Dieptepunt bereikt voor de rallysport in de media?

Alles over TV, DVD, tijdschriften etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Dieptepunt bereikt voor de rallysport in de media?

Berichtdoor billy » ma dec 06, 2004 9:50

Allerlei media initiatieven staan op het punt te stoppen of zijn inmiddels al gestopt. RTBF stopt met het programma "Champions", RallyXS stopt ermee, begin dit jaar was het in Belgie een probleem om Pitstop weer op de buis te krijgen (wel gelukt) en uit de afsluiting van RTL Rallyreport maak ik niet op dat het zeker is dat men volgend jaar weer terugkeert.

Waarom is het niet mogelijk om verschillende media (tv, gedrukte media, internet) te integreren?

Wat zou volgens jullie de oplossing zijn?
William Heeren
billy
 
Berichten: 468
Geregistreerd: ma jul 07, 2003 15:48

Re: Dieptepunt bereikt voor de rallysport in de media?

Berichtdoor StevenK » ma dec 06, 2004 10:15

billy schreef:Allerlei media initiatieven staan op het punt te stoppen of zijn inmiddels al gestopt. RTBF stopt met het programma "Champions", RallyXS stopt ermee, begin dit jaar was het in Belgie een probleem om Pitstop weer op de buis te krijgen (wel gelukt) en uit de afsluiting van RTL Rallyreport maak ik niet op dat het zeker is dat men volgend jaar weer terugkeert.

Waarom is het niet mogelijk om verschillende media (tv, gedrukte media, internet) te integreren?

Wat zou volgens jullie de oplossing zijn?

Zoals ik in een ander topic al zei: ik zit nu met een XP MCE bak te spelen en dit sterkt mij in de mening dat een combi zonder TV ook voldoende effectief moet kunnen zijn.

Maar het komt elke keer weer op hetzelfde neer: we met met elkaar (rijders, organisatoren), geld bij elkaar leggen om de publiciteit te regelen.

En daarvoor heb je dan een redactie nodig, maar ook, en dat is veel belangrijker, een redactiestatuut, om te garanderen dat de publiciteit onafhankelijk is.

Maar ik ben bang dat de rijders geen geld neer willen leggen als ze niet de garantie krijgen dat ze (minimaal xx minuten etc) in beeld komen, de organisatoren het geld niet hebben en de KNAF/BSR het niet op willen of kunnen leggen.

Neemt niet weg dat ik van mening ben dat een racing-live achtige site, met voldoende streaming media, aangevuld met al dan niet gekochte publiciteit in kranten, om te beginnen SP!TS of Metro, in mijn optiek een goede route kunnen zijn om de sport breed in beeld te brengen.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor billy » ma dec 06, 2004 11:27

Uiteindelijk denk jij dus dat media initiatieven van buiten de sport gedoemd zijn te mislukken, want jij hebt het vooral over initiatieven vanuit de sport zelf.

Dan vraag ik me hardop af wat de KNAF in de afgelopen jaren heeft gedaan?
William Heeren
billy
 
Berichten: 468
Geregistreerd: ma jul 07, 2003 15:48

Berichtdoor StevenK » ma dec 06, 2004 11:34

billy schreef:Uiteindelijk denk jij dus dat media initiatieven van buiten de sport gedoemd zijn te mislukken,

Het probleem van onze mooie sport is het gebrek aan bekendheid. Hierdoor zijn er afaik helemaal geen initiatieven van buiten de sport.
want jij hebt het vooral over initiatieven vanuit de sport zelf.

Dan vraag ik me hardop af wat de KNAF in de afgelopen jaren heeft gedaan?

Talent first ?
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor billy » ma dec 06, 2004 11:46

En hoe draagt Talent First bij aan het vergroten van de bekendheid?
William Heeren
billy
 
Berichten: 468
Geregistreerd: ma jul 07, 2003 15:48

Berichtdoor Holkers » ma dec 06, 2004 12:25

billy schreef:En hoe draagt Talent First bij aan het vergroten van de bekendheid?


Door een chinees te laten winnen die vervolgens naar China gaat als de eerste chinese F1-coureur...
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor billy » ma dec 06, 2004 12:49

Holkers schreef:
billy schreef:En hoe draagt Talent First bij aan het vergroten van de bekendheid?


Door een chinees te laten winnen die vervolgens naar China gaat als de eerste chinese F1-coureur...


:))
William Heeren
billy
 
Berichten: 468
Geregistreerd: ma jul 07, 2003 15:48

Berichtdoor StevenK » ma dec 06, 2004 13:24

billy schreef:En hoe draagt Talent First bij aan het vergroten van de bekendheid?

Je vroeg toch wat ze gedaan hebben, niet wat het effect was :)
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor billy » ma dec 06, 2004 13:28

Pffffffffffffffffffffff. :)

Wat was de invloed de afgelopen jaren van de KNAF, als het gaat om het vergroten van de bekendheid van de rallysport in Nederland?
William Heeren
billy
 
Berichten: 468
Geregistreerd: ma jul 07, 2003 15:48

Berichtdoor joostkusters » ma dec 06, 2004 16:05

we betalen met zijn allen licentie geld, en ze willen met beursen niet eens helpen, nieuwe licentiehouders te winnen
joostkusters
 
Berichten: 677
Geregistreerd: di jan 22, 2002 1:35
Woonplaats: Boxmeer

Berichtdoor StevenK » ma dec 06, 2004 19:09

joostkusters schreef:we betalen met zijn allen licentie geld, en ze willen met beursen niet eens helpen, nieuwe licentiehouders te winnen

En je bent zeker niet de enige die dit stuitend vindt..

Ik vraag me af of het voor de rallysport niet veel verstandier zou zijn los van de KNAF verder te gaan ?
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor billy » ma dec 06, 2004 19:18

Niet om nu te beginnen met KNAF bashing, maar begin dit jaar werd mij op dit forum verteld dat het geld van Hypohuis gebruikt zou worden om officials te ondersteunen of om nieuwe officials te werven.

Er zijn hier regelmatig officials, dus; Is er iets te merken geweest van die inbreng?
William Heeren
billy
 
Berichten: 468
Geregistreerd: ma jul 07, 2003 15:48

Berichtdoor nkroeze » ma dec 06, 2004 19:26

In ieder geval nieuwe hesjes! (hele nette)......
nkroeze
 
Berichten: 2215
Geregistreerd: za jan 19, 2002 0:46

Berichtdoor V.D.G Rally team » ma dec 06, 2004 21:52

StevenK schreef:
joostkusters schreef:we betalen met zijn allen licentie geld, en ze willen met beursen niet eens helpen, nieuwe licentiehouders te winnen

En je bent zeker niet de enige die dit stuitend vindt..

Ik vraag me af of het voor de rallysport niet veel verstandier zou zijn los van de KNAF verder te gaan ?


Daar hebben we het een paar geleden ook al over gehad tijdens een rch vergardering. Maar daar wou niemand wat van horen. Het zelfde waarom geen tweede bond zoiets al de knaff , maar dat ging ook niet omdat de licenties van de knaff waren. Bij motor croos en bij div andere sporten hebben ze maar bonden. En waarom wij als klein landje zo vast houden aan de fia regels. Ik persoonlijk vind ook dat alles veilig moet zijn.
Maar om na vijf jaar nieuwe stoelen en gordels terwel je in die vijf jaar nog geen 10.000 km in gezeten hebt. Als je een zware chrass hebt gehad dat ze dan je stoelen afkeuren geen probleem mee.
Maar we zullen zien hoeveel deelnemers we over houden.
V.D.G Rally team
 
Berichten: 940
Geregistreerd: di mei 06, 2003 16:41
Woonplaats: veldhoven

Berichtdoor StevenK » di dec 07, 2004 6:56

V.D.G Rally team schreef:
StevenK schreef:
joostkusters schreef:we betalen met zijn allen licentie geld, en ze willen met beursen niet eens helpen, nieuwe licentiehouders te winnen

En je bent zeker niet de enige die dit stuitend vindt..

Ik vraag me af of het voor de rallysport niet veel verstandier zou zijn los van de KNAF verder te gaan ?


Daar hebben we het een paar geleden ook al over gehad tijdens een rch vergardering. Maar daar wou niemand wat van horen. Het zelfde waarom geen tweede bond zoiets al de knaff , maar dat ging ook niet omdat de licenties van de knaff waren. Bij motor croos en bij div andere sporten hebben ze maar bonden. En waarom wij als klein landje zo vast houden aan de fia regels. Ik persoonlijk vind ook dat alles veilig moet zijn.
Maar om na vijf jaar nieuwe stoelen en gordels terwel je in die vijf jaar nog geen 10.000 km in gezeten hebt. Als je een zware chrass hebt gehad dat ze dan je stoelen afkeuren geen probleem mee.
Maar we zullen zien hoeveel deelnemers we over houden.

Peter,

Als je niet inziet dat op zijn minst erg onverstandig is de fia veiligheidsregels te negeren of bagatelliseren, dan denk ik dat je beter een andere sport kunt gaan doen.

En als je denkt dat het om de kosten gaat, dan heb je dit topic ook niet goed gelezen. Want het gaat erom dat het idee leeft dat de knaf meer aan publiciteit zou moeten doen. En publiciteit kost de eerste jaren meer geld dan 't oplevert, dus dat betekent dat een licentie of de inschrijfgelden of beiden juist duurder worden.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Volgende

Keer terug naar TV en Multimedia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten