Fotoplekken ?

Foto's van evenementen etc

Moderators: admin, StevenK

Fotoplekken ?

Berichtdoor C.44 » ma jun 04, 2007 12:29

Hallo, ik heb me zojuist aangemeld op dit forum na het zien van enkele foto's van de afgelopen Paradigit ELE rally. De vraag waar ik eigenlijk bij elke rally mee zit - vooral na afloop van een rally - is hoe jullie nu weten waar de interessante stukken zijn ?

Ik probeer meestal wel aan de hand van een infopakket te bepalen wat een interessant stuk zou kunnen zijn, maar 9 van de 10 keer ben ik nog nooit bij die rally of uberhaupt in de omgeving geweest en is het dus puur gokwerk. Ik probeer ook altijd wel op internet een route te vinden of een kaartje en dmv van google earth de route te bekijken, maar ook daar zie je uiteindelijk niet altijd veel aan, als je al route info op het net kan vinden.

Nu zie ik meestal veel interessantere foto's op het net verschijnen na een rally dan van de plekken waar ik heb gestaan en ik vraag me toch echt af hoe jullie de interessante plekken nu bepalen.
C.44
 
Berichten: 6
Geregistreerd: ma jun 04, 2007 12:15
Woonplaats: Buitenland

Berichtdoor MartijnS » ma jun 04, 2007 12:31

Dat verschilt. In de ELE was bijvoorbeeld al het onverhard aangegeven op de kaart en heb je dus snel kans op een mooi puntje.

Voor de rest, ervaringen tijdens vorige edities, punten van teams doorkrijgen etc.
Verder ook vaak gokwerk aan de hand van de kaart ;)
Martijn Schouten
MartijnS
 
Berichten: 5532
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 17:04
Woonplaats: Sprang-Capelle

Berichtdoor C.44 » ma jun 04, 2007 12:43

Laat me raden, de stippen op de kaart waren de stukken onverhard ? Ik heb me dat al zitten afvragen :oops:

Ik moet wel zeggen dat de kaart die in het infopakket van de ELE zat wel 1 van de betere was die ik heb gezien tot nu toe.

Iemand nog meer tips ?
C.44
 
Berichten: 6
Geregistreerd: ma jun 04, 2007 12:15
Woonplaats: Buitenland

Foto lokatie's

Berichtdoor John_V » ma jun 04, 2007 12:47

Ja idd Martijn, het verschilt soms en onverhard staat bijna altijd aangegeven. Ook het bezoeken van rally's jaar in jaar uit brengt dan meestal de oplossing...het blijft een gok.
Soms rijden ze het jaar erop tegengesteld, ruimer afgezet of KP's vervallen, nieuwe KP's.

Succes met het fotograveren
Avatar gebruiker
John_V
 
Berichten: 547
Geregistreerd: ma feb 13, 2006 20:42
Woonplaats: Culemborg

Berichtdoor MartijnS » ma jun 04, 2007 13:13

C.44 schreef:Laat me raden, de stippen op de kaart waren de stukken onverhard ? Ik heb me dat al zitten afvragen :oops:


Haha dat klopt ja :D
Martijn Schouten
MartijnS
 
Berichten: 5532
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 17:04
Woonplaats: Sprang-Capelle

Berichtdoor Martijn_Braat » ma jun 04, 2007 14:31

Voor aanvang van een rally een topic openen met wat de mooie punten zijn, en niet erna
Avatar gebruiker
Martijn_Braat
 
Berichten: 459
Geregistreerd: vr apr 09, 2004 8:56

Berichtdoor Niels2 » ma jun 04, 2007 14:32

Toivonen schreef:Voor aanvang van een rally een topic openen met wat de mooie punten zijn, en niet erna


:lol: :lol:
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Avatar gebruiker
Niels2
 
Berichten: 1391
Geregistreerd: wo nov 27, 2002 14:28
Woonplaats: Hengelo (OV)

Berichtdoor C.44 » ma jun 04, 2007 15:18

Whehehe, jah zal volgende keer even een topicje openen voor de rally begint. Scheelt giswerk inderdaad. Tis alleen dat ik het bestaan van deze site en forum ontdekte na de rally toen ik ging googlen, anders had ik waarschijnlijk de vraag al eerder gesteld.

Ik bewaar in ieder geval de kaarten van de rallyes (al dan niet bewust) in mijn fotorugzak. Het aanstrepen van goede locaties is inderdaad geen slecht idee.

Ik moet alleen eens wat verzinnen om snel van de ene naar de andere locatie te komen op een proef... dat gewandel is ook niet alles :x
C.44
 
Berichten: 6
Geregistreerd: ma jun 04, 2007 12:15
Woonplaats: Buitenland

Berichtdoor rallyfan323 » ma jun 04, 2007 15:32

een paar dagen voor de rally een topic openen ?
de routes worden pas een dag voor het evenement uitgegeven.

dus het blijft gissen
Avatar gebruiker
rallyfan323
 
Berichten: 77
Geregistreerd: za jun 02, 2007 17:42
Woonplaats: Asten

Berichtdoor JoostS » ma jun 04, 2007 16:09

rallyfan323 schreef:een paar dagen voor de rally een topic openen ?
de routes worden pas een dag voor het evenement uitgegeven.

dus het blijft gissen

Maar als duidelijk is dat het ongeveer dezelfde proeven zijn als andere jaren kan het altijd nog :)
Avatar gebruiker
JoostS
 
Berichten: 2451
Geregistreerd: di mei 20, 2003 9:22
Woonplaats: Sprang-Capelle

Berichtdoor Robert_ » ma jun 04, 2007 16:56

Hm tja het blijft natuurlijk altijd een beetje gokwerk, maar aan de hand van de kaart die erbij zit, kan je al een leuke selectie maken hoor. chicanes, haakse bochten, etc. zijn zo wel te vinden. Weet zelf ook vrijwel nergens de weg, maar ik vind dat ik zelf altijd aardige plekken weet te vinden. :wink:

Bij de Vierhoutenpallets rally staan er 'hotspots' aangegeven op de kaart, vaak spectaculaire stukjes, maar ook vaak superdruk, voor fotograferen dus niet echt je van het.

En een beetje rondvragen tijdens de rally mocht je niks spannends kunnen vinden.
Avatar gebruiker
Robert_
 
Berichten: 662
Geregistreerd: vr mei 18, 2007 9:30
Woonplaats: Nunspeet

Berichtdoor leor888 » ma jun 04, 2007 17:15

Wat je VOORAL NIET moet doen is om voor de rally begint hier te vragen.

Je wilt niet weten hoevaak je dan te horen krijgt dat je maar een informatiepakket moet kopen.

Maakt verder niet uit of je wel of niet zoals jij uit het buitenland komt en de moeite neemt om toch naar de rally toe te gaan.

Verder staan hierboven wel een paar handige tips tot nu toe.
Avatar gebruiker
leor888
 
Berichten: 1156
Geregistreerd: zo nov 14, 2004 1:58
Woonplaats: Södertälje, Zweden

Berichtdoor C.44 » ma jun 04, 2007 17:22

leor888 schreef:Wat je VOORAL NIET moet doen is om voor de rally begint hier te vragen.

Je wilt niet weten hoevaak je dan te horen krijgt dat je maar een informatiepakket moet kopen.

Maakt verder niet uit of je wel of niet zoals jij uit het buitenland komt en de moeite neemt om toch naar de rally toe te gaan.

Verder staan hierboven wel een paar handige tips tot nu toe.


Kom jij vanuit zweden om hier in NL een rally te bekijken/fotograferen ?? Damn. Ik kom wel uit het buitenland maar dat zijn maar 50 meter over de grens :D Ik zit net in duitsland met alle voordelen van dien ;)

Ik heb al van iemand een paar hele goede tips gekregen qua plekken bij de afgelopen rally. Nu hoop ik alleen op nog een paar meer. Volgend jaar denk ik dat ik zoiezo ook naar de zaterdag ga ipv alleen de zondag (en me dan ook nog verslapen en daardoor de proeven 's morgens missen :x).
C.44
 
Berichten: 6
Geregistreerd: ma jun 04, 2007 12:15
Woonplaats: Buitenland

Berichtdoor leor888 » ma jun 04, 2007 17:30

C.44 schreef:
leor888 schreef:Wat je VOORAL NIET moet doen is om voor de rally begint hier te vragen.

Je wilt niet weten hoevaak je dan te horen krijgt dat je maar een informatiepakket moet kopen.

Maakt verder niet uit of je wel of niet zoals jij uit het buitenland komt en de moeite neemt om toch naar de rally toe te gaan.

Verder staan hierboven wel een paar handige tips tot nu toe.


Kom jij vanuit zweden om hier in NL een rally te bekijken/fotograferen ?? Damn. Ik kom wel uit het buitenland maar dat zijn maar 50 meter over de grens :D Ik zit net in duitsland met alle voordelen van dien ;)

Ik heb al van iemand een paar hele goede tips gekregen qua plekken bij de afgelopen rally. Nu hoop ik alleen op nog een paar meer. Volgend jaar denk ik dat ik zoiezo ook naar de zaterdag ga ipv alleen de zondag (en me dan ook nog verslapen en daardoor de proeven 's morgens missen :x).


Nee, toevallig heel af en toe als ik toch in Nederland of Belgie moet zijn.
En al helemaal niet om te fotograferen. :?
Avatar gebruiker
leor888
 
Berichten: 1156
Geregistreerd: zo nov 14, 2004 1:58
Woonplaats: Södertälje, Zweden

Re: Fotoplekken ?

Berichtdoor Paperclip » ma jun 04, 2007 19:49

C.44 schreef:Hallo, ik heb me zojuist aangemeld op dit forum na het zien van enkele foto's van de afgelopen Paradigit ELE rally. De vraag waar ik eigenlijk bij elke rally mee zit - vooral na afloop van een rally - is hoe jullie nu weten waar de interessante stukken zijn ?

Ik probeer meestal wel aan de hand van een infopakket te bepalen wat een interessant stuk zou kunnen zijn, maar 9 van de 10 keer ben ik nog nooit bij die rally of uberhaupt in de omgeving geweest en is het dus puur gokwerk. Ik probeer ook altijd wel op internet een route te vinden of een kaartje en dmv van google earth de route te bekijken, maar ook daar zie je uiteindelijk niet altijd veel aan, als je al route info op het net kan vinden.

Nu zie ik meestal veel interessantere foto's op het net verschijnen na een rally dan van de plekken waar ik heb gestaan en ik vraag me toch echt af hoe jullie de interessante plekken nu bepalen.


Geinig, dat doe ik namelijk precies zo :lol:
Nu zit ik nog in een jaar waarin ik bijna overal voor het eerst kom (vanwege het behalen van een rijbewijs en auto, wat een superstap is dat geweest), en ook ik probeer een beetje te gokken voor goede foto-plekken. Meer kun je denk ik gewoon niet doen. Het is dat -denk ik- een beetje een kwestie van ervaring en tijd, voordat je weet waar het interresant was, en waar niet.
Iedere keer dat ik een mooi puntje tref, is dat mooi meegenomen maar ik houd er altijd voorzichtig rekening mee dat ik op een rotplek sta. Afgelopen zaterdag heb ik bij de ELE (in mijn buurt) ook alleen op rotplaatsen gestaan, omdat ik op de gok naar betere plaatsen als vorig jaar wilde gaan.
Paperclip
 
Berichten: 449
Geregistreerd: zo jun 05, 2005 0:11
Woonplaats: Eindhoven

Volgende

Keer terug naar Foto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron