Elke week RallyReport

Alles over TV, DVD, tijdschriften etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor official No. 27768 » zo okt 05, 2008 17:33

StevenK schreef:Het komt erop neer dat (bijna) niemand bereid is in publiciteit voor de rallysport in zijn geheel te investeren, wanneer daar niet de garantie tegenover staat dat hij of zij er zelf publiciteit aan overhoudt.

Is er überhaupt genoeg publiciteit te halen? Veel vrienden van mij geven niks om autosport (zowel alleen F1 maar ook dat loopt terug) en zelfs als ik ze meeneem vinden ze het voor één keer wel mooi maar daar blijft het ook bij.
Ik vrees dat onze sport gewoon niet genoeg publiciteit kan halen en dus investeren vaak zowiezo te weinig oplevert. (Je ziet dan ook vaak dezelfde gezichten langs de KP's)
Zendtijd is duur en ook kostbaar voor de zender (andere dingen trekken nou eenmaal meer kijkers en dus meer reclamegeld en daar gaat het toch om bij een commerciële zender).
(Dit is mijn mening /visie en dient ten gevolge ook niet te worden gegeneraliseerd voor alle mensen)
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
official No. 27768

Berichtdoor Armand » zo okt 05, 2008 17:34

Jammere is dat ze het zelfs niet bij het WRC voor elkaar krijgen. David Richards zijn ex bedrijf ISC heeft grote problemen om het geheel vermarkt te krijgen. ISC was ook het bedrijf wat destijds de stekker uit rallyXS trok om meer cash vrij te maken voor de tv zendtijden. Helaas speelt hier ook ego's en machtpolitiek een grote rol.

Probleem is dat wanneer een sponsor zich aanmeldt hij niet weet bij wie hij het geld moet storten. Knaf verdwijnt naar talent first. Begrijpelijk, want die opereren op internationaal toneel. Een enkel evenement heeft te weinig coverage, alle evenementen krijgen de organisatoren weer gezeik onder elkaar welke naam bovenaan staan, want ze willen de sponsoren die ze altijd gehad hebben niet tekort doen... en zo zijn er duizend andere dingen waarom het moeilijk, ik zeg niet onmogelijk, is om iets op te zetten waar zowel rijders als organisatoren iets aan hebben op marketing en financieel gebied...
Armand

Berichtdoor Huufke » zo okt 05, 2008 17:38

official No. 27768 schreef:(Dit is mijn mening /visie en dient ten gevolge ook niet te worden gegeneraliseerd voor alle mensen)

Is het nu al zo erg hier dat je jezelf tegenwoordig vóór het plaatsen van een reply al moet verontschuldigen?? Wat krijgen we straks? Onder elk bericht een link naar een disclaimer?...
In het land der blinden, is éénoog koning.
Huufke

Berichtdoor David Westenbrink » zo okt 05, 2008 17:44

StevenK schreef:
David Westenbrink schreef:Er is 1 team in heel NL die het wat dat betreft echt snapt... Van Merksteijn...

Er zijn er zeker wel meer die het snappen, alleen vanwege het budget van het bij dit team iets meer op.

Het komt erop neer dat (bijna) niemand bereid is in publiciteit voor de rallysport in zijn geheel te investeren, wanneer daar niet de garantie tegenover staat dat hij of zij er zelf publiciteit aan overhoudt.

Het is een beetje vergelijkbaar met wat je heel vaak ziet bij netwerkbijeenkomsten: daar komen heel vaak de mensen op af die direct op de eerste bijeenkomst willen scoren en niet inzien dat netwerken een kwestie van geven is in plaats van nemen...

Mee eens!
David Westenbrink

Berichtdoor official No. 27768 » zo okt 05, 2008 17:49

Huufke schreef:
official No. 27768 schreef:(Dit is mijn mening /visie en dient ten gevolge ook niet te worden gegeneraliseerd voor alle mensen)

Is het nu al zo erg hier dat je jezelf tegenwoordig vóór het plaatsen van een reply al moet verontschuldigen?? Wat krijgen we straks? Onder elk bericht een link naar een disclaimer?...

Ik wil alleen negatieve persoonlijke reacties voorkomen.
Ik weet ook niet alles van de tv/rally wereld (sterker nog ik denk zelfs vrij weinig) en daarom kan mijn visie daarom misschien te kort door een bocht overkomen...
Ik vroeg mij alleen af of er überhaupt genoeg publiciteit te halen is in Nederland om betaalde zendtijd eruit te halen en of we niet al blij moeten zijn met wat we al wel hebben....(en dus niet kijken wat we niet hebben).
official No. 27768

Berichtdoor StevenK » zo okt 05, 2008 18:49

official No. 27768 schreef:
StevenK schreef:Het komt erop neer dat (bijna) niemand bereid is in publiciteit voor de rallysport in zijn geheel te investeren, wanneer daar niet de garantie tegenover staat dat hij of zij er zelf publiciteit aan overhoudt.

Is er überhaupt genoeg publiciteit te halen?

Publiciteit is geen doel, maar een middel. Vaak wordt de publiciteit gezien als noodzakelijk middel om de sponsoren te werven, maar als je op zandvoort kijkt, dan zie je dat het daar voor draait om relatiebeheer en niet zozeer om massa-marketing.

Maar zoals Armand ook zegt: rallysport is lastig....
StevenK
Site Admin

Berichtdoor official No. 27768 » zo okt 05, 2008 19:19

StevenK schreef:
official No. 27768 schreef:
Is er überhaupt genoeg publiciteit te halen?

Publiciteit is geen doel, maar een middel.

Maar zoals Armand ook zegt: rallysport is lastig....

Klopt ook wel, en weliswaar is rally goedkoper om heen te gaan maar je ziet de auto's (de top dan) weliswaar gratis maar erg kort, je hebt minder overzicht over het geheel (dus minder actie) en er is ook misschien daarom minder landelijke belangstelling voor.
official No. 27768

Berichtdoor leor888 » zo okt 05, 2008 19:41

Je zult het competitieverloop in elk geval goed moeten communiceren om meer mensen dan alleen de reeds besmette supporters te interesseren.

Nieuwkomers die een stuk of wat rally auto's voor bij zien gaan op "publiekspunten" (!) en daarbij geen idee hebben of die wel of niet onderling strijden en wat de verhouding is. Die houdt je niet lang vast denk ik.

Wat daarvoor een heel goed middel is is rallyradio. (En dan graag niet twee "concurrerende" (beetje Fanfare gevoel) radiostations op één rally en vele andere wedstrijden geen)
Ik zou me kunnen voorstellen dat de knaf samen met de organisatoren dit kunnen bevorderen. Hoewel ik niet weet of de knaf baat heeft bij meer aandacht.

Delta FM is een goed voorbeeld door zelfs bij andere rallies in NL toch verslag te doen.

Als je dat constant volhoudt komt er vanzelf een heelheidsbesef omtrent rallysport. Inclusief inzicht in verschillende klasses, cups etc.
En door dat totaalbeeld is de mogelijkheid toch weer groter om meer breedtesponsoring binnen te halen.

En vanuit dit oogpunt zou het oog erg prettig kunnen zijn als RSTV goed van de grond komt. (Liefst niet met een speciaal te downloaden programma maar met standaard software af te spelen)

En als we het dan ook nog voor elkaar krijgen dat Frank rtl aangeeft dat er voor toeschouwers veel meer te zien is dan die gesponsorde 5 minuutjes kan het helemaal niet meer stuk.

(Disclaimer....)
Laatst bijgewerkt door leor888 op zo okt 05, 2008 19:42, in totaal 1 keer bewerkt.
leor888

Berichtdoor Franed rally » zo okt 05, 2008 19:42

Wij zijn inmiddels off-topic, maar de discussie wordt erg leuk. Via onze onderneming in het stichting werk ik sinds kort met een racing team wie doet mee aan de Dutch Super Car Challenge. Alle deelnemers hebben een percentage van hun budget (5%) bij elkaar gezet om zendtijd bij SBS6 te koop. Er zijn erg veel voordelen aan hun formule
- Iedereen doet mee volgens zijn budget (Kroymans heeft veel meer geld dan Spirit-racing)
- Iedereen komt in beeld kleine en groote teams

Dit is niet mogelijk in de rally, door de te groot verschillen, wel iets voor de deelnemers aan de RDO. Want wat gebeurd met die €100,00 inschrijving dat wij betalen ? Een webpagina met de standen wie wordt 3 dagen na de wedstrijd geupdate en een tiental bekers....... Kan beter volgs mj
Afbeelding
Franed rally

Berichtdoor Chiel » zo okt 05, 2008 19:59

Weet iemand om wat voor bedrag het gaat voor een heel seizoen rallyreport? Kunnen we als publiek niet wat betekenen voor RallyReport?
Chiel

Berichtdoor StevenK » zo okt 05, 2008 20:02

Chiel schreef:Weet iemand om wat voor bedrag het gaat voor een heel seizoen rallyreport? Kunnen we als publiek niet wat betekenen voor RallyReport?

Afhankelijk van de hoeveelheid tijd die je wilt besteden. Bij de commerciëlen gaat het per minuut. Ik denk dat je voor een beetje coverage minimaal een halve ton nodig hebt.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Chiel » zo okt 05, 2008 20:04

Hoeveel (actieve) leden telt rallysport.nl ? :wink:
Chiel

Berichtdoor official No. 27768 » ma okt 06, 2008 9:52

In de Tubantia stond een klein stukje over v. Merksteijn en de prestaties tijdens de rally van Catalunya. Wordt hier dan ook voor betaald?
official No. 27768

Berichtdoor Wolter » ma okt 06, 2008 12:36

official No. 27768 schreef:In de Tubantia stond een klein stukje over v. Merksteijn en de prestaties tijdens de rally van Catalunya. Wordt hier dan ook voor betaald?

Wij leven wel in Twente. Als er een biljartkampioen op een dorpsfeest bekend wordt gemaakt staat dat zelfs in de krant (bij wijze van spreken).
Als er dus een team uit Twente naar een rally in het buitenland gaat is dat al heel wat, en als het gaat om een team met 2 Twentse rijders, met 2 snelle auto's in een WK-wedstrijd, dan is dat wereldnieuws. :)

En daarbij; netwerken.. o zo belangrijk.
Wolter

Berichtdoor Franed rally » ma okt 06, 2008 13:51

Er is een ding dat ik begrijp niet in NL. Waarom komt op NOS teletekst uitslagen van bridge, snooker, boogschieten en niks over nationale rally's. WRC uitslagen zijn wel op met beste nederlander.
Studio sport besteed aandacht aan NK motor cross (gisteren). Is er ooit iets geweest tussen de knaf en de publiek omroep ?
Afbeelding
Franed rally

VorigeVolgende

Keer terug naar TV en Multimedia