Opel Kadett GSI (rally)

Alles over vroeger, toen alles beter en mooier was.

Opel Kadett GSI (rally)

Berichtdoor Opelmad » do nov 16, 2006 17:30

Hallo,

ik ben nieuw hier en heb me aangemeld om wat uit te zoeken.
En na het lezen van het deel over de Ascona en Manta 400, weet ik dat ik ook niet alleen sta naar mijn zoek toch naar de historie van Opel rally en race wagens.
Ik heb dit ook al gedaan en nog steeds mee bezig voor de DTM wagens, en daar vanuit komt ook mijn vraag

Het gaat om de volgende auto Opel Kadett E GSI YD-68-LN, wie weet meer over dit monster, ik weet dat hij nu te koop staat, en daar houdt het eigelijk bij op.

Uit het Opel Magazine van 1990 begrijp ik dat dit een ex Fabrieks Kadett is gebruikt in het DTM van 1989, klopt dit of gaat het daarbij om konpleet andere auto's.
Maar dat is een bij komende vraag.
De hoofdt vraag is wat is het levens verhaal van deze Kadett, ook info over andere Fabrieks Rally Kadett' s E is welkom !!

Bedankt voor jullie tijd.
Mvg Andre
Opelmad
 
Berichten: 2
Geregistreerd: do nov 16, 2006 17:20
Woonplaats: Ede

Re: Opel Kadett GSI YD-68-LN

Berichtdoor kraats » do nov 16, 2006 18:09

Opelmad schreef:Hallo,

ik ben nieuw hier en heb me aangemeld om wat uit te zoeken.
En na het lezen van het deel over de Ascona en Manta 400, weet ik dat ik ook niet alleen sta naar mijn zoek toch naar de historie van Opel rally en race wagens.
Ik heb dit ook al gedaan en nog steeds mee bezig voor de DTM wagens, en daar vanuit komt ook mijn vraag

Het gaat om de volgende auto Opel Kadett E GSI YD-68-LN, wie weet meer over dit monster, ik weet dat hij nu te koop staat, en daar houdt het eigelijk bij op.

Uit het Opel Magazine van 1990 begrijp ik dat dit een ex Fabrieks Kadett is gebruikt in het DTM van 1989, klopt dit of gaat het daarbij om konpleet andere auto's.
Maar dat is een bij komende vraag.
De hoofdt vraag is wat is het levens verhaal van deze Kadett, ook info over andere Fabrieks Rally Kadett' s E is welkom !!

Bedankt voor jullie tijd.
Mvg Andre


Ik heb nog aan deze auto gesleuteld.... Toen Eep ermee reed.
Ik weet niet wat je met de info wilt doen, dus ik wil je best wel wat vertellen over die auto maar alleen verbaal.....
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team
 
Berichten: 1832
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 19:39
Woonplaats: naast de buren

Berichtdoor Opelmad » do nov 16, 2006 19:32

Hallo Theo,

de gevraagd info is alleen voor mij en andere liefhebbers bedoelt dus niet om op wat voor manier dan ook commercial te gebruiken, het is puur voor de hobby.

Groet Andre
Opelmad
 
Berichten: 2
Geregistreerd: do nov 16, 2006 17:20
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Gsi-turbo » do nov 16, 2006 21:15

Ik heb die auto gekocht destijds voor een project.
Maar die auto heeft op kenteken vermeld staan dat het "alleen voor rally doenleinden" gebruikt mag worden. Dus heb ik met eep weten te regelen dat ik een ander chassis ben gaan opbouwen voor het e-kadett gsi turbo project. Inmiddels is ook die kadett in het bezit van Eep Borgers ;)
De kippen rond barneveld zijn daarom nog steeds van de leg van het a.l.s. van Eep in de kadett turbo :D:D

Groetjes,

Dennis
Gsi-turbo
 
Berichten: 55
Geregistreerd: za maart 30, 2002 18:51

Berichtdoor henk » do nov 16, 2006 23:12

haha niet alleen de kippen Dennis :wink:
hij rijd iedergeval superrrr
Avatar gebruiker
henk
 
Berichten: 1694
Geregistreerd: vr jun 24, 2005 16:40
Woonplaats: veenendaal

Berichtdoor gerbrand besseslen » vr nov 17, 2006 16:54

Ja die doet het goed!! :lol: :lol:
heb er zelf ook mee gereden is echt een bommetje op 4 wielen

Gr.
gerbrand besseslen
 
Berichten: 40
Geregistreerd: zo jul 30, 2006 14:52
Woonplaats: voorthuizen

Berichtdoor elfer964 » vr okt 26, 2007 21:59

Effetjes voor de goede orde: deze wagen heeft NIET op het kenteken staan dat hij slechts voor rallydoeleinden geschikt is; hij is ook voor gewoon openbaar verkeer geschikt. Verder is hij naar een familie lid van Eep gegaan die er een paar jaar mee heeft gereden en daarna met rally is gestopt en toen heeft de kadett een hele tijd bij Eep in een schuur gestaan, gebutst en wel, te wachten op betere tijden......
elfer964
 
Berichten: 10
Geregistreerd: zo aug 05, 2007 10:54
Woonplaats: Heetveld

Berichtdoor mafiabaas101 » vr okt 26, 2007 23:02

die A.L.S. doet het goed heb een paar mensen ervoor naar achteren zien springen:P
mafiabaas101
 
Berichten: 896
Geregistreerd: zo okt 10, 2004 8:48
Woonplaats: Barneveld

Berichtdoor kaneelschep » wo jan 09, 2008 6:52

Om een oud topic wat nieuw leven in te blazen.. en blazen schijnt het juiste woord te zijn hier..
De kadett heeft wel weer apk tot 9-2008.
En het is op kenteken gewoon een 16v kadettje. 2 jaar nieuwer dan mijn 8v.
Geweldig dat dit kanon dus weer apk heeft en schijnbaar misschien zelfs weer de buurt van barneveld onrustig maakt. hehehe..
Ideale omgeving! altijd gassen daar. Aaah de goeie ouwe tijd.. Toen ik nog vaak in omgeving stroe/voorthuizen/barneveld kwam.
Heerlijke wegen met maar 1 regel.. De trekker heeft voorrang..
kaneelschep
 
Berichten: 1
Geregistreerd: wo jan 09, 2008 6:44
Woonplaats: Nederhorst den berg

Berichtdoor fiorano » wo jan 09, 2008 21:20

Ik kom uit Barneveld, dus zal eens even rondkijken of er nog een kadetje komt voorbij blazen.
De weggetjes zijn idd prachtig hier, zeker als je er een beetje auto voor heb...
fiorano
 
Berichten: 2
Geregistreerd: do dec 13, 2007 19:36
Woonplaats: Barneveld

Berichtdoor mafiabaas101 » wo jan 09, 2008 21:56

Frank... zover komt ie niet vaak :P
mafiabaas101
 
Berichten: 896
Geregistreerd: zo okt 10, 2004 8:48
Woonplaats: Barneveld

Berichtdoor elfer964 » zo feb 10, 2008 11:24

FF voor de goede orde: ik ben de huidige eigenaar van de YD-68-LN. Ik ben de rijder van de Equipe Pol en woon in Heetveld, Overijssel.

Deze wagen is al sinds een paar jaar in mijn bezit maar door persoonlijk letsel kwam het rallyrijden er niet aan te pas. Vorig jaar heb ik dan mijn eerste wedstrijd met deze Kadett gereden en wel bij de Conrad rallysprint. Hier op deze site staan dan ook foto`s van ons in actie.

Een fijne, goede wagen met een goede wegligging. Dit seizoen zullen we hem weer inzetten bij de rallysprint van Almere.....
elfer964
 
Berichten: 10
Geregistreerd: zo aug 05, 2007 10:54
Woonplaats: Heetveld

Berichtdoor elfer964 » zo feb 10, 2008 11:32

Misschien ook wel leuk om meerdere foto`s van onze kadett te zien:

Kijk bij mijn profiel, daar staan meerdere links naar onze wagens.


Gr. Edwin.
Laatst bijgewerkt door elfer964 op zo feb 10, 2008 17:14, in totaal 1 keer bewerkt.
elfer964
 
Berichten: 10
Geregistreerd: zo aug 05, 2007 10:54
Woonplaats: Heetveld

Berichtdoor Bert van Dijk » zo feb 10, 2008 14:01

elfer964 schreef:Deze wagen is al sinds een paar jaar in mijn bezit maar door persoonlijk letsel kwam het rallyrijden er niet aan te pas. Vorig jaar heb ik dan mijn eerste wedstrijd met deze Kadett gereden en wel bij de Conrad rallysprint. Hier op deze site staan dan ook foto`s van ons in actie.


Klopt! Zie hier het bewijs.

Afbeelding

Bert
Avatar gebruiker
Bert van Dijk
 
Berichten: 166
Geregistreerd: vr maart 02, 2007 21:04
Woonplaats: Lunteren

Berichtdoor elfer964 » zo feb 10, 2008 16:00

Hi Bert,

Deze foto zelf gemaakt of ergens op Internet gevonden?
elfer964
 
Berichten: 10
Geregistreerd: zo aug 05, 2007 10:54
Woonplaats: Heetveld

Volgende

Keer terug naar Historisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten