zelf m'n filmpjes samenvoegen !

Foto's van evenementen etc

Moderators: admin, StevenK

zelf m'n filmpjes samenvoegen !

Berichtdoor erikjan » zo sep 11, 2005 22:36

Ik ben sinds 5 mininuten zo trots als een aap met 7 .....


sinds een jaartje maak ik tijdens rally's korte filmpjes met m'n huis-tuin-en-keuken Canon PowerShot A75.

niets mis mee, alleen vond ik het tot nu toe irritant dat ik stapels losse filmpjes per evenement heb, die ik dan allemaal apart moet starten in een mediaspeler...

dus zojuist even gegoogled, naar het samenvoegen van AVI-bestanden...

en ja hoor, simple ziel als ik ben, kom meteen op een forum met tips&trucks, waarop het programma NANDUB beschreven wordt...

dus meteen dat programma gedownload; ging goed.

volgende stap: even 2 filmpjes hier in huis gemaakt van wat modelbouwauto's, NANDUB opgestart, filmpje 1 geladen, filpje 2 toegevoegd met Append Video Segment, vervolgens Saveas AVI...

en je gelooft het niet: HET WERKT 8)

vervolgens maar meteen even een stuk of 5 filmpjes van de GTR achter elkaar gezet, en zie, ik ben nu de trotse bezitter van een eigen sfeerverslag van KP Marle 2004 :roll:

da's toch niet gek voor een amateur :wink:
Erik-Jan Noltus
--------------------------------------------------------------------
m'n rallyvideo's zijn te vinden op http://youtube.com/ejn68
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor gschutten » ma sep 12, 2005 7:58

Hee wat leuk, Erikjan.
Ik heb een soortgelijk probleem met de quicktime filmpjes van mijn Minolta Z2. Dit zijn redelijk grote bestanden en ik wou ze graag wat kleiner willen hebben, en heb dit gedaan via Bink & Smacker van RAD Game Tools. Maar heb ik nu ook idd losse avi filmpjes. Ik heb wel Studio 9 van Pinnacle alleen die heeft soms moeite met geconverteerde .mov -> .avi bestanden.
Dus ga ik dat programma wat jij hebt ook maar eens proberen. En kijken wat ik ook als amateur voor mekaar kan krijgen.

Trouwens kun je met het bovenstaande proggie ook .avi's omzetten naar xvid of divx filmpjes, je moet alleen dan deze codecs op je pc hebben. En ook nog een aantal andere dingen met frame-rate enzo, alleen heb ik me daar nog niet inverdiept.

Succes verder...

Gertjan
Going forward and backward like hell!!!
Last rally: Lausitz Rallye - www.gsautosport.nl - Next rally: Euregio Rally
Avatar gebruiker
gschutten
 
Berichten: 839
Geregistreerd: vr jul 22, 2005 18:34
Woonplaats: Hellendoorn

Berichtdoor Davekuh » di sep 20, 2005 11:43

Heel veel van dit soort tips staan ook op:

http://www.dvdrhelp.com

Daar leggen ze ook heel veel uit over filmpjes en dergelijken, misschien heeft iemand daar ook nog wat aan.
Davekuh
 
Berichten: 258
Geregistreerd: ma mei 26, 2003 22:31
Woonplaats: Eindhoven


Keer terug naar Foto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten

cron