Posts zonder foto's (Almere Rally)

Foto's van evenementen etc

Moderators: admin, StevenK

Berichtdoor Bartrallyfan » ma apr 02, 2007 17:34

ikkuh_18 schreef:ik heb net het filmpje van joost gezien... aardige klapper! maar wat gaat er nu precies fout?
Ik heb niets van de klapper gezien, Maar moet de VEILIGHEIDSAUTO wel vol over de proeven?er is ook een verschil tussen 'op snelheid' en 'vol',begrijp mij niet verkeed hoor want ik vind het wel mooi om te zien hoe dwars Gert over de proeven gaat, maar hoort hij niet gewoon in de wedstrijd thius?
Avatar gebruiker
Bartrallyfan
 
Berichten: 1033
Geregistreerd: zo feb 25, 2007 14:04
Woonplaats: venray

Berichtdoor pedduhwick » ma apr 02, 2007 17:37

JoostS schreef:Gert v.d. Heuvel - Crash KP1 - Almere Rally 2007

Video is weer offline, helaas voor degene die hem gemist hebben ;) Wellicht komt hij in de gewone compilatie, zo niet dan zul je het DVD Jaaroverzicht 2007 moeten bestellen ;)


:cry: ik heb hem niet gezien :cry:
pedduhwick
 
Berichten: 1707
Geregistreerd: wo maart 08, 2006 17:04
Woonplaats: Rijssen

Berichtdoor Niels2 » ma apr 02, 2007 17:39

Bartrallyfan schreef:
ikkuh_18 schreef:ik heb net het filmpje van joost gezien... aardige klapper! maar wat gaat er nu precies fout?
Ik heb niets van de klapper gezien, Maar moet de VEILIGHEIDSAUTO wel vol over de proeven?er is ook een verschil tussen 'op snelheid' en 'vol',begrijp mij niet verkeed hoor want ik vind het wel mooi om te zien hoe dwars Gert over de proeven gaat, maar hoort hij niet gewoon in de wedstrijd thius?


Ach we moeten er ook geen drama van maken, want het gebeurt wel vaker dat de 0 er af gaat.
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Avatar gebruiker
Niels2
 
Berichten: 1391
Geregistreerd: wo nov 27, 2002 14:28
Woonplaats: Hengelo (OV)

Berichtdoor SylviaVisser » ma apr 02, 2007 17:47

Ik lees nergens drama anders.......



Ter Info: Volgens de FIA regels is de 0 de eerste wagen die op volle snelheid over de KP komt, met zwaailicht en sirene, met een ervaren rijder, die niet mee rijdt in enig kampioenschap......
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor Franky » ma apr 02, 2007 18:55

SylviaBos schreef:Ik lees nergens drama anders.......



Ter Info: Volgens de FIA regels is de 0 de eerste wagen die op volle snelheid over de KP komt, met zwaailicht en sirene, met een ervaren rijder, die niet mee rijdt in enig kampioenschap......


Staat erbij "volle"?

Want het is en blijft een veiligheidswagen. Hij mag de wedstrijd niet in gevaar brengen. Naar mijn mening.
Afbeelding
Frank Cruts
Avatar gebruiker
Franky
 
Berichten: 1121
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:21

Berichtdoor SylviaVisser » ma apr 02, 2007 19:07

Zoek ik even op....
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor Ned rally » ma apr 02, 2007 19:19

Wie van jullie hebben er toevallig foto's gemaakt op KP Poort op ZONDAG en hebben er officials op de foto staan?????

Graag zou ik die foto's gebruiken voor de officialclub.

Graag mailen naar officials@nederlandrally.nl

Alvast bedankt!
Ned rally
 
Berichten: 353
Geregistreerd: ma maart 08, 2004 18:35
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor SylviaVisser » ma apr 02, 2007 20:27

@ Frank,

Lukt vandaag niet meer, ik weet dat ik na de affaire van vorig ergens dat artikel uit het FIA reglement heb.

(dat ergens zit me dwars...weet niet meer waar :wink: )
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor Franky » ma apr 02, 2007 21:42

SylviaBos schreef:@ Frank,

Lukt vandaag niet meer, ik weet dat ik na de affaire van vorig ergens dat artikel uit het FIA reglement heb.

(dat ergens zit me dwars...weet niet meer waar :wink: )

Oh is geen haast bij.
Persoonlijk vind ik toch dat je vooral geen wedstrijd in gevaar moet brengen. Je bent er ten dienste van de veiligheid.
En dat houd voor mij dan toch in niet op 100% van je snelheid rijden.

En dan weet ik me nog te herinneren 2004 dat ik zelf als 0 auto reed in de Zuiderzee rally. Niet verkend alleen een navi die met een ander verkend had naast me maar een geheel ander notes systeem.
Op kp2 een hele kleine rondkoers ging ik de 2e ronde in wat ik nooit had moeten doen. Ben vol het gras in gegaan om de nr1 niet in de weg te rijden en meteen van de proef af gegaan. Op kp10 brak mijn achterkant uit in een listige s bocht naar beneden onde de brug op de dijkproef.
Ik lanceerde mezelf dwars door een rechtopstaande eikenhouten spoorbils met aangehecht een stalen hek. Mijn voorkant lag eraf maar wonder boven wonder was er geen vitaal onderdeel geraakt en reed voorzichtig proberend of remmen en besturing nog werkte door. Alles bleek ok. Pas na de finish gestopt om de schade te bekijken met op mijn hielen de eerste deelnemer alweer. Ook dat liep met een sisser af.
Want er was een ding wat ik zeker niet wilde. En dat was enig obstakel in de wedstrijd vormen voor de echte deelnemers. Na aanpassing van mijn voorzijde kon ik zelfs weer een lampenbak monteren en reed zo de wedstrijd als 0 auto netjes uit.
Afbeelding
Frank Cruts
Avatar gebruiker
Franky
 
Berichten: 1121
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:21

Berichtdoor Berto » ma apr 02, 2007 22:35

Ik ben van mening dat de 0 wel vol moet rijden.
De 0 is er immers voor de deelnemers, om te zorgen dat ze "safe"over de proef kunnen en hoe kun je dat anders beoordelen dan er als 0 ook vol over te gaan?

Alleen als je het niet vertrouwd ga je rustig aan doen om de juiste info door te kunnen geven.

Zo hebben wij in Emmeloord geprobeerd hoe de situatie op Kampereiland was en bij de stopfinish aangeraden de proef voor de sprint te neutraliseren.
De nul is dus volgens mij in 1e instantie in dienst van en voor de veiligheid van de deelnemers en in 2e instantie ter ondersteuning van de organisatie.

Ook zal je haast niet kunnen voorkomen dat startnr 1 er redelijk snel is (runkurs) het enigste wat je dan MOET doen en wat wij voor Eep ook hebben gedaan is helemaal uit de ideale lijn gaan en desnoods stoppen om hem er langs te laten. De 0 mag nooit deelnemers in de weg rijden.

Correct me if I'm wrong
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto
 
Berichten: 909
Geregistreerd: ma sep 23, 2002 11:50
Woonplaats: Nijverdal

Berichtdoor Franky » ma apr 02, 2007 22:45

Berto schreef:Ik ben van mening dat de 0 wel vol moet rijden.
De 0 is er immers voor de deelnemers, om te zorgen dat ze "safe"over de proef kunnen en hoe kun je dat anders beoordelen dan er als 0 ook vol over te gaan?

Alleen als je het niet vertrouwd ga je rustig aan doen om de juiste info door te kunnen geven.

Zo hebben wij in Emmeloord geprobeerd hoe de situatie op Kampereiland was en bij de stopfinish aangeraden de proef voor de sprint te neutraliseren.
De nul is dus volgens mij in 1e instantie in dienst van en voor de veiligheid van de deelnemers en in 2e instantie ter ondersteuning van de organisatie.

Ook zal je haast niet kunnen voorkomen dat startnr 1 er redelijk snel is (runkurs) het enigste wat je dan MOET doen en wat wij voor Eep ook hebben gedaan is helemaal uit de ideale lijn gaan en desnoods stoppen om hem er langs te laten. De 0 mag nooit deelnemers in de weg rijden.

Correct me if I'm wrong


Vol = 100%
Als 0 moet je natuurlijk wel op snelheid om de boel wakker te schudden.
Maar als 0 kun je altijd nog een voetganger tegen komen. De nummer 1 start al 1 minuut achter je en zit dus al lang op de proef voordat je als 0 bij de finish bent. Dus neutraliseren is dan toch te laat. Dat is het werk van de 5 min auto. Vol betekent dat je dus helemaal op de limiet rijd. Zodra je maar even een foutje maakt blokkeer je misschien wel de proef en beslis je voor de nummer 1 de wedstrijd. Lijkt me geen goede zaak.
Als 0 zo hard mogelijk zonder enig risico en misschien een kleine reserve is wat ik bedoel.
Afbeelding
Frank Cruts
Avatar gebruiker
Franky
 
Berichten: 1121
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:21

Berichtdoor Berto » ma apr 02, 2007 23:04

Neutraliseren is ook werk voor de 0.
Je hoeft immers niet tot de finish, er zijn voldoende baanposten onderweg waar je kunt stoppen en info doorgeven per radio.
Daarnaast zijn er vlaggen om de eerste deelnemer te stoppen.

En met vol bedoel ik inderdaad 100%, dat is TOT je eigen grens van kunnen en niet, zoals in wedstrijdverband er af en toe overheen.

Je weet allebei (in de auto en als goed team) tot hoever je kunt gaan zodat je wel op de weg blijft en dat is dus 100%.

Het kan zijn dat jij dit anders ziet, maar zo zie ik het.
Als we er echt voor gaan zitten, komen er ook andere notes richting bestuurder en in een ander tempo. Als ik denk dat Götz harder moet rijden geeft ik bijvoorbeeld een L1 door als flat en als ik denk dat het te gek gaat andersom.
Dit werkt prima, omdat ik weet hoe Götz op de notes reageerd en ik de bochten van de proef goed in mijn kop heb.
Als het dus niet hard genoeg gaat, weet ik welke bochten ik snelheid kan pakken op een manier die tot de limiet ligt en er zeker niet overheen, omdat ik noch Götz, noch de auto of mezelf eraan wil wagen.
Wij hebben er met zijn tweëen duidelijke afspraken over dat we geen gekke dingen (meer) doen.

En die kleine reserve die jij bedoeld, bedoel ik dan dus ook, al is het in een andere zienswijze. Deels ben ik het dus wel met je eens.
Jij hebt immers ook ervaring voldoende om te weten dat je met het lezen van de notes de snelheid van de rijder enorm kunt beinvloeden.
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto
 
Berichten: 909
Geregistreerd: ma sep 23, 2002 11:50
Woonplaats: Nijverdal

Berichtdoor SylviaVisser » di apr 03, 2007 10:39

Ok, het woordje vol staat er niet:


De 0 wagen is de eerste wagen op snelheid......
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Vorige

Keer terug naar Foto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten