De groene hesjes........

Foto's van evenementen etc

Moderators: admin, StevenK

Berichtdoor rallyfanaatje » di maart 22, 2011 15:34

mantaboy schreef:
rallyfanaatje schreef:En zo is er ook 1 van een groot rally programma die daar lak aan heeft.

Deze opmerking had je van mij weg mogen laten. De bewuste persoon zet zich toch wel goed in voor de rallysport, hoewel ik zijn manier van werken niet altijd kan waarderen heb ik wel respect voor de persoon.

Zeg ook niet dat ie zijn eigen niet goed inzet voor de rallysport,integendeel zelfs,hij probeerd er juist iets moois van te maken maar soms op een verkeerde manier door in de weg te lopen(Barneveld stop een aantal jaar geleden).Dat is waar ik op doelde en respect heb ik er zeker wel voor als je bekijkt wat ie aan beeld materiaal brengt.
:lol: rally is not a crime :wink:
rallyfanaatje

Berichtdoor ijsbeer » di maart 22, 2011 15:41

En dat beeld materiaal heeft ie dus ook te danken aan aantal "groene hesjes" die ook hier op het forum zitten en prachtige filmpjes elke keer opnieuw schieten. :)
ijsbeer

Berichtdoor ijsbeer » di maart 22, 2011 15:42

redwitch100 schreef:
ijsbeer schreef:
redwitch100 schreef:ze zouden het zo moeten doen als in belgie, afgelopen zondag in moorslede konden de groene hesjes ook gewoon achter het lintje gaan staan en niet anders, doe je dat daar niet krijg je na 5 minuten geboe en gefluit een bak jupiler naar je kop geslingerd.... daar werken ze wel af met groene hesjes die niet rekening houden met de mensen achter het lint.

Dat is nou nog eens volwassen gedrag. Hij luistert niet dus gaan we hem maar met flessen bier bekogelen. Wat zal de volgende zijn?
Rally is niet spannend genoeg, zullen we bier naar de auto's gooien?
Lijken wel Barneveldse praktijken aantal jaar geleden...
Dus als je ook zo'n bezoeker bent blijf dan aub thuis!

wie zegt dat ik ook zo'n bezoeker ben, ik ga al 25 bjaar naar rally's en de laatste 10 jaar eigelijk elk weekend, wij volgen het nederlands, de vas en de asaf kampioenschappen, en alleen in nederland heb je dat geziek met die groene hesjes, en ben maar niet bang dat ik een biertje zelf ga gooien, als iedereen zich zelf zou gedragen als ons groepje zou er geen rotzooi meer langs de kant liggen, en zou alles vredelievend verlopen.

Nou uit je reactie maak ik wel uit dat je er mee eens bent dat ze met flessen bier naar de fotograven gooien wel goed handelen. Vandaar mijn reactie.
ijsbeer

Berichtdoor rallyfanaatje » di maart 22, 2011 15:51

ijsbeer schreef:En dat beeld materiaal heeft ie dus ook te danken aan aantal "groene hesjes" die ook hier op het forum zitten en prachtige filmpjes elke keer opnieuw schieten. :)

Is ook mooi dat ie dat erbij doet maar wil er nu even mee zeggen:

HOU REKENING MET ELKAAR OP EEN EVENEMENT EN LOOP ELKAAR NIET IN DE WEG OM NET DAT ENE PLAATJE TE SCHIETEN OF FILMPJE TE MAKEN.

Scheelt een hoop ergenis.
:lol: rally is not a crime :wink:
rallyfanaatje

Berichtdoor ZZR Fan » di maart 22, 2011 16:15

Vond het wel apart om te merken dat ook de schrijvende pers een hesje kreeg. Heb zelf amper voor het lint gestaan, omdat ik het niet relevant vond, maar deze mensen kunnen als ze willen ook nog voor het lint gaan staan en het groene leger nog groter maken.
Afbeelding
ZZR Fan

Berichtdoor redwitch100 » di maart 22, 2011 16:20

ijsbeer schreef:
redwitch100 schreef:
ijsbeer schreef:
redwitch100 schreef:ze zouden het zo moeten doen als in belgie, afgelopen zondag in moorslede konden de groene hesjes ook gewoon achter het lintje gaan staan en niet anders, doe je dat daar niet krijg je na 5 minuten geboe en gefluit een bak jupiler naar je kop geslingerd.... daar werken ze wel af met groene hesjes die niet rekening houden met de mensen achter het lint.

Dat is nou nog eens volwassen gedrag. Hij luistert niet dus gaan we hem maar met flessen bier bekogelen. Wat zal de volgende zijn?
Rally is niet spannend genoeg, zullen we bier naar de auto's gooien?
Lijken wel Barneveldse praktijken aantal jaar geleden...
Dus als je ook zo'n bezoeker bent blijf dan aub thuis!

wie zegt dat ik ook zo'n bezoeker ben, ik ga al 25 bjaar naar rally's en de laatste 10 jaar eigelijk elk weekend, wij volgen het nederlands, de vas en de asaf kampioenschappen, en alleen in nederland heb je dat geziek met die groene hesjes, en ben maar niet bang dat ik een biertje zelf ga gooien, als iedereen zich zelf zou gedragen als ons groepje zou er geen rotzooi meer langs de kant liggen, en zou alles vredelievend verlopen.

Nou uit je reactie maak ik wel uit dat je er mee eens bent dat ze met flessen bier naar de fotograven gooien wel goed handelen. Vandaar mijn reactie.

nee ik heb het misschien een beetje vertkeerd geschreven, natuurlijk vind ook ik dat niet goed, maar je bent met me eens dat SOMMIGE pers lieden ook te ver gaan, zeker wat kinderen betreft.. sommige fotografen vinden zich zo geweldig dat ze denken dat ze iets meer zijn, en volgens mij gaan we allemaal op de zelfde manier op de wc zitten en de eerste fotograaf die goude sliertjes schijt moet ik nog tegen komen.
[/list]
redwitch100

Berichtdoor ijsbeer » di maart 22, 2011 16:32

Daar ben ik met je eens!
ijsbeer

Berichtdoor tt » di maart 22, 2011 16:33

Maar wie krijgen nou die hesjes dan??
hobbyisten of mensen die er een compilatie van maken en er geld mee verdienen
tt

Berichtdoor KRT » di maart 22, 2011 19:03

SkaapProductions schreef:Gerben,

zo reageerde ik ook in den beginne. En nu maak ik zelf uit van dat zooitje ongeregeld.
Nu praat je dan ook nog zo, maar als je zelf een hesje krijgt dan praat je anders.
Dan heb je ook maling aan degene die zo te zien aan de overkant van de weg stonden, een kleine 50 meter verderop.

Begrijp me niet verkeerd, maar je kan het ook overdrijven. Een seconde later je foto, en hij was goed.
En had je zelf zo'n hesje, dan hadden we deze reactie niet gehad. Nee, dan maakte je zelf deel uit van de "hesjesbrigade" die de mooiste foto probeerde te maken.

En wat betreft onze meneer Verhoeven, ook dat is flink overdreven.
Dan moet je net weer pech hebben want normaal blijft hij fijn achter het lint staan om zo snel mogelijk richting de auto te kunnen sprinten.

Nog even voor de officials onder ons, die last hebben van lokale fotografen.
Ook wij van de hesjesbrigade, moeten luisteren naar de officials indien die verzoeken niet op die bewuste plek te gaan staan wegens gevaar.
Kortom, gewoon meneer/mevrouw erop wijzen, rugnummertje noteren en doorgeven aan de perschef.

Dat was mijn bijdrage voor vandaag, ik ga het terras eens bezetten.
Gegroet!

Hallo Thijs,

was meer als grap bedoeld ;), ik loop zelf al een aantal jaren mee in de rallysport en ik zag deze discussie en wist dat ik deze toepasselijke foto had liggen :P ;)

En wat jij ook zegt, als ik een hesje zou hebben, zou ik ook op de mooie plekken gaan staan. Als toeschouwer achter het lint, maak ik mij al een tijdje niet zo druk meer om persfotografen. Als ze mij in de weg staan, ga ik simpelweg ergens anders staan waar ik wel vrij zicht heb. Op industrieproeven is dat wel eens lastig, daar rolde die foto er ook uit hehe. Maar op buitenproeven is dat geen probleem.

Groeten Gerben
KRT

Berichtdoor BartS » di maart 22, 2011 20:14

Ik heb zelf ook wel eens in een groen hesje rond gelopen bij driftwedstrijden, die banen zijn natuurlijk heel anders van opbouw (vaak publiek aan 1 kant of rondom) en probeer dan juist een andere plek te zoeken als het publiek. In het publiek staan al genoeg fotografen (en dat valt bij driften nog reuze mee vergeleken met wat er bij de rally aan de kant staat) en het is veel leuker om uniek te zijn. :)
Als het echt niet anders kan ben ik wel eens voor het publiek gaan staan (prijsuitreikingen bijvoorbeeld) dan gaan de begleidende foto's voor het wedstrijdverslag toch even voor ;)
Soms is er ook geen andere mogelijkheid dan voor het publiek langs lopen, als er dan iemand foto's aan het maken is wacht of buk ik toch altijd even, als is het maar om te laten zien dat je weet hoe het is om aan de drukke kant van het hek te staan.

Bij rally's zoek ik ook liever rustige plekjes op, minder (levende) obstakels zijn altijd goed voor je foto. Als er iets (lantarenpalen verplaatsen niet) of iemand voor staat ga ik gewoon ergens anders staan of wacht tot "het groene hesje" weer weg is, dat duurt vaak niet lang. ;)

Resultaat: Nauwelijks "groene hesjes" op de foto en alleen op de achtergrond :)
Laatst bijgewerkt door BartS op di maart 22, 2011 20:45, in totaal 1 keer bewerkt.
BartS

Berichtdoor ceesford » di maart 22, 2011 20:17

tja, ik heb zo'n echt verkeerregelaarshesje met zo'n politie pasje, daarmee ga en sta IK waar IK wil !

( nee hoor, ik hou mij heel braaf aan de regeltjes in ons mooie landje wat bol staat van de regeltjes....... )
ceesford

Berichtdoor Loabarg » di maart 22, 2011 20:40

ExTaxi schreef:vreselijk irritant inderdaad die groene hesjes op de foto. Wie regelt dat het weer witte worden? Daar waren we gaan gewend!

Volgens mij is het alleen bij de TankS in groen, rest is wit met rood opschrift
Loabarg

Berichtdoor rallyfan323 » di maart 22, 2011 21:01

waarom is dit een druk bezocht forum ????

Omdat we ( officials / fotografen ) het prettig vinden om afgezeken te worden ?
Nee toch, heb respect voor elkaars werkzaamheden. En probeer rekening met elkaar te houden.
Belangrijker nog houd het publiek te vriend, zij maken ook deel uit van de rally.
Officials Are Closer Than They Appear.
rallyfan323

Berichtdoor Jan » di maart 22, 2011 21:11

Ik wacht op bericht waarop ik eens lekker kan reageren... :twisted:
Jan

Berichtdoor John_V » di maart 22, 2011 21:24

Nou vooruit...waar blijven jouw foto's :lol:
John_V

VorigeVolgende

Keer terug naar Foto's