GEZOCHT OFFICIALS!!!!!!!!!!

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor JosWRX » ma sep 28, 2009 21:11

TWENGELTJE schreef:Klopt niet alrijd b.v


En is ook niet compleet. Omdat het momenteel geen officiële verenigingsvorm heeft staat het ELE-officialteam daar niet bij.

@JP: Prima idee! Van enige (concurrentie-)strijd is uiteraard geen sprake (we helpen elkaar als officialteams ook vaak genoeg uit de bemanningsbrand), al zou je dat wellicht uit de berichten af kunnen leiden.
Eén gecombineerde lijst zou natuurlijk altijd mooier zijn.
Avatar gebruiker
JosWRX
 
Berichten: 559
Geregistreerd: do jun 15, 2006 23:22
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor mantaboy » di sep 29, 2009 7:26

Ik heb thuis geloof ik alle adressen etc in een lijst. Zal deze vanavond controleren en online zetten, hopelijk wil een van de moderatoren er dan een sticky van maken. :wink:
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor uw official op stap » di sep 29, 2009 9:04

mantaboy schreef:Er valt mij op dat er in de openingspost gesproken word over 2 clubs. Daarna word door andere officials hun club genoemd. Lijkt wel of er een strijd is tussen de verschillende clubs om de nieuwe officials bij hun te voegen.

Misschien is het beter een sticky aan te maken met de oproep Officials gezocht en daarbij een lijst van officialclubs/verenigingen, welke regio de club actief is, welke rally mede word georganiseerd door die club, contactgegevens van die club en de site van de club.

Als je de oproep open en algemeen houd, zal dit meer interesse wekken dan nu. Nu lijkt het wel als:

Kom bij onze club, die is beter, gezelliger etc.

Wekt negatieve gevoelens op en nodigd niet uit.

Just my 2 cents.


Ik sluit mij direct aan bij Annemarie, lees eerst eens wat er staat.
Misschien zijn het wel de enige 2 emailadressen die ik heb, vanwege mijn achtergrond.
Het laatste waar ik op uit ben is om negatieve gevoelens onderling te kweken.
Integendeel, ik sta tegenwoordig zoals je weet voor de MAC Veenendaal, maar ben niks te beroerd om mijn ouwe cluppie ook te noemen.
En uiteraard de voorzet te geven voor andere clubs om zich ook te melden.
Ik vind het zo jammer dat er altijd nog mensen zijn die zich over een positief bedoelde oproep zo negatief kunen uitlaten.
Wel positief vind ik de reacties.
Ik heb begrepen dat er bij ons al diverse reacties zijn binnen gekomen.
Ook komen er zaken naar boven waarom bepaalde officials er de brui aan gegeven hebben.
Erg leerzaam moet ik zeggen.
Mensen, blijf je vooral melden, het is echt nodig.
Goeie en serieuze officials hebben we keihard nodig.
uw official op stap
 
Berichten: 459
Geregistreerd: di maart 10, 2009 0:08
Woonplaats: rhenen

Berichtdoor Wolter » di sep 29, 2009 9:24

uw official op stap schreef:
mantaboy schreef:Er valt mij op dat er in de openingspost gesproken word over 2 clubs. Daarna word door andere officials hun club genoemd. Lijkt wel of er een strijd is tussen de verschillende clubs om de nieuwe officials bij hun te voegen.

Misschien is het beter een sticky aan te maken met de oproep Officials gezocht en daarbij een lijst van officialclubs/verenigingen, welke regio de club actief is, welke rally mede word georganiseerd door die club, contactgegevens van die club en de site van de club.

Als je de oproep open en algemeen houd, zal dit meer interesse wekken dan nu. Nu lijkt het wel als:

Kom bij onze club, die is beter, gezelliger etc.

Wekt negatieve gevoelens op en nodigd niet uit.

Just my 2 cents.


Ik sluit mij direct aan bij Annemarie, lees eerst eens wat er staat.
Misschien zijn het wel de enige 2 emailadressen die ik heb, vanwege mijn achtergrond.
Het laatste waar ik op uit ben is om negatieve gevoelens onderling te kweken.
Integendeel, ik sta tegenwoordig zoals je weet voor de MAC Veenendaal, maar ben niks te beroerd om mijn ouwe cluppie ook te noemen.
En uiteraard de voorzet te geven voor andere clubs om zich ook te melden.
Ik vind het zo jammer dat er altijd nog mensen zijn die zich over een positief bedoelde oproep zo negatief kunen uitlaten.
Wel positief vind ik de reacties.
Ik heb begrepen dat er bij ons al diverse reacties zijn binnen gekomen.
Ook komen er zaken naar boven waarom bepaalde officials er de brui aan gegeven hebben.
Erg leerzaam moet ik zeggen.
Mensen, blijf je vooral melden, het is echt nodig.
Goeie en serieuze officials hebben we keihard nodig.

Hij zegt toch dat het voor hem zo LIJKT? Nou, daar kan je niets aan veranderen. De perceptie van de een zal altijd in elk geval anders zijn dan van een ander. En dan het altijd diepgaande ''lees zelf eens goed'' komt ook niet echt charmant over.

Ook ik heb die indruk een beetje als ik dingen zo tussen de regels doorlees en soms opvat. Niet concreet, maar onbewust lijkt het inderdaad zo of het een mini-wedstrijd is om leden te werven. Natuurlijk niks mis mee want concurrentie is soms heel goed, maar het kan ook overkomen dat club a gezellig/leuk is en daarmee dus geïnsinueerd wordt dat een andere club dat niet is. Ik snap dat dat van niemand de bedoeling is, maar zo komt het soms wel over.

En daarom zegt JP dat er een objectieve, zakelijke lijst moet komen zonder toevoeging van subjectieve meningen als ''gezellig clubbie'' etc. Het algemeen belang wordt daar denk ik veel beter mee gediend.
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor official No. 27768 » di sep 29, 2009 10:42

Ook bij ons zijn er wat emails binnengekomen dus er is wel degelijk interesse voor deze mooie functie en concurrentie; ik denk dat je een official club vooral om de reisafstand moet kiezen ivm briefing avonden en je thuisrally waar je meestal het drukst mee bent. Zelf woon ik nu in Nijmegen maar ben nog wel gewoon lid van TSCR omdat het me bevalt al zal dat bij de andere clubs ook vast wel zo zijn :D
Misschien moeten alle besturen eens bij elkaar komen, flyers oid laten maken en deze verspreiden onder het publiek. Andere ideen zijn ook welkom!
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
Avatar gebruiker
official No. 27768
 
Berichten: 2934
Geregistreerd: wo feb 15, 2006 16:47
Woonplaats: Zutphen

Berichtdoor AC » di sep 29, 2009 10:53

Wolter schreef:
uw official op stap schreef:
mantaboy schreef:Er valt mij op dat er in de openingspost gesproken word over 2 clubs. Daarna word door andere officials hun club genoemd. Lijkt wel of er een strijd is tussen de verschillende clubs om de nieuwe officials bij hun te voegen.

Misschien is het beter een sticky aan te maken met de oproep Officials gezocht en daarbij een lijst van officialclubs/verenigingen, welke regio de club actief is, welke rally mede word georganiseerd door die club, contactgegevens van die club en de site van de club.

Als je de oproep open en algemeen houd, zal dit meer interesse wekken dan nu. Nu lijkt het wel als:

Kom bij onze club, die is beter, gezelliger etc.

Wekt negatieve gevoelens op en nodigd niet uit.

Just my 2 cents.


Ik sluit mij direct aan bij Annemarie, lees eerst eens wat er staat.
Misschien zijn het wel de enige 2 emailadressen die ik heb, vanwege mijn achtergrond.
Het laatste waar ik op uit ben is om negatieve gevoelens onderling te kweken.
Integendeel, ik sta tegenwoordig zoals je weet voor de MAC Veenendaal, maar ben niks te beroerd om mijn ouwe cluppie ook te noemen.
En uiteraard de voorzet te geven voor andere clubs om zich ook te melden.
Ik vind het zo jammer dat er altijd nog mensen zijn die zich over een positief bedoelde oproep zo negatief kunen uitlaten.
Wel positief vind ik de reacties.
Ik heb begrepen dat er bij ons al diverse reacties zijn binnen gekomen.
Ook komen er zaken naar boven waarom bepaalde officials er de brui aan gegeven hebben.
Erg leerzaam moet ik zeggen.
Mensen, blijf je vooral melden, het is echt nodig.
Goeie en serieuze officials hebben we keihard nodig.

Hij zegt toch dat het voor hem zo LIJKT? Nou, daar kan je niets aan veranderen. De perceptie van de een zal altijd in elk geval anders zijn dan van een ander. En dan het altijd diepgaande ''lees zelf eens goed'' komt ook niet echt charmant over.

Ook ik heb die indruk een beetje als ik dingen zo tussen de regels doorlees en soms opvat. Niet concreet, maar onbewust lijkt het inderdaad zo of het een mini-wedstrijd is om leden te werven. Natuurlijk niks mis mee want concurrentie is soms heel goed, maar het kan ook overkomen dat club a gezellig/leuk is en daarmee dus geïnsinueerd wordt dat een andere club dat niet is. Ik snap dat dat van niemand de bedoeling is, maar zo komt het soms wel over.

En daarom zegt JP dat er een objectieve, zakelijke lijst moet komen zonder toevoeging van subjectieve meningen als ''gezellig clubbie'' etc. Het algemeen belang wordt daar denk ik veel beter mee gediend.


Moet zeggen dat het ook de eerste reactie in mijn hoofd was. Na de eerste 3 posts leek het een wedstrijd ipv een collectieve wervingsactie. Sticky met een gezamelijke oproep en geografisch overzicht lijkt mij een hele goede oplossing! (Met een slotje!)

En beter lezen :roll: (wordt sowieso teveel geroepen). Als de eerste indruk verkeerd overkomt, moet het misschien beter opgeschreven worden??

Misschien een idee om een 3-koppig landelijk official comittee in te stellen welke nationaal initiatieven coordineert..? Waarom niet sowieso meer samenwerken om overhead te reduceren?

Ik weet het, lastig, kost veel tijd, 100 redenen om het niet te doen, maar misschien ook wel 100 om het wel te doen?
Afbeelding
WRC-Poule Kampioen 2010
Avatar gebruiker
AC
 
Berichten: 501
Geregistreerd: vr maart 24, 2006 17:16
Woonplaats: Montpellier, Frankrijk

Berichtdoor Holkers » di sep 29, 2009 11:56

Als de heren met een mooi stukje tekst komen waarin alle official-cubs zich mee kunnen en willen associëren, wil ik daar best een sticky van maken. Dit betekent trouwens niet dat het topic als sticky in de top 10 komt te staan, maar alleen in het betreffende sub-forum.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor uw official op stap » di sep 29, 2009 12:55

Holkers schreef:Als de heren met een mooi stukje tekst komen waarin alle official-cubs zich mee kunnen en willen associëren, wil ik daar best een sticky van maken. Dit betekent trouwens niet dat het topic als sticky in de top 10 komt te staan, maar alleen in het betreffende sub-forum.


Iedere officialclub heeft wel een stuk wervingstekst wat vaak ook te lezen is in de diverse programmabladen.
Ik wil hier wel een samenvatting van maken als iedereen het daar mee eens is.
En mensen, voor de goeie orde, het is geen race om de meeste officials te krijgen.
Het is een race om te zorgen dat er van de officialkant af geen problemen komen met de bezetting van de proeven. Want die problemen zijn gewoonweg erg groot.
uw official op stap
 
Berichten: 459
Geregistreerd: di maart 10, 2009 0:08
Woonplaats: rhenen

Berichtdoor TWENGELTJE » di sep 29, 2009 16:36

AC schreef:
Wolter schreef:
uw official op stap schreef:
mantaboy schreef:Er valt mij op dat er in de openingspost gesproken word over 2 clubs. Daarna word door andere officials hun club genoemd. Lijkt wel of er een strijd is tussen de verschillende clubs om de nieuwe officials bij hun te voegen.

Misschien is het beter een sticky aan te maken met de oproep Officials gezocht en daarbij een lijst van officialclubs/verenigingen, welke regio de club actief is, welke rally mede word georganiseerd door die club, contactgegevens van die club en de site van de club.

Als je de oproep open en algemeen houd, zal dit meer interesse wekken dan nu. Nu lijkt het wel als:

Kom bij onze club, die is beter, gezelliger etc.

Wekt negatieve gevoelens op en nodigd niet uit.

Just my 2 cents.


Ik sluit mij direct aan bij Annemarie, lees eerst eens wat er staat.
Misschien zijn het wel de enige 2 emailadressen die ik heb, vanwege mijn achtergrond.
Het laatste waar ik op uit ben is om negatieve gevoelens onderling te kweken.
Integendeel, ik sta tegenwoordig zoals je weet voor de MAC Veenendaal, maar ben niks te beroerd om mijn ouwe cluppie ook te noemen.
En uiteraard de voorzet te geven voor andere clubs om zich ook te melden.
Ik vind het zo jammer dat er altijd nog mensen zijn die zich over een positief bedoelde oproep zo negatief kunen uitlaten.
Wel positief vind ik de reacties.
Ik heb begrepen dat er bij ons al diverse reacties zijn binnen gekomen.
Ook komen er zaken naar boven waarom bepaalde officials er de brui aan gegeven hebben.
Erg leerzaam moet ik zeggen.
Mensen, blijf je vooral melden, het is echt nodig.
Goeie en serieuze officials hebben we keihard nodig.

Hij zegt toch dat het voor hem zo LIJKT? Nou, daar kan je niets aan veranderen. De perceptie van de een zal altijd in elk geval anders zijn dan van een ander. En dan het altijd diepgaande ''lees zelf eens goed'' komt ook niet echt charmant over.

Ook ik heb die indruk een beetje als ik dingen zo tussen de regels doorlees en soms opvat. Niet concreet, maar onbewust lijkt het inderdaad zo of het een mini-wedstrijd is om leden te werven. Natuurlijk niks mis mee want concurrentie is soms heel goed, maar het kan ook overkomen dat club a gezellig/leuk is en daarmee dus geïnsinueerd wordt dat een andere club dat niet is. Ik snap dat dat van niemand de bedoeling is, maar zo komt het soms wel over.

En daarom zegt JP dat er een objectieve, zakelijke lijst moet komen zonder toevoeging van subjectieve meningen als ''gezellig clubbie'' etc. Het algemeen belang wordt daar denk ik veel beter mee gediend.


Moet zeggen dat het ook de eerste reactie in mijn hoofd was. Na de eerste 3 posts leek het een wedstrijd ipv een collectieve wervingsactie. Sticky met een gezamelijke oproep en geografisch overzicht lijkt mij een hele goede oplossing! (Met een slotje!)

En beter lezen :roll: (wordt sowieso teveel geroepen). Als de eerste indruk verkeerd overkomt, moet het misschien beter opgeschreven worden??

Misschien een idee om een 3-koppig landelijk official comittee in te stellen welke nationaal initiatieven coordineert..? Waarom niet sowieso meer samenwerken om overhead te reduceren?

Ik weet het, lastig, kost veel tijd, 100 redenen om het niet te doen, maar misschien ook wel 100 om het wel te doen?


Daar is toch de commissie officials voor bij de knaf?
TWENGELTJE
 
Berichten: 3360
Geregistreerd: vr okt 28, 2005 13:04
Woonplaats: almelo

Berichtdoor leor888 » di sep 29, 2009 18:17

uw official op stap schreef:
Holkers schreef:Als de heren met een mooi stukje tekst komen waarin alle official-cubs zich mee kunnen en willen associëren, wil ik daar best een sticky van maken. Dit betekent trouwens niet dat het topic als sticky in de top 10 komt te staan, maar alleen in het betreffende sub-forum.


Iedere officialclub heeft wel een stuk wervingstekst wat vaak ook te lezen is in de diverse programmabladen.
Ik wil hier wel een samenvatting van maken als iedereen het daar mee eens is.
En mensen, voor de goeie orde, het is geen race om de meeste officials te krijgen.
Het is een race om te zorgen dat er van de officialkant af geen problemen komen met de bezetting van de proeven. Want die problemen zijn gewoonweg erg groot.


Het lijkt me in dit geval een veel beter idee om een goede tekstschrijver een klein klusje te gunnen.
Er zijn wel een aantal freelance copywriters actief op het forum. Die kunnen tekst en kennen "het wereldje".

Zoals hierboven al gezegd, met de juiste tekst heb je ook geen verkeerde interpretaties.
Avatar gebruiker
leor888
 
Berichten: 1156
Geregistreerd: zo nov 14, 2004 1:58
Woonplaats: Södertälje, Zweden

Re: GEZOCHT OFFICIALS!!!!!!!!!!

Berichtdoor rallyfanaatje » za okt 03, 2009 10:21

uw official op stap schreef:Omdat het steeds lastiger wordt om (goede) officials te vinden en daarom de proeven nog maar net bemand/vrouwd worden, plaats ik hier deze oproep:
Alle officialclubs in Nederland zitten te springen om nieuwe mensen.
Er zijn zoveel mensen die tijdens een rally het veel beter weten dan de officials (soms helaas nog terecht ook) dat wij denken dat er genoeg potentiële mensen rond lopen die goede officials zouden kunnen zijn.
Hoe vaak je te horen krijgt dat de toeschouwers liever van de ene naar de andere plek rijden om zo nog meer te zien, dat is straks geen excuus meer.
Ik ben bang dat iedereen straks gewoon lekker op 1 plekje kan blijven staan kijken, omdat andere proeven niet meer mogelijk zijn.
Daarom deze oproep:
Er zijn verschillende clubs in Nederland actief. Zet hier je adres neer zodat mensen zich kunnen aanmelden.
Ik begin daarom bij mijn eigen cluppie, die nog maar net om de hoek komt kijken, maar daarom niet minder mensen nodig heeft. Wij zijn de club achter de Account Software Rallysprint.

macrallyofficials@live.nl.

Ook het emailadres van de SAS, bekend van Almere en Amsterdam zet ik er alvast bij in de hoop dat ook hier genoeg mensen op af komen:

sasofficials@autosportief.nl

Andere clubs zijn uiteraard meer dan welkom om ook hun gegevens te plaatsen, zodat eventuele gegadigden zich kunnen melden.

En mensen, doe het. Want niemand zit er op te wachten dat bepaalde proeven niet meer gereden kunnen worden door gebrek aan officials.


meschien moeten ze eens weer de print en de rally samen voegen wij missen grote deels de sprint bij vele elementen van het jaar
meschien dat het dan weer aantrekelijk wordt voor rally officials om toch meer mee te gaan :D
:lol: rally is not a crime :wink:
Avatar gebruiker
rallyfanaatje
 
