Foto's Almere Rallysprint

Foto's van evenementen etc

Moderators: admin, StevenK

Berichtdoor McSnowy » ma apr 02, 2007 19:28

Foto's van de schuiver van Van Merksteijn Jr.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Aan de overkant de cameraman van Verhoeven dus het zal vast nog wel op tv komen.
McSnowy
 
Berichten: 115
Geregistreerd: di apr 11, 2006 15:56
Woonplaats: North Vancouver

Berichtdoor Victoria » ma apr 02, 2007 19:37

Wij hebben afgelopen zaterdag ook nog wat foto's gemaakt.


www.tuningscene.nl voor alle foto's of klik op de foto's

Afbeelding

Afbeelding
Victoria
 
Berichten: 3
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 19:34
Woonplaats: Almere

Berichtdoor Deimos000 » ma apr 02, 2007 19:40

Toch blijven ze spectaculair :D
Afbeelding
Avatar gebruiker
Deimos000
 
Berichten: 115
Geregistreerd: do nov 23, 2006 11:42
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Paperclip » ma apr 02, 2007 19:43

Mooie foto's allemaal! Hier een selectie van mijn 130 foto's die ik in totaal online heb:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De rest is eventueel hierzo te bekijken :)
Paperclip
 
Berichten: 449
Geregistreerd: zo jun 05, 2005 0:11
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor HJD » ma apr 02, 2007 19:53

Trouwens een aantal tips voor wat fotografen hier. Van een aantal zien de foto's er een beetje grauw uit, en weinig contrast. Door met Photoshop, of een programma wat bij de camera hoort het contrast en de levels een beetje aan te passen en er daarna iets verscherping overheen te gooien, krijg je heel andere foto's.
Avatar gebruiker
HJD
 
Berichten: 595
Geregistreerd: do apr 21, 2005 15:07
Woonplaats: Borculo

Berichtdoor antoine » ma apr 02, 2007 20:01

HJD schreef:Trouwens een aantal tips voor wat fotografen hier. Van een aantal zien de foto's er een beetje grauw uit, en weinig contrast. Door met Photoshop, of een programma wat bij de camera hoort het contrast en de levels een beetje aan te passen en er daarna iets verscherping overheen te gooien, krijg je heel andere foto's.


Waarom de foto's aanpassen? Ik zie hier soms foto's waaraan je heel duidelijk kunt zien dat ze met paintshop bewerkt zijn. De meeste worden er niet mooier op. :oops: :wink:
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Berichtdoor Deimos000 » ma apr 02, 2007 20:20

antoine schreef:
HJD schreef:Trouwens een aantal tips voor wat fotografen hier. Van een aantal zien de foto's er een beetje grauw uit, en weinig contrast. Door met Photoshop, of een programma wat bij de camera hoort het contrast en de levels een beetje aan te passen en er daarna iets verscherping overheen te gooien, krijg je heel andere foto's.


Waarom de foto's aanpassen? Ik zie hier soms foto's waaraan je heel duidelijk kunt zien dat ze met paintshop bewerkt zijn. De meeste worden er niet mooier op. :oops: :wink:


is ook mijn mening.. Soms is het contrast gewoon veel te hoog. Zo heb ik een boel foto's gemaakt met zonsondergang waardoor je dus een schitterende oranje achtige gloed krijgt op je waterspetters etc... Dit valt bijna helemaal weg als het gaat bewerken..
Avatar gebruiker
Deimos000
 
Berichten: 115
Geregistreerd: do nov 23, 2006 11:42
Woonplaats: Ede

Berichtdoor HJD » ma apr 02, 2007 20:33

Deimos000 schreef:
antoine schreef:
HJD schreef:Trouwens een aantal tips voor wat fotografen hier. Van een aantal zien de foto's er een beetje grauw uit, en weinig contrast. Door met Photoshop, of een programma wat bij de camera hoort het contrast en de levels een beetje aan te passen en er daarna iets verscherping overheen te gooien, krijg je heel andere foto's.


Waarom de foto's aanpassen? Ik zie hier soms foto's waaraan je heel duidelijk kunt zien dat ze met paintshop bewerkt zijn. De meeste worden er niet mooier op. :oops: :wink:


is ook mijn mening.. Soms is het contrast gewoon veel te hoog. Zo heb ik een boel foto's gemaakt met zonsondergang waardoor je dus een schitterende oranje achtige gloed krijgt op je waterspetters etc... Dit valt bijna helemaal weg als het gaat bewerken..


Het moet ook niet te overdreven zijn ja. Maar wit hoort echt wit te zijn en zwart hoort zwart te zijn. Vaak is het zwart wat zo uit de digitale camera komt niet de werkelijke kleur. Ik heb ooit wel eens gelezen waar dat door kwam, maar vraag me niet waar. Maar door een beetje contrast toe te voegen krijg je toch echt werkelijkere kleuren.

Ik zeg ook niet dat je alles moet bewerken, maar je kunt sommige foto's er echt stukken beter door maken.
Avatar gebruiker
HJD
 
Berichten: 595
Geregistreerd: do apr 21, 2005 15:07
Woonplaats: Borculo

Berichtdoor MartijnS » ma apr 02, 2007 20:38

Mijn foto's van de sprint zijn ook online! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Martijn Schouten
MartijnS
 
Berichten: 5532
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 17:04
Woonplaats: Sprang-Capelle

Berichtdoor John » ma apr 02, 2007 21:43

Het blijven toch vaak on Nederlandse foto's. Overgens prachtig allemaal
John
 

Berichtdoor Paul » ma apr 02, 2007 21:45

Foto's van de sprint zijn online.

inclusief
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Denk aan gisteren, Droom van morgen, maar leef vandaag
AA Rallyteam.nl
Paul
 
Berichten: 336
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 21:36

Berichtdoor bennie2000 » ma apr 02, 2007 23:09

HJD schreef:Trouwens een aantal tips voor wat fotografen hier. Van een aantal zien de foto's er een beetje grauw uit, en weinig contrast. Door met Photoshop, of een programma wat bij de camera hoort het contrast en de levels een beetje aan te passen en er daarna iets verscherping overheen te gooien, krijg je heel andere foto's.


mijn zwager is helemaal into photoshop cs2( heb ik zelf ook al een jaar op de computer staan, alleen nog nooit gebruikt)
en hij zegt,volgens de site www.russellbrown.com (1 of andere meester in photoshop) doen de meeste bekende fotografen, altijd 3 of 4 stappen met alle foto's, voordat ze bekeken worden.
Ik zal het zelf ook maar een keer proberen.
Avatar gebruiker
bennie2000
 
Berichten: 342
Geregistreerd: zo maart 30, 2003 1:48
Woonplaats: lelystad

Berichtdoor Frevo » di apr 03, 2007 7:49

...en nu niet zeggen dat vroegâh (pré digitaal) foto's nooit bewerkt werden, want dat was dus waar een donkere kamer voor diende. Photoshop is gewoon een digitale donkere kamer en als je dat goed gebruikt worden de foto's er mooier van. De meeste camera's (vooral compacts) laten trouwens zelf heel wat bewerkingen op de foto los.
Avatar gebruiker
Frevo
 
Berichten: 411
Geregistreerd: di nov 07, 2006 9:28
Woonplaats: Zoelen

Berichtdoor MartijnS » di apr 03, 2007 8:05

Mijn foto's zijn ook allemaal door Photoshop gegaan voor ze op de site staan. Zijn toch geen overdreven kleuren of wel? :)
Martijn Schouten
MartijnS
 
Berichten: 5532
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 17:04
Woonplaats: Sprang-Capelle

Berichtdoor Frevo » di apr 03, 2007 8:07

Nee hoor, bij mij niet. Als dat wel zo is dan moet de monitor gekalibreerd worden ;)
Avatar gebruiker
Frevo
 
Berichten: 411
Geregistreerd: di nov 07, 2006 9:28
Woonplaats: Zoelen

VorigeVolgende

Keer terug naar Foto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten