John Raven schreef:Bovendien gaat het onderzoeken naar de gevaarlijkste stoel in de auto behoorlijk mank. De auto van de Engelsen had een rechts stuur, dus als het een linksgestuurde auto was geweest had de rijder de zwaarste klap gekregen...
John,
Dat kun je niet zo 1,2,3 zeggen. Het zou wel eens heel anders hebben kunnen aflopen als het een links gestuurde auto was geweest. Daarbij denk ik aan de natuurlijke reflex die een bestuurder doet. Ik weet niet of jou rijder(s) het er wel eens over hebben gehad met je (voor sommigen ishet een taboe), maar in de groep waar ik veel mee heb opgetrokken werd daar altijd open over gesproken. In analyses na een (bijna)klapper kwam het altijd weer ter sprake dat je in een reflex van het gevaar wegstuurt. En dan kan het wel eens zijn dat je daardoor iets raakt dat aan de andere kant van de auto in de weg staat. Het viel ons in ieder geval op dat de meeste rallyauto's vaak schade hebben aan de passagierskant.
Moeilijk verhaal uiteindelijk, en laten we hopen dat het bij zeldzame incidenten blijft.