Groep B

Alles over vroeger, toen alles beter en mooier was.

Berichtdoor Josti » di apr 17, 2007 13:41

Holkers schreef:stel ik ben een leek. Dan kijk in naar dit filmpje en verwacht dan een seizoensoverzicht van 1986. Wat ik zie is een mooi begin (maar wel een veel te lang zwart deel, komt overigens 3 of 4 keer voor en irriteerd enorm) met redelijke muziekkeuze en mooie beelden. Dan gaat het beeld weer op zwart en begint hetzelfde maar dan met andere beelden (dus weinig toevoegende waarde). Dan hebben we een stukje slowmotion van iemand en een droevig muziekje, geen idee waarom om vervolgens, na een zwart beeld (...) weer hetzelfde te krijgen als het 1ste deel.

Mijn indruk, hak alles na het tweede zwarte vlak eraf en je hebt een mooi kort filmpje over de groep B.


Je afsluitzin vind ik een beetje raar. Zoals ik al zei, het gaat over het seizoen 1986 (dus geen "promotie" filmpje over Groep B in algemeen). Het is een artistieke video, niet een overzicht van rally tot rally.

De zwarte delen zijn er om bepaalde gebeurtenissen in het seizoen op te delen (portugal incident, Corsica, resterende seizoen). Daarom zou het ook niet goed werken om alles meteen achter elkaar te plaatsen (wat tevens ook onrustig en gehaast zou zijn). Elk deel beschikt over een bepalend moment, wat in de intro met woorden naar voren komt. Natuurlijk moet je wel een beetje bij kennis zijn om alles even goed te begrijpen, maar wanneer je dat hebt, dan kijk je er denk ik toch wel anders tegen aan.
Josti
 
Berichten: 29
Geregistreerd: ma dec 25, 2006 15:49

Berichtdoor Holkers » di apr 17, 2007 14:11

Josti schreef:De zwarte delen zijn er om bepaalde gebeurtenissen in het seizoen op te delen (portugal incident, Corsica, resterende seizoen). Daarom zou het ook niet goed werken om alles meteen achter elkaar te plaatsen (wat tevens ook onrustig en gehaast zou zijn).


Klopt, maar deze zwarte delen duren me te lang. 2 seconde is zat (was al aan het klooien met WinAmp omdat ik meende dat ie vastliep

Josti schreef:Elk deel beschikt over een bepalend moment, wat in de intro met woorden naar voren komt. Natuurlijk moet je wel een beetje bij kennis zijn om alles even goed te begrijpen, maar wanneer je dat hebt, dan kijk je er denk ik toch wel anders tegen aan.


Maar dan heb je denk ik 0.01% van de rallykijkers van vandaag en die zijn meestal grijs en oud (sorry Ton). Met internet, YouTube etc wil je een jong publiek raken en die weten echt niet wat er toen allemaal mis gegaan is...
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor Josti » di apr 17, 2007 16:24

Holkers schreef: Maar dan heb je denk ik 0.01% van de rallykijkers van vandaag en die zijn meestal grijs en oud (sorry Ton). Met internet, YouTube etc wil je een jong publiek raken en die weten echt niet wat er toen allemaal mis gegaan is...


Je moest eens weten...

http://www.youtube.com/watch?v=nYhiJeRPgdw

Kijk naar meer videos op Youtube die met Groep B te maken hebben en hoeveel commentaar er op los komt. Daarnaast, ik ben ook pas 18 jaar oud en heb er toch enigzins wat kennis van.
Josti
 
Berichten: 29
Geregistreerd: ma dec 25, 2006 15:49

Berichtdoor Ton Van Spanje » di apr 17, 2007 18:05

[off topic]

Holkers nog plannen voor Hulst?

[/off topic]





neem dan de verbanddoos maar mee :)
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor Huufke » di apr 17, 2007 20:08

Ton Van Spanje schreef:[off topic]

Holkers nog plannen voor Hulst?

[/off topic]


neem dan de verbanddoos maar mee :)


Ton, kijk je wel uit op de dijken? Als je even niet oplet is een rolator zo beneden... :roll:
Huufke
 
Berichten: 1113
Geregistreerd: za jan 19, 2002 0:00
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor Holkers » di apr 17, 2007 20:12

Hij gaat weer eens een rally kijken, hij heeft verlof. Kreeg een foto te zien waar ik dan op moest letten... (toch grijs he...)
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor choco » do jun 14, 2007 15:38

Een van de Groep B wagens die te laat kwam om nog iets te betekenen was de BX 4TC EVO. Hij heeft maar 3 WRC evenementen in 1986 meegedraaid en toen heeft Citroen de kraan dichtgedraaid toen bleek dat de FIA met groupB ging stoppen vanaf 1987.

Mocht je geinteresseerd zijn over de BX 4TC (en zijn WRC geschiedenis) kijk dan op http://home.wanadoo.nl/prins2000/bx4tcreg.html

Groetjes

Harry
Avatar gebruiker
choco
 
Berichten: 27
Geregistreerd: wo nov 30, 2005 22:50
Woonplaats: Emmen

Berichtdoor Wim » za nov 10, 2007 19:22

Hallo iedereen,

Een Duitse kennis van mij zoekt zoveel mogelijk informatie over John Bosch in de Audi Quattro (1985-1987 dus) voor een database in het Duits. Alles is welkom over die periode: foto's, technische informatie, resultaten, analyses, filmpjes, artikels...

Ik heb al redelijk wat gevonden in dit topic, hopelijk kunnen jullie nog verder helpen. Alvast heel hartelijk bedankt bij voorbaat. ;)

Wim
Wim
 
Berichten: 475
Geregistreerd: za jun 25, 2005 9:49
Woonplaats: Neerpelt (België)

Berichtdoor jos kerremans » za nov 10, 2007 19:26

Wim schreef:Hallo iedereen,

Een Duitse kennis van mij zoekt zoveel mogelijk informatie over John Bosch in de Audi Quattro (1985-1987 dus) voor een database in het Duits. Alles is welkom over die periode: foto's, technische informatie, resultaten, analyses, filmpjes, artikels...

Ik heb al redelijk wat gevonden in dit topic, hopelijk kunnen jullie nog verder helpen. Alvast heel hartelijk bedankt bij voorbaat. ;)

Wim



Misschien John zelf benaderen ?
jos kerremans
 
Berichten: 188
Geregistreerd: wo maart 15, 2006 18:45
Woonplaats: Rucphen

Berichtdoor Wim » za nov 10, 2007 19:39

Hoe kan ik hem benaderen? :)
Wim
 
Berichten: 475
Geregistreerd: za jun 25, 2005 9:49
Woonplaats: Neerpelt (België)

Berichtdoor jos kerremans » za nov 10, 2007 19:57

Wim schreef:Hoe kan ik hem benaderen? :)



Probeer www.barronracing.nl
jos kerremans
 
Berichten: 188
Geregistreerd: wo maart 15, 2006 18:45
Woonplaats: Rucphen

Berichtdoor Wim » za nov 10, 2007 20:08

Dank je.
Wim
 
Berichten: 475
Geregistreerd: za jun 25, 2005 9:49
Woonplaats: Neerpelt (België)

Berichtdoor dennis.kampman » zo nov 11, 2007 23:39

Hallo ik heb ook iets gevonden waar ik niks van wist..
Een nissan group B auto :!:
http://www.tati-motorsport.nl/public_ht ... FJ20Engine

groeten Dennis.
dennis.kampman
 
Berichten: 286
Geregistreerd: di sep 19, 2006 22:37
Woonplaats: Wierden

Berichtdoor Josti » zo nov 11, 2007 23:42

dennis.kampman schreef:Hallo ik heb ook iets gevonden waar ik niks van wist..
Een nissan group B auto :!:
http://www.tati-motorsport.nl/public_ht ... FJ20Engine

groeten Dennis.


Een van de vroegere Groep B auto's. Was alleen competitief op ruwe ondergronden. De 240 RS was min of meer een afleiding van de Groep 4 Silvia Turbo.

De 200 SX (bovenste foto's) is een Groep A auto.
Josti
 
Berichten: 29
Geregistreerd: ma dec 25, 2006 15:49

Gr. B

Berichtdoor jeroenvandenboogert » ma jan 21, 2008 22:04

Ik ben een echte groupe B liefhebber. Heb 205 T16 gezien, Lancia 037, Metro 6R4, Audi sport quattro, Lancia delta S4, Celica, Nissan 240z,
Ford RS200, OPEL Manta 400, Samba Groupe B, Renault 5 Maxi....
Het zijn de mooiste en beste rallyauto´s ooit zij schreven de geschiedenis met hun 4x4 techniek en 1,775 - 3-0 litermotoren met en zonder turbo tot 600 PK!
Ook heb ik de 205 T16 nog gezien in de Rallyecross en won natuurlijk het gehele seizoen!
Morgen naar Monte Carlo voor WRC 2008 we moeten het er maar mee doen, van de zomer gaan we weer Groupe B kijken!!

Jeroen
jeroenvandenboogert
 
Berichten: 7
Geregistreerd: ma jan 21, 2008 21:52
Woonplaats: Houten

VorigeVolgende

Keer terug naar Historisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten