gebruik van muziek in eigen YouTube filmpjes

Alles over TV, DVD, tijdschriften etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

gebruik van muziek in eigen YouTube filmpjes

Berichtdoor erikjan » zo dec 11, 2011 20:57

wat zijn de mogelijkheden om muziek onder een YouTube filmpje te zetten, zonder problemen te krijgen met Buma e.d. ?
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor TheRallyProductions » zo dec 11, 2011 21:39

Je kunt via Youtube er ook een muziekje onderzetten maar dat heeft ook nadelen: je kunt niet alle muziek er onderzetten. En je kan het (zover ik weet) het niet knippen.

Dit probleem is inderdaad heel erg vervelend, mijn filmpje van de Nederland Rally is geblokkeerd in heel veel landen, om precies te zijn:
Afghanistan, Aland Islands, Albania, Algeria, American Samoa, Andorra, Angola, Anguilla, Antarctica, Antigua and Barbuda, Argentina, Armenia, Aruba, Australia, Austria, Azerbaijan, Bahamas, Bahrain, Bangladesh, Barbados, Belarus, Belgium, Belize, Benin, Bermuda, Bhutan, Bolivia, Bosnia and Herzegovina, Botswana, Bouvet Island, Brazil, British Indian Ocean Territory, British Virgin Islands, Brunei, Bulgaria, Burkina Faso, Burundi, Cambodia, Cameroon, Canada, Cape Verde, Cayman Islands, Central African Republic, Chad, Chile, China, Christmas Island, Cocos (Keeling) Islands, Colombia, Comoros, Congo, Congo - Democratic Republic of, Cook Islands, Costa Rica, Cote d'Ivoire, Croatia, Cuba, Cyprus, Czech Republic, Denmark, Djibouti, Dominica, Dominican Republic, Ecuador, Egypt, El Salvador, Equatorial Guinea, Eritrea, Estonia, Ethiopia, Falkland Islands (Islas Malvinas), Faroe Islands, Fiji, Finland, France, French Guiana, French Polynesia, French Southern Territories, Gabon, Gambia, Georgia, Germany, Ghana, Gibraltar, Greece, Greenland, Grenada, Guadeloupe, Guam, Guatemala, Guernsey, Guinea, Guinea-Bissau, Guyana, Haiti, Heard Island and McDonald Islands, Holy See (Vatican City State), Honduras, Hong Kong, Hungary, Iceland, India, Indonesia, Iran, Iraq, Ireland, Isle of Man, Israel, Italy, Jamaica, Japan, Jersey, Jordan, Kazakhstan, Kenya, Kiribati, Kuwait, Kyrgyzstan, Laos, Latvia, Lebanon, Lesotho, Liberia, Libya, Liechtenstein, Lithuania, Luxembourg, Macao, Macedonia, Madagascar, Malawi, Malaysia, Maldives, Mali, Malta, Marshall Islands, Martinique, Mauritania, Mauritius, Mayotte, Mexico, Micronesia - Federated States of, Moldova, Monaco, Mongolia, Montenegro, Montserrat, Morocco, Mozambique, Myanmar, Namibia, Nauru, Nepal, Netherlands, Netherlands Antilles, New Caledonia, New Zealand, Nicaragua, Niger, Nigeria, Niue, Norfolk Island, North Korea, Northern Mariana Islands, Norway, Oman, Pakistan, Palau, Panama, Papua New Guinea, Paraguay, Peru, Philippines, Pitcairn, Poland, Portugal, Puerto Rico, Qatar, Reunion, Romania, Russia, Rwanda, Saint Barthelemy, Saint Helena, Saint Kitts and Nevis, Saint Lucia, Saint Pierre and Miquelon, Saint Vincent and the Grenadines, Samoa, San Marino, Sao Tome and Principe, Saudi Arabia, Senegal, Serbia, Seychelles, Sierra Leone, Singapore, Slovakia, Slovenia, Solomon Islands, Somalia, South Africa, South Georgia and the South Sandwich Islands, South Korea, Spain, Sri Lanka, Sudan, Suriname, Svalbard and Jan Mayen, Swaziland, Sweden, Switzerland, Syria, Taiwan, Tajikistan, Tanzania, Thailand, Timor-Leste, Togo, Tokelau, Tonga, Trinidad and Tobago, Tunisia, Turkey, Turkmenistan, Turks and Caicos Islands, Tuvalu, Uganda, Ukraine, United Arab Emirates, United Kingdom, United States, United States Minor Outlying Islands, United States Virgin Islands, Uruguay, Uzbekistan, Vanuatu, Venezuela, Vietnam, Wallis and Futuna, West Bank, Western Sahara, Yemen, Zambia, Zimbabwe


Ik heb ook gehoord als je op google zoekt naar rechtenvrije muziek dat het dan ook zou moeten lukken.

Ik hoop dat je iets helpt.
Afbeelding
www.veldhuisenmedia.nl
| Rally (For Kids) | (RC) Driften | Driftkarten | Tractorpulling |
TheRallyProductions
 
Berichten: 121
Geregistreerd: za okt 30, 2010 16:26
Woonplaats: Kootwijkerbroek

Berichtdoor erikjan » zo dec 11, 2011 22:06

nu heb ik ergens onder een stoflaag nog een collectie Midi files liggen, die kan ik omzetten naar MP3 en vervolgens in m'n videobewerkingsprogramma plakken...

is dat rechtenvrij ?!
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor MartijnB » zo dec 11, 2011 23:01

Moet je skaapie ff vragen

die weet precies hoe dat werkt
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1950
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: GB

Berichtdoor erikjan » zo dec 11, 2011 23:02

daarom heb ik de vraag ook hier op het forum geplaatst, vanwege de vele videografen alhier ;-)
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor MartijnS » zo dec 11, 2011 23:29

Je kan gerust een video met muziek op youtube plaatsen.
Als er rechten opzitten, wordt ie of geweigerd of je krijgt er reclame bij ;)
Martijn Schouten
MartijnS
 
Berichten: 5532
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 17:04
Woonplaats: Sprang-Capelle

Berichtdoor erikjan » zo dec 11, 2011 23:43

ok,

zal ik proberen; persoonlijk ga ik dan voor een MIDI file als basis, al was het alleen al omdat het instrumentaal is...
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor SkaapProductions » ma dec 12, 2011 1:23

Hele simpele tip,

vooraf het desgewenste nummer opzoeken op YouTube zelf, of een avi maken met het nummer op de achtergrond.
Herkent YT hem, en blokkeert hij de hele zooi, dan weet je genoeg.

Als een nummer maar 1 keer op YouTube staat, onder uitgever zoals dat VEVO gedoe, dan weet je zeker dat je het nummer niet kan gebruiken.

Succes met omzeilen, blijft een sport :wink:
_________
Edit:

Anders muziek opzoeken en downloaden van FreePlay Music.
Rechtenvrij, de gratis nummers dan.

http://live.freeplaymusic.com/#highlight=4
Afbeelding
SkaapProductions
 
Berichten: 257
Geregistreerd: zo okt 14, 2007 18:36
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor Holkers » ma dec 12, 2011 8:56

'Gewoon' de rechten van de muzikant respecteren. Iedereen wordt altijd witheet als er een video of foto van hem ergens anders staat of gebruikt wordt en ook al hebben de muzikanten vaak miljoenen op de bankrekening staan, geeft dat geen vrijbrief om maar gewoon dingen te jatten. Gelukkig heet youtube een soort Shazam op de achtergrond draaien om dat eruit te vissen, doen ze niet voor niets.

Oh ja, ook al neem je met je cassettedek van een grammafoonplaat op, zet dat op je computer, brandt er een CD van, zet dat op iTunes en daarmee in MP3 is het nog altijd niet rechtenvrij
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor john otten » ma dec 12, 2011 12:38

Hallo Allemaal aangezien ik lid ben van de buma hier even een linkje om het voor jullie duidelijker te maken .

m v g john

http://www.bumastemra.nl/271/wat-is-auteursrecht/
Avatar gebruiker
john otten
 
Berichten: 102
Geregistreerd: do mei 28, 2009 8:04
Woonplaats: sibculo

Berichtdoor bulli » ma dec 12, 2011 19:14

bulli
 
Berichten: 122
Geregistreerd: zo dec 21, 2008 14:27
Woonplaats: ommen

Berichtdoor Holkers » ma dec 12, 2011 19:44

Oooooh, dan mag het natuurlijk gewoon!

:?

Een politieagent rijdt ook wel eens te hard, maar schrijft jou wel een bekeuring als je het zelfde doet. Het is gewoon stelen en vraag de fotografen hier maar eens hoeveel een gejatte foto kost.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor erikjan » ma dec 12, 2011 19:52

ik ga maar eens met FreeplayMusic aan de slag, kan ik meteen allerlei thema's kiezen...

ps. het wordt een video over modellenfotografie, dus drama genoeg ;-)
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor erikjan » za dec 17, 2011 15:47

iedereen bedankt voor de tips, hierbij de link naar de modellen !

http://www.youtube.com/watch?v=aYj-TdIxdB8&hd=1
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor mantaboy » za dec 17, 2011 18:06

Hey, geen auto's in de video? :shock: :?
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Volgende

Keer terug naar TV en Multimedia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten