Subaru vs Mitsubishi

Een poule voor alle wedstrijden van het Rallyclinic Dutch Open

Welke auto vind jij mooier? De nieuwe Subaru Impreza of de Mitsubishi Lancer Evo X?

Subaru Impreza
29
40%
Mitsubishi Lancer
44
60%
 
Totaal aantal stemmen : 73

Subaru vs Mitsubishi

Berichtdoor Mitsufan » za okt 13, 2007 10:17

Hier zal het uit blijken. Welke auto nou krijgt de voorkeur van het publiek?
Avatar gebruiker
Mitsufan
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma dec 18, 2006 16:08
Woonplaats: Emmeloord

Berichtdoor Peer » za okt 13, 2007 10:58

Ik ga ze volgende week alletwee eens op mijn gemak life bekijken (waarschijnlijk donderdag) en zal het wel laten weten.
De gewone Impreza's vind ik er in het echt in ieder geval al beter uit zien dan alle tekningen en foto's die ik er van gezien heb, dat is ooit wel eens anders geweest.
Peer
 
Berichten: 527
Geregistreerd: di jan 29, 2002 9:22
Woonplaats: Pumpenbil

Berichtdoor Chiel » za okt 13, 2007 13:23

Ik heb voor de Lancer gekozen, ben volop subaru fan maar wat ze nu hebben gedaan met de nieuwe impreza valt me echt tegen. De lancer is mooier als je het mij vraagt.
Chiel
 
Berichten: 449
Geregistreerd: vr maart 10, 2006 19:14
Woonplaats: Harbrinkhoek

Berichtdoor SubaruMen » za okt 13, 2007 17:55

ik ga natuurlijk voor de Subaru!

Impreza'08 een lekker compact wagentje
SubaruMen
 
Berichten: 138
Geregistreerd: ma maart 19, 2007 20:19
Woonplaats: Brabant

Berichtdoor EvoV6 » za okt 13, 2007 21:16

Heb voor de Lancer gekozen. Vette auto en hij komt in 2 uitvoeringen. De Evo 280pk en de ralliart met +-220pk.

De Impreza is een mooie auto geworden maar is geen echte impreza meer. Geen stijlloze ramen meer, geen gouden velgen enz. Het is geen aparte auto meer, maar een gewone auto. En geen betaalbare WRX uitvoering meer, alleen nog maar de duurdere STI.
Avatar gebruiker
EvoV6
 
Berichten: 1051
Geregistreerd: wo nov 05, 2003 23:26
Woonplaats: Rheden

Berichtdoor larson » za okt 13, 2007 22:07

vind ze allebei niet echt mooi meer, maar als ik moet kiezen doe dan maar die mitsubishi!
Avatar gebruiker
larson
 
Berichten: 121
Geregistreerd: zo jan 22, 2006 19:07
Woonplaats: Leusden

Berichtdoor Peer » zo okt 14, 2007 9:18

Ben vandaag dus even naar de Australian Autoshow geweest hoofdzakelijk om deze twee eens van dichtbij te bekijken.
Wat was er te zien:
2 Mitsubishi EVO X's, een basis uitvoering en een gekietelde met een sportiever/professioneler onderstel o.a. De motorkap bleef angstvallig dicht van allebei maar er viel wel een beetje binnen te gluren en ook onder. Er kon uiteraard niet mee gereden worden maar het zag er absoluut leuk uit. Ik heb wel wat foto's gemaakt, maar die voegen weinig toe denk ik aan wat hier al gepost is.
Geen Subaru Impreza STI anders dan op een zwart wit foto, helaas had hier wel op gerekend.
2 Subaru WRX'en, ik had de Impreza al wel gezien maar nog niet de WRX, dit viel dus gigantisch tegen. Geen greintje sportiviteit meer te bekennen. De stoelen in mijn Camry zijn sportiever dan die in de huidige WRX. Het is net een "gewone" Impreza met luchthapper. Het zal allemaal best fantastisch rijden maar het oog wil ook wat.
Verders hadden ze een Subaru WRC dummy, dezelfde die op alle foto's te zien is geweest. Het woord dummy is te veel eer, dit was dus echt een hele lege body met zwart glas (niet getint) zodat er echt niets te zien was, zwarte schijven aan de binnenkant van de wielen. Een kartonnen silhouet zou nog meer indruk gemaakt hebben.

Het goede nieuws: de WRX kost hier "slechts" AU$ 40k, EVO X basis AU$ 60k en de gekietelde EVO X AU$ 70k. Daarnaast komt er een "barebones" rally versie waarvan de prijs nog niet bekend is maar waarop kennelijk al 17 mensen hebben ingeschreven.

Overige rally auto's, Suzuki SX4 WRC (rolling shell), Suzuki Swift JWRC (dummy), Corolla S2000 (dummy) en Toyota Aurion TRD (the real thing, speciaal geprepareerd voor Targa Tasmania).

Als ik nu moest kiezen tussen Subaru en Mitsubishi (budget buiten beschouwing gelaten), zonder twijfel Mitsubishi. Zelfs de gewone Lancer met 2 liter motor ziet er goed uit vind ik. Bovendien gaat hier een gerucht dat er een tammere versie van de EVO X in de pijplijn zit die het op moet gaan nemen tegen de WRX.
Peer
 
Berichten: 527
Geregistreerd: di jan 29, 2002 9:22
Woonplaats: Pumpenbil

Berichtdoor JosWRX » zo okt 14, 2007 23:00

EvoV6 schreef:Heb voor de Lancer gekozen. Vette auto en hij komt in 2 uitvoeringen. De Evo 280pk en de ralliart met +-220pk.


Als Sub-fan ga ik deze keer qua looks voor de Lancer. Vinnik een hele strakke auto om te zien.

EvoV6 schreef:De Impreza is een mooie auto geworden maar is geen echte impreza meer. Geen stijlloze ramen meer, geen gouden velgen


De gouden velgen waren overigens alleen standaard op de STi en sommige speciale edities van de GT Turbo. De WRX heeft ze nooit anders dan via de after-market gehad..

EvoV6 schreef:En geen betaalbare WRX uitvoering meer, alleen nog maar de duurdere STI.


Zeg maar gerust "veel duurdere STi".. :wink:
Denk dat de Lancer Ralliart veel klanten bij Subaru zal gaan weghalen.
Avatar gebruiker
JosWRX
 
Berichten: 559
Geregistreerd: do jun 15, 2006 23:22
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor Mitsufan » do okt 18, 2007 11:15

Volgens is het duidelijk, maarjah, iedereen heeft zijn eigen smaak :wink:
Avatar gebruiker
Mitsufan
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma dec 18, 2006 16:08
Woonplaats: Emmeloord

Berichtdoor Wim » vr okt 19, 2007 17:19

De nieuwe Lancer vind ik best mooi, maar de nieuwe Impreza valt enorm tegen. Nog nooit zo'n lelijke Subaru gezien op foto.
Wim
 
Berichten: 475
Geregistreerd: za jun 25, 2005 9:49
Woonplaats: Neerpelt (België)

Berichtdoor Holkers » vr okt 19, 2007 18:09

Dezelfde poll staat in de AutoWeek van deze week.
Zal volgende week (als ik het niet vergeet) de uitslag daar even posten
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg


Keer terug naar Rallypoule

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten