Foto workshop

Foto's van evenementen etc

Moderators: admin, StevenK

Berichtdoor Sjeik1981 » do mei 28, 2009 19:43

Vind ik ook Ivo, tijdens een rally is het heel lasting handelen.

Ik kan natuurlijk even contact opnemen met Martine Kolman zij runnen toch het testdeel van Niederrhein.?

Edit: heb Martine een mailtje gestuurd, mogelijk dit ook even te doen in de richting van VM Motorsport voor een testdag op Fürstenau.

Wanneer ik reactie van Martine heb zal ik het een ieder welke is geïnteresseerd is kenbaar maken.

Groeten,
Erik
Sjeik1981

Berichtdoor kasper » do mei 28, 2009 21:50

opzich op een test dag is geen probleem.
camara heb ik zelf(eos 400d) zou alleen een keer eens wat willen proberen met een lens
kasper

Berichtdoor wopper » za mei 30, 2009 7:17

Ik denk dat het ook iedereen met zijn/haar iegen camera moet doen, tenslotte ga je ook naar elke rally met je eigen camera.

En als we ons onder mekaar helpen komen we er best wel uit.
wopper

Berichtdoor Harry37 » za mei 30, 2009 8:17

Sjeik1981 schreef:Vind ik ook Ivo, tijdens een rally is het heel lasting handelen.

Ik kan natuurlijk even contact opnemen met Martine Kolman zij runnen toch het testdeel van Niederrhein.?

Edit: heb Martine een mailtje gestuurd, mogelijk dit ook even te doen in de richting van VM Motorsport voor een testdag op Fürstenau.

Wanneer ik reactie van Martine heb zal ik het een ieder welke is geïnteresseerd is kenbaar maken.

Groeten,
Erik

goed initiatief, ik heb ook belangstelling. Wel met eigen camera..... anders heb je er volgens mij niets aan. Je gaat toch ervaring opdoen en dan is toch niets mooiers dan dat met je eigen spullen te doen.

Harry
Harry37

Berichtdoor jordysport » za mei 30, 2009 9:26

maar dit gebeurt wel op een zaterdag denk ik of niet?
If you can´t fix it with a hammer, you have an electrical problem! :lol:
jordysport

Berichtdoor ivorijn » za mei 30, 2009 9:43

Er is nog geen datum geprikt. Dit topic is puur om te inventariseren hoeveel mensen er zijn met belangstelling.

Meest logische is het wel om het te houden op een zaterdag.
ivorijn

Berichtdoor jordysport » za mei 30, 2009 9:51

oke, want mij lijkt dit wel handig om een keer mee te maken :roll:
If you can´t fix it with a hammer, you have an electrical problem! :lol:
jordysport

Berichtdoor BasvB » za mei 30, 2009 11:03

Ik meld me ook aan, wanneer ik die dag beschikbaar ben natuurlijk ;).

Grtz,
Bas
BasvB

Berichtdoor Sjeik1981 » za mei 30, 2009 12:38

Even een update:

Zoals al eerder gemeld heb ik Martine Kolman een mail gestuurd met de vraag of ze mij enkele data wil mailen.

Maar jullie begrijpen natuurlijk wel dat zij daar nu niet het hoofd na heeft staan ivm ongeval van Bart Hissink.

Ik zit er ook nog even over na te denken om VM Motorsport te mailen. Wanneer er mensen met andere suggesties zijn dan tijdens een testdag een bijeenkomst te houden graag even via het forum te melden.

De opties van Konijnenberg en tijdens rally worden niet, na reacties enkele reacties op het forum, als echte opties beschouwd.

Eventueel kunnen we, we komen waarschijnlijk toch wel met een aantal auto`s, onze eigen auto gebruiken.

Het hoeft tenslotte niet op snelheid, de pan techniek kun je ook op plekken langs de snelweg oefenen. Hier en daar lopen langs snelwegen kleine wegen.
Sjeik1981

Berichtdoor ArjanD300 » za mei 30, 2009 12:54

Persoonlijk vindt ik niederrhein of furstenau hele goeie optie's.

Zoals Ivo al aan gaaf tijdens de rally's heeft een ieder er andere bedoelingen bij, sommige staan lang op 1 plaats en de andere zijn snel weg etc etc...

Tijdens de rally's iemand zien staan naast me of zo vindt ik een ander verhaal, zelfs wel gezellig, en WIE heeft het vlammetje :wink:

Maar goed testdag, en ik kan dan ben ik daarbij.
Eigen auto's hoeft van mij niet zo, heb meer dan genoeg aan de Mazda club en mijn eigen auto :wink:
Of je moet een aston hebben ofzo :lol:
ArjanD300

Berichtdoor kasper » za mei 30, 2009 12:54

vm zal daar denk ik wel aan meewerken.
zou er alleen een mail in de richting van vm motorsport moeten
kasper

Berichtdoor Sjeik1981 » za mei 30, 2009 14:06

Nou de mail van van Merksteijn motorsport is ook de deur uit.
Sjeik1981

Berichtdoor ivorijn » zo mei 31, 2009 10:42

Ben heel benieuwd wat de reactie van VM zal zijn.. En dan ook wanneer de volgende testdag is...

@Arjan: is idd wel een leuke uitdaging om het vlammetje op de foto te krijgen ;)
ivorijn

Berichtdoor Cinq-Power » zo mei 31, 2009 17:40

Moet het perse een rally dan wel rally testdag zijn om te oefenen met fotograferen?

Er zijn genoeg andere motorsport en auto evenementen waar je de hele dag foto's kan maken van auto's op snelheid.

Dan sta je misschien niet zo dichtbij als bij een rally, maar zo kan je rustig oefenen met verschillende settings van je camera.

Ik heb het hier over de verschillende autodagen op Assen en Zandvoort.

Daar kan je oefenen met rechte stukken en met bochtenwerk.
Cinq-Power

Berichtdoor EdwinHengelman » zo mei 31, 2009 18:15

Het oefenen om een auto op snehlheid scherp in beeld te krijgen kan op diverse plekken. Vanaf een parkeerplaats langs een snel- of provinciale weg kun je al veel ervaring met het meetrekken (panning) opdoen. Begin gewoon met een hogere sluitertijd en probeer die, naarmate je het gevoel er voor ontwikkelt, steeds langzamer te laten worden.
Hou verder in de gaten dat je niet alleen afhankelijk bent van de body van je camera. De snelheid van de autofocus van je lens in minstens net zo belangrijk. Is die lens niet zo snel denk dan aan mogelijkheden van handmatige scherpstelling.
Mochten termen als autofocus en sluitertijd en panning je niet bekend voorkomen overweeg dan eerst een algemen fotografie cursus te volgen. In veel lokale Volksuniversiteiten worden deze wel gegeven tegen een redelijke prijs.
EdwinHengelman

VorigeVolgende

Keer terug naar Foto's