De groene hesjes........

Foto's van evenementen etc

Moderators: admin, StevenK

De groene hesjes........

Berichtdoor smokey » di maart 22, 2011 9:31

Afgelopen weekend ben ik net als velen hier op het forum gezellig met een groep naar de Tank-S geweest en heb me daar het grootste deel van de tijd kostelijk vermaakt met de rally.Let wel....: het grootste deel van de tijd en ik zal uitleggen waar de rest van de tijd is gebleven.
Ook ik mag net als vele mensen die het weiland oplopen sloten overspringen en op tijd bij proeven aanwezig zijn om een mooi punt uit te zoeken graag een foto maken omdat dat een hobby is. nu is er alleen een groeiende storende factor om dit goed voor elkaar te kunnen krijgen . DE GROENE HESJES in dit geval!!! Er iseen groeiend aantal fotograafjes die zich fout begint te gedragen endat is echt een trend van de afgelopen jaren. ze hebben een hesje en hebben een "ik heb een hesje en mag overal staan " mentaliteit. Afgelopen weekend was het weer meerdere keren raak. het is knap om met je lichaam de foto van minimaal 40 a 50 anderen te verkloten en dan ook nog eens continu heen en weer te rennen om je meegereisde fototas (lees : vrouw/vriendin ) te laten zien hoe goed je foto wel niet gelukt is. gefeliciteerd groen hesje met je goede foto !!! knap werk!!!! steeds minder hesjes gaan zich gedragen maar gelukkig zijn ze er nog steeds. de echte fotograven die van fotowerk houden en ook graag de goede foto`s aan anderen gunnen. ik ga nog even terug in de tekst voor een tweede probleem dat onlosmakelijk met deel 1 verbonden is. De meegereisde fototas. Iedereen krijgt zo`n hesje lijkt het wel. mevrouw gaat ook mee, draagt de tasen staat ook in de weg maar maakt geen fotos. ze staat daar alleen maar indat mooie groene hesje!! je zult die hesjes tegenwoordig wel kunnen kopen bij de marskramer of zo. Ik zou het mooi vinden als de hesjes echt alleen uitgegeven worden aan mensen die wel rekening houden met de toeschouwers. of in ieder geval ingenomen worden als de groene hesjes dragende fotograven geen rekening houden met de andere liefhebbers.

Greetz Richard
smokey

Berichtdoor Holkers » di maart 22, 2011 9:44

Held, verder een leuke rally gezien? Fotografen is met een f trouwens
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor ijsbeer » di maart 22, 2011 9:51

Gaan we weer.... :shock:
ijsbeer

Berichtdoor smokey » di maart 22, 2011 10:02

F of V daar moeten de mensen dan maar even langs heen kijken :wink:
uiteraard heb ik me ferder kostelijk vermaakt bij de rally!!
had er echt naar uitgekeken en dit jaar hielp zelfs het weer nog eens mee om er wat moois van te maken.
smokey

Re: De groene hesjes........

Berichtdoor rallyfanaatje » di maart 22, 2011 10:04

smokey schreef:Afgelopen weekend ben ik net als velen hier op het forum gezellig met een groep naar de Tank-S geweest en heb me daar het grootste deel van de tijd kostelijk vermaakt met de rally.Let wel....: het grootste deel van de tijd en ik zal uitleggen waar de rest van de tijd is gebleven.
Ook ik mag net als vele mensen die het weiland oplopen sloten overspringen en op tijd bij proeven aanwezig zijn om een mooi punt uit te zoeken graag een foto maken omdat dat een hobby is. nu is er alleen een groeiende storende factor om dit goed voor elkaar te kunnen krijgen . DE GROENE HESJES in dit geval!!! Er iseen groeiend aantal fotograafjes die zich fout begint te gedragen endat is echt een trend van de afgelopen jaren. ze hebben een hesje en hebben een "ik heb een hesje en mag overal staan " mentaliteit. Afgelopen weekend was het weer meerdere keren raak. het is knap om met je lichaam de foto van minimaal 40 a 50 anderen te verkloten en dan ook nog eens continu heen en weer te rennen om je meegereisde fototas (lees : vrouw/vriendin ) te laten zien hoe goed je foto wel niet gelukt is. gefeliciteerd groen hesje met je goede foto !!! knap werk!!!! steeds minder hesjes gaan zich gedragen maar gelukkig zijn ze er nog steeds. de echte fotograven die van fotowerk houden en ook graag de goede foto`s aan anderen gunnen. ik ga nog even terug in de tekst voor een tweede probleem dat onlosmakelijk met deel 1 verbonden is. De meegereisde fototas. Iedereen krijgt zo`n hesje lijkt het wel. mevrouw gaat ook mee, draagt de tasen staat ook in de weg maar maakt geen fotos. ze staat daar alleen maar indat mooie groene hesje!! je zult die hesjes tegenwoordig wel kunnen kopen bij de marskramer of zo. Ik zou het mooi vinden als de hesjes echt alleen uitgegeven worden aan mensen die wel rekening houden met de toeschouwers. of in ieder geval ingenomen worden als de groene hesjes dragende fotograven geen rekening houden met de andere liefhebbers.

Greetz Richard

Richard heeft hier wel een groot deel gelijk in.
Als een toeschouwer of official voor de lens gaat staan bij een fotograaf wordt er ook vriendelijk verzocht of ze even aan de kant willen gaan staan zodat er een foto gemaakt kan worden.
De meeste toeschouwers en officials houden er automatisch rekening mee als er foto´s gemaakt worden.
Vindt dat de heren fotografen met hesjes daar ook wel eens rekening mee kunnen houden en niet alleen aan zichzelf denken om dat ene kiekje te kunnen schieten.
Je bent tenslotte nooit de enige om foto´s te maken.
Wat betreft inname van hesjes dat is alleen in uitzonderlijke gevallen.

Rob
:lol: rally is not a crime :wink:
rallyfanaatje

Berichtdoor Harry37 » di maart 22, 2011 10:29

Verry good posting, en ik kan me er helemaal in vinden.......

Ik dacht altijd dat zo'n accreditatie lastig was te verkrijgen, maar blijkbaar valt dat mee dat zelfs de beginnende hobby fotografen een hesje om hebben.

En wat staan de kranten vol van foto's en verslagen :!: :!: :!:
Harry37

Berichtdoor pedduhwick » di maart 22, 2011 10:35

Volledig mee eens!

En wat is hierop jullie antwoord?
pedduhwick

Berichtdoor Armand » di maart 22, 2011 10:44

Jippie, daar gaan we weer. Ik denk wanneer de persdienst echt streng gaat optreden er 10 hesjes uit worden gedeeld aan fotografen en filmmakers die er toe doen... De rest is verkapt voor teams of de hobbybob sites. In plaats van na te denken hoe ze als collectief iets voor de sport kunnen betekenen, staan ze inderdaad vaak voor het geilste plaatje van de dag... Het voegt niets toe en gaat nergens heen... Ja ze mogen een foto inleveren via de verzoektopic hier op hetzelfde forum... ook iets waar je je vraagtekens bij kan zetten...
Armand

Berichtdoor Theo Dage » di maart 22, 2011 11:13

De oplossing:
- misschien bij elk (publieks)punt een zone inrichten waar alleen onze fotografen mogen staan :?
- alleen de mensen die echt fotograferen voor het lint laten gaan en niet de zelf wandelende tas :roll:
- en anders zoals door Armand aangegeven maar 10 acreditaties uitdelen aan de echte fotografen en niet aan onze hobby fotografen.
Als je denkt dat veilligheid "duur" is, probeer dan eens een ongeluk :!:
Theo Dage

Berichtdoor Jack Reuver » di maart 22, 2011 11:54

Hier ben ik het niet helemaal mee eens.
Ik zie namelijk liever een groen hesje met daarin een beginnende hobby fotograaf met een simpele spiegelreflex-camera die zich gedraagt zo als het behoort, dan een ''ervaren'' fotograaf met het beste van het beste enzovoort.

Groeten Jack
Jack Reuver

Berichtdoor rallyfanaatje » di maart 22, 2011 11:56

Theo Dage schreef:De oplossing:
- misschien bij elk (publieks)punt een zone inrichten waar alleen onze fotografen mogen staan :?

Dit gebeurd dus in Belgie in Roeselaere op het industrieterrein De Zone.
En ook op meerdere evenementen in Belgie en is een goede oplossing.
rallyfanaatje

Berichtdoor Roy S. » di maart 22, 2011 12:12

rallyfanaatje schreef:
Theo Dage schreef:De oplossing:

Dit gebeurd dus in Belgie in Roeselaere op het industrieterrein De Zone.
En ook op meerdere evenementen in Belgie en is een goede oplossing.

Klinkt heel goed, ook als official ondervindt je wel eens hinder van een fotograag met hesje(belemmeren van de zichtlijn) en dan zijn het de harde kern fotograagen die wel rekening houden daarmee... maar helaas vooral vaak de onbekende lokale fotograag die meteen begint de blaten van ik heb toch hesje dus mag gaan en staan waar ik wil....
FOUT !!!!
Laten we allemaal rekening met elkaar houden...
ipv na elke rally de foto of het filmpje te zoeken waar official niet helemaal goed staat of af te geven op een situatie die zich heeft voorgedaan...

PUBLIEK vergeet niet : de official was vaak al van huis toen jij je nog omdraaide (meestal is de rally niet om de hoek)en zonder deze vrijwilligers kunnen jullie niet van de rally genieten..accepteer ook eens een opmerking van een official (ze bedoelen het echt niet zo rot , maar misschien was jij net de persoon na 10 dronken vervelende jongelui die ze verschrikkelijk hebben staant tergen)
OFFICIAL:Probeer de gulle middenweg te vinden met daarbij veiligheid van uzelf en het publiek natuurlijk voorop gesteld
behandel een ieder zoals je zelf behandeld wenst te worden..

Fotograagen : wellicht kunnen we met zijn allen de sport in leven houden

Kort samengevat alle bovenstaande factoren zijn nodig om de deelnemers (laatste belangrijke factor) te kunnen zien strijden...

genoeg weer voor mijn pleidooi reactie in PB zijn welkom
Roy S.

Berichtdoor SkaapProductions » di maart 22, 2011 12:21

Ook dit is weer een eindeloze discussie..
Ja, de ene fotograaf houd wel rekening met het publiek. En nee, sommige doen dat niet.
Sommige fotografen liggen het liefst op de grond na een jump in Almere ( voor sommige mensen misschien nog bekend ), en sommige fotografen kiezen voor de veilige plekjes.
Maar het komt allemaal op hetzelfde neer. De fotografen staan voor het lint, gewapend met foto/videocamera, omdat hij/zij een opdracht heeft.

En let op mijn woorden, een beginnend fotograaf met een hesje krijgt net zo snel de "arrogantie" om klakkeloos voor anderen te gaan staan voor die ene foto.
Want zo'n hesje? Tjah, je maakt er nou eenmaal betere foto's mee op de meeste punten. Hoe je het nou ook went of keert.

Persoonlijk houd ik zelf wel rekening zoveel mogelijk, maar vergeet niet, dat sommige hobbyfotografen achter het lint wel heel erg onmogelijk zijn hè!?
Als persoon X tegen mij roept van achter het lint roept, na nog geen minuut, dat ik aan de kant moet van hem dan heb ik er echt even maling aan. Binnen 2, 3 auto's zoek ik toch weer een andere hoek op, en ga ik dus andere mensen klieren met mijn groene hesje.

Dus of het nou allemaal aan die "groene hesjes" ligt?
Denk dat ze genoeg reden hebben om voor iedereen in de weg te gaan staan ( zelfs elkaar ), maar soms moet je even rekening houden met het publiek. En soms kan dat niet.
Leuker kunnen wij het niet maken, wel mooier.
Mijn visie hierop, barst los :roll:
Afbeelding
SkaapProductions

Berichtdoor rallyfanaatje » di maart 22, 2011 12:35

SkaapProductions schreef:Ook dit is weer een eindeloze discussie..
Ja, de ene fotograaf houd wel rekening met het publiek. En nee, sommige doen dat niet.
Sommige fotografen liggen het liefst op de grond na een jump in Almere ( voor sommige mensen misschien nog bekend ), en sommige fotografen kiezen voor de veilige plekjes.
Maar het komt allemaal op hetzelfde neer. De fotografen staan voor het lint, gewapend met foto/videocamera, omdat hij/zij een opdracht heeft.

En let op mijn woorden, een beginnend fotograaf met een hesje krijgt net zo snel de "arrogantie" om klakkeloos voor anderen te gaan staan voor die ene foto.
Want zo'n hesje? Tjah, je maakt er nou eenmaal betere foto's mee op de meeste punten. Hoe je het nou ook went of keert.

Persoonlijk houd ik zelf wel rekening zoveel mogelijk, maar vergeet niet, dat sommige hobbyfotografen achter het lint wel heel erg onmogelijk zijn hè!?
Als persoon X tegen mij roept van achter het lint roept, na nog geen minuut, dat ik aan de kant moet van hem dan heb ik er echt even maling aan. Binnen 2, 3 auto's zoek ik toch weer een andere hoek op, en ga ik dus andere mensen klieren met mijn groene hesje.

Dus of het nou allemaal aan die "groene hesjes" ligt?
Denk dat ze genoeg reden hebben om voor iedereen in de weg te gaan staan ( zelfs elkaar ), maar soms moet je even rekening houden met het publiek. En soms kan dat niet.
Leuker kunnen wij het niet maken, wel mooier.
Mijn visie hierop, barst los :roll:

Wil ook niet zeggen dat iedere fotgraaf zo is en toch zeker niet de vaste kern fotografen die er ALTIJD bij zijn.Die houden er 9 van de 10 keer wel rekening mee.
Het zijn meer de lokale vertegenwoordigers die dat meestal doen.
En zo is er ook 1 van een groot rally programma die daar lak aan heeft.
rallyfanaatje

Berichtdoor KRT » di maart 22, 2011 12:40

persfotografen??? Nooit last van...

Afbeelding
KRT

Volgende

Keer terug naar Foto's