8 doden bij rally in Californië

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

8 doden bij rally in Californië

Berichtdoor ExTaxi » zo aug 15, 2010 11:57

LOS ANGELES - Acht mensen zijn zaterdagavond (plaatselijke tijd) om het leven gekomen, toen een auto tijdens een rally in de Amerikaanse staat Californië op toeschouwers inreed.

Twaalf mensen raakten gewond, meldde de krant Los Angeles Times.

Het ongeluk had plaats in de Lucernevallei, een geliefde plek voor autorally's ten noordoosten van de stad San Bernardino.

Vermoedelijk verloor de bestuurder de macht over het stuur, terwijl hij door de bedding van een drooggevallen meer reed. Het ongeluk gebeurde tijdens de California 2000-race, een reeks rallys in het gebied.

http://latimesblogs.latimes.com/lanow/2 ... ounty.html
ExTaxi
 
Berichten: 1883
Geregistreerd: ma jan 21, 2002 19:26
Woonplaats: Nieuwegein

Berichtdoor Bartrallyfan » zo aug 15, 2010 12:02

sja, hoorde het vanmorgen op het nieuws (was een woestijn rally) Erg droevig. :cry:
En slecht voor het imago van onze mooie sport.
rallyfanteam "de bende rond venray"
Avatar gebruiker
Bartrallyfan
 
Berichten: 1033
Geregistreerd: zo feb 25, 2007 14:04
Woonplaats: venray

Berichtdoor JoostS » zo aug 15, 2010 12:33

Triest is dat ja.
Maar ook in dat soort baja-rally's kunnen ze nog veel leren over veiligheid.
Natuurlijk kun je daar niet alles aflinten, dus groot deel eigen verantwoordelijkheid.
Maar als je dit soort beelden van bij een jump ziet: http://www.youtube.com/watch?v=yxGCLx40uy0
Bekijk alle video's op mijn Youtube kanaal: http://youtube.com/Rallymedia
Avatar gebruiker
JoostS
 
Berichten: 2451
Geregistreerd: di mei 20, 2003 9:22
Woonplaats: Sprang-Capelle

Berichtdoor EvoV6 » zo aug 15, 2010 12:49

Heeft weinig met onze soort van "rally" te maken...
Avatar gebruiker
EvoV6
 
Berichten: 1051
Geregistreerd: wo nov 05, 2003 23:26
Woonplaats: Rheden

Berichtdoor Bartrallyfan » zo aug 15, 2010 13:01

klopt ja,
maar het is hier wel weer groot in het nieuws. de tegenstanders zullen hier wel weer roepen hoe gevaarlijk en slecht het wel niet is.
rallyfanteam "de bende rond venray"
Avatar gebruiker
Bartrallyfan
 
Berichten: 1033
Geregistreerd: zo feb 25, 2007 14:04
Woonplaats: venray

Berichtdoor mmrizio » zo aug 15, 2010 13:03

De link naar het artikel geeft niet echt het beeld van een professioneel georganiseerd evenement.
Maar sneu blijft het...

Maurice
mmrizio
 
Berichten: 698
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 18:23

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo aug 15, 2010 14:51

Dick,

In mijn ogen heb je de titel van dit topic wat ongelukkig gekozen.

In de tekst van het LA Times artikel wordt met geen woord gerept over "rally", maar over "race". Nu is zo'n Baja in mijn ogen wel geen van beiden.
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor Wolter » zo aug 15, 2010 15:06

Als je inderdaad de beelden bekijkt van hoe zo'n race eraan toegaat, kan je haast niet spreken van een ongeluk.
Een ongeluk is het hebben van niet veel geluk. Concreet: als je ergens op een redelijk veilige plek staat, waarbij je nooit had kunnen verwachten dat een auto jou zou kunnen raken, jou dan toch ineens wel raakt. Dat is het hebben van weinig geluk.
Wanneer je echter bekijkt hoe het publiek (zou het eerder idioten noemen, maar dat terzijde) langs de weg staat, kan je niet spreken van ongeluk. Het lijkt wel alsof ze er zelf om vragen.
Blijft natuurlijk triest.
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor official No. 27768 » zo aug 15, 2010 18:38

Is het voor het publiek de sport om de navi de hand te schudden tijdens de jump :shock:
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
Avatar gebruiker
official No. 27768
 
Berichten: 2934
Geregistreerd: wo feb 15, 2006 16:47
Woonplaats: Zutphen

Berichtdoor leor888 » zo aug 15, 2010 19:04

Ton Van Spanje schreef:Dick,

In mijn ogen heb je de titel van dit topic wat ongelukkig gekozen.

In de tekst van het LA Times artikel wordt met geen woord gerept over "rally", maar over "race". Nu is zo'n Baja in mijn ogen wel geen van beiden.


Mee eens Ton, dat dacht ik ook vanochtend. De ANP had het op de radiobulletins ook niet over rally maar over een off-road evenement.

Maar later las ik dat Nu.nl en overige nieuwskanalen wel het woord rally gebruikten. Helaas..

Dat het niets met "ons soort" rally te maken heeft begrijpen wij, maar de link is gelegd.
Avatar gebruiker
leor888
 
Berichten: 1156
Geregistreerd: zo nov 14, 2004 1:58
Woonplaats: Södertälje, Zweden

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo aug 15, 2010 19:44

Dit soort berichten negeren heeft geen zin. Sterker nog, ik denk dat met name de KNAF en de diverse organisatoren van rally's, rallysprints, races etc. via de pers eens een keer een statement moeten maken en afstand nemen van dit soort evenementen.

Willen we met zijn allen blijven genieten van autosport (hetzij als deelnemer, hetzij als toeschouwer) lijkt het mij het moment om juist dit soort uitwassen aan te grijpen om duidelijk te maken dat autosport, mits op de juiste manier georganiseerd en bedreven, een eerlijke en fatsoenlijk sport is.
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor Wolter » zo aug 15, 2010 20:01

@Ton:
Ook mijn gedachte. De KNAF moet snel en adequaat optreden tegen ieder medium dat dit soort zaken rally noemt. Er mag best met een vuist op tafel geslagen worden en gemeld worden dat het niets te maken heeft met hoe rally gedefinieerd is en bedreven wordt en dat de KNAF zich dan ook van zulke zaken distancieert. Dit kan door middel van persberichten naar kranten/websites/persbureau's, maar ook door het statement zelf op de website te plaatsen.
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor Armand » zo aug 15, 2010 21:44

Ik denk dat dat een utopische gedachte is...
Avatar gebruiker
Armand
 
Berichten: 728
Geregistreerd: vr feb 07, 2003 16:10
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo aug 15, 2010 21:56

Armand schreef:Ik denk dat dat een utopische gedachte is...


Da's een ander verhaal :) . Maar het zou op zich niet onverstandig zijn (IMHO)

Beter zou zijn om dit soort buitenlandse verhalen (en nu heb ik het tegen Ex Taxi), dat volgens mij verder niet in de Nederlandse pers te vinden is, ueberhaupt niet wereldkundig te maken in Nederland
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor Holkers » zo aug 15, 2010 22:07

8 doden bij een gemotoriseerde sport, kun je ook niet negeren. Het enige wat je kunt doen is uitleggen wat de inbreng van het woord 'rally' in het bericht is. Enige tijd geleden heb ik bij een bericht over een zogenaamde rallykampioen een email naar het anp gestuurd met informatie. De journalisten daar weten meestal geen kont van de sport en nemen vaak dingen voor lief over. Dat ze soms niet doorvragen of zichzelf laten informeren, is slecht, maar niet raar. De KNAF zou daar moeite in mogen steken, alleen of ze daar de mensen of tijd voor hebben...
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Volgende

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten