Beetje spijt........

Alles over TV, DVD, tijdschriften etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Beetje spijt........

Berichtdoor Manfred_D » ma mei 04, 2009 18:27

Ik wil even terugkomen op eerdere uitspraken van mij over Nelis Verkooi. Ik was meestal diegene die een grote bek had over het nette, voor het gezicht niet spektaculair uitziende, lijntjes rijden van Nelis maar wat ik de laatste rally's zie is bijna de (van Eldik) style :D Jeetje wat gooit die man nu met zijn sub en super om naar te kijken nu. Dus Nelis sorry van mijn grote waffeltje en als je het kunt redden rijd maar een keer over mijn teen ofzowww :oops:
Manfred_D
 
Berichten: 248
Geregistreerd: zo jan 20, 2008 10:45

Berichtdoor petervdb1981 » ma mei 04, 2009 18:46

mooi gesproken
petervdb1981
 
Berichten: 155
Geregistreerd: zo dec 16, 2007 21:50
Woonplaats: Duiven

Berichtdoor stefan van houten » ma mei 04, 2009 18:46

Moet je hiervoor nou een nieuw topic aanmaken :?:
stefan van houten
 
Berichten: 515
Geregistreerd: ma jan 28, 2008 21:21
Woonplaats: Waskemeer

Berichtdoor EVOX » ma mei 04, 2009 18:48

Hij heb 't ligt gezien :lol:
Avatar gebruiker
EVOX
 
Berichten: 145
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 6:57
Woonplaats: Panheel

Berichtdoor ExTaxi » ma mei 04, 2009 19:09

dat riep ik al in het topic waar jouw post ook had moeten staan

ExTaxi schreef:
mafiabaas101 schreef:mooie 7e plek van verkooijen trouwens zeg!! :lol:


Nelis ging goed!! Ik roep al tijden dat Nelis sinds de nieuwe Impreza een stuk beter rijdt! Kijk het wordt nooit een topper natuurlijk, maar gisteren toch echt goeie doorkomsten gezien!
ExTaxi
 
Berichten: 1883
Geregistreerd: ma jan 21, 2002 19:26
Woonplaats: Nieuwegein

Berichtdoor Jeroen » ma mei 04, 2009 22:28

@Manfred: het staat je imho vrij hoor om kritiek te hebben op de rijstijl van rijders en uiteraard ook om die kritiek weer in te trekken (uitstekend zelfs!)

Je kunt uiteraard al kritiek geven omdat iemand gewoon niet zo snel is, al voegt dat eigenlijk niets toe aan een toch al beschikbare uitslagenlijst. Kritiek gaat imho wat dieper...

Wat ik regelmatig merk bij kritiek is dat de kritiekgever de rijder en z'n achtergrond niet kent of eigenlijk omdat hij/zij het hele spelletje niet goed snapt.

Rallyrijden is niet alleen maar hard en spectaculair gaan... Er zijn er velen die rijden omdat ze zielsveel van de sport houden, maar relatief langzaam zijn omdat:
- ze er een keer hard af zijn gegaan,
- erg op hun budget moeten letten,
- een gezin thuis hebben (al dan niet in de zenuwen),
- ze gewoon niet hard durven,
- of helemaal niet zo goed zijn,
en zo kan ik nog wel ff door gaan...

Maar moeten ze dan maar helemaal niet rijden? Er is bijna geen enkele sport waar zo iemand dan niet aan mee kan/mag doen. En rallysport is gelukkig ook niet zo'n sport... (al was het alleen maar omdat er met elke rijder/navi/auto/team wel wat is en je zo geen startveld vol krijgt).

Het is imho een voorrecht om te kunnen rallyrijden. Als je de kans krijgt dan pak je die gewoon (zeg ik uit ervaring) en dan zie je later wel wat voor rijder je bent...
Jeroen van Beek
2002-2004 Peugeot 205 GTI 1.9 ( N3/C3 )
2006-2007 Subaru Impreza GT Turbo ( A8 )
2008-heden Rallyloos (en ik vind het helemaal prima zo!)
Jeroen
 
Berichten: 393
Geregistreerd: di jan 22, 2002 17:11
Woonplaats: Medebach (Duitsland)

Berichtdoor PVG » di mei 05, 2009 7:49

Jeroen schreef:@Manfred: het staat je imho vrij hoor om kritiek te hebben op de rijstijl van rijders en uiteraard ook om die kritiek weer in te trekken (uitstekend zelfs!)

Je kunt uiteraard al kritiek geven omdat iemand gewoon niet zo snel is, al voegt dat eigenlijk niets toe aan een toch al beschikbare uitslagenlijst. Kritiek gaat imho wat dieper...

Wat ik regelmatig merk bij kritiek is dat de kritiekgever de rijder en z'n achtergrond niet kent of eigenlijk omdat hij/zij het hele spelletje niet goed snapt.

Rallyrijden is niet alleen maar hard en spectaculair gaan... Er zijn er velen die rijden omdat ze zielsveel van de sport houden, maar relatief langzaam zijn omdat:
- ze er een keer hard af zijn gegaan,
- erg op hun budget moeten letten,
- een gezin thuis hebben (al dan niet in de zenuwen),
- ze gewoon niet hard durven,
- of helemaal niet zo goed zijn,
en zo kan ik nog wel ff door gaan...

Maar moeten ze dan maar helemaal niet rijden? Er is bijna geen enkele sport waar zo iemand dan niet aan mee kan/mag doen. En rallysport is gelukkig ook niet zo'n sport... (al was het alleen maar omdat er met elke rijder/navi/auto/team wel wat is en je zo geen startveld vol krijgt).

Het is imho een voorrecht om te kunnen rallyrijden. Als je de kans krijgt dan pak je die gewoon (zeg ik uit ervaring) en dan zie je later wel wat voor rijder je bent...



Maar Nelis roept dat ie voor de Nederlandse groep N titel gaat. De auto heeft ie maar de snelheid en lef vind ik niet. Hij rijdt teveel op safe, zodat die wel elke keer in de punten valt maar niet echt voorin een rol speelt. Ik denk dat de groep n voorin wat meer risico's neemt daardoor sneller zijn, maar ook sneller uitvallen. Nelis heeft het vind ik verder wel goed voor elkaar mooie auto mooi team, maar om mee te doen in het RDO groep N zal het wel sneller moeten.

Groeten Davy

Hij is ook in Sullingen op de winnaar geeindigd met meer dan 2.5 minuut en dat is geen moderne WRC.
PVG
 
Berichten: 128
Geregistreerd: ma okt 08, 2007 7:18
Woonplaats: Breda

Berichtdoor Maarten » di mei 05, 2009 7:54

Maar hij kon het wel toen hij nog in de GC8 reed. Toen won hij regelmatig in groep N en speelde hij wel een rol.

Zondag na ons uitvallen nog even een proefje gekeken en we keken elkaar ook aan van "dat doet hij in Nederland nooit" toen hij smijtend voorbij kwam :P
Gr. Maarten Ruijten
Maarten
 
Berichten: 1262
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 21:37
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor PVG » di mei 05, 2009 8:01

Maarten schreef:Maar hij kon het wel toen hij nog in de GC8 reed. Toen won hij regelmatig in groep N en speelde hij wel een rol.

Zondag na ons uitvallen nog even een proefje gekeken en we keken elkaar ook aan van "dat doet hij in Nederland nooit" toen hij smijtend voorbij kwam :P


Ok, dat heb ik niet gezien het is te hopen dat ie dat in Nederland ook gaat doen. Ik denk verder dat hij toen die nog in de groep N wedstrijden won de concurentie lager was als dat het nu is.
PVG
 
Berichten: 128
Geregistreerd: ma okt 08, 2007 7:18
Woonplaats: Breda

Berichtdoor Jeroen » di mei 05, 2009 8:20

Ik denk dat er een verschil is tussen kritiek leveren op de grote mond van een rijder of op het feit dat hij niet de snelste is. Zelf vind ik nog steeds: je kunt beter je rechtervoet laten spreken, dan je grote mond.

Vwb Nelis: ik kan helas niet beoordelen of het gaat om het uitspreken van z'n ambitie (waar niets mis mee is, heel sportief zelfs en je moet ook de sponsoren kunnen vertellen wat de bedoeling is) of dat hij (al dan niet tegen beter weten in, vul zelf maar in) zou staan te roepen dat ie de beste is . Een wilde gok is dat het om het eerste gaat, gezien het feit dat hij al zo lang meegaat en best wel weet dat een grote bek je niet veel verder brengt.

Ik vind dat hij het goed doet en dat hij z'n spullen netjes voor elkaar heeft (ook iets wat wel eens onderschat wordt door mensen die vanaf de zijlijn naar de sport kijken). Constant rijden is in de rallysport in ieder geval ook een deugd.
Laatst bijgewerkt door Jeroen op di mei 05, 2009 20:51, in totaal 1 keer bewerkt.
Jeroen van Beek
2002-2004 Peugeot 205 GTI 1.9 ( N3/C3 )
2006-2007 Subaru Impreza GT Turbo ( A8 )
2008-heden Rallyloos (en ik vind het helemaal prima zo!)
Jeroen
 
Berichten: 393
Geregistreerd: di jan 22, 2002 17:11
Woonplaats: Medebach (Duitsland)

Berichtdoor YellowLeonVT » di mei 05, 2009 8:48

Maarten schreef: en we keken elkaar ook aan van "dat doet hij in Nederland nooit" toen hij smijtend voorbij kwam :P

Klopt helemaal ! Hij had mooie doorkomsten. Zo had ik ze in nederland nog niet van hem gezien.
Afbeelding
www.trackdaygadgets.com
YellowLeonVT
 
Berichten: 807
Geregistreerd: wo dec 29, 2004 17:15
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor Maarten » di mei 05, 2009 8:48

PVG schreef:
Maarten schreef:Maar hij kon het wel toen hij nog in de GC8 reed. Toen won hij regelmatig in groep N en speelde hij wel een rol.

Zondag na ons uitvallen nog even een proefje gekeken en we keken elkaar ook aan van "dat doet hij in Nederland nooit" toen hij smijtend voorbij kwam :P


Ok, dat heb ik niet gezien het is te hopen dat ie dat in Nederland ook gaat doen. Ik denk verder dat hij toen die nog in de groep N wedstrijden won de concurentie lager was als dat het nu is.


Mwah, Jasper vd Heuvel, Peter Bijvelds, Hans Stacey, Frits van Eerd, Ronald Leemans. Ok niet allemaal tegelijk, maar toch :P
Kan me herinneren dat hij toen in 1999 nog niet echt potten kon breken met die auto maar na een paar jaar toch regelmatig goed scoorde.
Gr. Maarten Ruijten
Maarten
 
Berichten: 1262
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 21:37
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor emiel79 » di mei 05, 2009 12:41

..ook ik heb commentaar op iedere langzame(re) deelnemer of minder spectaculair rijdende deelnemer.....

Maar tot op heden is het nog zo: zij rijden in een rallyauto en ik sta er naar te kijken........

Beste stuurlui staan altijd nog aan de wal.. ;-)
Avatar gebruiker
emiel79
 
Berichten: 142
Geregistreerd: zo okt 14, 2007 10:01
Woonplaats: Emmeloord

Berichtdoor ZZR Fan » di mei 05, 2009 17:05

Als alleen rijders commentaar mogen leveren kun je dit forum beter sluiten :wink:
Afbeelding
ZZR Fan
 
Berichten: 1348
Geregistreerd: ma maart 06, 2006 19:20
Woonplaats: IJsselmuiden

Berichtdoor Sponsor » di mei 05, 2009 18:28

Zou heel goed kunnen dat zijn nieuwe navi hier de oorzaak van is???? :wink:
http://www.hetgroenerallyteam.nl ......bezoek onze NIEUWE RALLYSITE...en geef je url door voor de LINK pagina
Sponsor
 
Berichten: 624
Geregistreerd: wo jan 25, 2006 19:41
Woonplaats: twente

Volgende

Keer terug naar TV en Multimedia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten