Copyright & video's etc

Alles over TV, DVD, tijdschriften etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor sleepy hunter » zo feb 11, 2007 17:02

Volgens mij is het hier bovenstaande niet toe gestaan en ik denk ook nog in overtredding met de wet en de huisregels.

sander
sleepy hunter
 
Berichten: 88
Geregistreerd: do okt 19, 2006 9:11
Woonplaats: balk FRIESLAND

Berichtdoor MarkS » zo feb 11, 2007 17:55

sleepy hunter schreef:Volgens mij is het hier bovenstaande niet toe gestaan en ik denk ook nog in overtredding met de wet en de huisregels.

sander


Ik weet niet of verkopen toegestaan is, maar lijkt me dat het ruilen ervan wordt toegestaan door de wet.
MarkS
 
Berichten: 9
Geregistreerd: ma dec 18, 2006 20:09
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel

Berichtdoor StevenK » zo feb 11, 2007 20:24

In dit geval gaat het om het opnemen / kopiëren van TV of banden. Dat is toegestaan voor persoonlijk gebruik.

Zodra deze beelden worden geruild / verkocht is er sprake van een inbreuk op de rechten van de rechthebbende en rallysport.nl is daar geen platform voor.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Holkers » zo feb 11, 2007 20:53

Voor mensen die het weekende in een auto hebben doorgebracht om van verjaardag naar verjaardag te rijden... Waar gaat dit over?
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor StevenK » zo feb 11, 2007 21:02

Holkers schreef:Voor mensen die het weekende in een auto hebben doorgebracht om van verjaardag naar verjaardag te rijden... Waar gaat dit over?

Over het te koop aanbieden van kopiën van TV opnames / videobanden.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Holkers » zo feb 11, 2007 21:09

StevenK schreef:
Holkers schreef:Voor mensen die het weekende in een auto hebben doorgebracht om van verjaardag naar verjaardag te rijden... Waar gaat dit over?

Over het te koop aanbieden van kopiën van TV opnames / videobanden.


Ah. het aloude gap en jat werk dus.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor StevenK » zo feb 11, 2007 21:17

Holkers schreef:
StevenK schreef:
Holkers schreef:Voor mensen die het weekende in een auto hebben doorgebracht om van verjaardag naar verjaardag te rijden... Waar gaat dit over?

Over het te koop aanbieden van kopiën van TV opnames / videobanden.


Ah. het aloude gap en jat werk dus.

Het ligt denk ik wat genuanceerder. We hebben het hier over materiaal dat niet op DVD verkrijgbaar is en persoonlijk zou ik het toejuichen wanneer de rechthebbenden toestemming geven voor verspreiding op DVD.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor sleepy hunter » zo feb 18, 2007 12:39

Steven ben ik met je eens maar er werd voor de dvd op deze site geld gevraagd.En volgens de huisregels mag dat niet.Of heb ik ze verkeerd gelezen? Dat er weinig videomatriaal op dvd is ben ik met je eens maar om videomatriaal op dvd te zetten en te verspreiden/verkopen zonder toestemming mag toch niet?
sleepy hunter
 
Berichten: 88
Geregistreerd: do okt 19, 2006 9:11
Woonplaats: balk FRIESLAND

Berichtdoor StevenK » zo feb 18, 2007 13:24

sleepy hunter schreef:Steven ben ik met je eens maar er werd voor de dvd op deze site geld gevraagd.En volgens de huisregels mag dat niet.Of heb ik ze verkeerd gelezen? Dat er weinig videomatriaal op dvd is ben ik met je eens maar om videomatriaal op dvd te zetten en te verspreiden/verkopen zonder toestemming mag toch niet?

Daarom zeg ik ook dat ik het toe zou juichen als er toestemming voor zou worden verleend. Het verkopen zonder dat er toestemming voor is, ook al is het maar om de kosten te dekken, is een inbreuk op de auteursrechten.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede


Keer terug naar TV en Multimedia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten