Oude Manta's en Ascona's - waar zijn ze gebleven ?

Alles over vroeger, toen alles beter en mooier was.

Berichtdoor henk 400rr » di jan 31, 2006 0:49

A7 junkie schreef:ach het hoeft geen 400 of 200 te zijn maar een ascona manta A / B is toch ook leuk
:P


wordt vervolgt
enne henk 400rr je weet waarschijnlijk wat ik bedoel

groet pascal jansen


Zekers, Ik hoop er bij te kunnen zijn als de auto weer de pistes opdraait.
Groeten, henk
Avatar gebruiker
henk 400rr
 
Berichten: 864
Geregistreerd: vr nov 21, 2003 17:58

Berichtdoor antoine » di jan 31, 2006 6:04

henk 400rr schreef:
jeroenski schreef:stuur een een mailtje naar guy colsoul.

hij heeft schijnbaar nog steeds zijn laatse lichtgewicht manta 400 staan welke hij gekocht had , maar toen werden ze verboden.
schijnt in Landen in de schuur te staan.
er heeft in de autonews een keer een foto gestaan waar deze opstond.

wel leuk om te zien dat er nog meer mensen oude auto's terug zoeken.

wie kent de gele daf 66(somfy) nog.

ook deze auto schijnt nog in nl te staan onder een dikke laag stof.

succes met jullie zoektocht.

gr jeroen


Nou, een goede vriend van me (met de XR-NG-..) is een tijd bezig geweest om met al dat soort rijders in contact te komen, hij is daadwerkelijk ook bij Colsoul geweest, heeft wat vragen kunnen stellen, maar echt van harte ging het niet.
Die lichtgewicht, daar heeft hij nog wel mee gereden is mij vertelt.

Dit moet hem zijn

Afbeelding

Deze foto is van de wintercup, de auto heeft daarvoor ook gereden bij de rally Köln Ahrweiler, hij was toen verhuurt aan een Duitser.


Leuk, is ook een foto van mij. :D

Nog een aantal foto's:
foto1
foto1
foto1
foto1
Afbeelding
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Berichtdoor henk 400rr » di jan 31, 2006 9:11

Dat zou best kunnen, ik pluk zowat heel internet kaal naar foto's van dit soort auto's, ik weet niet hoeveel ik heb, maar kan net alles op een cd-rom van 70mb krijgen, dat is dan buiten de filmpjes, documentatie materiaal e.d. wat ik ook nog heb.

Foto 1 heb ik ook, de anderen volgens mij niet, wel van hetzelfde evenement volgens mij, die Ascona is van Robert Keil, hij is ook degene die "der schnellste manta Deutschland" had (heeft), was een GSI opgebouwd met 400 materiaal, dry-sump en noem het op, een erg mooie auto. Volgens de verhalen heeft hij al een hele rij van 400's gehad waarvan het meeste ontdaan is van de motor, bak e.d.
Avatar gebruiker
henk 400rr
 
Berichten: 864
Geregistreerd: vr nov 21, 2003 17:58

Berichtdoor schipper » di jan 31, 2006 12:05

Hallo 400 vrienden,ik zie dat jullie veel openstaande vragen hebben.
Ik zal proberen om deze voor jullie te beantwoorden.

De volgende kentekens zijn officieel in Nederland geimporteerd:

FG-49 XT de auto-visie test auto en later in mijn bezit gekomen en daarna weer door verkocht aan een kennis in Leeuwarden.
FG-50-XT auto van het Opel Dealerteam door Jan van der Marel bestuurd,is na verhuurd te zijn in Portugal plat gegaan, waar de restanten zijn gebleven weet ik niet.
GG-04-JK en de GG-05 JK die zijn in 1980 geleverd de ander twee in 1979.
Een van deze twee is toendertijds gestolen welke van de twee weet ik niet meer kan je opzoeken in een oude Auto-visie heeft nml meerdere malen een advertentie gestaan met "gezocht ".

KS-45 PT was van het ODTH en is later verkocht aan Guy Colsoul die had/heeft een verhuur bedrijf in vooral 400 modellen.Deze was zo slecht is later gesloopt voor onderdelen.

LZ-23 -PT de RM 16 is gebouwd voor de Manx rally, de rijder was Ari Vatanen is daarna verkocht aan ODT Ierland rijder Billy Coleman en daarna aan Jan van der Marel die heeft onenigheid gehad met het ODTH heeft deze auto privé aangekocht is het gevecht met Henk Vossen aangegaan ( die de KS-45-PT mocht gaan besturen ) en heeft de strijd toen ruimschoots gewonnen.Later ben ik ook nog eigenaar geweest van deze auto en staat nu te koop bij Gerard Stacey.

ZG-15- ZG is al genoeg over verteld ( originele 400 maar loodzwaar )

Ik zal de rest beknopt opsommen anders word het een boek.

LJ-38 PF oude auto van Guy Colsoul, straat 400 met schade gekocht door Henk v/d Lee opgebouwd als groep B auto en s door vele rijders gehuurd. Deze is later door mij aangekocht van Sjaak Abrahams is daarna naar Eugene Siro gegaan en rijd nu in Duitsland rond.

De JP - die heb ik uit Belgie naar nederland gehaald oude auto van E.hoflijk alles behalve dat HIHIHI.die is oa bestuurd door Dirk Schoovaerts.Later breed gemaakt en voorzien van een Phase III 400 motor.Na een zeer frustrerend seizoen met Mark Steyger ( Motor ging maar liefst 3x stuk door een fout in de krukas ) heb ik de auto aan Jan Nijhof verkocht met een originele fabrieks 400 motor.

Manta 400 van Biesheuvel is de oude auto van Paul Lietaer die daarvoor van Erwin Weber is geweest ( Diutse Dealer Team ) samen met Henk Biesheuvel uit Belgie gehaald zo plat als een dubbeltje,maar weer zeer netjes opgebouwd is dus ook een echte RM koets.

Peter den Ottolander heeft ook nog enkele 400 vanuit Ierland naar Nederland gehaald waaronder de Kadett 400 de onderdelen van die auto zijn op de Ascona 400 gegaan.

Er zullen absoluut nog wel wat op en/of aanmerkingen zijn maar dat zeg ik, dan word het een boek.

Nou veel plezier met de informatie voor jullie archief.

Wim Schipper.
Laatst bijgewerkt door schipper op di jan 31, 2006 12:43, in totaal 3 keer bewerkt.
schipper
 
Berichten: 1
Geregistreerd: za jan 28, 2006 16:30
Woonplaats: Uithuizen

Berichtdoor StevenK » di jan 31, 2006 12:18

Wow, wat een informatie.

We kunnen dit topic al bijna naar de drukker brengen :D
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor erikjan » di jan 31, 2006 12:27

StevenK schreef:Wow, wat een informatie.

We kunnen dit topic al bijna naar de drukker brengen :D


toch opmerkelijk hoeveel interesse er bestaat voor Ascona's en Manta's :D


hou zou 't toch komen dat ik steeds weer de gedachte heb dat we in 2007 nog een extra Cup krijgen in de NL rallysport 8)
Erik-Jan Noltus
--------------------------------------------------------------------
m'n rallyvideo's zijn te vinden op http://youtube.com/ejn68
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor bosje » di jan 31, 2006 12:34

jeroenski schreef:stuur een een mailtje naar guy colsoul.

hij heeft schijnbaar nog steeds zijn laatse lichtgewicht manta 400 staan welke hij gekocht had , maar toen werden ze verboden.
schijnt in Landen in de schuur te staan.
er heeft in de autonews een keer een foto gestaan waar deze opstond.

Hij heeft er 3, maar gelukkig niet in een schuurtje maar wel in een betonnen hal. Met die lichtgewicht zal hij zeker gereden hebben, want hij heeft nog wel enkele jaren verder gereden met de 400 na '86 (afwisselend met een groep A).
Avatar gebruiker
bosje
 
Berichten: 253
Geregistreerd: zo dec 08, 2002 19:07
Woonplaats: Landen (België)

Berichtdoor henk 400rr » di jan 31, 2006 13:35

Ik ben toevallig ook achter gekomen wie die parijs-dakar had van Colsoul, was model 1984(!?), deze is nog jaren daarna bestuurd door Christian Proville en plat gereden / gesloopt in 1999, de onderdelen zitten nu op een Ascona 400. ik heb nog een foto gevonden van die auto in zijn laatste rally, maar erg herkenbaar als 400 was hij niet meer.

Ik heb zelf nog een grote foto van een Manta 400 met een rekje met "Neelisen" reclame, ik kan het kenteken niet lezen (zit een stang voor), maar gevoelsmatig denk ik dat dit dezelfde auto is.

Ik zeg het niet vaak genoeg: heel erg bedankt voor de tot nu toegevoegde informatie Afbeelding

De ascona met de kadett 400 onderdelen staat ergens in Noord-Holland en vorig jaar zou hij te koop hebben gestaan, ik heb zelf geen advertentie gezien, maar dat is mij verteld.
Groeten, henk
Avatar gebruiker
henk 400rr
 
Berichten: 864
Geregistreerd: vr nov 21, 2003 17:58

Berichtdoor michel uit berg » di jan 31, 2006 13:48

henk 400rr schreef:Ik ben toevallig ook achter gekomen wie die parijs-dakar had van Colsoul, was model 1984(!?), deze is nog jaren daarna bestuurd door Christian Proville en plat gereden / gesloopt in 1999, de onderdelen zitten nu op een Ascona 400. ik heb nog een foto gevonden van die auto in zijn laatste rally, maar erg herkenbaar als 400 was hij niet meer.

Ik heb zelf nog een grote foto van een Manta 400 met een rekje met "Neelisen" reclame, ik kan het kenteken niet lezen (zit een stang voor), maar gevoelsmatig denk ik dat dit dezelfde auto is.

Ik zeg het niet vaak genoeg: heel erg bedankt voor de tot nu toegevoegde informatie Afbeelding


de auto van nelissen was van Herwig Nelissenen die heeft zich in indonesie dood gereden met die manta. De auto heeft lang bij ons gestaan en is verkocht aan vd Marel destijds voor onderdelen
michel uit berg
 
Berichten: 672
Geregistreerd: do jul 25, 2002 20:57
Woonplaats: berg city

Berichtdoor antoine » di jan 31, 2006 19:57

henk 400rr schreef:Dat zou best kunnen, ik pluk zowat heel internet kaal naar foto's van dit soort auto's, ik weet niet hoeveel ik heb, maar kan net alles op een cd-rom van 70mb krijgen, dat is dan buiten de filmpjes, documentatie materiaal e.d. wat ik ook nog heb.

Foto 1 heb ik ook, de anderen volgens mij niet, wel van hetzelfde evenement volgens mij, die Ascona is van Robert Keil, hij is ook degene die "der schnellste manta Deutschland" had (heeft), was een GSI opgebouwd met 400 materiaal, dry-sump en noem het op, een erg mooie auto. Volgens de verhalen heeft hij al een hele rij van 400's gehad waarvan het meeste ontdaan is van de motor, bak e.d.


Dan heb je die andere 3 foto's ook al. Ik heb die dacht ik ook wel eens op een opelforum geplaatst waar jij wel eens aanwezig bent. Je hebt ze nu iig ook op een iets groter formaat. :)
Afbeelding
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Berichtdoor henk 400rr » di jan 31, 2006 19:59

Ow, dat is niet zulk mooi nieuws, verklaart ook wel waarom ik erg weinig kon vinden (zeg maar niks), wel heb ik foto's kunnen vinden van de Ascona met diezelfde reclame.
Dan is die manta dus overduidelijk een andere auto, ik moet dus begrijpen dat die beugels er op zaten vanwege die rally die dus zijn fatale afloop had.

Hm, dat geeft weer een heel andere kijk tegen die foto.
Bedankt voor de info.
Groeten, henk
Avatar gebruiker
henk 400rr
 
Berichten: 864
Geregistreerd: vr nov 21, 2003 17:58

Berichtdoor henk 400rr » di jan 31, 2006 20:03

@antoine: dan zijn het inderdaad dezelfde foto's, nu je het zegt herinner ik het me ook weer dat ze daar geplaatst waren. ik heb verder nog een paar gevonden maar weer heel ergens anders weg, ook van andere liefhebbers krijg ik wel eens wat toegestuurd en vaak ook vind ik wat bij puur toeval. Dus ik weet eigenlijk vaak niet waar ik ze vandaan haal als het weer een tijdje geleden is.
Groeten, henk
Avatar gebruiker
henk 400rr
 
Berichten: 864
Geregistreerd: vr nov 21, 2003 17:58

Berichtdoor Jaccoooo » di jan 31, 2006 20:17

hou zou 't toch komen dat ik steeds weer de gedachte heb dat we in 2007 nog een extra Cup krijgen in de NL rallysport 8)[/quote]

Lijkt me persoonlijk (maar wie ben ik)geen goed idee,de onderdelen zijn nu al schaars en veel duurder :cry: dan enkele jaren geleden.
Avatar gebruiker
Jaccoooo
 
Berichten: 935
Geregistreerd: vr nov 11, 2005 10:05
Woonplaats: Nijluusn

Berichtdoor kraats » di jan 31, 2006 20:50

Jaccoooo schreef:hou zou 't toch komen dat ik steeds weer de gedachte heb dat we in 2007 nog een extra Cup krijgen in de NL rallysport 8)


Lijkt me persoonlijk (maar wie ben ik)geen goed idee,de onderdelen zijn nu al schaars en veel duurder :cry: dan enkele jaren geleden.[/quote]

Buiten dat...
ik zou het zonde vinden wanneer ze er nog meer aan gort rijden. Je zou er hooguit een demo mee mogen rijden maar verder moeten ze het eigenlijk verbieden zodat onze kleinkinderen later ook kunnen zien hoe ECHTE rallyauto's eruit zagen... en klonken! :lol:
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team
 
Berichten: 1832
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 19:39
Woonplaats: naast de buren

Berichtdoor Hein » di jan 31, 2006 21:18

Afbeelding
KS-45-PT met Jan van der Marel in 1984

Afbeelding
LZ-23-RT van Jan van der Marel met Leaseplan sponsoring in 1985 Rally is in het Oostblok (Jan heeft me wel gezegd welke, maar dat weet ik niet meer)

Afbeelding
LZ-23-RT Jan van der Marel in 1985

Is dit wat?
Be yourself, there are too many others
Hein
 
Berichten: 2352
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:27
Woonplaats: Elst Gld

VorigeVolgende

Keer terug naar Historisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten