Dieptepunt bereikt voor de rallysport in de media?

Alles over TV, DVD, tijdschriften etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor SylviaVisser » di dec 07, 2004 9:12

En publiciteit kost de eerste jaren meer geld dan 't oplevert, dus dat betekent dat een licentie of de inschrijfgelden of beiden juist duurder worden.
_________________


Dat is op zich geen ramp, maar een beetje meer openheid van zaken zou erg prettig zijn....
Zowel de Knaf als orginisatoren zijn erg vaag met de antwoorden op de vraag: en waarom wordt het dan duurder?


Note: er spelen nog steeds te veel dingen op de achtergrond waardoor zaken geen doorgang vinden. Jammer dat menings verschillen zo moeilijk even op zij te zetten zijn om tot een gezamelijke publiciteit van onze sport te komen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Tja......

Berichtdoor djgando » di dec 07, 2004 11:34

Het feit is gewoon zo, we zijn een klein land en om in de publiciteit te komen moet je daar gewoon geld in investeren. Ons kikkerlandje is denk ik gewoon te klein voor zulke publiciteit.
Ik pak gewoon domweg een voorbeeld:
Bijna alle wedstrijden van het Nederlandse Hockeyteam (zowel dames als heren) worden door de Nos uitgezonden, met de daarbij behorende napraat. Er zit gewoon in die sport meer geld in ons land.

Dan kun je misschien zeggen, van nu ga je appels met peren vergelijken, omdat je nu 2 verschillende sporten pakt. Maar het is en blijft een feit, alles, bij welke sport dan ook draait om geld, en als er geen geld is, is er ook relatief weinig publiciteit.

Ik ben wel van mening, dat als een van de 3 heren van de Talent First competitie echt goed doorstroom naar super 1600 of iets dergelijks, er waarschijnlijk ook wel meer aandacht is voor de NLse rallysport.
De tijd zal echter leren of we meer publiciteit krijgen.

Groeten uit Enschede,

Martijn ter Boo
djgando
 
Berichten: 361
Geregistreerd: vr okt 25, 2002 9:13
Woonplaats: Enschede

Berichtdoor mantaboy » di dec 07, 2004 14:13

Pffff 95 euro voor je licentie. Mag ik dan alleen nog starten als ik inschrijfgeld betaal? Krijg ik er nog wat voor? Of is het alleen een teken dat ik ten tijde van de keuring geschikt was om rally te rijden?

Sorry, word er soms een beetje moe van... :wink:
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor V.D.G Rally team » di dec 07, 2004 17:23

StevenK schreef:
V.D.G Rally team schreef:
StevenK schreef:
joostkusters schreef:we betalen met zijn allen licentie geld, en ze willen met beursen niet eens helpen, nieuwe licentiehouders te winnen

En je bent zeker niet de enige die dit stuitend vindt..

Ik vraag me af of het voor de rallysport niet veel verstandier zou zijn los van de KNAF verder te gaan ?


Daar hebben we het een paar geleden ook al over gehad tijdens een rch vergardering. Maar daar wou niemand wat van horen. Het zelfde waarom geen tweede bond zoiets al de knaff , maar dat ging ook niet omdat de licenties van de knaff waren. Bij motor croos en bij div andere sporten hebben ze maar bonden. En waarom wij als klein landje zo vast houden aan de fia regels. Ik persoonlijk vind ook dat alles veilig moet zijn.
Maar om na vijf jaar nieuwe stoelen en gordels terwel je in die vijf jaar nog geen 10.000 km in gezeten hebt. Als je een zware chrass hebt gehad dat ze dan je stoelen afkeuren geen probleem mee.
Maar we zullen zien hoeveel deelnemers we over houden.

Peter,

Als je niet inziet dat op zijn minst erg onverstandig is de fia veiligheidsregels te negeren of bagatelliseren, dan denk ik dat je beter een andere sport kunt gaan doen.

En als je denkt dat het om de kosten gaat, dan heb je dit topic ook niet goed gelezen. Want het gaat erom dat het idee leeft dat de knaf meer aan publiciteit zou moeten doen. En publiciteit kost de eerste jaren meer geld dan 't oplevert, dus dat betekent dat een licentie of de inschrijfgelden of beiden juist duurder worden.


Steven jij denkt dat het bij mij altijd om het geld gaat ??? Ik heb een heel goed buget .Ik vind gewoon wat je ervoor terug krijgt is niet zoveel.
En wat betreft fia regels dan moet jij maar eens uitleggen als je een stoel normaal gebruikt , dat ie na 5 jaar niet meer goed is hetzelfde met de gordels.Jij zegd altijd je oet investeren in de reclame om sponsers te krijgen. Maar als je buget hebt om net te kunnen rijden hoe wil je dat dan doen ?? Je hebt zelf al een keer gezegd ik sla een wedstrijd over wand ik moet dit of dat nog vernieuwen aan de auto. Niet alle buget is oneindig.
V.D.G Rally team
 
Berichten: 940
Geregistreerd: di mei 06, 2003 16:41
Woonplaats: veldhoven

Berichtdoor billy » di dec 07, 2004 18:50

En wat zou dan de regel moeten zijn aangaande stoelen en gordels?
William Heeren
billy
 
Berichten: 468
Geregistreerd: ma jul 07, 2003 15:48

Berichtdoor Wolter » di dec 07, 2004 19:25

Ik denk dat die regel veranderd zou kunnen naar bijvoorbeeld 10 jaar. Echter is de techniek altijd in beweging, en zijn de stoelen van nu misschien net iets veiliger dan die van 10 jaar geleden.
Maar nu ga je dingen verleggen. De een wilt er dan nog wel 11 jaar mee rijden, en de ander wel weer 12 jaar etc. etc. Er moet een lijn getrokken worden. En die ligt nu bij 5 jaar.
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor joostkusters » di dec 07, 2004 21:00

nou een brandstof tank kun je 2 jaar bij laten keuren, kunnen ze dat met gordels en stoelen niet doen, en wat denk je van blus installaties,
als je zo'n electrische hebt, kun je gewoon testen hoor

snelle rallygroet uit de U.K.
joostkusters
 
Berichten: 677
Geregistreerd: di jan 22, 2002 1:35
Woonplaats: Boxmeer

Berichtdoor nkroeze » di dec 07, 2004 21:08

Die kan je al 2 jaar extra laten bij homologeren toch? Volgens mij kan dat gewoon bij de fabrikant! (niemand die het doet overigens)
nkroeze
 
Berichten: 2215
Geregistreerd: za jan 19, 2002 0:46

Berichtdoor JD_Kruit » di dec 07, 2004 22:28

Even terug naar topic:

Ik vind het volslagen onzin dat er 'budgetten geregeld moeten worden voor publiciteit'. De Media bevinden zich typisch in zo'n markt die gestuurd wordt vanuit de vraag; willen mensen veel slechte verhalen voorop de Telegraaf, dan krijgen ze die.

De vraag is dus: zitten mensen te wachten op Rally in de grote media organen (TV / Landelijke bladen)? Het antwoord op dit Forum is natuurlijk een hele dikke JA!, het antwoord in de rest van Nederland :cry: ..

Ik ben een half jaar geleden op dit forum al in een discussie geraakt over het feit of mensen erop zaten te wachten om de sponsoren van Rally Report zélf, lijfelijk, een half uur aan het woord te horen. Het antwoord lijkt mij daarop nee.

'Ja maar'.. werd er dan gezegd: wie betaald het programma anders? Mijn idee is dat je óf zo'n goed programma moet neerzetten dat de kijkcijfers het programma bekostigen (ofwel de tussentijdse reclame), óf je moet het niet doen.

Of de Nederlandse rallysport, hoe gek ik er ook van ben, op dit moment de juiste hoeveelheid 'flair' heeft om er een top-kijkcijfer programma van te maken, betwijfel ik ten zeerste. Idem voor een tijdschrift. Wellicht als de sport uitgegroeid is naar 500 equipes met 15 WRC, 50 N4's en 50 Kitcars wordt het eens wat... (zie Frankrijk), maar dat zie ik in ons kikkerlandje nooit gebeuren..

Dus dan maar genieten van de vele goede websites, het rallysport jaarverslag, de pagina's in Start 84 en het RCH blaadje?!?

Of komt Steven met een Windows XP MCE innovatie? We zullen zien!
Jan Dirk Kruit
Avatar gebruiker
JD_Kruit
 
Berichten: 90
Geregistreerd: vr nov 07, 2003 18:28
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor billy » wo dec 08, 2004 9:10

Waarom zoekt de KNAF niet actief naar sponsoren voor de verschillende kampioenschappen? En heeft men in het geval van Hypohuis de huid niet te goedkoop verkocht?
William Heeren
billy
 
Berichten: 468
Geregistreerd: ma jul 07, 2003 15:48

Berichtdoor SylviaVisser » wo dec 08, 2004 9:26

En wat betreft fia regels dan moet jij maar eens uitleggen als je een stoel normaal gebruikt , dat ie na 5 jaar niet meer goed is hetzelfde met de gordels.



Misschien ben ik een veiligheids freek omdat ik thuis ook nog iets heb naast de rally. Maar zelfs ik kan enkele invloeden van buitenaf bedenken waardoor materiaal, ondanks het gering aantal zit uren "slijt".
(ik ga niet de vergelijking uit de straat auto erbij vermelden, die laat zich raden)

...we zitten niet stil
...de gordels staan ten tijde van gebruik wel op volle spanning
... de auto is stijver, ook dat heeft gevolgen voor een strak in gemonteerde stoel op bv onverhard.
...we kruipen in Achtmaal nat in de stoel, maar hem demonteren, schoonmaken en goed laten drogen....nee/weinig
... vanzelfspreken heeft de bevestiging van de gordel ook zo zijn slijtage

Ik kan nog wel meer bedenken, en ik denk dat het daarom goed is om de 5 jaar te hanteren, het evt bijhomologeren is een optie, dus 7 jaar.
Met de helm is het hetzelfde, maar daar klaagt (nu nog even) niemand over.

Verder moet ik er niet aan denken dat je na een uitstapje moet constateren dat je uit je stoel los raakt omdat je gordel van 10 jaar oud het begeeft........
Laatst bijgewerkt door SylviaVisser op wo dec 08, 2004 9:28, in totaal 1 keer bewerkt.
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor StevenK » wo dec 08, 2004 9:28

JD_Kruit schreef:Even terug naar topic:

Ik vind het volslagen onzin dat er 'budgetten geregeld moeten worden voor publiciteit'. De Media bevinden zich typisch in zo'n markt die gestuurd wordt vanuit de vraag; willen mensen veel slechte verhalen voorop de Telegraaf, dan krijgen ze die.

De vraag is dus: zitten mensen te wachten op Rally in de grote media organen (TV / Landelijke bladen)? Het antwoord op dit Forum is natuurlijk een hele dikke JA!, het antwoord in de rest van Nederland :cry: ..

Ik ben een half jaar geleden op dit forum al in een discussie geraakt over het feit of mensen erop zaten te wachten om de sponsoren van Rally Report zélf, lijfelijk, een half uur aan het woord te horen. Het antwoord lijkt mij daarop nee.

'Ja maar'.. werd er dan gezegd: wie betaald het programma anders? Mijn idee is dat je óf zo'n goed programma moet neerzetten dat de kijkcijfers het programma bekostigen (ofwel de tussentijdse reclame), óf je moet het niet doen.

En wie financiert dan dat programma in eerste instantie ? *Daar* heb je toch weer geld voor nodig.

Daarbij denk ik dat TV publiciteit door veel mensen in de sport zwaar overschat wordt.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor John » wo dec 08, 2004 21:33

wie weer waar dutch rallying is gebleven? na een aflevering nooit meer iets van gehoord of gezien.

John
John
 

Berichtdoor JD_Kruit » do dec 09, 2004 17:20

StevenK schreef:En wie financiert dan dat programma in eerste instantie ? *Daar* heb je toch weer geld voor nodig.


Meestal is dat op kosten van de zender. Ze beginnen met vooraankondigingen (reclame op de zender voor eigen programma) en dan doen ze 1 of 2 pilots. Ze hebben allemaal maatstaven om te checken of de kijkcijfers van pilots veelbelovend zijn of niet en IF yes THEN doorgaan...

StevenK schreef:Daarbij denk ik dat TV publiciteit door veel mensen in de sport zwaar overschat wordt.


Denk ik ook.
Jan Dirk Kruit
Avatar gebruiker
JD_Kruit
 
Berichten: 90
Geregistreerd: vr nov 07, 2003 18:28
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor billy » do dec 09, 2004 18:02

" Ze beginnen met vooraankondigingen (reclame op de zender voor eigen programma) en dan doen ze 1 of 2 pilots."

Huh? Ze maken reclame voor het programma, en maken dan 1 of 2 pilots die ze uitzenden?

Hele nieuwe aanpak, en ik wil je toch vragen om een paar voorbeelden te noemen, want dit is (in mijn ogen) echt onzin.
William Heeren
billy
 
Berichten: 468
Geregistreerd: ma jul 07, 2003 15:48

VorigeVolgende

Keer terug naar TV en Multimedia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten