[Foto/Video-topic] OVD Groep Shortrally Ede 2011

Foto's van evenementen etc

Moderators: admin, StevenK

Berichtdoor Domier » zo apr 24, 2011 14:01

Christiaan,

Ziet er netjes uit maar misschien wordt het ondertussen tijd voor een kwalitatief iets betere camera?

Als je de camera niet beweegt is het beeld goed maar beweeg je dan zie je gewoon duidelijk dat de camera de bewegingen niet kan bijhouden.
Greetzzz

DomierAfbeelding

En lid van de ELE-Official vereniging!
Domier

Berichtdoor TheRallyProductions » zo apr 24, 2011 14:32

Domier schreef:Christiaan,

Ziet er netjes uit maar misschien wordt het ondertussen tijd voor een kwalitatief iets betere camera?

Als je de camera niet beweegt is het beeld goed maar beweeg je dan zie je gewoon duidelijk dat de camera de bewegingen niet kan bijhouden.

Het zal wel niet aan de camera liggen (JVC GZ-MG630) maar aan mijn programma. Ik wil het in 16:9 opslaan maar het programma werkt niet echt mee. IK ben nog op zoek naar een goed programma (het liefst gratis) om filmpjes te bewerken.
Christian.
Afbeelding
www.veldhuisenmedia.nl
| Rally (For Kids) | (RC) Driften | Driftkarten | Tractorpulling |
TheRallyProductions

Berichtdoor Domier » zo apr 24, 2011 16:15

Welk programma gebruik je? En al eens bedacht dat een beetje investeren in software misschien geen verkeerde optie is?

Gratis programma's zijn leuk maar als daardoor je kwaliteit zo ontzettend naar beneden wordt gehaald dan is het eigenlijk een doodzonde om het nog te gebruiken.

Ik weet dat je nog maar 16 jaar bent maar de camera heb je op zich al gespaard dus nog even een maandje of 2 door sparen en je kan een programma kopen waar je wel je kwalitieit kan bereiken. En er zijn genoeg mensen die je kunnen adviseren voor wat betreft welk programma.
Greetzzz

DomierAfbeelding

En lid van de ELE-Official vereniging!
Domier

Berichtdoor Rowel.VDZt » zo apr 24, 2011 20:06

Controleer eerst of je "capture mode" klopt in je programma, dit moet het zelfde zijn (resolutie en framerate) als wat je opneemt. Probeer wanneer dat goed staat en het nog niet werkt in het programma dat je gebruikt een "deinterlacing" optie te vinden en experimenteer daar wat mee.

Ik gebruik zelf Edius 5 voor editing en heb sindsdien sowieso geen problemen meer met deze "interlacing" fouten. Is niet goedkoop maar vindt ik persoonlijk het fijnst werken. Adobe Premiere is evt. een optie die ook "wat goedkoper" wel te vinden is... ;) Ik heb er na een hoop gedoe met codecs etc. voor gekozen (de zaak) te (laten) betalen voor Edius. (zeker gezien 99% van de editing die ik doe zakelijk is!)

Ik ben ook niet meer dan gevorderd amateur, maar om betere rallyfilmpjes op het net te krijgen wil ik graag even meekijken. Dus wanneer je nog vragen hebt zie ik de PM wel verschijnen.

(Ow, en nog bedankt voor de koffie namens mijn service jongens... :))
Rowel.VDZt

Berichtdoor Jack the Slipper » zo apr 24, 2011 20:24

Christiaan,

het valt mij op dat de beelden niet de correcte verhoudingen hebben. Alle auto's zijn te smal of te hoog.

Andere software hoeft je niet de kop te kosten hoor. Het hoeft echt niet duur. Zelf werk ik voor mijn foto's al jaren met Photoshop Elements. Die hebben ook een variant voor video werk. Google maar eens wat.

Dan nog even als mede Rally for Kids mens: iedereen die het hart op de juiste plek heeft voor rally en/of kids kan bij ons een bakkie komen doen. Dus Christiaan heeft jullie terrecht uitgenodigd.
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen!
Jack the Slipper

Berichtdoor TheRallyProductions » zo apr 24, 2011 20:28

Domier schreef:Welk programma gebruik je? En al eens bedacht dat een beetje investeren in software misschien geen verkeerde optie is?

Gratis programma's zijn leuk maar als daardoor je kwaliteit zo ontzettend naar beneden wordt gehaald dan is het eigenlijk een doodzonde om het nog te gebruiken.

Ik weet dat je nog maar 16 jaar bent maar de camera heb je op zich al gespaard dus nog even een maandje of 2 door sparen en je kan een programma kopen waar je wel je kwalitieit kan bereiken. En er zijn genoeg mensen die je kunnen adviseren voor wat betreft welk programma.

Ik gebruik zelf de laatste tijd Magix Music Maker 2006. (het werkt wel alleen wil het niet in 16:9 opslaan). Ik ga eerst een betere pc aanschaffen en dan kan ik denk ik wel goede programma's aan.
Afbeelding
www.veldhuisenmedia.nl
| Rally (For Kids) | (RC) Driften | Driftkarten | Tractorpulling |
TheRallyProductions

Vorige

Keer terug naar Foto's