Overlijden Walter Geuzebroek

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor A.H.S » za maart 23, 2013 16:44

Een klein stukje herinnering.
Afbeelding
mijn oude digitale fotoboek ;-) http://www.rallysportinbeeld.nl wordt helaas niet meer ondersteund ivm verouderde sitesoftware :-(
Avatar gebruiker
A.H.S
 
Berichten: 1079
Geregistreerd: wo feb 14, 2007 22:08
Woonplaats: Ommen

Walter

Berichtdoor ton555 » zo maart 24, 2013 11:23

Troelatalk 94: De laatste KP

Zes dagen na de koude TankS rally was het zo mogelijk nog kouder. De lente is dan wel begonnen maar de natuur is daar nog niet van overtuigd. Harde wind en lage temperaturen deden hun best om de winter niet te laten vergeten.

Samen met mevrouw Troela reed ik richting Houten. De zon scheen en achter het glas in de auto met de verwarming zo rond de twintig graden was het goed uit te houden. Aangekomen in Houten, was het keren, parkeren en op weg richting het gespannen lint. De rallymarshalls stonden al te wachten. Er waren ook behoorlijk wat mensen aanwezig. Dat kon alleen maar betekenen dat we goed zaten. We stonden te wachten op wat er gebeuren ging en ik keek wat in het rond. Ik zag veel bekende gezichten uit de rallywereld onder het wachtende publiek. Er stondenopvallend veel rijders en navigatoren tussen. Dat vond ik opvallend want zij bevinden zich normaliter aan de andere kant van het lint.

Op een bepaald moment hoorde ik in de verte een rallyauto aankomen, het is begonnen! Er klopte alleen iets niet. Het was niet een auto maar een stuk of zeven en ze reden erg langzaam. “Er is vast iets aan de hand” dacht ik. Nadat ik goed gekeken had zag ik dat er een auto voor de rallyauto’s uit reed. “Er is vast iets gebeurd”. Toen de auto stopte zag ik dat het een begrafenisauto was. Opeens wist ik weer waarom ik hier was: Walter Geuzebroek werd begraven. Na afloop van de TankS rally was hij in zijn slaap overleden, slechts 54 jaar jong, niet veel ouder dan ik ben.
Na een mooie, emotionele afscheidsdienst waar ook plaats was voor een lach, was zijn laatste KP klaar en vertrok hij naar zijn laatste rustplaats.

Na het stoppen van de site achterhetlint.nl gaf Walter mij de mogelijkheid om met de schrijverij met als onderwerp de rallysport in al zijn facetten door te gaan. Via therallysite.com waren mijn verhalen te lezen. Walter vond ze leuk en gaf aan om hier vooral mee door te gaan. Dat was niet tegen dovemansoren gezegd aangezien schrijven over de rallysport mijn twee grootste hobby’s verenigt in één activiteit. Vaak zijn het luchtige verhalen met humor maar soms ook diep serieus. Nooit gedacht dat ik het nog eens op deze manier over Walter ging hebben.

Walter zal gemist worden binnen de rallywereld van Nederland. Hij deed veel goeds voor de sport middels zijn foto´s, site en persactiviteiten. Toen ik hem nog niet kende wist ik wel van die fotograaf met die omgekeerde pet. Als hij aan kwam lopen wist ik dat een klassementsproef op het punt van beginnen stond. Later heb ik hem leren kennen en ooit heeft hij nog eens een prachtige foto van mij en mijn zus gemaakt. Laatst mailde ik hem nog dat ik dit jaar de honderdste Troelatalk ging schrijven. Hij heeft dat niet meer mee mogen maken.
Het is een groot drama dat hij er niet meer is maar hij was erg geliefd in de rallywereld van Nederland gezien de opkomst bij zijn uitvaart en ik denk dat er achter en voor het lint nog vaak over hem gesproken zal worden en hij vaak gemist gaat worden.

De wereld draait door, Nederland draait door en de rallysport gaat door. Binnenkort is er de volgende wedstrijd. Misschien zetten dan vele mensen een petje op de Geuz-style op hun hoofd: zijn kenmerk. Hij zal het prachtig vinden, al kijkend vanaf zijn nieuwe thuis daar boven.
Als hij daar tijd voor heeft want misschien wordt de mooiste sport ter wereld daar ook beoefend. Overleden rallyhelden zijn gewoon doorgegaan waar ze vroeger goed in waren. Walter zal het prachtig vinden maar ik ben er van overtuigd dat hij ons daar ook zal missen net als wij hem hier.

Ik wens Marleen en alle nabestaanden erg veel sterkte om hun grote verlies te verwerken.

Was getekend,
Troela (Ton Kalter)
ton555
 
Berichten: 52
Geregistreerd: ma maart 04, 2002 18:09

Vorige

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten