beste montageprogramma video

Alles over TV, DVD, tijdschriften etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

beste montageprogramma video

Berichtdoor richard rallyfan » wo nov 02, 2005 20:40

Hallo iedereen,

dit is het eerste bericht wat ik hier plaats en ik hoop dat ik hem op de goede plek zet.

Ik wou graag vragen of iemand mij misschien kan adviseren wat het beste montage programma is om videobeelden te monteren op de computer.
Ik maak nu namelijk al 2 jaar een eigen rallydvd maar doe dat nog steeds op de oude manier.(videorecorder stoppen/starten/stoppen/starten) Dit werkt niet echt lekker en het komt de kwaliteit niet ten goede.
Daarom wil ik het nu zo doen.

Ik heb als het goed is 256 MB harde schijf ruimte.

Groetjes Richard.
richard rallyfan
 
Berichten: 69
Geregistreerd: di sep 23, 2003 10:41
Woonplaats: mijnsheerenland

Berichtdoor Holkers » wo nov 02, 2005 20:51

JOEHOE !!!

JOOST !!!!



Martijn, ga je broer eens halen !?
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Re: beste montageprogramma video

Berichtdoor rallyboy » wo nov 02, 2005 20:53

richard rallyfan schreef:Hallo iedereen,

dit is het eerste bericht wat ik hier plaats en ik hoop dat ik hem op de goede plek zet.

Ik wou graag vragen of iemand mij misschien kan adviseren wat het beste montage programma is om videobeelden te monteren op de computer.
Ik maak nu namelijk al 2 jaar een eigen rallydvd maar doe dat nog steeds op de oude manier.(videorecorder stoppen/starten/stoppen/starten) Dit werkt niet echt lekker en het komt de kwaliteit niet ten goede.
Daarom wil ik het nu zo doen.

Ik heb als het goed is 256 MB harde schijf ruimte.

Groetjes Richard.



Je hebt hiervoor programma's als

Vegas Video
Pinnacle Studio

Hiervoor heb je wel een kaart nodig in je pc, zodat je het beeldmatriaal op kunt slaan.


256 mb is misschien wel aan de erg aan de krappe kant! Het ligt ook een beetje aan de kwaliteit die je wilt gebruiken.



Groeten.
rallyboy
 
Berichten: 277
Geregistreerd: do feb 26, 2004 19:48
Woonplaats: Maarkel

Berichtdoor antoine » wo nov 02, 2005 21:51

Ik ken je computer niet maar ik denk wel dat je meer geheugen hebt dan die 256 mb. Anders denk ik dat je beter eerst kunt sparen voor een grote harddisk. Vooral als het dvd kwaliteit moet zijn.
Afbeelding
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Berichtdoor Niels2 » wo nov 02, 2005 22:00

256 MB is het werk geheugen. Niet je opslag geheugen.
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Avatar gebruiker
Niels2
 
Berichten: 1391
Geregistreerd: wo nov 27, 2002 14:28
Woonplaats: Hengelo (OV)

Berichtdoor JoostS » do nov 03, 2005 9:12

Niels2 schreef:256 MB is het werk geheugen. Niet je opslag geheugen.

Inderdaad :)

Maar zoals hierboven al gezegd kun je het beste gaan werken met Pinnacle Studio 7 of hoger. Ik zelf werk nu nog met Studio 9 en bevalt me prima moet ik zeggen, ben er nu wel op uitgekeken (wat effecten e.d. betreft) maar om te beginnen is het echt een goed programma.

Ik weet niet wat voor camera je precies hebt? Want aan de hand daarvan moet je gaan kijken wat voor kaart je in je PC moet hebben om het beeldmateriaal over te zetten.

Verder heb je flink wat harde-schijf ruimte nodig, hoeveel je nog hebt kun je zien bij:
Deze Computer -> C: -> Rechtermuisknop -> Eigenschappen
Dan staat er hoeveel ruimte je al gebruikt hebt en hoeveel er nog beschikbaar is.
Avatar gebruiker
JoostS
 
Berichten: 2451
Geregistreerd: di mei 20, 2003 9:22
Woonplaats: Sprang-Capelle

Berichtdoor StevenK » do nov 03, 2005 9:18

Voor videobewerking, zeker voor het (de)coderen, wil je een heel snelle pc hebben, waarbij een dual-core (zoals een P4-HT) erg prettig is.

Daarbij wil je veel geheugen hebben (zeker met de huidige prijzen minimaal 1 GB) en veel harde schijf ruimte (200 GB+) op één of liever meer harde schijven.

Wanneer je zorgt dat je een aparte, snelle, schijf hebt voor je video's, dan zal het monteren weer een stuk soepeler verlopen.

Wat programma betreft sluit ik me bij Joost aan.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor JoostS » do nov 03, 2005 9:21

Ik heb inderdaad een aparte harde schijf voor al m'n video's. Deze is 160 Gig en dat is meestal net genoeg :)
Avatar gebruiker
JoostS
 
Berichten: 2451
Geregistreerd: di mei 20, 2003 9:22
Woonplaats: Sprang-Capelle

Berichtdoor StevenK » do nov 03, 2005 9:25

JoostS schreef:Ik heb inderdaad een aparte harde schijf voor al m'n video's. Deze is 160 Gig en dat is meestal net genoeg :)

Ik heb voor de video's 2 x 160 in een RAID-0 (stripeset). Is ook weer een fractie sneller :)
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Monteren

Berichtdoor Humphrey » do nov 03, 2005 11:52

Hier thuis werk ik met Adobe Premiere.
Overblijfsel van mijn multimedia studie.

Maar beter gezegd: ik probéér hier thuis te werken met Premiere, want zoals Steven al aangeeft moet je om fatsoenlijk te monteren wel over een krachtige PC beschikken. Je raadt nooit waar het bij mij aan schort..

Neemt niet weg dat als je het programma een maal onder de knie hebt, je zo goed als ALLES kan. Profi shit dus.

DOEI, Humphrey
Avatar gebruiker
Humphrey
 
Berichten: 752
Geregistreerd: do maart 21, 2002 13:15

Berichtdoor Paul » do nov 03, 2005 12:01

Als je snel wilt gaan beginnen....neem Studio 9 (plus) anders Adobe Premiere of Pinnacle Edition. Die laatste 2 hebben een veel steilere leerkeurve, maar dan heb je ook wat :-)

Daarnaast inderdaad een lekkere snelle PC en vergeet ook niet dat er een fatsoenlijke video kaart inzit, want de huidige bewerking progjes vragen ook met realtime renderen steeds meer van de videokaart.
Daarnaast hangt het ook af van de opname bron (camera) is deze wel/niet digitaal. heb je nog een analoge camera, dan ben je wel verplicht een box tussen je PC en Camera te kopen. Ik gebruik een Pinnacle DV500 kaart die analoog in/uit heeft en digitaal in/uit.
Voor bewerking is een 2e disk noodzakelijk! (dit komt door Windhoos die nogal wat loopt te swappen en dat kan je eindresultaat nadelig beinvloeden)

Ik werk met een AMD XP2000 + 512 Mb + DV500 (met blue box) + 2 IBM Deskstar Disks (waren toen het best getest qua performance voor video bewerking) is inmiddels wel door S-ATA ingehaald.
Paul
 
Berichten: 336
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 21:36

Berichtdoor gschutten » do nov 03, 2005 12:23

Zelf heb ik Pinnacle Studio 9 met de hele Hollywood FX range, voor de effecten etc, plus de Pinnacle Moviebox, hiermee kan ik zowel analoog als digitaal importeren en exporteren, en das wel handig, verder heb ik een maxtor 160 Gb S-ATA schijf waar ik het op sla, naast de standaard 80 Gb schijf. Deze schijven zitten in een pc met een AMD XP 2600+, met een Nvidia FX 5700 (Asus V9570TD) 256mb videokaart en 512mb RAM geheugen. Nu wil ik alleen nog een goede digitale (harde schijf) video camera, en Pinnacle 10 met Chromakey.

Ik heb tot nu toe m.b.t. rallysport alleen nog maar de GTR compilatie filmpjes gemaakt, alleen heb ik inmiddels ook het complete Hi8 bestand van m'n Pa gedigitaliseerd en heb daar van al veel bewerkt tot mooie beelden.

Groeten Gertjan
Going forward and backward like hell!!!
Last rally: Lausitz Rallye - www.gsautosport.nl - Next rally: Euregio Rally
Avatar gebruiker
gschutten
 
Berichten: 839
Geregistreerd: vr jul 22, 2005 18:34
Woonplaats: Hellendoorn

Berichtdoor richard rallyfan » do nov 03, 2005 13:32

Ok iedereen in ieder geval bedankt voor de hulp maar ik denk dat ik het dan toch nog 1 keertje op de oude manier doe want ik heb net gekeken en ik heb maar 9 GB vrije schijf ruimte.

Als mijn dvd dit jaar dan een beetje goed verkoopt kan ik volgend jaar kijken voor een betere computer.

Groeten Richard.
richard rallyfan
 
Berichten: 69
Geregistreerd: di sep 23, 2003 10:41
Woonplaats: mijnsheerenland


Keer terug naar TV en Multimedia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten