foto(s) Talbot Lotus Jan van der Marel

Foto's van evenementen etc

Moderators: admin, StevenK

foto(s) Talbot Lotus Jan van der Marel

Berichtdoor rallytukker » do sep 22, 2005 21:21

Hallo, Zijn er ook mensen die 1 of meerdere foto's hebben en die misschien willen delen met mij van Jan van der Marel in actie met een Lucky Strike gesponserde Talbot Lotus? Hiermee heeft hij in het seizoen 1982 in NL verschillende rallies gereden, in ieder geval de 12 uren van Hellendoorn.

gerwin
rallytukker
 

Berichtdoor Hein » vr sep 23, 2005 9:17

kijk even op de site van jan.

drie keer www en dan zijn naam en . nl


Daar staat er zeker weten één
Be yourself, there are too many others
Hein
 
Berichten: 2352
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:27
Woonplaats: Elst Gld

Berichtdoor Armand » vr sep 23, 2005 21:38

Neem eens contact op met Maurice van Classic Car Bodyshop. Volgens mij heeft hij zelfs de auto staan.

Groet Armand
Avatar gebruiker
Armand
 
Berichten: 728
Geregistreerd: vr feb 07, 2003 16:10
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor biesheuvel » za sep 24, 2005 19:24

De Sunbeam van v/d marel is mijn auto geweest de afgelope jaren.

Toen wij de nieuwe lotus haden opgebouwd heb ik de body aan Classic Car Bodyshop gegeven.

Die heeft nog er veel oude foto;s van v.d marel en zelfs nog toen hij nog in England reed.

0184-641414 is het nummer vragen naar maurice....

Groet,

Antoine
biesheuvel
 
Berichten: 340
Geregistreerd: ma jan 21, 2002 10:55
Woonplaats: Nieuwendijk

Berichtdoor Hein » za sep 24, 2005 20:51

Afbeelding

deze zoek je dus. Maar is die niet plat gereden in de BAC rally?
Be yourself, there are too many others
Hein
 
Berichten: 2352
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:27
Woonplaats: Elst Gld

Berichtdoor erikjan » za sep 24, 2005 22:25

AAAAHHHHH !

jeugdsentiment :P

Die Talbot heb ik gezien toen ik de eerste keer in m'n leven naar een rally ging...

de 12 uren van Hellendoorn :shock:
Erik-Jan Noltus
--------------------------------------------------------------------
m'n rallyvideo's zijn te vinden op http://youtube.com/ejn68
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor Hein » za sep 24, 2005 22:33

En ik heb hem nog veel groter 8)
Be yourself, there are too many others
Hein
 
Berichten: 2352
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:27
Woonplaats: Elst Gld

Berichtdoor Ascona » zo sep 25, 2005 10:25

Hein schreef:Afbeelding

deze zoek je dus. Maar is die niet plat gereden in de BAC rally?

Heb hier nog een zwart-wit foto in het rallysport jaarboek 82/83 met een foto voor de crash. In iedergeval met een nederlands kenteken eindigend op 2-JB. (De rest van het kenteken is niet te lezen vanwege de lampen die er op zitten)
"Jan van der Marel kwam in een flauwe bocht, bijna topsnelheid rijdend met de Talbot Lotus Sunbeam, een tegenliggende auto tegen, moest uitwijken en kon de Talbot niet meer houden. De auto kwam tot stilstand tegen een duiker, bijna volledig vernield."
Ascona
 
Berichten: 342
Geregistreerd: ma jan 21, 2002 20:09

Berichtdoor StevenK » zo sep 25, 2005 10:36

Ascona schreef:"Jan van der Marel kwam in een flauwe bocht, bijna topsnelheid rijdend met de Talbot Lotus Sunbeam, een tegenliggende auto tegen, moest uitwijken en kon de Talbot niet meer houden. De auto kwam tot stilstand tegen een duiker, bijna volledig vernield."

Ouch. Hebben ze die tegenligger nog kunnen pakken ?
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Ascona » zo sep 25, 2005 11:05

Staat er niet bij
"....bijna volledig vernield. Henk Vossen blies even later voorbij, zag blijkbaar niets, maar Luybregts als derde gestart, zag, dat er duidelijk iets mis was en stopte. Via de mobilofoon werd de hulp geregeld; een hulpverlening, die snel op gang kwam. De twee rijders lagen niet veel later in het ziekenhuis in Oosterhout met aanzienlijke verwondingen, waarvan beiden maanden later nog last hadden. Proef Hank werd uiteindelijk uiteraard afgelast; voor de deelnemers hoefde het eigenlijk allemaal niet zo erg meer, althans bij een aantal van hen. Maar tijdens de rust in het Bredase motel werd een bespreking tussen rijders en organisatie georganiseerd, waarop werd besloten toch met de wedstrijd door te gaan."
Ascona
 
Berichten: 342
Geregistreerd: ma jan 21, 2002 20:09

Berichtdoor marel_jr. » zo sep 25, 2005 13:15

de tegenligger die Jan van der Marel heeft ontweken is wel aangehouden. Hij was samen met zijn zoontje de proef op gereden en heeft na het ongeluk tegen de organisatie gezegd dat er geen hekken of borden stonden dat er een rally was. Hij is dus gewoon de proef op gereden zonder dat hij wist dat er een rally was. Hij is gewoon vrijuit gegaan en me vader vond het nutteloos om hem voor de rechter te slepen, want hij had er toch niks aangehad. De man is nog wel een keer in het ziekenhuis geweest toen mijn vader aan het revalideren was, maar verder heeft hij er nooit meer wat van gehoord.
Het klopt ook niet dat hij tot stiltand is gekomen in een duiker. Hij is namelijk gelanceerd in die duiker en is toen meters hoog in de lucht gevlogen en verderop in het land terechtgekomen. De volgende deelnemer was inderdaad Henk Vossen, maar hij had gewoon moeten stoppen want de onderdelen lagen op de proef. Luybregts was gelukkig wel zo sociaal en heeft de tong van Jan uit ze keel gehaald. Anders had hij het dus helemaal niet gehaald.
marel_jr.
 
Berichten: 19
Geregistreerd: zo sep 25, 2005 13:01
Woonplaats: Leusden

Berichtdoor Maarten » zo sep 25, 2005 16:09

Ascona schreef:Heb hier nog een zwart-wit foto in het rallysport jaarboek 82/83 met een foto voor de crash. In iedergeval met een nederlands kenteken eindigend op 2-JB. (De rest van het kenteken is niet te lezen vanwege de lampen die er op zitten)


Dat is GK-02-JB
Gr. Maarten Ruijten
Maarten
 
Berichten: 1262
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 21:37
Woonplaats: Roosendaal

Talbot van van der Marel

Berichtdoor rallygait » ma sep 26, 2005 8:12

Heren en Dames,

Geweldig wat er allemaal los komt en die historie, leuk en minder leuk zoals het ongeluk van Jan. Bedankt en ga nog verder, zodra het model klaar is zal ik een foto op het forum posten zodat iedereen kan zien wat het is geworden.

Bedankt,
Gerwin
rallygait
 
Berichten: 2
Geregistreerd: do sep 22, 2005 16:36
Woonplaats: riissen


Keer terug naar Foto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten