Harde waren.

Foto's van evenementen etc

Moderators: admin, StevenK

Re: Analoge beelden digitaal krijgen

Berichtdoor Paul » ma okt 17, 2005 21:46

MarkL schreef:Hallo!

Weet iemand hoe ik de onboard beelden die ik heb op mijn sony handycam (analoog) digitaal kan krijgen?

Ik wil de beelden online zetten, maar ik weet nog niet hoe.....

ik zie zo 1-2-3 maar 2 mogelijkheden, met een HD-recorder of DVD recorder op DVD zetten en dan zijn er genoeg tools om van DVD weer naar AVI of MPEG te gaan, en de 2e optie is om iemand te vinden :-) die analoog kan capturen ( bijvoorbeeld met een Pinnacle DV500 kaart of iets gelijkwaardigs)

laat ik nou een DV500 in mijn PC hebben zitten - maar i.v.m verbouwing is deze denk ik nog een maandje off-line :oops:
Paul

Berichtdoor Holkers » di okt 18, 2005 7:07

@niels: 300D is gewoon goedkoper, de 350D is ietsje beter (dat zul je niet merken). Let er wel op dat je extra lenzen nodig hebt! (kitlens 18-50 is een klein beetje bagger, maar voldoet) dus vanaf 18 tot 200 (dus een 55-200 3.5-5.6 erbij)

@Niels2: De 2.8 (heb ik ook) zijn 2de hand te verkrijgen voor een euro of 900. Nieuw is ie 1150 (dus is erg waardevast). Of ie de 500 meer waard is t.o.v. de 4.0.... ligt er geheel aan wat je eisen zijn, wat je ervoor over hebt, wat je ermee wilt doen. Voor mij was dat een ja.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor Niels2 » di okt 18, 2005 7:43

Bedankt allemaal, ik zal wel zien. Mocht ik wat dingen goed kunnen verkopen wordt het een f2.8, anders een f4. En de 2ehands site's maar in de gaten houden. Misschien beide eens huren.

@Niels, ik vond de body van de 350D te klein. Kan voor jou juist een reden zijn om hem te nemen. En wat Holkers zegt je hebt nog wel een extra lens nodig. De 55-200 (heb ik nu ook) is wel fijn en kost niet veel (misschien dat ik de mijne dus binnenkort weg doe).

Over die Konica, zou ik niet nemen. Ik zou voor en Canon of anders een Nikon gaan.
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Niels2

Berichtdoor Niels van de Poll » di okt 18, 2005 14:24

Niels2 schreef:Bedankt allemaal, ik zal wel zien. Mocht ik wat dingen goed kunnen verkopen wordt het een f2.8, anders een f4. En de 2ehands site's maar in de gaten houden. Misschien beide eens huren.

@Niels, ik vond de body van de 350D te klein. Kan voor jou juist een reden zijn om hem te nemen. En wat Holkers zegt je hebt nog wel een extra lens nodig. De 55-200 (heb ik nu ook) is wel fijn en kost niet veel (misschien dat ik de mijne dus binnenkort weg doe).

Over die Konica, zou ik niet nemen. Ik zou voor en Canon of anders een Nikon gaan.

Oke bedankt voor de tip, wat gaat me zoon camera plus extra lens ongeveer kosten???
Niels van de Poll

Berichtdoor StevenK » di okt 18, 2005 14:28

Niels :: Rally4You schreef:
Niels2 schreef:Bedankt allemaal, ik zal wel zien. Mocht ik wat dingen goed kunnen verkopen wordt het een f2.8, anders een f4. En de 2ehands site's maar in de gaten houden. Misschien beide eens huren.

Oke bedankt voor de tip, wat gaat me zoon camera plus extra lens ongeveer kosten???

Vanaf 700 ? Kijk maar op de site van Konijnenberg. Of beter nog: maak er een dagje uit naar Den Ham van.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Holkers » di okt 18, 2005 14:31

Canon EOS 350D Black + 18-55mm + 55-200mm + BG-E3 + Cf 256Mb via Canon kost 1109.00 euro. Dan kan je meteen aan de slag (BG-E3 is een grip onder je camera. wil je die niet, ken ik wel iemand die hem zou willen hebben...)

Dit is de nieuwprijs, 2de hands zijn ze er ook al wel, maar dan moet je appart lenzen kopen

18-50 sigma = 109
55-200 canon = 218
grip = 99
camera 2de hands ~750 euro
totaal : 1176,= euro ZONDER geheugenkaart
1x 512mb = 45 euro
Subtotaal = 1221,= euro met een 2de hands cam
Holkers

Berichtdoor Niels van de Poll » di okt 18, 2005 14:31

StevenK schreef:

Vanaf 700 ? Kijk maar op de site van Konijnenberg. Of beter nog: maak er een dagje uit naar Den Ham van.

Ik ga er komende tijd wel naar uitkijken maarja zomaar even E700-800,- heb ik helaas niet zomaar!
Niels van de Poll

Berichtdoor Holkers » di okt 18, 2005 14:33

Ik ga er komende tijd wel naar uitkijken maarja zomaar even E700-800,- heb ik helaas niet zomaar!

niet om het een of het ander, maar dan moet je echt gaan uitkijken naar een ander camera (A85 type) of helemaal niet. Als je een Nikon (die mensen heb je 8)) wil betaal je hetzelfde.
Holkers

Berichtdoor Niels van de Poll » di okt 18, 2005 14:37

Holkers schreef:

niet om het een of het ander, maar dan moet je echt gaan uitkijken naar een ander camera (A85 type) of helemaal niet. Als je een Nikon (die mensen heb je 8)) wil betaal je hetzelfde.

Ja dat is wel zo maar ik heb gewoon voorlopig nog geen E1000,- dus mocht iemand og iets tweedehands heeft liggen wat ik wel kan betalen zeg het maar!
Niels van de Poll

Berichtdoor HJD » di okt 18, 2005 14:42

Holkers schreef:

Inderdaad die mensen heb je ook :D :P . Maar met een Nikon ben je inderdaad zeker net zoveel kwijt. Het is een dure hobby. In een jaar tijd heeft het me wel € 2500,- aan apparatuur gekost. Nu heb ik gelukkig al meer dan een half jaar niets gekocht.

Dan had ik een camera, en mis ik een goede flitser. Dus maar een flitser kopen. Dan een dure lens, dan een rugzak, dan een externe harde schijf enz enz. Zo kom je goed van je geld af. :lol:
HJD

Berichtdoor StevenK » di okt 18, 2005 15:01

Holkers schreef:

Ja dat is wel zo maar ik heb gewoon voorlopig nog geen E1000,- dus mocht iemand og iets tweedehands heeft liggen wat ik wel kan betalen zeg het maar!

Maak je geen zorgen; DSLR's schrijven zo langzaam af dat je 2e hands ook weinig zult vinden. En objectieven die schrijven al helemaal nauwelijks af, afgezien van wat je het beste zou kunnen omschrijven als 'BTW en garantie correctie'.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor mafiabaas101 » di okt 18, 2005 15:06

StevenK schreef:
Holkers schreef:

Maak je geen zorgen; DSLR's schrijven zo langzaam af dat je 2e hands ook weinig zult vinden. En objectieven die schrijven al helemaal nauwelijks af, afgezien van wat je het beste zou kunnen omschrijven als 'BTW en garantie correctie'.

ja met 2e hands moet je geluk hebben zoals ik (complete camera Eos D30 55- 200 mm en 256 MB voor net geen 400 euris
mafiabaas101

Berichtdoor Holkers » di okt 18, 2005 15:08

Heb je wel door dat je met een body alleen geen zak kan (behalve erg wazige foto's maken). Je HEBT lenzen nodig, en die van de A85 past echt niet op de 350D.

Om een sommetje te maken wat ik heb uitgegeven (als mensen dat willen geloven)

totaal:

2000 euro voor (is al eerder voorbij gekomen)
Canon D60 + Grip en 4 batterijen
Peleng 8mm
Sigma 18-50
Canon 50mm 1.8
Canon 70-200 2.8
Canon 550EX + batterijen
Lowepro tas

(ken mensen die meer uitgeven voor een body :wink: )
Holkers

Berichtdoor Hein » di okt 18, 2005 15:38

Je moet echt uitgaan van ongeveer € 1.000 om te beginnen.

Het vervelende is dat je al heel snel merkt: "Ik wil meer."
Dat had ik ook. Ik heb mijn Rebel vorig jaar november aangeschaft.

Kosten voor body, kitlens en 256 MB kaart: € 800,-. Ik had van mijn analoge camera nog een 35-80 dus die kan ik ook mooi gebruiken.

Ik heb voordien voor mijn analoge camera een zoomlens gekocht, die zou moeten werken op de DSLR. Kosten € 100,- (tweede handsje dus gunstig geprijsd).

Dan komt het:
Flitser voldoet niet. Nieuwe flitser
CF Kaartje is te klein. Gunstig tegen een laptop aangelopen
Externe HD bijgekocht om het spul meteen op een soort imagetank weg te kunnen zetten van 80 Gig
Foto's direct van de camera wegschrijven duurt te lang. Dus kaartlezertje gekocht.
CF kaartje bijgekocht Sandisk Extreme III1 gig.
Gunstig twee gebruikte accu's bij kunnen kopen

De zoomlens heeft in mijn ogen een aantal mankementen: hij weigert af en toe te focussen. Als ie al focust gebeurt dat te langzaam. Bovendien houdt het ding er mee op op het moment dat de zon over een uur onder dreigt te gaan, dan wil ie al dat ik ga flitsen.

Dus stand van zaken is nu dat ik al bijna € 1.800 heb uitgegeven in het afgelopen jaar en er komt nog een uitgave aan voor een nieuwe zoomlens. En ja, dat wordt de 70-200 2.8 USM, maar wel zonder IS.

Als je van je compact afwil zou ik dus maar gaan sparen Niels. Of je gaat geld voor je foto's vragen, dat doen er meer, inclusief mijzelf :lol:
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor Niels van de Poll » di okt 18, 2005 15:50

Hein schreef:Je moet echt uitgaan van ongeveer € 1.000 om te beginnen.

Het vervelende is dat je al heel snel merkt: "Ik wil meer."
Dat had ik ook. Ik heb mijn Rebel vorig jaar november aangeschaft.

Kosten voor body, kitlens en 256 MB kaart: € 800,-. Ik had van mijn analoge camera nog een 35-80 dus die kan ik ook mooi gebruiken.

Ik heb voordien voor mijn analoge camera een zoomlens gekocht, die zou moeten werken op de DSLR. Kosten € 100,- (tweede handsje dus gunstig geprijsd).

Dan komt het:
Flitser voldoet niet. Nieuwe flitser
CF Kaartje is te klein. Gunstig tegen een laptop aangelopen
Externe HD bijgekocht om het spul meteen op een soort imagetank weg te kunnen zetten van 80 Gig
Foto's direct van de camera wegschrijven duurt te lang. Dus kaartlezertje gekocht.
CF kaartje bijgekocht Sandisk Extreme III1 gig.
Gunstig twee gebruikte accu's bij kunnen kopen

De zoomlens heeft in mijn ogen een aantal mankementen: hij weigert af en toe te focussen. Als ie al focust gebeurt dat te langzaam. Bovendien houdt het ding er mee op op het moment dat de zon over een uur onder dreigt te gaan, dan wil ie al dat ik ga flitsen.

Dus stand van zaken is nu dat ik al bijna € 1.800 heb uitgegeven in het afgelopen jaar en er komt nog een uitgave aan voor een nieuwe zoomlens. En ja, dat wordt de 70-200 2.8 USM, maar wel zonder IS.

Als je van je compact afwil zou ik dus maar gaan sparen Niels. Of je gaat geld voor je foto's vragen, dat doen er meer, inclusief mijzelf :lol:

Maar volgens mij zijn mijn foto's daar niet goed genoeg voor of wel?
Niels van de Poll

VorigeVolgende

Keer terug naar Foto's