oude rallyfoto's

Alles over vroeger, toen alles beter en mooier was.

Berichtdoor Dennis Klein » do jan 03, 2013 18:09

antoine schreef:
Dennis Klein schreef:
Rene Markus schreef:Zoals deze twee?

Afbeelding



Foto van de site van mtb motorsport.
De gele auto (ex rally-cross auto) heeft het kenteken van mijn R5Turbo (maar het is hem niet, leg ik later wel een keer uit!)


Dennis ik ben erg benieuwd naar het hoe en het waarom betreffende het kenteken ed.
De gele ex rally-cross auto (als ik mij goed herinner ergens in Zeeland gekocht) had geen kenteken papieren, maar was wel erg geschikt om iets speciaals van te maken. Ergens in 1991 of 1992 verkocht ik mijn SB-06-BH aan Eric de Jonge, die voor zover ik weet nooit een wedstrijd met die auto reed, maar de papieren gebruikte voor zijn ex rally-crosser.
Afbeelding
Dennis Klein
 
Berichten: 97
Geregistreerd: vr okt 12, 2012 13:54
Woonplaats: Frankrijk

Berichtdoor Madwilly » do jan 03, 2013 18:10

Ah Eric en Mick, hele aardige mensen....tijd niet gezien trouwens.
Madwilly
 
Berichten: 122
Geregistreerd: za nov 29, 2003 15:31
Woonplaats: Wormer

Berichtdoor Dennis Klein » do jan 03, 2013 18:19

Madwilly schreef:Ah Eric en Mick, hele aardige mensen....tijd niet gezien trouwens.
Inderdaad hele aardige mensen ! Wat velen niet weten is dat Eric eind 60er begin 70er jaren één van de top rally-crossers was in een door hem zelf gebouwde supersnelle mini, waarmee hij de Engelse mini rijders ("jumping" Jeff Williamson, Mick Bird, David Angel enz) het leven zuur maakte.
Dennis Klein
 
Berichten: 97
Geregistreerd: vr okt 12, 2012 13:54
Woonplaats: Frankrijk

Berichtdoor rallydre » do jan 03, 2013 19:07

http://www.mtb-motorsport.nl/historie.shtml

Dat van Barneveld had ik dus niet mis.. Zonde van de auto en vooral erg vervelend van de blessure..
rallydre
 
Berichten: 450
Geregistreerd: wo jun 12, 2002 17:44

Berichtdoor Dennis Klein » do jan 03, 2013 21:03

Misschien zijn er hier mensen die de naam Theo Koks kenden als één van de (voornaamste) drijfveren bij Ford Nederland achter hun motorsport activiteiten. Wat een hoop mensen niet weten is dat Theo naast het circuitracen en rallycross, ook aan diverse rally's heeft deelgenomen. Helaas is Theo een aantal jaren geleden overleden, maar hier wat fotos uit zijn rally loopbaan.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
voor meer info; zoek Theo Koks op www.racehistorie.nl
Dennis Klein
 
Berichten: 97
Geregistreerd: vr okt 12, 2012 13:54
Woonplaats: Frankrijk

Berichtdoor Dennis Klein » za jan 05, 2013 10:59

bruno van traa schreef:
Dennis Klein schreef:
Arian van Beusekom schreef:Hallo,

Ik, de achterbuurman van Erik, heb hem deze actiefoto alvast gemaild en Erik heeft hem met online gezet. Heb nog even niet door hoe hier makkelijk foto's te plaatsen. Mijn vader was inderdaad de Stratosrijder in de periode 1974 - 1978. Op het asfalt was het volgas meedoen maar in de bossen en in het zand "om schade te voorkomen" vaak een normtijd Ha Ha Ha. Ik heb dus nog wel een paar foto's maar die komen dan later nog wel.

Arian van Beusekom


Jouw vader was ook één van de rijders, waar het "PLEZIER HEBBEN" in de sport met hoofdletters werd geschreven en met zijn Stratos schreef hij ook zijn (uniek) stukje nl rallysport historie; de tijden doen er niet toe!
Overigens, Jonkers; was dat niet Pierre Jonkers ?
Een dikke week geleden had ook ik geen idee hoe fotos te plaatsen en ook nooit iets op het forum geplaatst , probeer het met www.tinypic.com
Al vast bedankt voor de foto en ik kijk al uit naar de rest !


Het was niet Pierre maar Rene Jonkers. Toon en hij reden begin zeventiger jaren wel vaker samen.
Was dat dezelfde Rene Jonkers als op deze foto (Valkenswaard 1977) en reed hij later zelf ook weleens, als 1e bestuurder, rallies in een Mercedes of was dat weer een andere Jonkers ?
Afbeelding
Dennis Klein
 
Berichten: 97
Geregistreerd: vr okt 12, 2012 13:54
Woonplaats: Frankrijk

Berichtdoor antoine » za jan 05, 2013 11:22

voor de mensen die over facebook beschikken, een pagina met gr A wagens.

https://www.facebook.com/RallyWithGr4Gr ... ref=stream
Afbeelding
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Berichtdoor bruno van traa » za jan 05, 2013 12:09

Dennis Klein schreef:
bruno van traa schreef:
Dennis Klein schreef:
Arian van Beusekom schreef:Hallo,

Ik, de achterbuurman van Erik, heb hem deze actiefoto alvast gemaild en Erik heeft hem met online gezet. Heb nog even niet door hoe hier makkelijk foto's te plaatsen. Mijn vader was inderdaad de Stratosrijder in de periode 1974 - 1978. Op het asfalt was het volgas meedoen maar in de bossen en in het zand "om schade te voorkomen" vaak een normtijd Ha Ha Ha. Ik heb dus nog wel een paar foto's maar die komen dan later nog wel.

Arian van Beusekom


Jouw vader was ook één van de rijders, waar het "PLEZIER HEBBEN" in de sport met hoofdletters werd geschreven en met zijn Stratos schreef hij ook zijn (uniek) stukje nl rallysport historie; de tijden doen er niet toe!
Overigens, Jonkers; was dat niet Pierre Jonkers ?
Een dikke week geleden had ook ik geen idee hoe fotos te plaatsen en ook nooit iets op het forum geplaatst , probeer het met www.tinypic.com
Al vast bedankt voor de foto en ik kijk al uit naar de rest !


Het was niet Pierre maar Rene Jonkers. Toon en hij reden begin zeventiger jaren wel vaker samen.
Was dat dezelfde Rene Jonkers als op deze foto (Valkenswaard 1977) en reed hij later zelf ook weleens, als 1e bestuurder, rallies in een Mercedes of was dat weer een andere Jonkers ?
Afbeelding


Ik ben niet zo op de hoogte van de rallycross activiteiten van Rene, maar hij reed in die tijd ook als 1e bestuurder rallys. Later is zijn zoon Max, uiteraard ook met Mercedes, gaan rallyrijden. Hij is een aantal keren genavigeerd door een neef van mij, Bart Luijbregts (zoon van Kees Luijbregts)
bruno van traa
 
Berichten: 13
Geregistreerd: zo nov 25, 2012 11:07
Woonplaats: valkenswaard

Berichtdoor hans van altena » zo feb 10, 2013 19:44

Zag leuke foto' s uit Nijmegen voorbij komen,
ook e.e.a. uit Brabant ; Fam. Jonkers ; Hein was , en is , de snelste
van de familie . Rijdt bijna alleen maar in Belgie, en met voorkeur de
Seizoens ( de allermooiste :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: )
=== laat na 1 maand "niets" , de foto's maar komen ! === :D
hans van altena
 
Berichten: 593
Geregistreerd: vr mei 26, 2006 19:43
Woonplaats: WIJCHEN

Berichtdoor per-fect » ma maart 04, 2013 23:59

ff eentje van Flick. geplukt met o.a Chiel'"suspension"Bos, Antoon Reuringsen ik dacht ? Big Bernie ?

Afbeelding
per-fect
 
Berichten: 72
Geregistreerd: ma dec 11, 2006 15:08
Woonplaats: thuis

Ford Sierra team NL

Berichtdoor Werner ten Cate » ma maart 18, 2013 0:15

(Foto eind vorige bladzijde: )
Chiel Bos - Antoon Reurings, Ford Sierra (Sapphire) Cosworth gr.N (2WD), Manx rally 1989 of 1990. Hij reed twee jaar met die wagen.
Laatst bijgewerkt door Werner ten Cate op ma okt 28, 2019 21:11, in totaal 1 keer bewerkt.
Werner ten Cate
 
Berichten: 6
Geregistreerd: do jul 07, 2011 22:51
Woonplaats: Overijssel

Berichtdoor TWENGELTJE » ma apr 22, 2013 19:18

Voor een kennis van mij op zoek naar foto`s van de kadett c coupe van bob de jong monte carlo 76 - 80 kemteken met MK in het midden
TWENGELTJE
 
Berichten: 3360
Geregistreerd: vr okt 28, 2005 13:04
Woonplaats: almelo

Berichtdoor Ton Van Spanje » vr jun 07, 2013 22:16

Oudjes!!!!!!

Zojuist komt er hier, in een gesprek met oud-gediend rallyrijder Hans Ahlberg, ter sprake dat er zo weinig fotomateriaal is uit de jaren dat we actief waren. Hans als rijder en (soms) navigator en ikke als serviceman.

Waar zijn al die foto's gebleven van mannen als Bart Loerakker, Ron Tuyl, Ton Landheer en van de mensen achter Inter Auto Photo?

Wie van de oudjes die hier nog posten of meelezen heeft het antwoord?
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Re: Ford Sierra team NL

Berichtdoor Ton Van Spanje » vr jun 07, 2013 22:27

Werner ten Cate schreef:(Chiel vond overigens dat het asfalt van deze rally, op het eiland Man, bijzonder goede grip bood voor de banden.


Die quote heeft hij dan "gejat" van (ik meen) Hannu Mikola. Of één van de andere noordelingen.
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Re: 'Oudjes'

Berichtdoor Werner ten Cate » vr jun 07, 2013 22:45

Ton Van Spanje schreef:Waar zijn al die foto's gebleven van mannen als Bart Loerakker, Ron Tuyl, Ton Landheer en van de mensen achter Inter Auto Photo?
Laatst bijgewerkt door Werner ten Cate op ma okt 28, 2019 21:10, in totaal 3 keer bewerkt.
Werner ten Cate
 
Berichten: 6
Geregistreerd: do jul 07, 2011 22:51
Woonplaats: Overijssel

VorigeVolgende

Keer terug naar Historisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten