smokey schreef:Afgelopen weekend ben ik net als velen hier op het forum gezellig met een groep naar de Tank-S geweest en heb me daar het grootste deel van de tijd kostelijk vermaakt met de rally.Let wel....: het grootste deel van de tijd en ik zal uitleggen waar de rest van de tijd is gebleven.
Ook ik mag net als vele mensen die het weiland oplopen sloten overspringen en op tijd bij proeven aanwezig zijn om een mooi punt uit te zoeken graag een foto maken omdat dat een hobby is. nu is er alleen een groeiende storende factor om dit goed voor elkaar te kunnen krijgen . DE GROENE HESJES in dit geval!!! Er iseen groeiend aantal fotograafjes die zich fout begint te gedragen endat is echt een trend van de afgelopen jaren. ze hebben een hesje en hebben een "ik heb een hesje en mag overal staan " mentaliteit. Afgelopen weekend was het weer meerdere keren raak. het is knap om met je lichaam de foto van minimaal 40 a 50 anderen te verkloten en dan ook nog eens continu heen en weer te rennen om je meegereisde fototas (lees : vrouw/vriendin ) te laten zien hoe goed je foto wel niet gelukt is. gefeliciteerd groen hesje met je goede foto !!! knap werk!!!! steeds minder hesjes gaan zich gedragen maar gelukkig zijn ze er nog steeds. de echte fotograven die van fotowerk houden en ook graag de goede foto`s aan anderen gunnen. ik ga nog even terug in de tekst voor een tweede probleem dat onlosmakelijk met deel 1 verbonden is. De meegereisde fototas. Iedereen krijgt zo`n hesje lijkt het wel. mevrouw gaat ook mee, draagt de tasen staat ook in de weg maar maakt geen fotos. ze staat daar alleen maar indat mooie groene hesje!! je zult die hesjes tegenwoordig wel kunnen kopen bij de marskramer of zo. Ik zou het mooi vinden als de hesjes echt alleen uitgegeven worden aan mensen die wel rekening houden met de toeschouwers. of in ieder geval ingenomen worden als de groene hesjes dragende fotograven geen rekening houden met de andere liefhebbers.
Greetz Richard
Theo Dage schreef:De oplossing:
- misschien bij elk (publieks)punt een zone inrichten waar alleen onze fotografen mogen staan![]()
rallyfanaatje schreef:Theo Dage schreef:De oplossing:
- misschien bij elk (publieks)punt een zone inrichten waar alleen onze fotografen mogen staan![]()
Dit gebeurd dus in Belgie in Roeselaere op het industrieterrein De Zone.
En ook op meerdere evenementen in Belgie en is een goede oplossing.
SkaapProductions schreef:Ook dit is weer een eindeloze discussie..
Ja, de ene fotograaf houd wel rekening met het publiek. En nee, sommige doen dat niet.
Sommige fotografen liggen het liefst op de grond na een jump in Almere ( voor sommige mensen misschien nog bekend ), en sommige fotografen kiezen voor de veilige plekjes.
Maar het komt allemaal op hetzelfde neer. De fotografen staan voor het lint, gewapend met foto/videocamera, omdat hij/zij een opdracht heeft.
En let op mijn woorden, een beginnend fotograaf met een hesje krijgt net zo snel de "arrogantie" om klakkeloos voor anderen te gaan staan voor die ene foto.
Want zo'n hesje? Tjah, je maakt er nou eenmaal betere foto's mee op de meeste punten. Hoe je het nou ook went of keert.
Persoonlijk houd ik zelf wel rekening zoveel mogelijk, maar vergeet niet, dat sommige hobbyfotografen achter het lint wel heel erg onmogelijk zijn hè!?
Als persoon X tegen mij roept van achter het lint roept, na nog geen minuut, dat ik aan de kant moet van hem dan heb ik er echt even maling aan. Binnen 2, 3 auto's zoek ik toch weer een andere hoek op, en ga ik dus andere mensen klieren met mijn groene hesje.
Dus of het nou allemaal aan die "groene hesjes" ligt?
Denk dat ze genoeg reden hebben om voor iedereen in de weg te gaan staan ( zelfs elkaar ), maar soms moet je even rekening houden met het publiek. En soms kan dat niet.
Leuker kunnen wij het niet maken, wel mooier.
Mijn visie hierop, barst los
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast