandacht willen vragen voor het volgende.

Wat wil ik gaan doen:
Het behalen van een plaats in het Guinness Book of World Records door als persoon met een lichamelijke beperking (Dystonie) per scootmobiel een monstertocht van 3000 Km te maken binnen 35 dagen. De tocht zal gaan door geheel Nederland waarbij ik alle provincies aan zal doen.
Doel:
Hiermee wil ik onder andere een geldinzamelingsactie organiseren voor de Dystonievereniging om extra onderzoek te kunnen doen aangaande Dystonie (50% van de opbrengst).
Er wordt momenteel wel onderzoek gedaan naar Dystonie maar dat is in vergelijking met vele andere ziektes nog maar mondjesmaat. Om hier aandacht voor te vragen en extra geld in te zamelen wil ik via deze weg mijn steentje bijdragen. Daarnaast wil ik voor de voor velen nog onbekende ziekte extra aandacht geven en natuurlijk meer bekendheid geven aan Dystonie.
Van de andere 50% van de opbrengst wil ik een start maken met een forellenvisserij die aangepast en deels bedoeld is voor mensen met een verstandelijke en/of lichamelijke handicap en ouderen.

Wat is Dystonie:
Dystonie is een Neurologische ziekte waarbij er een stoornis is in de spierspanning. (een bewegingsstoornis die in vele vormen kan voorkomen)
Waar de hersenen de coördinatie van onze bewegingen regelen, in de basale ganglia, gaat er bij Dystoniepatienten iets fout waardoor er onwillekeurige oncontroleerbare spiercontracties, verkrampingen ontstaan. Daardoor kunnen draaiende, wringende bewegingen ontstaan, abnormale houdingen van een of meer lichaamsdelen. Dystoniepatienten kunnen deze bewegingen niet beïnvloeden. De aandoening gaat veelal gepaard met voortdurende pijn en vermoeidheid.
Dystonie is een chronische ziekte en genezing is nog niet mogelijk. Dystonie komt in Nederland voor bij ongeveer 1500 personen en wordt door vele artsen vanwege de onbekendheid pas na jaren herkend.

Vertrek van de monstertocht zal zijn zodra de voorbereidingen en de benodigde middelen en sponsorgelden binnen zijn. De geplande vertrekdatum is op 21 maart vanaf de nieuwe markt in Hardenberg om op 24 april weer in Hardenberg aan te komen.

Het huidige record is in handen van de Engelsman John Duckworth. Hij heeft 2662.8 km afgelegd binnen 37 dagen.

Ik wil dit record verbreken en mijn doelstelling is om +/- 3000 km per scootmobiel binnen maximaal 35 dagen af te leggen.
De reis zal door geheel Nederland gaan en wil daarbij alle provincies aandoen. Hierbij wil ik via video- en fotoreportages laten zien hoe mooi Nederland is en zal dus de vele bezienswaardigheden en mooie gebieden passeren.
Financiële sponsoring kan per kilometer en natuurlijk een bedrag in een keer. Daarnaast zijn ter beschikking stelling van - of sponsoring in goederen natuurlijk ook van harte welkom.

Publiciteit:

TV Programma Eigenheimers (3 Uitzendingen)
Landelijke TV (Is in verre staat van onderhandeling)
Landelijke Kranten en dag- en weekbladen (Heb al verschillende toezeggingen)
Internet
Regionale dag en weekbladen (Heb al verschillende toezeggingen)
Reclame op de voertuigen en kleding
RTV-Oost (Heeft inmiddels medewerking toegezegd)
Vermeldingen in verschillende vakbladen
Beurzen
De Stentor (royaal artikel 26-08-2009 en blijft mij volgen)
Regionale tv zenders door het hele land
Vermelding in het World Guinness Book of Records
Weekblad De Toren (Inmiddels artikel geplaatst en blijft mij volgen)
Vakbladen gezondheidszorg en Dystonievereniging


Wat ben ik nog nodig:

Twee Scootmobielen (inmiddels gesponsord)
Camper ter beschikking met trekhaak als volgauto en voor overnachtingen (Inmiddels gesponsord)
Aanhanger voor 2e scootmobiel en reservedelen (inmiddels gesponsord)
Reservedelen (inmiddels gesponsord)
Snellader (inmiddels gesponsord)
Voedsel en drinken
Navigatie / GPS
Brandstof
Laptop voor draadloos internet
Aggregaat
Campings voor overnachting met camper
Natuurlijk zoveel mogelijk sponsorgelden voor dit goede doel! (De eerste sponsoren hebben zich reeds aangemeld)

Wat staat er tegenover:

Reclame op de scootmobiel, camper, kleding en/of aanhanger
Reclame via de eerder genoemde media met uw bedrijfsnaam in beeld
Een goed gevoel om een goed doel te steunen

Natuurlijk ben ik graag bereid om deze actie mondeling te komen toelichten.

Vriendelijke groet,
Klaas Potgieter
Castorstraat 9
7771 XP Hardenberg
klaaspotgieter@hotmail.com
http://klaas65.hyves.nl/
tel.0523-852031

Voor donateurs en sponsoren die geld willen overmaken:
Rek.nr. 433753218
ABN/AMRO
Tnv. K.Potgieter
Inzake monstertocht / goede doelen.
hardenberg
 
Berichten: 44
Geregistreerd: ma feb 10, 2003 19:18
Woonplaats: Hardenberg

Berichtdoor leor888 » zo sep 06, 2009 22:45

Hallo Klaas,

Ik hoop dat je die record poging succesvol zult afleggen.

Ik heb nog wel een vraag mbt je "2e" 50% voor het opstarten van een forellenkwekerij.
Zoals je zelf schrijft wil je een nieuwe kwekerij opstarten ,maar ik denk datje eenvoudiger en effctiever een bestaande kwekerij kunt vinden die aangepast wil worden. Dan heb je de eerste op- en inrichtingskosten al niet te maken. Heb je hier al aan gedacht? Of heb je zwaarwegende redenen om echt van scratch te beginnen? Het barst toch al van de kwekerijen in oost nederland als ik het goed heb.
En op die manier kun je meer bijdragen aan de landelijke fondsen, zonder je eigenlijke plan te ondermijnen
Avatar gebruiker
leor888
 
Berichten: 1156
Geregistreerd: zo nov 14, 2004 1:58
Woonplaats: Södertälje, Zweden

Antwoord

Berichtdoor hardenberg » zo sep 06, 2009 22:49

Het is ook de bedoeling om een bijdrage te leveren om een Forellenvisserij (niet van of voor mij) aan te laten passen voor minder valliden, ouderen en geestelijk gehandicapten. Zodat ook deze mensen hun hobby of tijdverdrijf kunnen uitoeffenen.
hardenberg
 
Berichten: 44
Geregistreerd: ma feb 10, 2003 19:18
Woonplaats: Hardenberg

Berichtdoor Holkers » ma sep 07, 2009 5:20

Klaas, ik vind het prima dat je aandacht wil voor je actie en wil je daar ook veel succes mee wensen, maar kun je dat gewoon in 1 topic laten ipv een 2de topic aanmaken. Aan DIT topic heb je genoeg.

(moreel lastig, maar ook voor goede doelen geldt dat 1 topic genoeg is en daarom gaat deze op slot)
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg


Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten