Geplaatst: do dec 26, 2013 2:33
rally 200 concept werkt in Duitsland vrij goed.
1 probleem voor Nederland: het inschrijfgeld is dus ook (heel) veel lager dan hier en je hebt daglicentie's.
Misschien is het beter om dat eens onder de loep te nemen of dat haalbaar is ipv weer de zoveelste klasse in de sprint en rally.
Daarbij is inderdaad er meer ruimte met FIA homologatie's qua datums, homologatie's op auto's (voor zover je dat zo noemen kan) is wat ruimer.
Al heel vaak is deze discussie voorbij gekomen en altijd met hetzelfde resultaat, inschrijfgeld kan niet lager, rally 200 concept kan hier niet en met het gevolg dat er weer een nieuwe "instapklasse" komt met wagens boven de €10 - €15.000,- euro.
Het wil niet zeggen, dat het niet kan, maar de vraag is of er hier wel voldoende steun om zoiets te bewerkstelligen.
Je zal als je het puur en alleen in NL wil doen al sowieso steun / medewerking van de KNAFF en de organisaties die de evenementen organiseren moeten hebben.
Gezien een gevalletje afgelopen seizoen zie ik het daglicentie verhaal al niet zitten.
Lager inschrijfgeld, zie ik ook niet zitten dat dit gaat gebeuren.
Kom je op de voorgestelde wagens met een piepkleine cilinderinhoud en een lage topsnelheid, ook dat zie ik niet zitten.
Mensen die willen gaan rally rijden gaan dat echt niet met een auto doen die mindere prestaties levert dan de auto die ze gebruiken voor de boodschappen.
Daarbij blijven je basiskosten net zo hoog als in de andere klasses.
Persoonlijk vindt ik het rally 200 systeem met de lagere basiskosten erg goed, zeker als "instapklasse", echter...
Ik denk dat er voor Nederland onvoldoende draagvlak is en steun om dit te bewerkstelligen.
1 probleem voor Nederland: het inschrijfgeld is dus ook (heel) veel lager dan hier en je hebt daglicentie's.
Misschien is het beter om dat eens onder de loep te nemen of dat haalbaar is ipv weer de zoveelste klasse in de sprint en rally.
Daarbij is inderdaad er meer ruimte met FIA homologatie's qua datums, homologatie's op auto's (voor zover je dat zo noemen kan) is wat ruimer.
Al heel vaak is deze discussie voorbij gekomen en altijd met hetzelfde resultaat, inschrijfgeld kan niet lager, rally 200 concept kan hier niet en met het gevolg dat er weer een nieuwe "instapklasse" komt met wagens boven de €10 - €15.000,- euro.
Het wil niet zeggen, dat het niet kan, maar de vraag is of er hier wel voldoende steun om zoiets te bewerkstelligen.
Je zal als je het puur en alleen in NL wil doen al sowieso steun / medewerking van de KNAFF en de organisaties die de evenementen organiseren moeten hebben.
Gezien een gevalletje afgelopen seizoen zie ik het daglicentie verhaal al niet zitten.
Lager inschrijfgeld, zie ik ook niet zitten dat dit gaat gebeuren.
Kom je op de voorgestelde wagens met een piepkleine cilinderinhoud en een lage topsnelheid, ook dat zie ik niet zitten.
Mensen die willen gaan rally rijden gaan dat echt niet met een auto doen die mindere prestaties levert dan de auto die ze gebruiken voor de boodschappen.
Daarbij blijven je basiskosten net zo hoog als in de andere klasses.
Persoonlijk vindt ik het rally 200 systeem met de lagere basiskosten erg goed, zeker als "instapklasse", echter...
Ik denk dat er voor Nederland onvoldoende draagvlak is en steun om dit te bewerkstelligen.