Foto's en filmpjes exotic green rally 2007

Foto's van evenementen etc

Moderators: admin, StevenK

Berichtdoor henk 400rr » vr aug 03, 2007 9:08

Volgens mij hebben ze het prima naar hun zin :wink: en misschien zijn het natuurvrienden die ervoor zorgen dat mocht het fout gaan de boom niet geraakt wordt. :)
Avatar gebruiker
henk 400rr
 
Berichten: 864
Geregistreerd: vr nov 21, 2003 17:58

Berichtdoor ReverseDigital » vr aug 03, 2007 11:12

Ik zat even te twijfelen of ik 'm in het topic over aflinten (http://www.rallysport.nl/forum/viewtopic.php?t=2758&highlight=aflinten) zou plaatsen, maar dat heb ik maar niet gedaan, het is niet de 'schuld' van diegenen die aflinten dat er rallybezoekers bestaan die niet weten wat ze wel en niet mogen/kunnen doen tijdens de rally of de bestaande regels aan hun laars lappen. De mensen op de foto wisten volgens mij totaal niet eens hoe het er bij een rally aan toe gaat en waar de gevaren kunnen liggen, zulke naïviteit is nog veel erger... daar helpt aflinten ook niet tegen...

Ik stond verbaasd te kijken toen deze mensen (ze waren met z'n vieren) vrolijk langs het parcour liepen op zoek naar wellicht een beter plekje om alles goed te zien (en dat terwijl ze recht in het zicht liepen van een paar jonge mensen met een lichtgevend hesje aan). Voor hen misschien leuk om de rally-auto's van zo dichtbij te zien en een leuk fotootje daarvan te maken (voor de paar minuten dat ze langs het parcour liepen), maar ik kan me heel goed voorstellen dat een rallycoureur flink kan schrikken als hij na een bijna haakse bocht naar links deze mensen ineens tegenkomt terwijl hij de volgende haakse bocht naar rechts (zie foto) moet nemen. Uiteindelijk drongen de signalen dat ze daar niet echt op een toffe plek waren toch door en liepen ze naar een veiligere plek. Ik denk dat dergelijke situaties helaas altijd zullen blijven bestaan...
Avatar gebruiker
ReverseDigital
 
Berichten: 64
Geregistreerd: za nov 18, 2006 19:13
Woonplaats: Mierlo

Berichtdoor henk » za aug 04, 2007 18:54

de heg is een natuurlijke afzetting, dus daar hoeft niks afgelint te worden.
Het is de taak van de officials die daar staan, te zorgen dat ze daar niet gaan staan.
Avatar gebruiker
henk
 
Berichten: 1694
Geregistreerd: vr jun 24, 2005 16:40
Woonplaats: veenendaal

Berichtdoor EBOSCH » za aug 04, 2007 19:15

Frevo schreef:Ligt het aan mij, of staat die mensen hier niet helemaal lekker.. :?

Afbeelding



Als de heren en dames officials daar nu een BORD
neerzetten van ''VERBODEN VOOR PUBLIEK''
dan is het toch opgelost. :wink: :lol:

groetjes Jolanda Bosch
EBOSCH
 
Berichten: 64
Geregistreerd: wo okt 04, 2006 16:37
Woonplaats: Wijhe

Berichtdoor StevenK » za aug 04, 2007 20:19

EBOSCH schreef:Als de heren en dames officials daar nu een BORD
neerzetten van ''VERBODEN VOOR PUBLIEK''
dan is het toch opgelost. :wink: :lol:

Mijn idee: langs de hele proef, elke 25 meter, zo'n bord :twisted:
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Davekuh » za aug 04, 2007 21:39

StevenK schreef:
EBOSCH schreef:Als de heren en dames officials daar nu een BORD
neerzetten van ''VERBODEN VOOR PUBLIEK''
dan is het toch opgelost. :wink: :lol:

Mijn idee: langs de hele proef, elke 25 meter, zo'n bord :twisted:


De sport lekker exclusief houden he Steven. Valt me een beetje tegen van je...Er zijn er altijd een hoop die zich niet aan de regels houden. Maar ik denk dat het voor jou ook een stuk minder leuk word als er geen toeschouwers meer zijn....
Davekuh
 
Berichten: 258
Geregistreerd: ma mei 26, 2003 22:31
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor ReverseDigital » za aug 04, 2007 21:58

henk schreef:de heg is een natuurlijke afzetting, dus daar hoeft niks afgelint te worden.
Het is de taak van de officials die daar staan, te zorgen dat ze daar niet gaan staan.


Inderdaad, die heg is een natuurlijke afzetting. Maar om daar te komen waren die mensen van achter het lint het parcour opgekomen (er was dus goed afgelint, alleen de controle daarop was minder). De officials hadden hier dus inderdaad moeten ingrijpen...
Avatar gebruiker
ReverseDigital
 
Berichten: 64
Geregistreerd: za nov 18, 2006 19:13
Woonplaats: Mierlo

Berichtdoor Holkers » za aug 04, 2007 22:04

Davekuh schreef:
StevenK schreef:
EBOSCH schreef:Als de heren en dames officials daar nu een BORD
neerzetten van ''VERBODEN VOOR PUBLIEK''
dan is het toch opgelost. :wink: :lol:

Mijn idee: langs de hele proef, elke 25 meter, zo'n bord :twisted:


De sport lekker exclusief houden he Steven. Valt me een beetje tegen van je...Er zijn er altijd een hoop die zich niet aan de regels houden. Maar ik denk dat het voor jou ook een stuk minder leuk word als er geen toeschouwers meer zijn....


zow, toch nog 1 uur en 20 minuten geduurd voordat het 'zonder sponsoring geen sport etc etc etc etc etc' antwoordt er kwam...
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor Davekuh » za aug 04, 2007 22:17

Holkers schreef:
Davekuh schreef:
StevenK schreef:
EBOSCH schreef:Als de heren en dames officials daar nu een BORD
neerzetten van ''VERBODEN VOOR PUBLIEK''
dan is het toch opgelost. :wink: :lol:

Mijn idee: langs de hele proef, elke 25 meter, zo'n bord :twisted:


De sport lekker exclusief houden he Steven. Valt me een beetje tegen van je...Er zijn er altijd een hoop die zich niet aan de regels houden. Maar ik denk dat het voor jou ook een stuk minder leuk word als er geen toeschouwers meer zijn....


zow, toch nog 1 uur en 20 minuten geduurd voordat het 'zonder sponsoring geen sport etc etc etc etc etc' antwoordt er kwam...


Is dat zo vreemd dan? Jij gaat toch ook nog steeds graag kijken?
Davekuh
 
Berichten: 258
Geregistreerd: ma mei 26, 2003 22:31
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor StevenK » zo aug 05, 2007 6:24

Davekuh schreef:
StevenK schreef:
EBOSCH schreef:Als de heren en dames officials daar nu een BORD
neerzetten van ''VERBODEN VOOR PUBLIEK''
dan is het toch opgelost. :wink: :lol:

Mijn idee: langs de hele proef, elke 25 meter, zo'n bord :twisted:


De sport lekker exclusief houden he Steven.

Dat bedoelde ik - deze keer ;) - er niet mee. Ik bedoelde ermee te zeggen dat je dan *overal* veel meer maatregelen moet gaan nemen om aan alle idioten uit te leggen waar ze beter niet kunnen gaan staan. De mensen snappen kennelijk niet dat elke plek waar je recht in de koplampen van een deelnemer kijkt gevaarlijk is.

Maar als het toch zo gelezen wordt: ja, ik ben nog steeds van mening dat je proeven helemaal af moet sluiten, met alleen publiek langs de proeven op specifiek daarvoor ingerichte publiekspunten. Publiekspunten met voldoende faciliteiten enzo.

Ik heb nog nooit een wedstrijd gereden waar ik niet op bepaalde punten rekening moest houden met het publiek. Laatst in de ELE ook weer: uitremzone op onverhard stonden zeker 50 mensen. En aangezien het publiek toch niets oplevert, waarom zou je dat publiek dan de ruimte geven om wel het spelletje te verstoren?
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Peer » zo aug 05, 2007 8:13

StevenK schreef:Ik bedoelde ermee te zeggen dat je dan *overal* veel meer maatregelen moet gaan nemen om aan alle idioten uit te leggen waar ze beter niet kunnen gaan staan. De mensen snappen kennelijk niet dat elke plek waar je recht in de koplampen van een deelnemer kijkt gevaarlijk is.

En dit is notabene in de binnenbocht genomen
Afbeelding
Peer
 
Berichten: 527
Geregistreerd: di jan 29, 2002 9:22
Woonplaats: Pumpenbil

Berichtdoor Davekuh » zo aug 05, 2007 10:46

StevenK schreef:
Davekuh schreef:
StevenK schreef:
EBOSCH schreef:Als de heren en dames officials daar nu een BORD
neerzetten van ''VERBODEN VOOR PUBLIEK''
dan is het toch opgelost. :wink: :lol:

Mijn idee: langs de hele proef, elke 25 meter, zo'n bord :twisted:


De sport lekker exclusief houden he Steven.

Dat bedoelde ik - deze keer ;) - er niet mee. Ik bedoelde ermee te zeggen dat je dan *overal* veel meer maatregelen moet gaan nemen om aan alle idioten uit te leggen waar ze beter niet kunnen gaan staan. De mensen snappen kennelijk niet dat elke plek waar je recht in de koplampen van een deelnemer kijkt gevaarlijk is.

Maar als het toch zo gelezen wordt: ja, ik ben nog steeds van mening dat je proeven helemaal af moet sluiten, met alleen publiek langs de proeven op specifiek daarvoor ingerichte publiekspunten. Publiekspunten met voldoende faciliteiten enzo.

Ik heb nog nooit een wedstrijd gereden waar ik niet op bepaalde punten rekening moest houden met het publiek. Laatst in de ELE ook weer: uitremzone op onverhard stonden zeker 50 mensen. En aangezien het publiek toch niets oplevert, waarom zou je dat publiek dan de ruimte geven om wel het spelletje te verstoren?


Dan heb ik je de eerste keer verkeerd begrepen, maar het komt dus eigenlijk op hetzelfde neer. Ik ben het er ook mee eens dat er meer gedeelten afgesloten zou moeten worden. Maar van die specifiek daarvoor ingerichte publiekspunten ben ik nog maar weinig tegen gekomen. Op zo`n punt is er altijd vrijwel te weinig ruimte, of er staat een groot hek voor.
En toch blijf ik ook van mening dat dat publiek jullie wel degelijk iets oplevert. Maar daar hebben we dan allebei onze mening over...
Davekuh
 
Berichten: 258
Geregistreerd: ma mei 26, 2003 22:31
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor Holkers » zo aug 05, 2007 12:25

Peer schreef:
StevenK schreef:Ik bedoelde ermee te zeggen dat je dan *overal* veel meer maatregelen moet gaan nemen om aan alle idioten uit te leggen waar ze beter niet kunnen gaan staan. De mensen snappen kennelijk niet dat elke plek waar je recht in de koplampen van een deelnemer kijkt gevaarlijk is.

En dit is notabene in de binnenbocht genomen
Afbeelding


ja, en? daar sta je veiliger dan in de buitenbocht (centrifugaal krachten enzo)
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor Peer » zo aug 05, 2007 23:52

Holkers schreef:
Peer schreef:
StevenK schreef:Ik bedoelde ermee te zeggen dat je dan *overal* veel meer maatregelen moet gaan nemen om aan alle idioten uit te leggen waar ze beter niet kunnen gaan staan. De mensen snappen kennelijk niet dat elke plek waar je recht in de koplampen van een deelnemer kijkt gevaarlijk is.

En dit is notabene in de binnenbocht genomen
Afbeelding


ja, en? daar sta je veiliger dan in de buitenbocht (centrifugaal krachten enzo)

Helemaal waar, ik wil alleen maar aangeven dat het nergens echt helemaal 100% veilig is. In dit geval ging de deelnemer helemaal niet van het gas af en pakte een behoorlijk stuk van de berm in de binnenbocht mee, zodanig dat ik toch maar een stapje achteruit deed ondanks dat ik zowiezo al 10 meter van de weg af stond.
De man zou ongetwijfeld anders gereageerd hebben als er meer publiek gestaan had, maar toch ....
Zie ook.
Afbeelding
Afbeelding
Peer
 
Berichten: 527
Geregistreerd: di jan 29, 2002 9:22
Woonplaats: Pumpenbil

Berichtdoor Martijn_Braat » ma aug 06, 2007 20:24

de organisatie van de EGR moest de entreeprijzen maar eens drastisch verhogen, dat zou een hoop leken op gevaarlijke plekken schelen.
Avatar gebruiker
Martijn_Braat
 
Berichten: 459
Geregistreerd: vr apr 09, 2004 8:56

VorigeVolgende

Keer terug naar Foto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten