Elke week RallyReport

Alles over TV, DVD, tijdschriften etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Wolter » di mei 12, 2009 20:11

Roger en Jolanda schreef:Helemaal mee eens Maarten maar het gaat me niet om kritiek te leveren 1. het gaat er over dat RR een weerspiegeling moet zijn van de Rally sport en 2. zeg nu zelf is het dat.... ik denk dat voor het gewone publiek RR 3. geen uitnodiging is om te gaan kijken misschien wel het tegendeel :roll:

1. Van wie moet het een weerspiegeling worden van de rallysport?
2. Nee, is het niet. Een meer evenredig deel van de zendtijd gaat naar de toppers.
3. Nee, het publiek loopt (met alle respect!) niet heel warm voor, zoals eerder gezegd een aantal verdwaalde astra's of clio's.

Vraagje aan jou: Je bent nu met een clio bezig als ik me niet vergis. Helemaal prima, maar stel dat het budget geen probleem was; zou je dan met een dikke WRC willen rijden?

Vast wel. (Wie niet..?;))

En waarom zou je in zo´n auto willen rijden? Omdat het snel is, spectakel geeft, etc.

Om er in te rijden is gaaf natuurlijk, maar ook als je ''maar'' toeschouwer bent zie je liever een wrc dan andere auto's.

Los van het feit dat deze heren wat reclamegeld betalen, zijn het ook mooiere auto's en beelden. En daarmee misschien niet een waarheidsgetrouw beeld voor de Nederlandse rallysport, maar wel een fatsoenlijker, netter, toffer en moderner beeld wat veel meer mensen aanspreekt.

Roger, rallyrijden is gaaf, ik weet het. Maar het is niet zo dat, omdat je evenveel inschrijfgeld betaalt, ook evenveel interesse opwekt bij toeschouwers. Rallyrijden op dit niveau doe je voor jezelf, voor de hobby, en niet voor de toeschouwers of om op tv te komen.
Wolter

Berichtdoor Roger en Jolanda » di mei 12, 2009 20:38

Wolter schreef:
Roger en Jolanda schreef:Helemaal mee eens Maarten maar het gaat me niet om kritiek te leveren 1. het gaat er over dat RR een weerspiegeling moet zijn van de Rally sport en 2. zeg nu zelf is het dat.... ik denk dat voor het gewone publiek RR 3. geen uitnodiging is om te gaan kijken misschien wel het tegendeel :roll:

1. Van wie moet het een weerspiegeling worden van de rallysport?
2. Nee, is het niet. Een meer evenredig deel van de zendtijd gaat naar de toppers.
3. Nee, het publiek loopt (met alle respect!) niet heel warm voor, zoals eerder gezegd een aantal verdwaalde astra's of clio's.

Vraagje aan jou: Je bent nu met een clio bezig als ik me niet vergis. Helemaal prima, maar stel dat het budget geen probleem was; zou je dan met een dikke WRC willen rijden?

Vast wel. (Wie niet..?;))

En waarom zou je in zo´n auto willen rijden? Omdat het snel is, spectakel geeft, etc.

Om er in te rijden is gaaf natuurlijk, maar ook als je ''maar'' toeschouwer bent zie je liever een wrc dan andere auto's.

Los van het feit dat deze heren wat reclamegeld betalen, zijn het ook mooiere auto's en beelden. En daarmee misschien niet een waarheidsgetrouw beeld voor de Nederlandse rallysport, maar wel een fatsoenlijker, netter, toffer en moderner beeld wat veel meer mensen aanspreekt.

Roger, rallyrijden is gaaf, ik weet het. Maar het is niet zo dat, omdat je evenveel inschrijfgeld betaalt, ook evenveel interesse opwekt bij toeschouwers. Rallyrijden op dit niveau doe je voor jezelf, voor de hobby, en niet voor de toeschouwers of om op tv te komen.

Gaan we Wolter ;je zult het niet geloven maar als budget geen probleem was zou ik nog geen WRC kopen echt niet , wat je oppert is jou visie van mooier, spectaculair enzv enzv Ik ben dan misschien wel de enigste die echt geniet van alle auto's van de Volvo's Peugeots,Clio's gewoon de sport pure sang en natuurlijk horen daar de WRC ook bij.
En ja een Clio is in aantocht met een budget ik moet er eigenlijk kippen van houden...... maar wel veel plezier en daar heb je gelijk in het is hobby voor velen onder ons.
Terug komend bij RR, ik ben geen Neanderthaler van een andere planeet die niet snapt dat een half uur zendtijd bakken met geld kost en natuurlijk heb ik respect voor "Frank" zijn doorzettingsvermogen en het zwemmen tegen de stroming in. Maar daardoor wordt ik niet minder kritisch.

1.Natuurlijk is het voor "het grote publiek" een weerspiegeling van de sport of zou het moeten zijn dan, ik vind het een totaal verkeerd beeld geven van de rallysport in Nederland, iedere week dezelfde flarden informatie waar ik als liefhebber al soms geen touw aan kan vastknopen. Een verhaal, in dit geval een rally verslag (RR vertaald) bestaat uit een begin, midden en eind probeer dat bij RR maar eens te vinden :?:
en Maarten soms is het maar goed dat we het niet allemaal eens zijn

ps en nee ik wil echt niet op TV :lol: :lol: :lol:
Laatst bijgewerkt door Roger en Jolanda op di mei 12, 2009 20:49, in totaal 1 keer bewerkt.
:shock: 8) www.rallyteamvandesande.nl
niet geremd door enige vorm van kennis
Roger en Jolanda

Berichtdoor Ed555 » di mei 12, 2009 20:41

Ik volg deze discussie ook al geruime tijd en na lang aarzelen heb ik besloten om ook maar eens mijn mening te verkondigen.

In de begintijd van Rally Report nam ik de uitzendingen altijd op.
Tegenwoordig haak ik regelmatig af tijdens een uitzending of neem niet eens meer de moeite om de TV aan te zetten.
Dat heeft absoluut niet te maken met mijn afgenomen interesse in de rallysport, maar met de, in mijn ogen, matige kwaliteit van de uitzendingen.

Om een idee te krijgen hoe een goed wedstrijdverslag er volgens mij ongeveer uit moet zien, heb ik het verslag van de Sezoensrally 2008 op Sporza er even bijgepakt.
Zie: http://www.youtube.com/watch?v=hATVtvPX-To&fmt=18

Binnen 7 minuten wordt hier een mooie samenvatting van het evenement gegeven.
Het bevat, zowel voor de leek als voor de rallyfan, veel leuke en interessante zaken.

Dit zou je kunnen uitbreiden met af en toe een complete proef onboard.
Een stukje service van een paar minuten, ongesneden, met aansluitend een kort "hoe gaat het" interviewtje met de rijder of navigator.
Beelden van een stuk of 10 auto's in een bocht, inclusief geluid van het naderen, passeren en weer vertrekken.
De belangrijkste algemene tip: "Less is More". Probeer niet zoveel mogelijk in een half uur te stoppen, maar neem rustig de tijd voor ieder onderwerp.

Ga verder eens bij teams op bezoek. Ik ben bijvoorbeeld zeer geïnteresseerd hoe het nu met Van Eldik en Groenwoud gaat.
Ga ook op de service langs bij teams. Vertel bijvoorbeeld niet tussen neus en lippen door dat "die en die" in een WRC gaat rijden, maar laat ze het zelf vertellen.
Herhaal items/beelden niet vaker dan 2 keer per uitzending en 5 keer per jaar.
Vertel rustig een verhaal in ongeveer 30 seconden, i.p.v. in 10 seconden met bonke-bonk-muziek en beelden van crashende auto's.
Vermijd onderwerpen zonder kop en staart, zoals in de laatste uitzending over de rally van het Ierse kampioenschap. Ik kon het met de beste wil van de wereld echt niet volgen.
Vermijd mix van commentaar met beelden die er niet bij horen. Zowel autocross-fans als rallyfans zullen zich gestoord hebben aan de presentatie van de rally-items vanaf de autocrossbaan. De leek snapt er al helemaal niets meer van. Zet bijvoorbeeld ook geen beelden van het WK onder een intro van bijvoorbeeld de Tank-S rally.

Nu ik dit allemaal ingetypt en nagelezen heb twijfel ik of ik dit wel zal posten………. Ach wat maakt het uit. Klik, daar gaat ie. "OK"
Ed555

Berichtdoor Roger en Jolanda » di mei 12, 2009 20:48

Ed555 schreef:Ik volg deze discussie ook al geruime tijd en na lang aarzelen heb ik besloten om ook maar eens mijn mening te verkondigen.

In de begintijd van Rally Report nam ik de uitzendingen altijd op.
Tegenwoordig haak ik regelmatig af tijdens een uitzending of neem niet eens meer de moeite om de TV aan te zetten.
Dat heeft absoluut niet te maken met mijn afgenomen interesse in de rallysport, maar met de, in mijn ogen, matige kwaliteit van de uitzendingen.

Om een idee te krijgen hoe een goed wedstrijdverslag er volgens mij ongeveer uit moet zien, heb ik het verslag van de Sezoensrally 2008 op Sporza er even bijgepakt.
Zie: http://www.youtube.com/watch?v=hATVtvPX-To&fmt=18

Binnen 7 minuten wordt hier een mooie samenvatting van het evenement gegeven.
Het bevat, zowel voor de leek als voor de rallyfan, veel leuke en interessante zaken.

Dit zou je kunnen uitbreiden met af en toe een complete proef onboard.
Een stukje service van een paar minuten, ongesneden, met aansluitend een kort "hoe gaat het" interviewtje met de rijder of navigator.
Beelden van een stuk of 10 auto's in een bocht, inclusief geluid van het naderen, passeren en weer vertrekken.
De belangrijkste algemene tip: "Less is More". Probeer niet zoveel mogelijk in een half uur te stoppen, maar neem rustig de tijd voor ieder onderwerp.

Ga verder eens bij teams op bezoek. Ik ben bijvoorbeeld zeer geïnteresseerd hoe het nu met Van Eldik en Groenwoud gaat.
Ga ook op de service langs bij teams. Vertel bijvoorbeeld niet tussen neus en lippen door dat "die en die" in een WRC gaat rijden, maar laat ze het zelf vertellen.
Herhaal items/beelden niet vaker dan 2 keer per uitzending en 5 keer per jaar.
Vertel rustig een verhaal in ongeveer 30 seconden, i.p.v. in 10 seconden met bonke-bonk-muziek en beelden van crashende auto's.
Vermijd onderwerpen zonder kop en staart, zoals in de laatste uitzending over de rally van het Ierse kampioenschap. Ik kon het met de beste wil van de wereld echt niet volgen.
Vermijd mix van commentaar met beelden die er niet bij horen. Zowel autocross-fans als rallyfans zullen zich gestoord hebben aan de presentatie van de rally-items vanaf de autocrossbaan. De leek snapt er al helemaal niets meer van. Zet bijvoorbeeld ook geen beelden van het WK onder een intro van bijvoorbeeld de Tank-S rally.

Nu ik dit allemaal ingetypt en nagelezen heb twijfel ik of ik dit wel zal posten………. Ach wat maakt het uit. Klik, daar gaat ie. "OK"

AMEN.
Ik ben blij dat je iets van je laat horen :wink:
Roger en Jolanda

Berichtdoor Holkers » di mei 12, 2009 20:49

Roger en Jolanda schreef:Gaan we Maarten

Wie?
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor Roger en Jolanda » di mei 12, 2009 21:05

Holkers schreef:
Roger en Jolanda schreef:Gaan we Maarten

Wie?

Foutje al verbeterd.......mhhhhhhh waar naar toe was ook een toepasselijke vraag geweest :lol:
Roger en Jolanda

Berichtdoor Rossy » di mei 12, 2009 22:35

Hmm, de reacties van de afgelopen weken lezend heb ik het idee dat het ideale RR concept in flarden voorbij is komen waaien.
Ik zal eens voorzichtig proberen dit op een rijtje te zetten.

Uitgaande van een uitzending van een half uur, al dan niet wekelijks maar zeker tweewekelijks.

Weekend voorafgaand aan een Nederlands rally/sprint evenement een korte maar duidelijke voorbeschouwing/aankondiging met beelden van het betreffende evenement van voorgaande jaren.
Eventueel met info over de infopaketten.
Dit ondersteund met specifieke info op de website.

Weekend na een Nederlands rally/sprint evenement een goede samenvatting van het betreffende evenement met ook wat beelden van latere deelnemers.

Duidelijke reportages over wat de Nederlandse rijders allemaal in het buitenland uitspoken.

In rustige periodes eens een groep of cup nader bekijken.
En ook eens een keer wat teams bezoeken.
Dit alles uiteraard aangevuld met beelden van de betreffende cups/teams.

Geef ook de Dakar rally en andere dergelijke evenementen wat aandacht.
Ook daar rijden hele hordes Nederlanders mee (Nederland was het tweede land in aantal deelnemers bij de afgelopen Dakar).

Als je dan toch alle facetten van de rallysport in NL wil belichten, schenk ook eens aandacht aan het werk van de organisatie en de officials.

En uiteraard rond het einde van het jaar de nodige compilaties zoals die van ieder programma gemaakt worden.

Is er in de loop van de 26 uitzendingen dan nog een half uurtje over, geef dan ook eens de organisatie en de officials wat aandacht.

In de weken dat RR niet uitgezonden wordt kan er een programma over autocross al dan niet samen met rallyracing gemaakt worden.

Bij dit alles kan de website van het programma een grote rol spelen bij het verduidelijken van de verschillende termen.
Ook kan de informatie eventueel in een balk onderdoor het beeld scrollen.

Naar mijn idee is dit een format waar de echte rallyliefhebber heel wat meer mee heeft als met dat geneuzel wat nu wordt uitgezonden.

Graag uw reactie hierop.

Antonio.
Rossy

Berichtdoor Codieo » di mei 12, 2009 22:44

Rossy schreef:Hmm, de reacties van de afgelopen weken lezend heb ik het idee dat het ideale RR concept in flarden voorbij is komen waaien.

Uitgaande van een uitzending van een half uur, al dan niet wekelijks maar zeker tweewekelijks.

Weekend voorafgaand aan een Nederlands rally/sprint evenement een korte maar duidelijke voorbeschouwing/aankondiging met beelden van het betreffende evenement van voorgaande jaren.

Weekend na een Nederlands rally/sprint evenement een goede samenvatting van het betreffende evenement met ook wat beelden van latere deelnemers.

Duidelijke reportages over wat de Nederlandse rijders allemaal in het buitenland uitspoken.

Ook daar rijden hele hordes Nederlanders mee (Nederland was het tweede land in aantal deelnemers bij de afgelopen Dakar).

Als je dan toch alle facetten van de rallysport in NL wil belichten, schenk ook eens aandacht aan het werk van de organisatie en de officials.

En uiteraard rond het einde van het jaar de nodige compilaties zoals die van ieder programma gemaakt worden.

Is er in de loop van de 26 uitzendingen dan nog een half uurtje over, geef dan ook eens de organisatie en de officials wat aandacht.

In de weken dat RR niet uitgezonden wordt kan er een programma over autocross al dan niet samen met rallyracing gemaakt worden.

Bij dit alles kan de website van het programma een grote rol spelen bij het verduidelijken van de verschillende termen.

Naar mijn idee is dit een format waar de echte rallyliefhebber heel wat meer mee heeft als met dat geneuzel wat nu wordt uitgezonden.

Graag uw reactie hierop.

Antonio.

(mijn beurt...) AMEN, en nu opsturen naar RR met als onderwerp: Suggesties
Codieo

Berichtdoor P2000 » di mei 12, 2009 23:01

Ik vraag me ook wel eens af of dat er in het hele RTL GP verhaal nog wel ruimte is voor RR.

Daarmee bedoel ik dat RTL het misschien liever kwijt dan rijk zou zijn.

Rallysport is tenslotte niet zo massaal als F1 (En dan denk ik aan kijkcijfers)

correct me if i'm wrong :oops:
P2000

Berichtdoor roadster36 » wo mei 13, 2009 0:05

Dat weet ik zo net nog niet
Eurosport was zeer verrast door de kijkcijfers bij de rally van Monte carlo
ook de lifeuitzending van Col de Turini s`nachts heeft veel kijkers getrokken
roadster36

Berichtdoor Roger en Jolanda » wo mei 13, 2009 5:53

Rossy schreef:Hmm, de reacties van de afgelopen weken lezend heb ik het idee dat het ideale RR concept in flarden voorbij is komen waaien.

Graag uw reactie hierop.

Antonio.

DE SPIJKER op zijn kop :!: :!: :!: :!: :!: :lol:

Opsturen !!!!!!!!
Roger en Jolanda

Berichtdoor John S. » wo mei 13, 2009 7:43

Graag uw reactie hierop.

Antonio.

Prima concept, wat ik alleen wel mis is hoe het gefinancieerd gaat worden. Reken maar op rond de 1000 euro per minuut.
John S.

Berichtdoor ZZR Fan » wo mei 13, 2009 9:00

Wat denken de mensen hier van 6 of 7 keer per jaar een uur Rallyreport? Gewoon de week na een wedstrijd uit het NK. Je krijgt dan minder losse flodders tussen de beelden door en ook ruim de tijd om wat van de wedstrijd te laten zien en er wat leuks bij te vertellen. Het laatste kwartier kun je dan altijd nog een mix maken van andere autosportonderdelen of een nieuwsbulletin.
Afbeelding
ZZR Fan

Berichtdoor Holkers » wo mei 13, 2009 9:07

Heeft er al iemand Frank gemailt/gebeld?
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor Armand » wo mei 13, 2009 9:14

wat denk jij...
Armand

VorigeVolgende

Keer terug naar TV en Multimedia