Berichten: 145
Geregistreerd: di maart 09, 2004 10:10
Woonplaats: brabant

Berichtdoor sleepy hunter » zo okt 04, 2009 15:16

Ik denk dat voor de gene die graag officiaal willen worden een simpele oplossing is: Gewoon bij de proeven een officiaal aan te schieten. Dan hoor je gauw genoeg bij welke club hij/zij is aangesloten. Voor de jeugdige onder ons zou het vervoer een probleem kunnen zijn maar voor mensen met een rijbewijs lijkt het mij niet z,n probleem. Ik zie voor de wedstrijden ook bijna compleet Nederland. En voor voorlichtings avonden zou het makkelijk zijn om kort in de buurt van een rally te wonen maar het is geen noodzaak. Want voor een voorlichtingsavond ben je maar 1 avond zoet. Je vliegt toch het hele land door. Er zijn wedstrijden waar voor ik een aantal maal naar de zelfde regio toe rij, eerst om de proef te bekijken en de voorlichting bij te wonen en een week later of zo nog eens om de wedstrijd te draaien.
En welke club je ook vraagt ze hebben allemaal te kort aan mensen. Wij zelf ook. En ik denk ( hoop het niet ) dat dat in de loop van jaren nog erger gaat worden.
Want wie gaat er voor z,n pleizier een dag in de regen staan of midden in de nacht naar een wedstrijd om daar om bv 07.00 te zijn? En wat is de beloning? Meestal een luchpakket bestaande uit 3 broodjes en blikje drinken en snoepgoed. En niet te vergeten een zak vol met pr spullen en soms een kortingsbon voor de grote M ,als die actie niet is afgelopen of 20 km er voor moet rijden. Dan hebben we nog de rally maaltijd: Soms is die koud niet te eten of je mag er een wereld reis voor maken. Heb het ook al eens mee gemaakt dat het de snackkar op de service was.
Dus voor het eten hoef je het denk ik niet te doen maar verder zo ik mij gelijk aan melden. Ik weet uit ervaring dat je tijdens de rally door het publiek een graag geziene persoon bent, hebben ze eindelijk iemand op op te schelden. De auto,s rijden te hard, die horen het toch niet. Als officiaal doet je het nooit goed. Wordt je niet tijdens de wedstrijd afgebrand wees gerust een paar dagen later ben je toch het middel punt van de belangstelling via internet. Men weet altijd beter hoe je het had moeten doen. Maar men blijft liever zelf thuis zitten om dat het wel eens vroeg opstaan is. Het is beter als een ander het doet.

Maar officiaal staan: Tja ik vind het leuk en ga ook naar diverse wedstrijden toe als ik de kans krijg. En nee het heeft niet te maken met dat ik geen zin heb als ik niet ga maar te maken dat ik ook monteur ben. Dus ik ben er wel maar niet op de proef.

PS: Naar de huisarts gaan om het virus RALLYSPORT uit te bannen heeft geen zin, is geen medicijn voor "je moet er maar mee leren leven".

sander
sleepy hunter
 
Berichten: 88
Geregistreerd: do okt 19, 2006 9:11
Woonplaats: balk FRIESLAND

Berichtdoor official29111 » zo okt 04, 2009 15:38

Misschien moeten we de KNAF hier in betrekken. Ook voor hen is het van groot belang dat er op korte termijn officials bijkomen in het hele land. Frank Verhoeven is voor zijn broodwinning ook afhankelijk van de rallysport en zou misschien eens een kort itempje i.s.m. bovengenoemde knaf en de diverse officialclubs in zijnprogramma kunnen maken.

Gegevens over onze club staan online. op www.mcri.nl

Ik vind het idee van een sticky ook wel aansprekend
official29111
 
Berichten: 153
Geregistreerd: di sep 16, 2008 9:46
Woonplaats: Rijssen

Berichtdoor official29111 » zo okt 04, 2009 15:42

oh ja, aanmelden kan je bij ons via turbotreffer@online.nl Wij zijn echt de leukste, die anderen roepen maar wat..........ha ha!!
official29111
 
Berichten: 153
Geregistreerd: di sep 16, 2008 9:46
Woonplaats: Rijssen

Vorige

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten