Elke week RallyReport

Alles over TV, DVD, tijdschriften etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: Elke week RallyReport

Berichtdoor larsjuhhh » ma jun 14, 2004 16:34

en boers dan? die huurt nu ook steeds de corolla van wevers?? ben benieuwd of hij de bhv gaat rijden (boers)
---->Rally 4 ever<---
Lars van Gastel
Steenbergen
larsjuhhh

Re: Re: Re: Elke week RallyReport

Berichtdoor billy » ma jun 14, 2004 17:08

Steven wrote:
admin wrote:
Hoorde trouwens van de week dat de Golden Tulip Rally de rechten voor de interviews en dergelijk verkocht heeft aan SBS 6! Dus geen interviews van de Golden Tulip Rally in Rally report zoals het er nu uit ziet!

Hoe gaan ze dat doen ? Bij de GTR stikt het altijd van de lokale interviewers.

Het is redelijk eenvoudig: je laat vantevoren heel duidelijk weten dat de rechten voor uitzending bij een bepaalde omroep ligt. Mocht er toch een omroep zijn die tegen de afspraken in, wel beelden uitzend van de GTR, krijgen ze een vreselijke douw.

Je moet het zo zien: op dit moment speelt Italie tegen Denemarken. Zowel HMG, NOS en SBS kunnen de beelden op de buis brengen, zij plukken het allemaal van dezelfde sateliet, maar de NOS heeft de rechten, en niemand anders durft het aan om daar tegenin te gaan.

Nu zou het wel kunnen dat het hier gaat om een exclusiviteits contract waarin er een landelijke zender is vermeld, en dan zou het kunnen dat een regionale of zelfs een provinciale omroep of zender beelden en/of geluidsfragmenten mag uitzenden.
William Heeren
billy

Berichtdoor billy » ma jun 14, 2004 17:11

Maar dit is een logisch en welkom vervolg op het probleem van de kosten. BHV verhaald ze op de toeschouwer, en de GTR verhaald het op de televisiekijker.

Ik heb ooit weleens iets gehoord over iemand die voor een bepaald bedrag alle rechten zou krijgen van de meetellende evenementen. Maar of dat een idee was of een vergevordert plan, weet ik niet.
William Heeren
billy

Re: Re: Elke week RallyReport

Berichtdoor admin » ma jun 14, 2004 20:26

larsjuhhh wrote:
en boers dan? die huurt nu ook steeds de corolla van wevers?? ben benieuwd of hij de bhv gaat rijden (boers)

Boers huurt ook steeds de Corolla van Wevers? Ik heb hem er alleen in Almere in zien rijden en nergens anders. Dus van steeds lijkt me geen sprake.
admin
Site Admin

Re: Re: Re: Re: Elke week RallyReport

Berichtdoor rallyboy » ma jun 14, 2004 21:42

billy wrote:
Steven wrote:
admin wrote:
Hoorde trouwens van de week dat de Golden Tulip Rally de rechten voor de interviews en dergelijk verkocht heeft aan SBS 6! Dus geen interviews van de Golden Tulip Rally in Rally report zoals het er nu uit ziet!

Hoe gaan ze dat doen ? Bij de GTR stikt het altijd van de lokale interviewers.

Het is redelijk eenvoudig: je laat vantevoren heel duidelijk weten dat de rechten voor uitzending bij een bepaalde omroep ligt. Mocht er toch een omroep zijn die tegen de afspraken in, wel beelden uitzend van de GTR, krijgen ze een vreselijke douw.

Je moet het zo zien: op dit moment speelt Italie tegen Denemarken. Zowel HMG, NOS en SBS kunnen de beelden op de buis brengen, zij plukken het allemaal van dezelfde sateliet, maar de NOS heeft de rechten, en niemand anders durft het aan om daar tegenin te gaan.

Nu zou het wel kunnen dat het hier gaat om een exclusiviteits contract waarin er een landelijke zender is vermeld, en dan zou het kunnen dat een regionale of zelfs een provinciale omroep of zender beelden en/of geluidsfragmenten mag uitzenden.

diegene die het meeste geld er tegen aan gooit mag het uitzenden ,zo gaat dat anno 2004
rallyboy

Berichtdoor rallyboy » ma jun 14, 2004 21:47

zou het er jammer vinden als delta fm geen interviews meer mag maken en of dingen mag uitzenden , die jongens leven daarvoor 1 keer in het jaar 1 weekend rallyradio maken ,
luister altijd.ze zien zelf niks van de rally maar doen het toch maar als lokale omroep. "SUPER".
rallyboy

Berichtdoor Mr.T » di jun 15, 2004 7:06

rallyboy wrote:
zou het er jammer vinden als delta fm geen interviews meer mag maken en of dingen mag uitzenden , die jongens leven daarvoor 1 keer in het jaar 1 weekend rallyradio maken ,
luister altijd.ze zien zelf niks van de rally maar doen het toch maar als lokale omroep. "SUPER".

RallyBoy, je moet geen 2 dingen door elkaar halen. De rechten van alleen de TV beelden zijn waarschijnlijk verkocht aan SBS6 en niet de radiorechten. Ik denk dat het er op neer komt op een soortgelijke siutuatie als bij Europesche rally's men mag wel opnames maken alleen moet men de beelden ook afstaan aan de organisatie.
Женщины, которые иногда Я ненавижу их :(
Mr.T

Berichtdoor David Westenbrink » di jun 15, 2004 7:52

Op zich zou een strijd om de rechten de rallysport zeer ten goede komen, mits het niet uit de hand loopt.

Meer centen voor de organisatie...

SBS6 èn Rallyreport zou denk ik een ideale combinatie zijn. Bij SBS is er denk ik ook meer ruimte om de vaderlandse rallysport beter in beeld te brengen. En dan misschien ook op de wat betere tijdstippen. SBS is naar mijn mening wel een zender die meer in de richting van potentieel rallypubliek ligt!

[Edited by David Westenbrink on 06-15-2004 at 07:53 AM GMT]
David Westenbrink

Berichtdoor rallyboy » di jun 15, 2004 17:33

Mr.T wrote:
rallyboy wrote:

RallyBoy, je moet geen 2 dingen door elkaar halen. De rechten van alleen de TV beelden zijn waarschijnlijk verkocht aan SBS6 en niet de radiorechten. Ik denk dat het er op neer komt op een soortgelijke siutuatie als bij Europesche rally's men mag wel opnames maken alleen moet men de beelden ook afstaan aan de organisatie.

delta fm heeft ook een tv zender delta tv waar ook rallybeelden worden uitgezonden dus !
rallyboy

Berichtdoor Turboboost » za jun 19, 2004 17:24

Ik denk dat Deltafm gewoon mag uitzenden ( tonny kan hier wellicht wat meer over zeggen?) Immers heeft de organisatie groot belang bij plaatselijke publiciteit.

.....het zou wel heel dom zijn om deltafm, DE rallyzender tijdens het evenement, geen beelden of interviews te laten maken/ uitzenden.

Ik denk overigens dat Rallyreport ook wel een leuke zij-ingang weet te vinden mocht bovenstaand verhaal kloppen....

...tip voor Frank; laat sbs6 hem inhuren, en wat extra camera's e.d. ter beschikking stellen, zodat het een mooie uitzending wordt!

[Edited by Turboboost on 06-19-2004 at 04:24 PM GMT]
Turboboost

Berichtdoor V.D.G Rally team » za jun 19, 2004 17:26

turboboost wrote:
Ik denk dat Deltafm gewoon mag uitzenden ( tonny kan hier wellicht wat meer over zeggen?) Immers heeft de organisatie groot belang bij plaatselijke publiciteit.

.....het zou wel heel dom zijn om deltafm, DE rallyzender tijdens het evenement, geen beelden of interviews te laten maken/ uitzenden.

Ik denk overigens dat Rallyreport ook wel een leuke zij-ingang weet te vinden mocht bovenstaand verhaal kloppen....

...tip voor Frank; laat sbs6 hem inhuren, en wat extra camera's e.d. ter beschikking stellen, zodat het een mooie uitzending wordt!

SBS wil frank niet genoeg betalen ,anders was het programma al verhuist naar SBS.
Peter v.d Gevel
V.D.G Rally team

Berichtdoor billy » za jun 19, 2004 22:34

V.D.G Rally team wrote:
turboboost wrote:

SBS wil frank niet genoeg betalen ,anders was het programma al verhuist naar SBS.

Ga er maar vanuit dat het iets anders ligt: SBS wil zelf geld verdienen, en niet dat de producent facturen verstuurd naar diegene die in beeld komen. Dat doen ze veel liever zelf.
William Heeren
billy

Berichtdoor Biturbo » za jun 19, 2004 22:47

Persoonlijk vind ik dat SBS6 de goede weg inslaat, zeker met het (NEUTRALE) proffesionele comentaar van Olav Moll, Volgens Frank knoeit iedereen als het even minder gaat, bij Olav komt zo'n persoon even niet zo goed uit de verf, enz enz enz,

Nu alleen nog even meer nederlandse rallybeelden en het is perfect!!
Biturbo

Berichtdoor EvoV6 » za jun 19, 2004 23:00

Volgens mijn mening t beste combinatie:
SBS doet de WRC uitzendingen en Frank kan zich met rallyreport helemaal richten op de NL rally's en "specials" Word de hele rallysport uitvoering bericht!! En niet alleen WRC of NL.
My name is Boot, Wouter Boot :wink:
(Gek van Evo''s, maar rijdt Galant V6)
EvoV6

Berichtdoor billy » za jun 19, 2004 23:14

EvoV6 wrote:
Volgens mijn mening t beste combinatie:
SBS doet de WRC uitzendingen en Frank kan zich met rallyreport helemaal richten op de NL rally's en "specials" Word de hele rallysport uitvoering bericht!! En niet alleen WRC of NL.

Voor de Nederlandse rallysport zou het heel goed zijn als SBS zich ook gaat richten op de Nederlandse wedstrijden. Er kijken veel meer mensen naar (3 tot 4 keer zoveel) en zij willen graag de autosportzender van Nederland worden.
William Heeren
billy

VorigeVolgende

Keer terug naar TV en Multimedia