Elke week RallyReport

Alles over TV, DVD, tijdschriften etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor leor888 » ma jul 13, 2009 23:03

Ton Van Spanje schreef:Pershesjes zijn toch om aan te geven dat je tot de PERS behoort? Maar heeft Frank dat hesje nodig om dat aan te geven? Een beetje rallyfanatiekeling weet toch wel wie Frank Verhoeven is, sterker nog, kent zijn gezicht?

Volgend item graag!!!!

Ton,
dit snijdt geen hout volgens mij. Ik ken ook vele fotografen (en ook officials en supporters) hier van het forum... wat is het doel van de hesjes?

Hoe staat het in de regeltjes als je zo'n ding aanvraagt en er een toegewezen krijgt?

Ik denk dat dat reglement moet uitwijzen wat je moet doen als je toestemming hebt gekregen om er een te dragen
Waarschijnlijk is er naast het recht ook wel een plicht.
En die geldt dan voor iedereen punt!

En ik heb de afgelopen jaren toch een aantal keren bij frank in de buurt gestaan en verwarde hem met een aantal ander personen. (Hij stond trouwens dan meestal achter het lint en daar is de hes niet van belang.)
heb ook wel eens gedacht dat hij het broertje was van..

tegenwoordig herken ik zijn polo-shirts of overhemden wat beter.. maar die zijn geen vrijbrief voor het niet dragen van hesjes denk ik!
leor888

Berichtdoor briljant » ma jul 13, 2009 23:05

Ton Van Spanje schreef:Waarom?
Omdat de mensen die eenmalig een rally volgen het idee krijgen dat ze ook in een remzak mogen staan.
Verder krijgt een official in een van de topics over de EGR kritiek omdat ze daar wel staan.

Juist Frank zou het goede voorbeeld moeten geven door achter het lint te staan.
De personen welke voor het lint staan zijn namelijk de fotografen en camera mensen.
NIET de verslaggevers.
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor leor888 » ma jul 13, 2009 23:09

briljant schreef:
Omdat de mensen die eenmalig een rally volgen het idee krijgen dat ze ook in een remzak mogen staan.
Verder krijgt een official in een van de topics over de EGR kritiek omdat ze daar wel staan.

De personen welke voor het lint staan zijn namelijk de fotografen en camera mensen.
NIET de verslaggevers.

maar hij heeft meestal wel een pershes (in zijn broekzak) . waarom krijgt hij die dan?
leor888

Berichtdoor briljant » ma jul 13, 2009 23:10

leor888 schreef:
briljant schreef:

NIET de verslaggevers.

maar hij heeft meestal wel een pershes (in zijn broekzak) . waarom krijgt hij die dan?
Geen idee.
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor leor888 » ma jul 13, 2009 23:11

briljant schreef:
leor888 schreef:
briljant schreef:

NIET de verslaggevers.

Geen idee.

ik ook niet.. ;)
leor888

Berichtdoor Ton Van Spanje » ma jul 13, 2009 23:13

Eindelijk eens wat kritische noten met een onderbouwing (Briljant, Leor888) Tot nu toe zag ik van anderen alleen maar "op de man" gezeik.

Ik was inderdaad even niet uitgegaan over hoe het klootjesvolk het ziet. En die zouden inderdaad wel eens kunnen denken "Als die Verhoeven daar kan staan zal het wel niet gevaarlijk zijn"
Ton Van Spanje

Berichtdoor tiemen » ma jul 13, 2009 23:51

briljant schreef:

NIET de verslaggevers.

Helemaal mee eens.
Maakt niet uit wie of wat je bent, voor iedereen gelden regels waaraan wij als mensen zich dienen te houden.

Waarom vinden sommigen dit wel goed (als het een programmamaker is) en niet als het een toeschouwer is? Dan wordt er weer gesproken over ......... ! Geen onderscheid maken in personen.
Wanneer de regel is dat je als pers een hesje moet dragen, moeten ze dit ook doen.
Inderdaad anders denkt iedereen dat hij/zij dit mag.
tiemen

Berichtdoor John_V » ma jul 13, 2009 23:54

Frank stond vrijdagavond op kp5 netjes achter het lint met pershesje aan.
John_V

Berichtdoor Huufke » di jul 14, 2009 0:40

Holkers schreef: (nogmaals, er staat nergens dat je het hesje ten aller tijden aan moet hebben...)

Het accreditatiebeleid stelt wel dat het verplicht is om een hes te dragen wanneer je jezelf buiten de publiekszones bevindt.

'Alleen fotografen en cameramensen mogen zich (na ondertekening van de afstandsverklaring) voor hun werkzaamheden buiten de publiekszones begeven. Om deze mensen herkenbaar te maken voor de marshals en overige officials, is het dragen van een pershesje verplicht.'

Verder ben ik persoonlijk van mening dat een aantal mensen hier enorm overdrijven. Wanneer je voor een landelijke tv-zender een fragment inspreekt / filmt, je voor een programma met sponsoring van kledingmerk State of Art werkt, je duidelijk herkenbaar bent als professioneel journalist en je als ervaringsdeskundige slechts enkele minuten op een relatief veilige plaats staat, dan heb ik alle begrip voor een uitzondering als deze.

briljant schreef: De personen welke voor het lint staan zijn namelijk de fotografen en camera mensen.
NIET de verslaggevers.

Tijdens de laatste Paradigit-ELE Rally heb ik Frank nog zelf zien filmen met een camera, dus hij kan zo door als cameraman. Los daarvan schrijven de voorwaarden nergens voor dat een geaccrediteerd cameraman verplicht is om te filmen. Een accreditatie en pershes wordt verstrekt wanneer men vooraf aan bepaalde condities voldoet. Bij toekenning is diegene vervolgens vrij in diens werk tijdens het evenement, dus zelfs niets doen is in theorie mogelijk.
In het land der blinden, is éénoog koning.
Huufke

Berichtdoor Armand » di jul 14, 2009 8:28

Ik denk ook dat dit een discussie is die thuishoort tussen Frank en de organisator van de wedstrijd. En ik denk dat die er zich niet zo druk om zal maken. Als de organisator zijn wedstrijd en sponsor maar goed in beeld komen. Frank weet waar die mee bezig is. De cameraman draagt een hesje, dus het klootjesvolk, hoe simpel ook, begrijpt best dat daar twee mensen aan het werk zijn. Is een beetje de gedachte ala de huidige politiek dat mensen aan de kant niet na kunnen denken...

Begrijp dat jullie als officials zich er druk om kunnen maken, maar er spelen ,hoe vervelend ook, wel eens hogere belangen...
Armand

Berichtdoor cvgn » di jul 14, 2009 10:34

Ben Frank Verhoeven ook een paar ker tegengekomen met pershesje aan. Denk dat de meeste er over vallen bij de tv beelden dat hij verslag staat te doen op een proef hij met zijn rug naar de proef toestaat en en nog in een uitremzone.
Heb hem zelf nog gesproken zaterdagochtend en het toen ook gezegd, daar reageerde hij op met: zal er aan denken.
maar als je dan zondagavond de beelden ziet staat hij weer met zijn rug naar de proef en in een uitremzone.

Als official zijnde moet je hem daarover aanspreken, pershesje of niet.

groeten uit Roosendaal
Carine van Gastel
cvgn

Berichtdoor niekschippers » di jul 14, 2009 12:13

Huufke schreef:
Holkers schreef: (nogmaals, er staat nergens dat je het hesje ten aller tijden aan moet hebben...)

Het accreditatiebeleid stelt wel dat het verplicht is om een hes te dragen wanneer je jezelf buiten de publiekszones bevindt.

'Alleen fotografen en cameramensen mogen zich (na ondertekening van de afstandsverklaring) voor hun werkzaamheden buiten de publiekszones begeven. Om deze mensen herkenbaar te maken voor de marshals en overige officials, is het dragen van een pershesje verplicht.'

Verder ben ik persoonlijk van mening dat een aantal mensen hier enorm overdrijven. Wanneer je voor een landelijke tv-zender een fragment inspreekt / filmt, je voor een programma met sponsoring van kledingmerk State of Art werkt, je duidelijk herkenbaar bent als professioneel journalist en je als ervaringsdeskundige slechts enkele minuten op een relatief veilige plaats staat, dan heb ik alle begrip voor een uitzondering als deze.

briljant schreef: De personen welke voor het lint staan zijn namelijk de fotografen en camera mensen.
NIET de verslaggevers.

Tijdens de laatste Paradigit-ELE Rally heb ik Frank nog zelf zien filmen met een camera, dus hij kan zo door als cameraman. Los daarvan schrijven de voorwaarden nergens voor dat een geaccrediteerd cameraman verplicht is om te filmen. Een accreditatie en pershes wordt verstrekt wanneer men vooraf aan bepaalde condities voldoet. Bij toekenning is diegene vervolgens vrij in diens werk tijdens het evenement, dus zelfs niets doen is in theorie mogelijk.

AMEN.........
http://www.poff.store
Interieur ontwerp en advies
niekschippers

Berichtdoor Bartrallyfan » zo jul 19, 2009 11:35

Na een weekje vakantie vanmorgen rr. van vorige week bekeken en net de uitzending, Mooie afleveringen, MAAR ik vind de aandacht voor HET succes van Kevin Abring erg tegen vallen zo'n geweldig succes hoort zeker in dit programma veelmeer aandacht te krijgen!! nee autocross is belanrijker dan een WK overwinning van een nederlander en dan heet zijn website ook nog RALLYINGFORHOLLAND!! ik snap wel dat het allemaal met geld te maken heeft maar zo'n prestatie behoort toch wel meer aandacht te krijgen volgens mij.
rallyfanteam "de bende rond venray"
Bartrallyfan

Berichtdoor official No. 27768 » zo jul 19, 2009 12:39

Ook vanochtend was het weer goed. Beetje erg veel aandacht voor de toppers maar dat is logisch maar waarom toch altijd die autocross erin :wink: :wink: :wink:
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
official No. 27768

Berichtdoor Roger en Jolanda » zo jul 19, 2009 12:44

official No. 27768 schreef:Ook vanochtend was het weer goed. Beetje erg veel aandacht voor de toppers maar dat is logisch maar waarom toch altijd die autocross erin :wink: :wink: :wink:

Was denk ik overgang Fv zei dat er in nederland +/- 2 maanden geen rally is
dan zal hij dus wat meer zendtijd gebruiken voor autocross, ik vind dit een betere oplossing dan iedere week een halve uitzending (laatste 3 uitzendingen amper aandacht voor autocross geweest).
:shock: 8) www.rallyteamvandesande.nl
niet geremd door enige vorm van kennis
Roger en Jolanda

VorigeVolgende

Keer terug naar TV en Multimedia