Foto's Almere Rally 2006

Foto's van evenementen etc

Moderators: admin, StevenK

Berichtdoor pipo » ma apr 17, 2006 18:59

Ik vind het onbegrijpelijk en onaanvaardbaar dat men wagen 1 lost terwijl de 0 nog niet is gefinished ..
Mij hebben ze altijd geleerd dat de o wagen moet nakijken of alles ok op parcours is ...
pipo
 
Berichten: 1547
Geregistreerd: ma dec 08, 2003 10:44

Berichtdoor StevenK » ma apr 17, 2006 19:05

pipo schreef:Ik vind het onbegrijpelijk en onaanvaardbaar dat men wagen 1 lost terwijl de 0 nog niet is gefinished ..
Mij hebben ze altijd geleerd dat de o wagen moet nakijken of alles ok op parcours is ...

Nee, daar is de veiligheidsauto voor. De 0 is de eerste auto op snelheid om het publiek te waarschuwen dat de proef vanaf dat moment op snelheid gereden wordt. Vandaar ook vaak de sirenes.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor StevenK » ma apr 17, 2006 19:08

MartijnS schreef:Wat was het verschil geweest als hij gewoon naar rechts uit had kunnen wijken dan? Dan had hij net zo dicht of dichter op die buis gezeten volgens mij..

Wat ik op dit filmpje zie, duidelijk dan op het andere filmpje, is dat Peter te vroeg instuurt en daarmee een lijn door de Colt kiest.

Maar ook zie ik hier duidelijk dat Gert hier Peter er langs had kunnen laten door meer te vertragen.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor pipo » ma apr 17, 2006 19:18

Steven dan zij wij in Belgie toch wel wat slimmer om Louis van roey in de colsoul mitsu als 0 de proef traag te laten afrijden en nakijken
en als in Nederland de 0 op snelheid word bijgehaald door de 1 kan echt niet !!!
pipo
 
Berichten: 1547
Geregistreerd: ma dec 08, 2003 10:44

Berichtdoor Campos » ma apr 17, 2006 19:27

StevenK schreef:
MartijnS schreef:Wat was het verschil geweest als hij gewoon naar rechts uit had kunnen wijken dan? Dan had hij net zo dicht of dichter op die buis gezeten volgens mij..

Wat ik op dit filmpje zie, duidelijk dan op het andere filmpje, is dat Peter te vroeg instuurt en daarmee een lijn door de Colt kiest.

Maar ook zie ik hier duidelijk dat Gert hier Peter er langs had kunnen laten door meer te vertragen.

Als je alle gegevens naast elkaar zet is 't eigenlijk best duidelijk en denk ik niet dat Bijvelds te vroeg in stuurt:

Filmpje van RR: Bijvelds zit geruime tijd letterlijk stof te happen, hij zag echt he-le-maal niks! (de seconden tikken dan snel weg!)

Eerste filmpje van rallyonline, Bijvelds geeft duidelijk aan er langs te willen door continu te claxoneren.

Dit laatste filmpje laat duidelijk zien hoeveel tijdsverlies Bijvelds oploopt door er achter te blijven hangen, de andere 2 doorgangen gaat hij er beduidend harder en ruimer doorheen.
Daar komt bij:
- VDH gaat niet aan de kant (wat hij op één van de rechte stukken al had moeten doen)
-VDH rijdt op de lijn die Bijvelds normaliter zou willen rijden (bij de platen)
- VDH slingert vreemd en rijdt langzaam. Net na het hek al, en waar anderen gewoon over de platen heenrijden, wil hij er op het laatste moment toch langsheen rijden
- Bijvelds rijdt met een minder snelle auto dan Van Eerd en Van Eldik, moet keihard strijden voor elke seconde en wil er zsm langsheen
- De voorgeschiedenis met de 0 (Van Lagen, Wevers, Vd Berg)

Als ik zo bevoorrecht was geweest dat ik in die situatie had verkeerd, denk ik dat ik zo woest was geweest dat ik 'm er gewoon helemaal afgerost had :mrgreen: Dus in dat opzicht houdt Bijvelds z'n hoofd nog aardig koel ;)
Avatar gebruiker
Campos
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: wo dec 10, 2003 12:44
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor henk » ma apr 17, 2006 19:33

StevenK schreef:
pipo schreef:Ik vind het onbegrijpelijk en onaanvaardbaar dat men wagen 1 lost terwijl de 0 nog niet is gefinished ..
Mij hebben ze altijd geleerd dat de o wagen moet nakijken of alles ok op parcours is ...

Nee, daar is de veiligheidsauto voor. De 0 is de eerste auto op snelheid om het publiek te waarschuwen dat de proef vanaf dat moment op snelheid gereden wordt. Vandaar ook vaak de sirenes.


op een rondkoers lijkt het me niet nodig om de 0-auto hetzelfde aantal rondes te laten rijden als de deelnemers, als de colt er (zoals later wel werd gedaan) er na 1 ronde vanaf was gegaan was dit niet gebeurd.....toch? en waarom die 5-minuten auto dan? die gaat ook redelijk snel over de proeven heen. dat moet toch wel te combineren zijn? oftewel laat er 1 auto vooruit rijden en ver genoeg vantevoren!!
Avatar gebruiker
henk
 
Berichten: 1694
Geregistreerd: vr jun 24, 2005 16:40
Woonplaats: veenendaal

Berichtdoor StevenK » ma apr 17, 2006 19:36

pipo schreef:Steven dan zij wij in Belgie toch wel wat slimmer om Louis van roey in de colsoul mitsu als 0 de proef traag te laten afrijden en nakijken
en als in Nederland de 0 op snelheid word bijgehaald door de 1 kan echt niet !!!

Dat de 0 op snelheid ingehaald wordt heb ik op zich geen problemen mee; er zijn tenslotte maar weinig 0-rijders die met een snellere auto rijden dan de startnummer 1.

Maar ondanks dat de 0 op wedstrijdsnelheid dient te rijden, ben ik van mening dat diezelfde 0 bij twijfel moet kiezen voor laten passeren. Dit, maar ook wat er in de Tank S sprint gebeurde, waar iemand die voor de winst reed door een voorauto opgejaagd en ingehaald werd, vind ik niet kunnen. Net zo goed als dat een langzamere deelnemer altijd een snellere ruimte moet geven, moet een rijder buiten competitie elke wedstrijddeelnemer voor laten.

Juist op een rondkoers hebben voorauto's nu éénmaal niets meer te zoeken zodra er deelnemers op de proef zijn.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor StevenK » ma apr 17, 2006 19:38

Campos schreef:Als ik zo bevoorrecht was geweest dat ik in die situatie had verkeerd, denk ik dat ik zo woest was geweest dat ik 'm er gewoon helemaal afgerost had :mrgreen: Dus in dat opzicht houdt Bijvelds z'n hoofd nog aardig koel ;)

'm eraf rossen was een stuk subtieler geweest dan wat er nu gebeurde.

Maar laten we wel wezen: Gert is niet de enige die wel eens niet snel genoeg opzij gaat. Er rijden er genoeg in het veld rond die het motto 'als je er langs wilt, moet je maar zien dat je harder gaat' hanteren en echt geen ruimte geven om je te laten passeren en dat gaat zeker niet alleen over snelle mensen in snelle auto's maar ook over langzame mensen in snelle auto's of snelle mensen in langzame auto's.

Die mensen hebben vaak hetzelfde argument: ze zijn binnen hun klasse/subkampioenschap/vriendenclub aan het strijden op de seconde en willen daarom geen halve seconde missen bij het er lang laten van een snellere deelnemer.

En omdat het probleem nu weer eens teruggevoerd kan worden op Bijvelds maakt iedereen er een enorm probleem van, maar dit probleem doet zich echt veel vaker voor...
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Niels2 » ma apr 17, 2006 19:54

StevenK schreef:Maar laten we wel wezen: Gert is niet de enige die wel eens niet snel genoeg opzij gaat. Er rijden er genoeg in het veld rond die het motto 'als je er langs wilt, moet je maar zien dat je harder gaat' hanteren en echt geen ruimte geven om je te laten passeren en dat gaat zeker niet alleen over snelle mensen in snelle auto's maar ook over langzame mensen in snelle auto's of snelle mensen in langzame auto's.

Die mensen hebben vaak hetzelfde argument: ze zijn binnen hun klasse/subkampioenschap/vriendenclub aan het strijden op de seconde en willen daarom geen halve seconde missen bij het er lang laten van een snellere deelnemer.


Knap argument voor een 0-auto.
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Avatar gebruiker
Niels2
 
Berichten: 1391
Geregistreerd: wo nov 27, 2002 14:28
Woonplaats: Hengelo (OV)

Berichtdoor StevenK » ma apr 17, 2006 19:55

Niels2 schreef:Knap argument voor een 0-auto.

Lijkt me duidelijk dat ik niet bedoel dat dit argument voor de 0 opgaat...
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Niels2 » ma apr 17, 2006 19:57

StevenK schreef:
Niels2 schreef:Knap argument voor een 0-auto.

Lijkt me duidelijk dat ik niet bedoel dat dit argument voor de 0 opgaat...


Waarom voer je het dan aan? Daar gaat het hier toch helemaal niet over?
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Avatar gebruiker
Niels2
 
Berichten: 1391
Geregistreerd: wo nov 27, 2002 14:28
Woonplaats: Hengelo (OV)

0-auto

Berichtdoor Erik de Wild » ma apr 17, 2006 20:03

Is het niet dat de betreffende bestuurder van de 0-auto al meer ophoudende acties op naam heeft.
Doe ik het even uit mijn hoofd....... Euregio 2004, op twentekanaal zit hij geruime tijd voor Wevers zonder een centimeter aan de kant te gaan. Was op Rally Report te zien door onboard bij Wevers.

Je zou haast kunnen denken, toen hield hij Wevers op ten gunsten van Jasper, nu hield hij Bijvelds op ten gunsten van van Eldik. De connecties mogen duidelijk zijn.
Als dit niet herkenbaar is.......dan moet hij beter in zijn spiegels kijken.

Groet Erik
Erik de Wild
 
Berichten: 133
Geregistreerd: di jun 08, 2004 18:46
Woonplaats: Dalfsen

Berichtdoor StevenK » ma apr 17, 2006 20:10

Niels2 schreef:
StevenK schreef:
Niels2 schreef:Knap argument voor een 0-auto.

Lijkt me duidelijk dat ik niet bedoel dat dit argument voor de 0 opgaat...


Waarom voer je het dan aan? Daar gaat het hier toch helemaal niet over?

Als je nu eens probeert om mijn hele post in samenhang te lezen en niet daar één zin uit te plukken, dan zou het misschien kunnen gebeuren dat je ontdekt dat er staat dat het probleem van langzamere auto's die niet opzij gaan niet alleen bij voorauto's speelt.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Re: 0-auto

Berichtdoor StevenK » ma apr 17, 2006 20:18

Erik de Wild schreef:Is het niet dat de betreffende bestuurder van de 0-auto al meer ophoudende acties op naam heeft.

Hij is er wel vaker van beschuldigd, dat klopt. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat de argumentatie van het BSR is geweest om dit jaar weer met deze constructie aan te treden, gezien de kennelijke onvrede van de (top)rijders.

Of ben ik nu te naief als ik denk dat het BSR er (ook) voor de rijders is :D

Of zou het zo zijn dat er verder niemand te vinden is die gegarandeerd bij elke wedstrijd een 0-auto neer wil zetten ?
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Campos » ma apr 17, 2006 20:19

StevenK schreef:
Niels2 schreef:
StevenK schreef:
Niels2 schreef:Knap argument voor een 0-auto.

Lijkt me duidelijk dat ik niet bedoel dat dit argument voor de 0 opgaat...


Waarom voer je het dan aan? Daar gaat het hier toch helemaal niet over?

Als je nu eens probeert om mijn hele post in samenhang te lezen en niet daar één zin uit te plukken, dan zou het misschien kunnen gebeuren dat je ontdekt dat er staat dat het probleem van langzamere auto's die niet opzij gaan niet alleen bij voorauto's speelt.

Misschien moeten we nog maar eens goed naar Le Dakar gaan kijken en een keer in onze buidel tasten (Sentinel)
Laatst bijgewerkt door Campos op ma apr 17, 2006 22:39, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Campos
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: wo dec 10, 2003 12:44
Woonplaats: Arnhem

VorigeVolgende

Keer terug naar Foto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten