Oude Manta's en Ascona's - waar zijn ze gebleven ?

Alles over vroeger, toen alles beter en mooier was.

Oude Manta's en Ascona's - waar zijn ze gebleven ?

Berichtdoor antoine » zo jan 22, 2006 23:13

Het kenteken van de ascona was dat zg-15-zg, de oude auto van Mark Steyger?
Afbeelding
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Berichtdoor henk 400rr » ma jan 23, 2006 0:16

Ook oude --> Schipper, Nijhof en nu Poulsen en ooit de auto van Hoes (is mij verteld) met een ander kenteken en gebouwd in Soest door van der Lee.

Ik weet dat Steyger wel eens wat huurde (in ieder geval was dat met de manta 400 zo), maar of dat met die Ascona ook zo was dat weet ik niet.
Avatar gebruiker
henk 400rr
 
Berichten: 864
Geregistreerd: vr nov 21, 2003 17:58

Berichtdoor Ascona » ma jan 23, 2006 22:19

henk 400rr schreef:Ook oude --> Schipper, Nijhof en nu Poulsen en ooit de auto van Hoes (is mij verteld) met een ander kenteken en gebouwd in Soest door van der Lee.

Ik weet dat Steyger wel eens wat huurde (in ieder geval was dat met de manta 400 zo), maar of dat met die Ascona ook zo was dat weet ik niet.

Meen te herinneren dat de geschiedenis op de oude site van Mark Steyger stond: gekocht als straatauto in België door Biesheuvel en daar omgebouwd tot rallyauto. (weet alleen wie er toen mee reed) Toen die bij Biesheuvel uiteindelijk in een hoekje stond, gekocht door Mark en na een paar jaar vervolgens verkocht aan Abrahams. Na de GTR schade met Abrahams verkocht aan Nijhof. (en nu de Poulsen sr.)
edit: weet niet meer wanneer Schipper hem had, voor of na Mark
Ascona
 
Berichten: 342
Geregistreerd: ma jan 21, 2002 20:09

Berichtdoor henk 400rr » ma jan 23, 2006 23:28

Indertijd is me dat ook een keer verteld door Jan Nijhof dat Mark Steyger hem gebouwd had (waren wat klachten over het gewicht :wink: ), maar later is me verteld dat dit de auto was waarmee Johnny Hoes gereden had en dat hij door van der Lee gebouwd is en later dus op 1 of andere manier dit kenteken gekregen had, dus ja... ik ben er niet bij geweest dus kan noch het ene ontkennen noch het andere bevestigen.

Wat ik wel weet is dat ik een keer bij Biesheuvel wat gevraagd had, maar erg veel werd er niet over verteld, evenals hoe het nu exact zit met de manta 400, ook daar lopen de verhalen wat uiteen.
Ik had het idee dat men meer wist dan wat men kwijt wilde, maar goed, ook dat is geen drama en er wordt ook niemand rijker of armer van.

In ieder geval zou de ZG-15-ZG geen originele rally 400 zijn of uberhaupt geen originele 400.

Ahbrams was ik inderdaad vergeten in de lijst van eigenaren / rijders :oops: Schipper was degene die hem doorverkocht aan Ahbrams.

Mij is verteld dat Schipper hem weer gekocht had van Biesheuvel, maar hoe dat nu in combinatie zit met Mark Steyger, het kan best zo zijn dat Steyger hem weer huurde van Biesheuvel of hem via Biesheuvel weer verkocht aan Schipper, ik meende me te herinneren dat in de periode Steyger ook die auto was voorzien van Biesheuvel reclame (raamband), maar misschien zegt dat ook niet alles.

Hoe dan ook, het is voor mij een persoonlijke intresse in dit soort auto's, meer niet, als ik ongelijk heb wil ik graag het juiste verhaal weten.
Avatar gebruiker
henk 400rr
 
Berichten: 864
Geregistreerd: vr nov 21, 2003 17:58

Ascona 400

Berichtdoor Eus » di jan 24, 2006 7:48

Inderdaad is indertijd de Ascona 400 (ZG-15-ZG) door Mark Steijger gekocht van Biesheuvel. De Biesheuvelhistory is wel bekend verder. Nadat Mark 'm gekocht had heeft hij hem opnieuw opgebouwd en inderdaad wat aan het gewicht gedaan van de auto. Reed hij in het begin nog in de Biesheuvel kleuren, later in het geel met wit. Vervolgens verkocht aan Wim Schipper die hem al vlot verkocht aan Abrahams. Na een paar wedstrijden ging de auto naar Jan Nijhof en vervolgens naar de huidige eigenaar Poulsen.

Dit is dus niet de de auto die gebouwd is bij v/d Lee Dat was namelijk de LJ-38-PF. De auto waar o.a. Johny Hoes mee heeft gereden. Korte geschiedenis van deze auto:
-v/d Lee
-v/d Marel
-Abrahams
-Schipper
-ondergetekende
-Duitsland

Eugene
Eus
 
Berichten: 3
Geregistreerd: di jan 24, 2006 7:19
Woonplaats: Deventer

Berichtdoor henk 400rr » di jan 24, 2006 8:56

Dat beide auto's een verschillend kenteken hadden, dat wist ik, verder is het alleen wat me verteld was en ik weet dat kentekens ook niet altijd wat zeggen en ook wel eens verwisselen om wat voor reden dan ook.

Overigens, wat ik eerder schreef is absoluut geen aanval of wat dan ook richting Biesheuvel, slechts een indruk die ik kreeg en verder onbelangrijk.

Mooi dat wat mij verteld is gecorrigeerd is tot het echte verhaal, bedankt.
Ik neem aan dat het laatste gedeelte slaat op de LJ-38-PF? ik zoek nog veel meer info omtrent dit soort auto's

[edit]: misschien is het beter om niet dit onderwerp verder te vervuilen daarmee, als iemand meer informatie heeft over de 400's (Ascona en Manta) die hier in Nederland rondgereden hebben bij rally's e.d. dan houd ik me van harte aanbevolen, van een aantal heb ik het verhaal niet geheel compleet en is de huidige locatie (land e.d.) ook niet bekend.
Ik ben namelijk bezig om al deze geschiedenis te verzamelen, mijn emailadres staat onderaan.
Avatar gebruiker
henk 400rr
 
Berichten: 864
Geregistreerd: vr nov 21, 2003 17:58

Berichtdoor Berto » wo jan 25, 2006 0:16

Paul schreef:En ik meen ook de Monza van Man Bergsteijn nog even door het beeld te zien gaan :lol: :lol:




Is deze Monza niet van Peter Fonteyn?
Bergsteijn had (heeft) toch een roze?
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto
 
Berichten: 909
Geregistreerd: ma sep 23, 2002 11:50
Woonplaats: Nijverdal

oude doos

Berichtdoor Andor Smits » do jan 26, 2006 23:49

Wie weet wie er in de Opel Manta reed met het kenteken 20-TK-38
deze komt net na de Porsche even in beeld.
Ben er erg benieuwd naar omdat ik zelf ook in deze wagen ( met Mamos kleuren ) een tijdje actief ben geweest.
Heeft er iemand nog meer filmpjes van ?

gegroet

Andor Smits
Andor Smits
 
Berichten: 48
Geregistreerd: do jan 26, 2006 23:40
Woonplaats: Heesch

Berichtdoor polo » vr jan 27, 2006 21:33

je kunt op ww.manta400.nl hele mooie dvd's bestellen van vele kampioenschappen vooral over de manta en ascona 400 echt een aanrader
polo
 
Berichten: 5
Geregistreerd: vr sep 10, 2004 13:12
Woonplaats: woubrugge

Berichtdoor michel uit berg » vr jan 27, 2006 21:49

Berto schreef:
Paul schreef:En ik meen ook de Monza van Man Bergsteijn nog even door het beeld te zien gaan :lol: :lol:




Is deze Monza niet van Peter Fonteyn?
Bergsteijn had (heeft) toch een roze?



m'n pa heeft idd een roze, volgens mij is dit Peter van Munckhoff
michel uit berg
 
Berichten: 672
Geregistreerd: do jul 25, 2002 20:57
Woonplaats: berg city

Re: oude doos

Berichtdoor henk 400rr » za jan 28, 2006 13:14

Andor Smits schreef:Wie weet wie er in de Opel Manta reed met het kenteken 20-TK-38
deze komt net na de Porsche even in beeld.
Ben er erg benieuwd naar omdat ik zelf ook in deze wagen ( met Mamos kleuren ) een tijdje actief ben geweest.
Heeft er iemand nog meer filmpjes van ?

gegroet

Andor Smits


Even uit m'n hoofd, er heeft indertijd ook een auto met dezelfde sponsering (Mamos) een demo gegeven op het circuit in Baarlo bij de OMCN, volgens mij reed Peter Jan Korst in die auto, de auto moet een 2-3 jaar daarna te koop hebben gestaan in het Autotron tijdens de beurs Speed en Peter Jan korst was toen bezig met een Subaru.
Misschien dat ik d'r nog wat over terug vinden kan.
Groeten, Henk
Avatar gebruiker
henk 400rr
 
Berichten: 864
Geregistreerd: vr nov 21, 2003 17:58

Berichtdoor Peer » zo jan 29, 2006 5:32

michel uit berg schreef:
Berto schreef:
Paul schreef:En ik meen ook de Monza van Man Bergsteijn nog even door het beeld te zien gaan :lol: :lol:




Is deze Monza niet van Peter Fonteyn?
Bergsteijn had (heeft) toch een roze?



m'n pa heeft idd een roze, volgens mij is dit Peter van Munckhoff

Als ie er toch nog staat, niks voor jou?
Tenslotte heeft Maurice hem ook een keer uit mogen laten (Pink Panther bedoel ik).
Peer
 
Berichten: 527
Geregistreerd: di jan 29, 2002 9:22
Woonplaats: Pumpenbil

Berichtdoor makje » zo jan 29, 2006 14:15

henk 400rr schreef:Indertijd is me dat ook een keer verteld door Jan Nijhof dat Mark Steyger hem gebouwd had (waren wat klachten over het gewicht :wink: ), maar later is me verteld dat dit de auto was waarmee Johnny Hoes gereden had en dat hij door van der Lee gebouwd is en later dus op 1 of andere manier dit kenteken gekregen had, dus ja... ik ben er niet bij geweest dus kan noch het ene ontkennen noch het andere bevestigen.

Wat ik wel weet is dat ik een keer bij Biesheuvel wat gevraagd had, maar erg veel werd er niet over verteld, evenals hoe het nu exact zit met de manta 400, ook daar lopen de verhalen wat uiteen.
Ik had het idee dat men meer wist dan wat men kwijt wilde, maar goed, ook dat is geen drama en er wordt ook niemand rijker of armer van.

In ieder geval zou de ZG-15-ZG geen originele rally 400 zijn of uberhaupt geen originele 400.

Ahbrams was ik inderdaad vergeten in de lijst van eigenaren / rijders :oops: Schipper was degene die hem doorverkocht aan Ahbrams.

Mij is verteld dat Schipper hem weer gekocht had van Biesheuvel, maar hoe dat nu in combinatie zit met Mark Steyger, het kan best zo zijn dat Steyger hem weer huurde van Biesheuvel of hem via Biesheuvel weer verkocht aan Schipper, ik meende me te herinneren dat in de periode Steyger ook die auto was voorzien van Biesheuvel reclame (raamband), maar misschien zegt dat ook niet alles.

Hoe dan ook, het is voor mij een persoonlijke intresse in dit soort auto's, meer niet, als ik ongelijk heb wil ik graag het juiste verhaal weten.


Henk,
Om alle "mist" weg te nemen. De ZG-15-ZG is wel degelijk een echt 400, maar het was een belgische straat 400, naderhand omgebouwd tot rally 400. Biesheuvel heeft hem toen nog verder geoptimaliseerd. Daarna werd ik eigenaar en heb hem toen totaal op nieuw opgebouwd en BOM proof gemaakt, vandaar het gewichts probleem 1290 KG!!!! Hij had 228 PK in de tijd dat ik er mee reed en ben daarmee 3e geworden in het kampioenschap. Daarna heb ik hem geruild met sjaak Abrahams, die hem aan Wim Schipper heeft verkocht en vervolgens aan Jan, die heeft er een phase 3 motor in gehangen (na 5 jaar met mijn motor)
De nederlandse Ascona 400's zijn de FG-47-XT tot en met 51 als ik mij niet vergis, een daarvan is gejat er rijden er nog 2 dacht ik. Manta 400's zijn nooit verkocht in Nederland.
Met vr gr Mark Steijger
Succes
makje
 
Berichten: 8
Geregistreerd: za jan 28, 2006 0:12
Woonplaats: Badhoevedorp

Berichtdoor John » zo jan 29, 2006 16:27

Is dat niet degene die in het bezit is/was van Coen Vink.
John
 

Berichtdoor erikjan » zo jan 29, 2006 20:33

Hoes jr. reed toch in een Manta 200 ?

hij reed toen volgens mij in een team met Jan vd Marel (Manta 400), met Vanessa Sound System sponsoring als ik het goed heb..
Erik-Jan Noltus
--------------------------------------------------------------------
m'n rallyvideo's zijn te vinden op http://youtube.com/ejn68
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Volgende

Keer terug naar Historisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast