Groep B

Alles over vroeger, toen alles beter en mooier was.

Berichtdoor kraats » wo okt 18, 2006 19:50

henk 400rr schreef:Het is ook een montage, dat kan ook niet anders.

Er zijn wel laatste beelden van de auto, maar dan zie je hem voorbijkomen en even later zie je een wolk van vuur uit de bossen verderop de berg komen.

Ik zag nu ook de naam van de huidige eigenaar van de kadett 400, Roy Haslett, er was sprake van dat de auto in de verhuur ging, vandaar ook de namen Jim Mcsherry en Jonathan McDonald bij het filmpje van de Mourne Rally.

Dit is overigens de Kadett 400 welke in Nederlandse handen is:

Brute bak! Maar als ik het zo zie was ie daar niet in geweldige staat.
Ik las net overigens op een engelse site dat er ook nog een RS200S in nederlandse handen zou moeten zijn. Weet iemand daar iets van?
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor Ton Van Spanje » wo okt 18, 2006 19:51

kraats schreef:
henk 400rr schreef:Het is ook een montage, dat kan ook niet anders.

Er zijn wel laatste beelden van de auto, maar dan zie je hem voorbijkomen en even later zie je een wolk van vuur uit de bossen verderop de berg komen.

Ik zag nu ook de naam van de huidige eigenaar van de kadett 400, Roy Haslett, er was sprake van dat de auto in de verhuur ging, vandaar ook de namen Jim Mcsherry en Jonathan McDonald bij het filmpje van de Mourne Rally.

Dit is overigens de Kadett 400 welke in Nederlandse handen is:

Brute bak! Maar als ik het zo zie was ie daar niet in geweldige staat.
Ik las net overigens op een engelse site dat er ook nog een RS200S in nederlandse handen zou moeten zijn. Weet iemand daar iets van?

Ja, ik :mrgreen:
Ton Van Spanje

Berichtdoor Ton Van Spanje » wo okt 18, 2006 19:55

Theo

Kijk maar eens bij "andere Fords" http://www.cosworth.nl/indexnl.htm
Ton Van Spanje

Berichtdoor jos kerremans » wo okt 18, 2006 20:04

Er staat ook nog een RS 200 in Rucphen bij Garage Woestenberg
jos kerremans

Berichtdoor kraats » wo okt 18, 2006 20:11

Ton Van Spanje schreef:Theo

Knap karretje..... maarja geen kenteken.... :cry:
Greetz Theo,
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor kraats » wo okt 18, 2006 20:12

jos kerremans schreef:Er staat ook nog een RS 200 in Rucphen bij Garage Woestenberg

Zou interessant zijn wanneer je het serie nummer kunt achterhalen :?:
Greetz Theo,
kraats
Lid van een team

Berichtdoor Ton Van Spanje » wo okt 18, 2006 20:13

kraats schreef:
Ton Van Spanje schreef:Theo

Knap karretje..... maarja geen kenteken.... :cry:

Inderdaad,.................GEEN kenteken :wink:
Ton Van Spanje

Berichtdoor Ton Van Spanje » wo okt 18, 2006 20:14

jos kerremans schreef:Er staat ook nog een RS 200 in Rucphen bij Garage Woestenberg

Jos ,

Is dat een echte? Volgens mij worden er in Engeland namelijk replica's van de RS200 gebouwd. Netzo als van de Stratos.
Ton Van Spanje

Berichtdoor kraats » wo okt 18, 2006 20:14

Hier een duidelijkere foto van de MR2 Groep S:

Afbeelding

En het dashboard:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door kraats op wo okt 18, 2006 20:20, in totaal 1 keer bewerkt.
Greetz Theo,
kraats
Lid van een team

Berichtdoor kraats » wo okt 18, 2006 20:16

Ton Van Spanje schreef:

Jos ,

Is dat een echte? Volgens mij worden er in Engeland namelijk replica's van de RS200 gebouwd. Netzo als van de Stratos.

Daarom is het serienummer interessant...
Greetz Theo,
kraats
Lid van een team

Berichtdoor Ton Van Spanje » wo okt 18, 2006 20:21

kraats schreef:
Ton Van Spanje schreef:

Jos ,

Daarom is het serienummer interessant...

De serienummers:

http://www.preromanbritain.com/gwem/mar ... tables.htm

Volgens deze lijst staan er 2 in Nederland.
Ton Van Spanje

Berichtdoor jos kerremans » wo okt 18, 2006 20:29

Ja een echte , heeft hem als eerste eigenaar en de auto komt NOOIT buiten . Hij staat in een aparte ruimte met klimaatregeling zodat hij altijd droog staat. Rest mij wel te vermelden dat hij laatst een scheiding achter de rug heeft dus hoe de boedel verdeeld is dat weet ik niet.
jos kerremans

Berichtdoor Mr.T » wo okt 18, 2006 20:41

jos kerremans schreef:Ja een echte , heeft hem als eerste eigenaar en de auto komt NOOIT buiten . Hij staat in een aparte ruimte met klimaatregeling zodat hij altijd droog staat. Rest mij wel te vermelden dat hij laatst een scheiding achter de rug heeft dus hoe de boedel verdeeld is dat weet ik niet.

Dat is dus fout :!: :!:

This car was originally sold to Gerard Dulait in Belgium around September 1990.

March 2004 - I have had an email from an Frank Breuer who now owns this chassis #102.

Here is what he said, " hello my rs200 chno SFACXXBJ2CGL00102 is LHD 1800cc bhp 350 - car is in holland - history none i bought car from dealer in belgum and i have had it sitting nice and warm in garage sins 1999 never used it no time the car is not reg so if sold nieuw owner is the first private owner ford dealer belgum had it reg under rs 200 sorry no fotos digital but on friends site www.cosworth.nl there are pics of it yes would sell if price is ok but car must bring at least 125000 euros this car is in nieuw state only done 9000 km never raced only to motershows - i hope this is ok need more info tell me - ps rs200 has all boeks and papers compleet all owners forms are still in it never been sent in - thank you frank breuer "

Alle info over RS200 kan je beter bekijken op http://www.rs200.org/
Mr.T

Berichtdoor henk 400rr » wo okt 18, 2006 20:49

kraats schreef:Brute bak! Maar als ik het zo zie was ie daar niet in geweldige staat.....

('t gaat snel met de pagina's :shock: )

Dat heb je goed gezien, maar als je nagaat dat de auto daarvoor een verse rallygeschiedenis achter zich heeft, Otterlander hem gestript heeft en dat de auto een paar jaar buiten (is mij verteld) gelegen heeft en vervolgens enkele jaren onder een afdakje. dan is hij zelfs nog in goede staat. :)

Maar hij kan inderdaad wel wat TLC gebruiken, hopelijk lukt dat, de eigenaar heeft inmiddels ook contact met de sitebeheerder van een Belgische D-kadett site waar ook informatie en foto's staat van deze auto en die 2 zijn allebei helemaal wild van deze auto.

Hij weet dat hij maar 1 van de 2 overgebleven heeft en er zijn mensen genoeg die graag deze auto willen overnemen, juist daarom heb ik goede hoop.
henk 400rr

RS200

Berichtdoor Ton Van Spanje » wo okt 18, 2006 20:53

Mr. T.

Nu zijn het er maar twee in Nederrland en dan haal je ze nog door elkaar. :)

Die jij in je voorbeeld aanhaalt is die van JP Cars in Roermond. Die heeft hem al langer. Die auto staat zelfs op een foto uit 2000 met JP Cars op de plek van de kentekenplaat.

De RS200 die Jos bedoelt staat blijkbaar in Rucphen. Als dat niet meer zo zou zijn zou Jos dat moeten weten. Jos woont uiteindelijk in Rucphen.
Ton Van Spanje

VorigeVolgende

Keer terug naar Historisch