Mikkelsen in derde Polo R WRC

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Escort MKII » za okt 20, 2012 21:51

Holkers schreef:Milieu oogpunt... Aanname.
Wellicht is het omdat er in de autosport nog wel eens doden vallen, niet lekker voor je naam. Omdat er weinig mensen zich associeren met autosport en iedereen wel een fiets heeft. Het feit dat er 50+ mensen in de wielersport bij de top horen en in de autosport...


Maarten, is geen aanname, zit wat dat betreft dicht bij het vuur.

Ook in de wielersport zijn er doden te betreuren en komen er meer blessures voor. Ondanks dat vele anderen waaronder ik een fiets hebben associeer ik (en met mij velen) dat niet met wielrennen, wereldwijd zijn er meer mensen die iets met autosport hebben dan met welke vorm van fiets-sport dan ook.

Ik geloof niet dat er ook maar één 50 plusser bij het Rabobank team fietst (eigenlijk gefietst heeft) , wel als manager, waterdrager en noem maar op, iemand van 50+ is niet in staat een prestatie te leveren van een toprenner daartegen zie je juist in de autosport wel mensen van die leeftijdscategorie.
Escort MKII
 
Berichten: 56
Geregistreerd: di okt 02, 2012 13:40
Woonplaats: Diepenveen

Berichtdoor Holkers » zo okt 21, 2012 6:25

Meer dan 50 Nederlanders die in de top mee doen, niet de leeftijdscategorie 50+... In elke koers doen Nederlanders mee, in elke koers ook Nederlanders die voor de prijzen mee kunnen doen. Je moet het 'ik heb geen gevoel bij fietsen' even wegzetten en in algemeen belang zien. WK wielrennen in Valkenburg trekt 100.000den mensen (miljoen zou zelfs mogelijk zijn). Een WK rally misschien een deel daarvan, maar daar doen geen Nederlanders mee.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor JOCHEM HANEGRAAF » zo okt 21, 2012 13:29

Ik heb ook een soort sponsorgesprek gehad met wat mensen van de rabobank. Autosport sponsoren wildden ze (toendertijd) niet gezien dat het individueel, en risicovol was. Mijn tegenargument was een evenementensponsor te worden (iets wat door vele marketeers als een van de meest veilige vorm van sponsoring word gezien). Het rallysport leeft in Nederland nog niet zo. Terwijl als je kijkt zou een bedrijf door de rallysport (mits dit goed word aangepakt!) een grote naamsbekendheid kunnen creeeren omdat de sport eenmaal bekeken veelal in goede aarde valt bij de gemiddelde nederlander. Maar enkele dingetjes die dan moeten gebeuren:

-samenwerking met de KNAF om het statuut kampioenschapssponsor voor elkaar te krijgen.
-samenwerking met de lokale en niet lokale media (televisie, verslaggeving , gedrukte media etc)
-samenwerking met organisatoren met betrekking tot de indeling van serviceterreinen , regel een vipdorpje dus.
-samenwerking met overheidsinstanties voor veiligheid en orde.
-samenwerking met officialclubs (zij representeren immers een groot deel van de rallysport naar het publiek toe)
- Het uitwerken van een worst case scenario (gaat er iets mis risicobeperking!)
- Een promotionele meerwaarde creeeren door merchandise en gimmicks te regelen.

Voorbeeld wat had je in de tour:
- ASO regelde de media (jah de ASO van de Dakar)
- Organisatie van de tour regelde het parcours het vipdorp, sponsoren , banners, op en afbouw tribunes etc.
- De lokale politie en verenigingen regelden verkeer en veiligheid.
- Sponsoren kregen in ruil voor een hoop centjes: een plaatsje in het vipdorp, een shuttleservice en hotels voor hen gasten, vluchten, banners langs het parcours, een logotje op de kaarten, een x aantal minuten zendtijd etc etc.
JOCHEM HANEGRAAF
 
Berichten: 174
Geregistreerd: za mei 05, 2007 9:49
Woonplaats: sint willebrord

Berichtdoor Escort MKII » zo okt 21, 2012 20:53

JOCHEM HANEGRAAF schreef:Ik heb ook een soort sponsorgesprek gehad met wat mensen van de rabobank. Autosport sponsoren wildden ze (toendertijd) niet gezien dat het individueel, en risicovol was. Mijn tegenargument was een evenementensponsor te worden (iets wat door vele marketeers als een van de meest veilige vorm van sponsoring word gezien). Het rallysport leeft in Nederland nog niet zo. Terwijl als je kijkt zou een bedrijf door de rallysport (mits dit goed word aangepakt!) een grote naamsbekendheid kunnen creeeren omdat de sport eenmaal bekeken veelal in goede aarde valt bij de gemiddelde nederlander. Maar enkele dingetjes die dan moeten gebeuren:

-samenwerking met de KNAF om het statuut kampioenschapssponsor voor elkaar te krijgen.
-samenwerking met de lokale en niet lokale media (televisie, verslaggeving , gedrukte media etc)
-samenwerking met organisatoren met betrekking tot de indeling van serviceterreinen , regel een vipdorpje dus.
-samenwerking met overheidsinstanties voor veiligheid en orde.
-samenwerking met officialclubs (zij representeren immers een groot deel van de rallysport naar het publiek toe)
- Het uitwerken van een worst case scenario (gaat er iets mis risicobeperking!)
- Een promotionele meerwaarde creeeren door merchandise en gimmicks te regelen.

Voorbeeld wat had je in de tour:
- ASO regelde de media (jah de ASO van de Dakar)
- Organisatie van de tour regelde het parcours het vipdorp, sponsoren , banners, op en afbouw tribunes etc.
- De lokale politie en verenigingen regelden verkeer en veiligheid.
- Sponsoren kregen in ruil voor een hoop centjes: een plaatsje in het vipdorp, een shuttleservice en hotels voor hen gasten, vluchten, banners langs het parcours, een logotje op de kaarten, een x aantal minuten zendtijd etc etc.


Jochem, ook ik heb ooit zo'n "sponsor-case" met de Rabobank gehad, dacht, omdat ik dicht bij het vuur zat wel een kans van slagen te hebben, ondanks gedegen voorbereiding bleek dat anders uit te pakken.

Veel van hetgeen jij schrijft is mij toen ook ter ore gekomen, ik heb vergelijkbare argumentatie opgevoerd, de marketing truc van evenementensponsor ook uit de kast getrokken, kreeg toen het een en ander te horen betreffende risico inventarisatie, positieve/negatieve media aandacht, etc. + een heel betoog over het klimaat neutraal streven van de Rabobank, het was echter simpel om dat argument van tafel te vegen.

Men zou er over nadenken of een sponsorship van een gemotoriseerde sport in de filiosofie van de Rabobank paste.

Overigens was het een zeer prettig gesprek, er werd netjes een verslag van opgemaakt wat mij ter beschikking werd gesteld en ik kreeg later een seperaat schrijven dat de Rabobank niet tot sponsering zou overgaan.

Wie weet wordt het anders nu de kaarten zijn geschud, maar ik richt mijn pijlen er niet op, het is al moeilijk genoeg om in deze economisch onaantrekkelijke tijd sponsoren te binden of zelfs maar te behouden.
Escort MKII
 
Berichten: 56
Geregistreerd: di okt 02, 2012 13:40
Woonplaats: Diepenveen

Berichtdoor TWENGELTJE » zo okt 21, 2012 21:06

Hoe we toch binnen 1 pagina zo`n eind af kunnen dwalen :shock:
TWENGELTJE
 
Berichten: 3360
Geregistreerd: vr okt 28, 2005 13:04
Woonplaats: almelo

Berichtdoor rvgrally » zo okt 21, 2012 21:26

Nou,nou ik heb een drogw mond gekregen van da verhaal....lO :wink:
Avatar gebruiker
rvgrally
 
Berichten: 595
Geregistreerd: ma maart 01, 2010 1:25
Woonplaats: Oss

Berichtdoor Luijbregts » ma okt 22, 2012 14:50

Inderdaad. Ik zeg iig dikke duim omhoog voor mikkelsen :-) Die jongen heeft het goed anngepakt de afgelopen 3 jaar. Denk dat die nog wel eens voor verassingen kan gaan zorgen volgend jaar.
Luijbregts
 
Berichten: 176
Geregistreerd: ma okt 28, 2002 22:08
Woonplaats: Oslo, Noorwegen

Berichtdoor mmrizio » ma okt 22, 2012 19:22

Alle respect voor Mikkelsen, hij rijdt ontzettend goed en heeft een prima uitstraling op tv. Hij heeft een hoop talent en toewijding (hij had al op hoog niveau geski'd en gemotocross't). Ik zie hem nog eerder kampioen worden dan Latvala. Het is 'm gegund.

Maar ik wil toch even een typisch Hollandse kanttekening plaatsen, om aan te geven welke liefde voor de rallysport wij in Nederland missen: Op z'n 16'e mocht hij alvast oefenen in z'n Focus WRC, op z'n 17'e reed hij z'n eerste WRC rally. In Engeland, want in Noorwegen was hij nog te jong.

Dat helpt natuurlijk ook ....
mmrizio
 
Berichten: 698
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 18:23

Berichtdoor MartijnS » ma okt 22, 2012 19:26

Een vader hebben die de Ford importeur van Noorwegen is of was, scheelt daarbij ook wel natuurlijk, als ik me niet vergis ;)
Martijn Schouten
MartijnS
 
Berichten: 5532
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 17:04
Woonplaats: Sprang-Capelle

Berichtdoor Leo » ma okt 22, 2012 19:28

MartijnS schreef:Een vader hebben die de Ford importeur van Noorwegen is of was, scheelt daarbij ook wel natuurlijk, als ik me niet vergis ;)


Ik dacht dat zijn vader in de staal zat.
Avatar gebruiker
Leo
 
Berichten: 394
Geregistreerd: za mei 27, 2006 23:01
Woonplaats: Genemuiden

Berichtdoor MartijnS » ma okt 22, 2012 19:31

Aha oke! Heb ik het mis, maargoed..z'n vader heeft hem wel flink geholpen in ieder geval :D
Martijn Schouten
MartijnS
 
Berichten: 5532
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 17:04
Woonplaats: Sprang-Capelle

Berichtdoor Robert_ » ma okt 22, 2012 20:33

En een goed management. :)

Over dat management gesproken; (als ik me niet vergis) heeft Essapekka Lappi hetzelfde management. En dat is het volgende jonge talent uit Scandinavië. (21 jaar oud en winnaar van alle wedstrijden in Finland dit jaar)
Afbeelding
www.robertvierhout.nl
Avatar gebruiker
Robert_
 
Berichten: 662
Geregistreerd: vr mei 18, 2007 9:30
Woonplaats: Nunspeet

Berichtdoor MartijnB » ma okt 22, 2012 22:29

Ik denk dat 1 ding ook vergeten word...

Een flink pak geld om mee te nemen na de teams is er zowel bij de Fam Abbring als bij de fam Weijs niet.

Dat hebben ze beide tegen in dit geval.
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1950
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: GB

Berichtdoor Luijbregts » di okt 23, 2012 14:20

MartijnS schreef:Een vader hebben die de Ford importeur van Noorwegen is of was, scheelt daarbij ook wel natuurlijk, als ik me niet vergis ;)


Martijn, je vergist je :-)

Ford Noorwegen had hier niets mee te maken. Papa, Steinar Mikkelsen, heeft aardig wat geld ja en daarom kon hij met WRC's beginnen totdat papa stop zei en geen noorse kroon er meer in stopte. Erik Veiby, Andreas zijn manager heeft hem daarna verder geholpen met de juiste instelling, plannen, navigator en kontaktpersonen en een goed 5 jaar plan opgesteld. Andreas is hierbij ook geholpen door de noorse hogeschool in topsport met studie, training en dieet.

Er is in dit talent ''ge-investeerd'' ipv dat het gekocht is de laatste 3 jaren.
Luijbregts
 
Berichten: 176
Geregistreerd: ma okt 28, 2002 22:08
Woonplaats: Oslo, Noorwegen

Berichtdoor MartijnS » di okt 23, 2012 14:21

Duidelijk, bedankt :D
Martijn Schouten
MartijnS
 
Berichten: 5532
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 17:04
Woonplaats: Sprang-Capelle

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron