Fotoplekken ?

Foto's van evenementen etc

Moderators: admin, StevenK

Berichtdoor mastersevius » di jun 05, 2007 8:02

C.44 schreef:Whehehe, jah zal volgende keer even een topicje openen voor de rally begint. Scheelt giswerk inderdaad. Tis alleen dat ik het bestaan van deze site en forum ontdekte na de rally toen ik ging googlen, anders had ik waarschijnlijk de vraag al eerder gesteld.

Ik bewaar in ieder geval de kaarten van de rallyes (al dan niet bewust) in mijn fotorugzak. Het aanstrepen van goede locaties is inderdaad geen slecht idee.

Ik moet alleen eens wat verzinnen om snel van de ene naar de andere locatie te komen op een proef... dat gewandel is ook niet alles :x


Wat wij vaak doen als we nog nooit bij een rally zijn geweest, gewoon een uur of 3,4 voor de start van de rally aanwezig zijn. Dan een publiekspakket kopen en over de proeven rijden. ( die zijn dan toch nog open voor al het verkeer, ze worden pas een uur voor de start van de proef afgesloten. ) Zo kun je ten eerste de mooie plekjes zelf uitkiezen, maar je kunt ook bijvoorbeeld al bekijken, hoe je van de ene naar de andere proef komt in een niet al te lange tijd.
Avatar gebruiker
mastersevius
 
Berichten: 1181
Geregistreerd: zo mei 21, 2006 16:10
Woonplaats: Emmeloord

Berichtdoor C.44 » di jun 05, 2007 8:33

Worden die proeven van zaterdag op zondag ook weer "afgebroken" ? Maar het rijden van de proeven voor de aanvang van de rally is inderdaad geen slecht id.
C.44
 
Berichten: 6
Geregistreerd: ma jun 04, 2007 12:15
Woonplaats: Buitenland

Berichtdoor Frevo » di jun 05, 2007 8:49

Ik haal bijna altijd mijn info van de kaart in het infopakket. Hier kun je toch wel vaak bochtjes op zien waarbij je een goed gevoel hebt. Ook een beetje hier op het forum opmerkingen in de gaten houden. Soms moet je ook geluk hebben of gewoon een eind gaan wandelen. Ik blijf in ieder geval niet de hele dag op een plek hangen.
Afbeelding
www.autofotografie.nl
Trotse vader van Sebastiaan (05-08-2007) en Lauren (28-10-2009)
Avatar gebruiker
Frevo
 
Berichten: 411
Geregistreerd: di nov 07, 2006 9:28
Woonplaats: Zoelen

Berichtdoor HJD » di jun 05, 2007 9:23

Ik probeer ook op de kaart altijd een beetje te kijken wat met een interessant punt lijkt. Soms is dat uiteindelijk wel een mooi punt en de andere keer weer niet. Voor mij is het ook bij een aantal rally's dat ik er voor de 2e keer kom, dus dan is het altijd nog een beetje zoeken.

En verder natuurlijk een beetje de forums en dat soort dingen bijhouden.
Avatar gebruiker
HJD
 
Berichten: 595
Geregistreerd: do apr 21, 2005 15:07
Woonplaats: Borculo

Berichtdoor Collin » di jun 05, 2007 18:39

En als je een info-pakket koopt...bewaar dan het plattegrondje

Altijd handig voor volgend jaar (als de proeven hetzelfde zijn althans)
Avatar gebruiker
Collin
 
Berichten: 341
Geregistreerd: wo mei 02, 2007 18:12
Woonplaats: Dinteloord

Berichtdoor Paperclip » di jun 05, 2007 18:41

Double A Rallyteam schreef:En als je een info-pakket koopt...bewaar dan het plattegrondje

Altijd handig voor volgend jaar (als de proeven hetzelfde zijn althans)


Dat is idd ook een goede tip. Kruis wat goede punten aan eventueel, voor de volgende keer. :)
Paperclip
 
Berichten: 449
Geregistreerd: zo jun 05, 2005 0:11
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor Collin » di jun 05, 2007 18:45

Paperclip schreef:
Double A Rallyteam schreef:En als je een info-pakket koopt...bewaar dan het plattegrondje

Altijd handig voor volgend jaar (als de proeven hetzelfde zijn althans)


Dat is idd ook een goede tip. Kruis wat goede punten aan eventueel, voor de volgende keer. :)


Ik kijk dan ook meestal voor een rally even op een routeplanner...
Hier staan ook vaak de kleine (of onverharde) weggetjes op

Kan soms ook handig zijn om in de buurt te komen
Avatar gebruiker
Collin
 
Berichten: 341
Geregistreerd: wo mei 02, 2007 18:12
Woonplaats: Dinteloord

Berichtdoor JoostS » di jun 05, 2007 18:48

En evt. met maps.google.com
Avatar gebruiker
JoostS
 
Berichten: 2451
Geregistreerd: di mei 20, 2003 9:22
Woonplaats: Sprang-Capelle

Berichtdoor puma club belgium » di jun 05, 2007 19:10

Ik doe het zo:

-Eerst kijken op verschillende forums waar de mooie KP´s worden genoemd(noteren plaatsen,straatnamen enz)

-Als ik dr eerder ben geweest en een kaart heb kijken waar ik eerder gestaan heb en genoteerd heb waar de mooie KP´s waren

-Dan kijk ik op google earth dan zie je beter of die getekende kaarten wel kloppen en zie je de straatnamen die je dan kunt invullen in je navi

-Tijdschema dr bij pakken(als die op voorhand te verkrijgen is)

-De KP´s zo inplannen dat je dr veel ziet(meestal pak ik een uur per KP/zonder reistijd dr bij gerekend)

-Aan gekomen op de rally kijken op de gekochte kaart of dr niks gewijzigd is

-Hopen dat geen KP´s uitvallen anders wordt het planning omgooien
Avatar gebruiker
puma club belgium
 
Berichten: 110
Geregistreerd: ma maart 19, 2007 20:57
Woonplaats: heerlen

Vorige

Keer terug naar Foto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten