Oude Manta's en Ascona's - waar zijn ze gebleven ?

Alles over vroeger, toen alles beter en mooier was.

Berichtdoor henk 400rr » zo jan 29, 2006 21:13

makje schreef:Henk,
Om alle "mist" weg te nemen. De ZG-15-ZG is wel degelijk een echt 400, maar het was een belgische straat 400, naderhand omgebouwd tot rally 400. Biesheuvel heeft hem toen nog verder geoptimaliseerd. Daarna werd ik eigenaar en heb hem toen totaal op nieuw opgebouwd en BOM proof gemaakt, vandaar het gewichts probleem 1290 KG!!!! Hij had 228 PK in de tijd dat ik er mee reed en ben daarmee 3e geworden in het kampioenschap. Daarna heb ik hem geruild met sjaak Abrahams, die hem aan Wim Schipper heeft verkocht en vervolgens aan Jan, die heeft er een phase 3 motor in gehangen (na 5 jaar met mijn motor)
De nederlandse Ascona 400's zijn de FG-47-XT tot en met 51 als ik mij niet vergis, een daarvan is gejat er rijden er nog 2 dacht ik. Manta 400's zijn nooit verkocht in Nederland.
Met vr gr Mark Steijger
Succes


Hoi Mark, erg bedankt voor deze info, dit verklaart inderdaad een paar dingen waar ik nog mee zat. 1 ding lijkt me niet juist, omdat je het zegt dat de auto is verruild met ahbrams geloof ik dat wel, echter dan moet Ahbrams dus 2x eigenaar geweest zijn, of ten tijde dat Ahbrams na Schipper er (weer?) mee reed een huurder geweest zijn, toch had ik het idee dat de auto via Ahbrams naar Nijhof is gegaan. Ik geloof ook dat de motor 1 of 2 x kapot was gegaan + een bak bij Ahbrams alvorens die naar Nijhof ging.

Wat de manta 400 betreft, klopt dat, echter ik heb informatie dat er 1 of 2 via de grijze import in de tijd dat ze gebouwd werden naar Nederland zijn gehaald, zou ook via de importeur gegaan zijn, welke dat nu is, van der Lee of de Opelimporteur dat weet ik (nog) niet.

Misschien wel interessant te melden: de jp-77-Xh is ook weer gesignaleerd en ik krijg de indruk dat hij te koop is, want er is al eentje bij aan het kijken geweest.
Bedankt voor de info.
Groeten, Henk
Avatar gebruiker
henk 400rr
 
Berichten: 864
Geregistreerd: vr nov 21, 2003 17:58

Berichtdoor erikjan » zo jan 29, 2006 21:19

ten minste 1 exemplaar staat nog bij de RDW in de boeken:


Kenteken fg 49 xt

Voertuigsoort Personenauto
Merk OPEL
Handelsbenaming ASCONA 400
Kleur(en) Wit
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 0 cm3
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.

Massa ledig voertuig 1.082 kg
Maximum massa voertuig 0 kg
Massa rijklaar 0 kg
Laadvermogen N.v.t.

Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 0 kg
- geremd 0 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.

Datum eerste afgifte Nederland 11 oktober 1979
Datum eerste toelating 11 oktober 1979
Datum aanvang tenaamstelling 13 november 1990

Vervaldatum APK 2 juni 2000
Erik-Jan Noltus
--------------------------------------------------------------------
m'n rallyvideo's zijn te vinden op http://youtube.com/ejn68
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor henk 400rr » zo jan 29, 2006 21:39

Nog even een paar kentekens op een rij:
KP-49-GV; manta 200 en bereden door Hoes (vanessa sponsering)

Ascona 400;
FG-49-XT: onbekend
FG-50-XT: naar portugal en totalloss gereden
GG-04-JK: straatversie en nog steeds in Nederland
GG-05-JK: straatversie en gestolen zo rond 1985/86
LF-12-YJ: nog steeds in Nederland (volgens de laatste berichten)
LJ-38-PF: inmiddels in Duitsland en wordt herbouwd
ZG-15-ZG: Denemarken

Manta 400;
KS-45-PT; België, momenteel onbekend en volgens geruchten gestript.
DZ-GD-71; Biesheuvel
FH-48-BN; in Nederland en wacht op herbouw.
JP-77-XH: in België
LZ-33-RT: Momenteel Stacy

Er zijn nog een paar meer in nederland en geweest, maar ik wou me even beperken (muv. de beide ascona's) tot de rally 400's

Maaskant reed nog met Lee Towers een tijdje, uit m'n hoofd weet ik even niet of die auto een Belgisch kenteken had of niet, ik heb een verhaal gehoord dat hij gehuurd was van Colsoul, Henk Vossen reed vlak na van der Marel in de KS-45-PT met de Dealer team kleuren.
Avatar gebruiker
henk 400rr
 
Berichten: 864
Geregistreerd: vr nov 21, 2003 17:58

Berichtdoor henk 400rr » zo jan 29, 2006 21:52

erikjan schreef:ten minste 1 exemplaar staat nog bij de RDW in de boeken:

Kenteken fg 49 xt


Even over dit: er moet nog 1 ascona 400 zijn in Friesland waarvan de eigenaar bijna nooit met de auto op de proppen komt, het kenteken daarvan is nog onzeker en ik heb daar ook geen foto van, het zou wel om een straatversie gaan, wit en smal.

Dus het kan best zo zijn dat dit kenteken het is
Avatar gebruiker
henk 400rr
 
Berichten: 864
Geregistreerd: vr nov 21, 2003 17:58

Berichtdoor John » zo jan 29, 2006 22:32

Afbeelding


Niet al te beste kwaliteit maar ik kan het niet beter.
Wim en Mark in Hellendoorn in de LJ-38-PF
Laatst bijgewerkt door John op wo feb 01, 2006 23:05, in totaal 1 keer bewerkt.
John
 

Berichtdoor erikjan » zo jan 29, 2006 22:37

ik kan me trouwens nog herinneren dat in de vroege jaren tachtig ook in het publiek veel 'brede' Manta's rondreden :D
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor henk 400rr » zo jan 29, 2006 23:12

Die zijn er nog wel, maar komen niet al te veel meer met die auto's daar. :wink:

@john; Leuke foto's, heb je ze ook groter?

dit is de oude JP-77-XH trouwens.

Afbeelding
Avatar gebruiker
henk 400rr
 
Berichten: 864
Geregistreerd: vr nov 21, 2003 17:58

Berichtdoor A7 junkie » ma jan 30, 2006 9:55

ach het hoeft geen 400 of 200 te zijn maar een ascona manta A / B is toch ook leuk
:P


wordt vervolgt
enne henk 400rr je weet waarschijnlijk wat ik bedoel

groet pascal jansen
Avatar gebruiker
A7 junkie
 
Berichten: 68
Geregistreerd: vr dec 27, 2002 21:06
Woonplaats: maarssen

Berichtdoor Robert Wolter » ma jan 30, 2006 10:18

De LJ-38-PF, is de auto waar Johnny Hoes in de jaren 80 mee heeft gereden.

Groetjes Robert
Robert Wolter
 
Berichten: 21
Geregistreerd: vr jun 10, 2005 18:57
Woonplaats: Weert

Berichtdoor Amazone » ma jan 30, 2006 14:02

erikjan schreef:ik kan me trouwens nog herinneren dat in de vroege jaren tachtig ook in het publiek veel 'brede' Manta's rondreden :D


Hahaha, waarvan er minimaal 3 dikke Manta's en 1 dikke Ascona (400/i200) uit Emmeloord kwamen..... 8)

...en het vooral na de Hellendoorn nog wekenlang stofhappen was omdat het stof dan nog langs de versnellingsbak omhoog kwam.....wát een tijd!!! :lol:
Amazone
 
Berichten: 730
Geregistreerd: do aug 25, 2005 16:36
Woonplaats: Hollandsche Rading

Berichtdoor makje » ma jan 30, 2006 16:19

John schreef:Afbeelding


Niet al te beste kwaliteit maar ik kan het niet beter.
Mark en Mark in Hellendoorn in de LJ-38-PF


Dit waren Wim Schipper en Marc v/d Heide ( die de auto al 3x had vol gekotst)
makje
 
Berichten: 8
Geregistreerd: za jan 28, 2006 0:12
Woonplaats: Badhoevedorp

Berichtdoor makje » ma jan 30, 2006 16:20

John schreef:Afbeelding


Niet al te beste kwaliteit maar ik kan het niet beter.
Mark en Mark in Hellendoorn in de LJ-38-PF


Dit waren Wim Schipper en Marc v/d Heide ( die de auto al 3x had vol gekotst)
makje
 
Berichten: 8
Geregistreerd: za jan 28, 2006 0:12
Woonplaats: Badhoevedorp

Berichtdoor makje » ma jan 30, 2006 16:25

henk 400rr schreef:
makje schreef:Henk,
Om alle "mist" weg te nemen. De ZG-15-ZG is wel degelijk een echt 400, maar het was een belgische straat 400, naderhand omgebouwd tot rally 400. Biesheuvel heeft hem toen nog verder geoptimaliseerd. Daarna werd ik eigenaar en heb hem toen totaal op nieuw opgebouwd en BOM proof gemaakt, vandaar het gewichts probleem 1290 KG!!!! Hij had 228 PK in de tijd dat ik er mee reed en ben daarmee 3e geworden in het kampioenschap. Daarna heb ik hem geruild met sjaak Abrahams, die hem aan Wim Schipper heeft verkocht en vervolgens aan Jan, die heeft er een phase 3 motor in gehangen (na 5 jaar met mijn motor)
De nederlandse Ascona 400's zijn de FG-47-XT tot en met 51 als ik mij niet vergis, een daarvan is gejat er rijden er nog 2 dacht ik. Manta 400's zijn nooit verkocht in Nederland.
Met vr gr Mark Steijger
Succes


Hoi Mark, erg bedankt voor deze info, dit verklaart inderdaad een paar dingen waar ik nog mee zat. 1 ding lijkt me niet juist, omdat je het zegt dat de auto is verruild met ahbrams geloof ik dat wel, echter dan moet Ahbrams dus 2x eigenaar geweest zijn, of ten tijde dat Ahbrams na Schipper er (weer?) mee reed een huurder geweest zijn, toch had ik het idee dat de auto via Ahbrams naar Nijhof is gegaan. Ik geloof ook dat de motor 1 of 2 x kapot was gegaan + een bak bij Ahbrams alvorens die naar Nijhof ging.

Wat de manta 400 betreft, klopt dat, echter ik heb informatie dat er 1 of 2 via de grijze import in de tijd dat ze gebouwd werden naar Nederland zijn gehaald, zou ook via de importeur gegaan zijn, welke dat nu is, van der Lee of de Opelimporteur dat weet ik (nog) niet.

Misschien wel interessant te melden: de jp-77-Xh is ook weer gesignaleerd en ik krijg de indruk dat hij te koop is, want er is al eentje bij aan het kijken geweest.
Bedankt voor de info.

De bak klopt, motor niet. Sjaak is inderdaad 2x eigenaar geweest, waarom weet ik niet, zal je aan Wim moeten vragen die overigens eigenaar is geweest van de FG-49-XT die in Friesland verblijft.
De JP-77-XH is ook een echte 400 en was echt een HELE mooie, ik heb geen interesse.
Groeten, Mark
makje
 
Berichten: 8
Geregistreerd: za jan 28, 2006 0:12
Woonplaats: Badhoevedorp

Berichtdoor Coyote » ma jan 30, 2006 18:56

makje schreef:
henk 400rr schreef:
makje schreef:Henk,
Om alle "mist" weg te nemen. De ZG-15-ZG is wel degelijk een echt 400, maar het was een belgische straat 400, naderhand omgebouwd tot rally 400. Biesheuvel heeft hem toen nog verder geoptimaliseerd. Daarna werd ik eigenaar en heb hem toen totaal op nieuw opgebouwd en BOM proof gemaakt, vandaar het gewichts probleem 1290 KG!!!! Hij had 228 PK in de tijd dat ik er mee reed en ben daarmee 3e geworden in het kampioenschap. Daarna heb ik hem geruild met sjaak Abrahams, die hem aan Wim Schipper heeft verkocht en vervolgens aan Jan, die heeft er een phase 3 motor in gehangen (na 5 jaar met mijn motor)
De nederlandse Ascona 400's zijn de FG-47-XT tot en met 51 als ik mij niet vergis, een daarvan is gejat er rijden er nog 2 dacht ik. Manta 400's zijn nooit verkocht in Nederland.
Met vr gr Mark Steijger
Succes


Hoi Mark, erg bedankt voor deze info, dit verklaart inderdaad een paar dingen waar ik nog mee zat. 1 ding lijkt me niet juist, omdat je het zegt dat de auto is verruild met ahbrams geloof ik dat wel, echter dan moet Ahbrams dus 2x eigenaar geweest zijn, of ten tijde dat Ahbrams na Schipper er (weer?) mee reed een huurder geweest zijn, toch had ik het idee dat de auto via Ahbrams naar Nijhof is gegaan. Ik geloof ook dat de motor 1 of 2 x kapot was gegaan + een bak bij Ahbrams alvorens die naar Nijhof ging.

Wat de manta 400 betreft, klopt dat, echter ik heb informatie dat er 1 of 2 via de grijze import in de tijd dat ze gebouwd werden naar Nederland zijn gehaald, zou ook via de importeur gegaan zijn, welke dat nu is, van der Lee of de Opelimporteur dat weet ik (nog) niet.

Misschien wel interessant te melden: de jp-77-Xh is ook weer gesignaleerd en ik krijg de indruk dat hij te koop is, want er is al eentje bij aan het kijken geweest.
Bedankt voor de info.

De bak klopt, motor niet. Sjaak is inderdaad 2x eigenaar geweest, waarom weet ik niet, zal je aan Wim moeten vragen die overigens eigenaar is geweest van de FG-49-XT die in Friesland verblijft.
De JP-77-XH is ook een echte 400 en was echt een HELE mooie, ik heb geen interesse.
Groeten, Mark


De JP-.. is ook nog een tijdje van mij geweest. Ik heb hem met schade aan Yves Maton verkocht. Deze heeft hem helemaal hersteld.
Dat hij nu geel is wist ik niet.

Jan
Avatar gebruiker
Coyote
 
Berichten: 22
Geregistreerd: wo feb 12, 2003 1:01
Woonplaats: Hof van Twente

Berichtdoor ae82_gt » ma jan 30, 2006 19:18

Ik heb nog een paar kentekens voor je;
XR-NG-69 = manta 400 (smal)
JL-LF-69 = manta 400 (breed)
YT-80-PB = ascona 400 (smal)
ae82_gt
 
Berichten: 18
Geregistreerd: ma jan 30, 2006 19:13

VorigeVolgende

Keer terug naar Historisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten