Wie filmt met welke camera ?

Alles over TV, DVD, tijdschriften etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Wie filmt met welke camera ?

Berichtdoor YellowLeonVT » zo jul 22, 2007 20:48

Heren,

Mijn vraag is dus ... Wie filmt met welke camera ? Een link naar een gemaakt filmpje zou helemaal top zijn...

Wil een camcorder aanschaffen en ben nu bezig met een selectie te maken. Tot nu toe de volgende camera's als opties maar misschien kom ik via jullie info op andere gedachten etc..

Panasonic NV-GS320
Sony DCR-HC96
Canon MVX450
JVC GZ-MG275
PANASONIC SDR-H20
Sony DCR-SR290

bvd.
Erwin
YellowLeonVT
 
Berichten: 807
Geregistreerd: wo dec 29, 2004 17:15
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor Campos » zo jul 22, 2007 20:51

Ik denk dat er weinigen zijn die hun film in onbewerkt formaat op internet hebben staan, dus op die manier lijkt me moeilijk vergelijken.
Ik heb een Sony DCR HC17e, simpel instapmodelletje.. Maar prima voor onboardbeelden :D
Avatar gebruiker
Campos
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: wo dec 10, 2003 12:44
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor VDH » zo jul 22, 2007 21:28

Ik gebruik een Panasonic NV-DX110 (niet meer in productie) en een Panasonic NV-GS140. De beeldkwaliteit die je op m'n site ziet is bij lange na niet zoals je het in volledige resolutie ziet, zoals Martijn al aangeeft.

Wat is je budget voor een video camera?
Avatar gebruiker
VDH
 
Berichten: 164
Geregistreerd: za jul 23, 2005 19:47
Woonplaats: Barneveld

Berichtdoor Davekuh » ma jul 23, 2007 13:16

Misschien kan ik je een beetje helpen Yellow. Ik werk als verkoper van Videocamera`s bij de MediaMarkt.

De panasonic GS320 is zeker een aanrader..de videobeelden van de Sony HC96 zijn ongeveer vergelijkbaar. maar de camera is wel een stuk duurder. Ook heeft de Panasonic mooiere vollere kleuren dan de Sony.
De Canon MVX450 filmt ook zeer mooi, iets minder mooie kleuren dan de panasonic en het is wat lastiger omdaar een grotere accu in te zetten, omdat deze achter het lcd schermpje geplaatst moet worden. Als je er voornamelijk sport of rally beelden mee wilt gaan maken, dan zou ik niet aan de Harddisk camera`s beginnen. Mocht je toch op Harddisk over willen gaan, dan is de JVC MG-255 een echte aanrader. Een hele mooie F1.2 lens waardoor je in een wat donkerdere sfeer omgeving goed kan filmen. Ook is die Sony SR290 vrijwel nergens leverbaar sinds dat deze in productie is gegaan. De modellen die je toch in de winkel tegenkomt zijn vaak buitenlandse modellen. En als je toch op wat hogere kwaliteit wilt gaan filmen, dan kom in het High Definition verhaal van sony terecht eigenlijk. Begint met winkelprijzen ongeveer vanaf 900 euro.

Mocht je nog vragen hebben, stuur maar een PM of reageer hier maar even. Maar alle modellen die je hebt opgenoemt daar heb ik mee gefilmt dus denk dat ik je daar een redelijk goed beeld over kan geven.

Groeten
Davekuh
 
Berichten: 258
Geregistreerd: ma mei 26, 2003 22:31
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor Sevius » ma jul 23, 2007 13:38

Sony DCR-HC23E
Met vriendelijke groet,

Martin Nortier - NRT Rallyteam - www.nrtrally.nl

Afbeelding
Sevius
 
Berichten: 773
Geregistreerd: vr okt 22, 2004 20:44
Woonplaats: Barneveld

Berichtdoor VDH » ma jul 23, 2007 16:21

Ook heeft de Panasonic mooiere vollere kleuren dan de Sony.

------------------------------------

Daarom gebruik ik Panasonic videocamera's 8)
Avatar gebruiker
VDH
 
Berichten: 164
Geregistreerd: za jul 23, 2005 19:47
Woonplaats: Barneveld

Berichtdoor JosWRX » do jul 26, 2007 21:44

Davekuh schreef:Als je er voornamelijk sport of rally beelden mee wilt gaan maken, dan zou ik niet aan de Harddisk camera`s beginnen.


Daar kan ik uit eigen ervaring volledig achter staan. Heb hier een MG77 van JVC, maar die geeft in mijn straatauto al vette problemen. Nu is die ook niet boterzacht geveerd, maar toch.. ;)
Na een aantal seconden opnemen komt er steevast een foutmelding waarbij de opname dan ook gestopt wordt. De HD's kunnen kennelijk (nog?) niet echt goed tegen trillingen (op een zuignap-statief met twee rubber koppelingen erin). De DV-camera die ik daarna ben gaan gebruiken geeft op dat vlak geen enkel probleem.
Avatar gebruiker
JosWRX
 
Berichten: 559
Geregistreerd: do jun 15, 2006 23:22
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor Campos » vr jul 27, 2007 7:57

JosWRX schreef:
Davekuh schreef:Als je er voornamelijk sport of rally beelden mee wilt gaan maken, dan zou ik niet aan de Harddisk camera`s beginnen.


Daar kan ik uit eigen ervaring volledig achter staan. Heb hier een MG77 van JVC, maar die geeft in mijn straatauto al vette problemen. Nu is die ook niet boterzacht geveerd, maar toch.. ;)
Na een aantal seconden opnemen komt er steevast een foutmelding waarbij de opname dan ook gestopt wordt. De HD's kunnen kennelijk (nog?) niet echt goed tegen trillingen (op een zuignap-statief met twee rubber koppelingen erin). De DV-camera die ik daarna ben gaan gebruiken geeft op dat vlak geen enkel probleem.

Klopt, mijn DV camera ging alleen na het neerkomen na een aantal vliegmeters heel even op zwart, voor de rest geen of nauwelijks problemen. Blij dus dat ik geen HDD camera heb gekocht..
Avatar gebruiker
Campos
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: wo dec 10, 2003 12:44
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor Christophe » vr jul 27, 2007 9:50

Ik film, op aanraden van Davekuh :wink: , met een Panasonic GS180 .. Heel tevreden van, en echt mooie beelden!

Compilaties kan je bekijken op www.rallyzone.be , maar natuurlijk is die kwaliteit niet te vergelijken met de kwaliteit op tv, want anders zou het een héél zwaar filmpje worden. :wink:
Grtz Christophe 8)
Avatar gebruiker
Christophe
 
Berichten: 576
Geregistreerd: ma jul 22, 2002 12:13
Woonplaats: Lembeke [ België ]

Berichtdoor Davekuh » vr jul 27, 2007 20:39

ik ben blij dat hij bevalt Christophe. ;) Is een goede koop van je geweest.
Ik vraag me af of Yellow ondertussen al een keuze heeft gemaakt.
Davekuh
 
Berichten: 258
Geregistreerd: ma mei 26, 2003 22:31
Woonplaats: Eindhoven

Panasonic NV-GS320

Berichtdoor YellowLeonVT » za jul 28, 2007 12:19

Het is dus de Panasonic NV-GS320 geworden..
http://www.panasonic.nl/Products_Info.a ... 53|652|4|1

Afbeelding

Met een tassie

Afbeelding

met 2 extra org. PANASONIC CGA-DU21
YellowLeonVT
 
Berichten: 807
Geregistreerd: wo dec 29, 2004 17:15
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor Christophe » za jul 28, 2007 15:30

Proficiat met de aankoop en vooral veel plezier ermee ! 8)
Grtz Christophe 8)
Avatar gebruiker
Christophe
 
Berichten: 576
Geregistreerd: ma jul 22, 2002 12:13
Woonplaats: Lembeke [ België ]

Berichtdoor Davekuh » zo jul 29, 2007 20:43

Mooie aankoop Yellow...
Heb je ook al een extra accu erbij? Is altijd handig...voor panasonic camera`s zijn er veel verschillende type`s verkrijgbaar...je kunt voor om en nabij de 50 a 60 euro al een behoorlijk zware accu krijgen. Dat is nooit verkeerd om te hebben.
Mocht je een keer wat vragen hebben dan hoor ik het wel...

Groeten Dave....
Davekuh
 
Berichten: 258
Geregistreerd: ma mei 26, 2003 22:31
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor YellowLeonVT » zo jul 29, 2007 21:06

Davekuh schreef:Heb je ook al een extra accu erbij?

met 2 extra org. PANASONIC CGA-DU21 batterijen.. Moet volgens mij wel genoeg zijn..
YellowLeonVT
 
Berichten: 807
Geregistreerd: wo dec 29, 2004 17:15
Woonplaats: Markelo

Re: Panasonic NV-GS320

Berichtdoor JosWRX » ma jul 30, 2007 23:42

YellowLeonVT schreef:Met een tassie


Hee, waar ken ik die van?? :wink:
Avatar gebruiker
JosWRX
 
Berichten: 559
Geregistreerd: do jun 15, 2006 23:22
Woonplaats: Zwolle


Keer terug naar TV en Multimedia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten