Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
JOCHEM HANEGRAAF schreef:Sporza daarintegen zend wel degelijk een programma uit voor de rallysport en La Une ook met Championne S.
Jammer dat Nederland niet zo`n soort programma heeft oke we hebben rallyreport maar ik vind dat niet het niveau hebben van zo`n programma.
Franed rally schreef:JOCHEM HANEGRAAF schreef:Sporza daarintegen zend wel degelijk een programma uit voor de rallysport en La Une ook met Championne S.
Jammer dat Nederland niet zo`n soort programma heeft oke we hebben rallyreport maar ik vind dat niet het niveau hebben van zo`n programma.
In Frankrijk geeft een commerciele zemder (TF1) veel aandacht aan. Stade 2, publiek omroep, programma als studio sport, laat ook beelden van de franse asfalt kampioenschap zien en het WRC.

AC schreef:Franed rally schreef:JOCHEM HANEGRAAF schreef:Sporza daarintegen zend wel degelijk een programma uit voor de rallysport en La Une ook met Championne S.
In Frankrijk geeft een commerciele zemder (TF1) veel aandacht aan. Stade 2, publiek omroep, programma als studio sport, laat ook beelden van de franse asfalt kampioenschap zien en het WRC.
Ja, maar Laurent, je vergeet een aantal zaken.
Vanaf oudsher is Frankrijk een autosport land (ik vermaak me hier dan ook uitstekend met alle tv, tijdschriften en evenementen). Dit heeft m.i. te maken met een aantal redenen;
1. Frankrijk heeft drie nationale automerken, welke actief zijn in verschillende takken van topautosport (racerij, formule1, WRC). Nederland had DAF, maar dat leeft niet meer, laat staan de laatst behaalde zege in een tak van autosport...
2. Frankrijk heeft de ruimte & circuits. Zie je het WRC al door Nijverdal heen jagen... Daarnaast is hebben we twee circuits die redelijk gedateerd zijn, iig geen vergelijk met de topcircuits op mondiaal niveau. Daarnaast gaat de buurt zeiken als er herrie vanaf het circuit komt en worden er regels ingesteld voor geluidsoverlast (Zandvoort)![]()
...
3. Last but not least, Loeb wint alles en is Frans, zijn opvolger (Ogiers) is Frans. Renault won alles en is Frans, Peugeot doet het goed op de 24h van LeMans. Nederland kreeg plotseling aandacht voor Formule1 toen Verstappen ging rijden. Deze aandacht ebte weg toen hij ermee stopte en kreeg een kortstondige opleving toen Albers en Doornbos actief werden in de F1. Zet een Nederlander in de C4 en Nederland wordt enthousiast voor het WRC, zolang het duurt.
Hiernaast heeft Nederland historisch gezien gewoon minder met autosport. Dat zie je al als je gewoon op de weg rijdt, er rijden minder opgevoerde karretjes, minder sportieve auto's ed. Nederland is hier gewoon te klein voor en je wordt aangekeken of je debiel bent als je vanalles en nog wat aan het opvoeren bent. Hierbij komt ook nog dat meneer agent om iedere hoek staat te wachten als je mechanisch aan het spelen bent. In Frankrijk kan dat gewoon, trek je 125CC crosser uit de schuur en je ragt de garrigues in...
Nederland is en zal nooit een autosportland worden, ondanks de kleine groep fanaten zoals hier op het forum.
Heb ik hier ook meteen het sponsor probleem behandelt. Exposure is te klein...
Wolter schreef:official No. 27768 schreef:In de Tubantia stond een klein stukje over v. Merksteijn en de prestaties tijdens de rally van Catalunya. Wordt hier dan ook voor betaald?
Wij leven wel in Twente. Als er een biljartkampioen op een dorpsfeest bekend wordt gemaakt staat dat zelfs in de krant (bij wijze van spreken).
Als er dus een team uit Twente naar een rally in het buitenland gaat is dat al heel wat, en als het gaat om een team met 2 Twentse rijders, met 2 snelle auto's in een WK-wedstrijd, dan is dat wereldnieuws.
En daarbij; netwerken.. o zo belangrijk.
Amazone schreef:erikjan schreef:laten we hopen dat er dan in ieder geval wel een verslag van de TankS na afloop van de rally op RTL7 verschijnt...
vorig jaar vond ik het de misser van de eeuw van Frank V. door de ZZR helemaal niet uit te zenden...
Dank je wel, Erik-Jan!!!![]()
Er zijn wel plannen een uitzending over de Tank S Rally te maken dit jaar...
erikjan schreef:wat gaat er dit jaar gebeuren met RallyReport op RTL7 ?
Corne schreef:Zou het niet beter zijn als Frank alleen maar de nederlandse rallies en sprinten versloeg? Het lijkt me beter als 'ie bijv. voor elke nederlandse rally een uitzending van 1,5 uur inplant, ipv. elke week een half uur te doen met van alles en nog wat.
Maar misschien wel helemaal niet mogelijk om 't zo te doen. Ik kijk in ieder geval nooit naar de WRC evenementen die hij verslaat, omdat ik die toch al gezien heb bij eurosport. Uitzondering Duitsland dan
Als Frank stopt met elke uitzending uit te leggen wat WRC betekend (doet Olaf Mol ook niet bij de F1) en stopt met het herhalen van WK evenementen van 2 maanden terug, dan kan het misschien i.d.d. wel met 6 kwalitatief hoogwaardige uitzendingen.Corne schreef:John S. schreef:Weet zeker als er iemand komt die dat gaat betalen dat het er komt. Misschien dan niet 1,5 uur maar wel langer. Zoals al zoveel keer hier geschreven: RR moet betaald worden.
Maar 6 keer een uitzending (Tank s gaat al niet meer) 1,5 uur lijkt me toch goedkoper dan 25 weken een half uur?
Keer terug naar TV en Multimedia
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast