Elke week RallyReport

Alles over TV, DVD, tijdschriften etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Wolter » zo mei 01, 2005 14:41

V.D.G Rally team schreef:Als de rijders vinden dat peter B niet volgend de regels werkt of dat ze het vermoeden hebben dat de auto niet volgens de homologatie gebouwd is. Teken dan protest aan en laat de TC hun werk doen. En anders stop dan met het vermoeden. Meschien heeft ie wel een ander programma geladen in de computer zodat ie mee turbo druk heeft of zo iets, met het risico dat de motor ploft.

Misschien spelen er wel andere dingen mee om maar geen bezwaar aan te tekenen bij de organisatie. Zo gaan die dingen in ''de grote mannen-wereld'':wink:
En het lijkt mij ook dat hij het programma van het management van de turbo heeft aangepast. In voorgaande rally's had hij dat al voordat de rally begon als je het mij vraagt. Maar hij ging steeds kapot. Steeds de turboslang, en ja.. die kan eraf gaan als de druk veel en veel te hoog is. Nu wou hij niet uitvallen of er problemen mee krijgen (want dan krijg je ook deze discussie.) en dus heeft hij ervoor gekozen om alleen de laatste 3 proeven met het bewerkte management te rijden. Dan heeft hij minder kans dat z'n turbo kapot gaat, maar dan kan hij er ook haast zeker van zijn dat hij de rally wint.

Dit is mijn scenario. Iedere rijder in de top mag Bijvelds niet echt en dat zal wel niet op niets gebaseerd zijn. Peter heeft zelf ook nog niet overtuigend en goed onderbouwd gereageerd om te zeggen dat de vermoedens bij iedereen niet kloppen.
Wolter

Berichtdoor V.D.G Rally team » zo mei 01, 2005 15:00

Wolter schreef:
V.D.G Rally team schreef:Als de rijders vinden dat peter B niet volgend de regels werkt of dat ze het vermoeden hebben dat de auto niet volgens de homologatie gebouwd is. Teken dan protest aan en laat de TC hun werk doen. En anders stop dan met het vermoeden. Meschien heeft ie wel een ander programma geladen in de computer zodat ie mee turbo druk heeft of zo iets, met het risico dat de motor ploft.

Misschien spelen er wel andere dingen mee om maar geen bezwaar aan te tekenen bij de organisatie. Zo gaan die dingen in ''de grote mannen-wereld'':wink:
En het lijkt mij ook dat hij het programma van het management van de turbo heeft aangepast. In voorgaande rally's had hij dat al voordat de rally begon als je het mij vraagt. Maar hij ging steeds kapot. Steeds de turboslang, en ja.. die kan eraf gaan als de druk veel en veel te hoog is. Nu wou hij niet uitvallen of er problemen mee krijgen (want dan krijg je ook deze discussie.) en dus heeft hij ervoor gekozen om alleen de laatste 3 proeven met het bewerkte management te rijden. Dan heeft hij minder kans dat z'n turbo kapot gaat, maar dan kan hij er ook haast zeker van zijn dat hij de rally wint.

Dit is mijn scenario. Iedere rijder in de top mag Bijvelds niet echt en dat zal wel niet op niets gebaseerd zijn. Peter heeft zelf ook nog niet overtuigend en goed onderbouwd gereageerd om te zeggen dat de vermoedens bij iedereen niet kloppen.

Daarom als er verschillende rijders zijn die dit denken. leg dan geld bij elkaar en teken protest aan tegen de hele auto. Dan is de rest aan de TC.
Dan weten ze of de auto klopt. Is het zo dat de auto conform de homologatie is dan weten ze of peter echt kan sturen.
V.D.G Rally team

Berichtdoor EvoV6 » zo mei 01, 2005 15:24

jaah komt er idd wel, maar niet met zon lulverhaal over de golden tulip rally vorig jaar, met zn fanatiek bezig zijn
weet niet precies meer wat er aan de hand was toen, maar het was illegaal nietwaar?
wel bijvelds afzeiken, laat ie eerst maar 1s naar zichzelf kijken...

Helemaal mee eens!

Vond verder dat er idd wel erg weinig beelden van Bijvelds te zien waren, wel genoeg van Wevers, maar die heeft niet gewonnen....

Ben benieuwd of Frank Peter Bijvelds een keer in de studio uitnodigt! Zal wel moeten want het is in mijn ogen de snelste rallyrijder van NL! (naast v/d Heuvel)
EvoV6

Berichtdoor Turboboost » zo mei 01, 2005 15:40

Bijveld hoort ook gewoon een keer in RR dit seizoen.

Wel denk ik dat Frank teveel aan het graven is, in zijn interviews met de heren, om zo doende weer gewaagde uitspraken jegens een ander uit te lokken. Of lijkt dat aleen maar zo? Je mag best vragen naar meningen omtrent dergelijke zaken, maar het ligt er wel dik boven op.

En wat verwachten jullie dan v/d Jasper (edit :wink: ) dat ie nu wel toegeeft dat er iets gebeurde dat niet mag? :roll: Maar 1'tje is altijd de piespaal, en in Nederland is dat, helaas voor hem, Peter Bijvelds. :( Maar als je zelf ook niet 100% eerlijk bezig bent, moet je ook niet klagen over anderen....
Laatst bijgewerkt door Turboboost op ma mei 02, 2005 21:21, in totaal 1 keer bewerkt.
Turboboost

Berichtdoor solberg the best » zo mei 01, 2005 16:53

En bij die kwis ging hij bij v/d heuvel zn hand voor zn hooft doen omdat hij hat fout had :? en daarna moest hij bij een vraag zelf op het blaatje kijken wat het antwoord was :o :lol:
solberg the best

Berichtdoor solberg the best » zo mei 01, 2005 17:06

Mn zus of moeder m'n ouders zijn geschieden :wink:
solberg the best

Berichtdoor antoine » zo mei 01, 2005 17:09

Corne schreef:
solberg the best schreef:En bij die kwis ging hij bij v/d heuvel zn hand voor zn hooft doen omdat hij hat fout had :? en daarna moest hij bij een vraag zelf op het blaatje kijken wat het antwoord was :o :lol:

ze hebben het hier al vaker ghad :wink:

Eerst ervoor zorgen dat je zelf geen vouten :D maakt he. :wink:
Afbeelding
antoine

Berichtdoor Biturbo » zo mei 01, 2005 17:13

Ten eerste: Dit was tenminste weer eens een aflevering met veel goede beelden!!! Beetje veel Wevers maar goed....

Vraag 1:Waarom mag van de Berg wel een zeer super snelle proef neer zetten (1 s/km sneller volgens Wevers) en waarom Bijvelds niet? (vooroordeel!) Maar wel weer super knap van de Berg.

Vraag 2; Mag er aan de electronica/engine management worden gesleuteld tijdens de rally in de A8?? Als dit niet bekend is heeft het hele gespeculeer geen nut he!

Als dit mag is er toch niets aan de hand??
Het grootste deel van de rally op safe ivm voorgaande problemen, en dan de laatste proefen met meer vermogen om ze in te halen, slim bedacht toch?

Vraag 3: De oude Mitsubishi WRC's zijn eigenlijk A8, (en toch winnen!) waarom gaat JvdH hier niet in rijden ipv N4? Kan hij zich ook eens laten zien tov Bijvelds, van Eerd, Smits en zo. Zij houden nl de WRC's bij..... Geen smoezen meer.
Biturbo

Berichtdoor nilsthom » zo mei 01, 2005 17:28

Turboboost schreef:Bijveld hoort ook gewoon een keer in RR dit seizoen.

Wel denk ik dat Frank teveel aan het graven is, in zijn interviews met de heren, om zo doende weer gewaagde uitspraken jegens een ander uit te lokken. Of lijkt dat aleen maar zo? Je mag best vragen naar meningen omtrent dergelijke zaken, maar het ligt er wel dik boven op.

En wat verwachten jullie dan v/d Japser dat ie nu wel toegeeft dat er iets gebeurde dat niet mag? :roll: Maar 1'tje is altijd de piespaal, en in Nederland is dat, helaas voor hem, Peter Bijvelds. :( Maar als je zelf ook niet 100% eerlijk bezig bent, moet je ook niet klagen over anderen....

Maar ook in de rallysport duurt eerlijkheid het langst

Waarom geen beelden van Peter (hulst) :? :? :? :?

zeg het maar.
nilsthom

Berichtdoor V.D.G Rally team » zo mei 01, 2005 17:56

nilsthom schreef:

En wat verwachten jullie dan v/d Japser dat ie nu wel toegeeft dat er iets gebeurde dat niet mag? :roll: Maar 1'tje is altijd de piespaal, en in Nederland is dat, helaas voor hem, Peter Bijvelds. :( Maar als je zelf ook niet 100% eerlijk bezig bent, moet je ook niet klagen over anderen....

zeg het maar.

dan moet je frank even bellen.
V.D.G Rally team

Berichtdoor John » zo mei 01, 2005 18:36

V.D.G Rally team schreef:
nilsthom schreef:

zeg het maar.

Of gewoon betalen, snappen jullie het nou nog niet hoe het werkt..
John

Berichtdoor Hein » zo mei 01, 2005 19:59

John schreef:
V.D.G Rally team schreef:
nilsthom schreef:

zeg het maar.

Of gewoon betalen, snappen jullie het nou nog niet hoe het werkt..

Sjuust, zal wel gewoon met de euri te maken hebben (heb nog niks gezien, vandaag wel de video de sporen gegeven en dus dadelijk onder het genot van een bak leut even kijken)
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor Marcel Vogels » zo mei 01, 2005 20:09

in de aftiteling staan ook alleen maar de bedrijven of sponsors van de rijders die in beeld komen , dus het is heel simpel, bijvelds wil gewoon niet betalen, ik kan hem geen ongelijk geven, maar zo zie je dat rallyreport een klein beetje krom is, de winnaar komt gewoon bijna niet in beeld, maar ik vraag me af of peter dit jaar ook bij frank op de bank zit, ik denk het niet
Marcel Vogels

Berichtdoor solberg the best » zo mei 01, 2005 20:15

Dat denk ik ook niet, wel jammer :(
solberg the best

Berichtdoor erikjan » zo mei 01, 2005 20:16

Toch blijf ik het raar vinden, dat een winnaar van een sportevenement niet eens echt in beeld komt.

Hoe zou het overkomen als Studio Sport de Eredivisie uitzendt (alleen dit jaar trouwens nog :wink: ), AJAX en PSV niet in beeld brengt, en dan wel beelden laat zien van bijvoorbeeld Den Bosch tegen de Graafschap....

Maar goed, ik zal wel geen verstand van commercie hebben :oops:
(morgen maar eens m'n diploma's Nima A en Nima B inleveren)

ps. ik heb geen verstand van voetbal, ondanks dat ik zo'n beetje naast het stadion van een potentiele Eredivisieploeg (Heracles) woon :wink:

RR is trouwens wel een beetje kopie van TopGear; vanuit een loods, van waaruit binnenkort een incognito-rallyrijder auto's gaat testen...
Erik-Jan Noltus
--------------------------------------------------------------------
m'n rallyvideo's zijn te vinden op http://youtube.com/ejn68
erikjan

VorigeVolgende

Keer terug naar TV en Multimedia