Erik de Wild schreef:Mr.T schreef:Erik de Wild schreef:Mr.T schreef:mastersevius schreef:Timpreza schreef:Geen idee of deze al een keer is langsgekomen, maar blijft ook een geweldig filmpje. Jammer dat we deze wagen maar weinig zien.
http://videos.streetfire.net/video/1eea9257-8cd6-4603-a69f-98ad00a6a325.htm
Greetz Timpreza
Ze hebben toch een paar jaar geleden ooit een keer een fout gemaakt om deze auto toe te laten in het Europees Kampioenschap.Ze wonnen bijna elke rally. De ( in verhouding peperdure) S1600 kon er niet tegen op
Sorry, maar ik weet niet waar jij deze wijsheid vandaan haaldDit is gewoon een 306 Kitcar
![]()
Omdat de eerste serie Kitcars op asfalt sneller waren dan een WRC (Corsica
) moesten op last van de FIA (lees andere fabrikanten) de Kitcars voorzien worden van ristrictors zodat ze langzamer werden dan een WRC. De 306 kitcar heeft dus ook WK rally's gereden, in Nederland reed onze vriendelijke Deen ermee (naam ben even kwijt).
Sorry, dit is een 306 MAXI. De man waar jij het over hebt is Hans Brink, en hij reed met een smalle versie......kitcar.
De motoren werden/worden gemaakt bij Pippo in Frankrijk, daar ontwikkelen ze nog steeds ze zitten nu geloof ik bij motor evo 9 met tegen de 300PK (Let wel 2 liter, zonder turbo=A7)
Meer info kan onze Franse vriend Laurent Cecillon wel geven (van het FraNed rallyteam) Hij heeft in die tijd ik geloof Monte Carlo genavigeerd in een 306 MAXI.
Groet Erik
Ja, en onder welk regelement valt de Maxijuist dat van een Kitcar. Beide benamingen werden gebruikt eerst Maxi later nadat de restrictor kwam gewoon Kitcar.
Schiet me trouwens te binnen dat Hans Brink op het laatst een enkele wedstrijd (o.a. Hengelo) heeft gereden een brede body. Kleur was geloof ik rood. ik weet niet of dit wel een hele echte was, of een opwaardering van zijn smalle auto. De smalle was wit met blauw.
groet Erik