SylviaBos schreef:@ Frank,
Lukt vandaag niet meer, ik weet dat ik na de affaire van vorig ergens dat artikel uit het FIA reglement heb.
(dat ergens zit me dwars...weet niet meer waar
)
Oh is geen haast bij.
Persoonlijk vind ik toch dat je vooral geen wedstrijd in gevaar moet brengen. Je bent er ten dienste van de veiligheid.
En dat houd voor mij dan toch in niet op 100% van je snelheid rijden.
En dan weet ik me nog te herinneren 2004 dat ik zelf als 0 auto reed in de Zuiderzee rally. Niet verkend alleen een navi die met een ander verkend had naast me maar een geheel ander notes systeem.
Op kp2 een hele kleine rondkoers ging ik de 2e ronde in wat ik nooit had moeten doen. Ben vol het gras in gegaan om de nr1 niet in de weg te rijden en meteen van de proef af gegaan. Op kp10 brak mijn achterkant uit in een listige s bocht naar beneden onde de brug op de dijkproef.
Ik lanceerde mezelf dwars door een rechtopstaande eikenhouten spoorbils met aangehecht een stalen hek. Mijn voorkant lag eraf maar wonder boven wonder was er geen vitaal onderdeel geraakt en reed voorzichtig proberend of remmen en besturing nog werkte door. Alles bleek ok. Pas na de finish gestopt om de schade te bekijken met op mijn hielen de eerste deelnemer alweer. Ook dat liep met een sisser af.
Want er was een ding wat ik zeker niet wilde. En dat was enig obstakel in de wedstrijd vormen voor de echte deelnemers. Na aanpassing van mijn voorzijde kon ik zelfs weer een lampenbak monteren en reed zo de wedstrijd als 0 auto netjes uit.