Verhalen om te bewaren

Alles over vroeger, toen alles beter en mooier was.

Berichtdoor metisse » zo aug 24, 2008 16:37

hans van altena schreef:Zal of een proef van de "oude" Tulpenrally geweest zijn of een proef
van de 1e Mawa-Rallysprint in Heumen. ( op de dijk langs de Maas )

Volgens mij heb jij gelijk Hans, sneeuwde het toen ook niet ?
metisse
 
Berichten: 591
Geregistreerd: di mei 27, 2008 10:28
Woonplaats: Woudrichem

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo aug 24, 2008 20:47

In 1979 was er nog geen MAWA sprint.

Vandaag was Gert-Jan, de toenmalige berijder op bezoek en die bevestigde wat ik al vermoedde. Waarschijnlijk heeft Matthy de Kitten gezien op het stuk dijk tussen Opheusden en Heteren. Dat was namelijk indertijd het gebied dat we gebruikten om de auto te testen en af te stellen. En dat deden we altijd op onze vrije dag, de zaterdag dus. Lekker rustig, weinig verkeer.
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor Mark Verhoeven » zo aug 24, 2008 21:15

Ton Van Spanje schreef: Waarschijnlijk heeft Matthy de Kitten gezien op het stuk dijk tussen Opheusden en Heteren. Dat was namelijk indertijd het gebied dat we gebruikten om de auto te testen en af te stellen. En dat deden we altijd op onze vrije dag, de zaterdag dus. Lekker rustig, weinig verkeer.


:shock:

Dat waren nog eens tijden! 8)
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo aug 24, 2008 21:29

Mark

Dat was een stuk waar geen huis stond en je amper of geen verkeer tegen kwam. Maar goed, da's ook bijna 30 jaar geleden. Het werd ook niet wekelijks gebruikt. Afstellen deed Gert-Jan helemaal zelf. Voor ontsteking en carburatie namen we in de buurt een recht stuk weg, ik zat er naast met een doos met sproeiers tussen de voeten geklemd, een notitieblok op schoot en een chronometer in de hand. Dan klokten we heen en ook de terugweg (om de invloed van wind te elimineren) Als we dan een bezetting hadden uitgevogelt waarbij de motor lekker oppakte, niet pingelde, en bovendien we daarmee een snelle tijd op de klokken hadden waren we weer gelukkig. :D

Je kunt je niet voorstellen dat het nu nog zou kunnen. Budgetten zijin natuurlijk ook veranderd. Tegenwoordig reserveer je ergens ruimte op een rollenbank.
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor Mark Verhoeven » zo aug 24, 2008 21:34

Ton Van Spanje schreef:Dat was een stuk waar geen huis stond en je amper of geen verkeer tegen kwam. .


Dat bedoel ik eigenlijk! Tegenwoordig moet je op dat soort wegen slalommen om alle fietsers te ontwijken, die er notobene niet eens wonen... :? :wink: (als je er überhaupt nog mag komen met auto of motorfiets)

(heb het zelf ook nog wel meegemaakt dat het nog wel kon, heb ook alweer ruim 20 jaar mijn rijbewijs...) :roll:
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo aug 24, 2008 21:38

Dat van die fietsers hadden G-J en ikke het vanmiddag nog over. Hier op Tholen, waar ik nu woon, barst het ook van de dijkweggetjes. Gisteren voor mijn vrouw een Volvo 850 station gekocht en daar wilde G-J ook wel even mee rijden. We hebben dus inderdaad tussen de fietsers door moeten slalommen. :D
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor Mark Verhoeven » zo aug 24, 2008 21:46

Ton Van Spanje schreef:Dat van die fietsers hadden G-J en ikke het vanmiddag nog over. Hier op Tholen, waar ik nu woon, barst het ook van de dijkweggetjes. Gisteren voor mijn vrouw een Volvo 850 station gekocht en daar wilde G-J ook wel even mee rijden. We hebben dus inderdaad tussen de fietsers door moeten slalommen. :D


Dat bedoel ik... Mensen hebben veel te veel vrijetijd tegenwoordig! :wink:
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo aug 24, 2008 21:48

Vrije tijd? Dat heb je als je voor Bison werkt...........

:mrgreen:
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor metisse » zo aug 24, 2008 21:50

Waar het precies was dat weet ik niet maar het was wel tijdens een wedstrijd in ieder geval.
metisse
 
Berichten: 591
Geregistreerd: di mei 27, 2008 10:28
Woonplaats: Woudrichem

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo aug 24, 2008 21:53

Dan zou het inderdaad tijdens de Amacrally 1979 geweest kunnen zijn op de proef langs de Waal bij Slijk-Ewijk
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

oude foto`s Reliant Kitten

Berichtdoor HENKVR » zo apr 05, 2009 14:30

Afbeelding
Rallysprint Overasselt Dick Waaijenberg met Ruud Oosterbaan

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door HENKVR op ma apr 06, 2009 17:00, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
HENKVR
 
Berichten: 28
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 19:47
Woonplaats: Veenendaal

reliant Kitten

Berichtdoor HENKVR » ma apr 06, 2009 16:58

Motor in de auto

Afbeelding

Motor is nu uit de auto voor een grote beurt

Afbeelding
Afbeelding

inde motor ruimte zijn nog een paar gaatjes dicht te maken

Afbeelding
Avatar gebruiker
HENKVR
 
Berichten: 28
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 19:47
Woonplaats: Veenendaal

Berichtdoor Hein » ma apr 06, 2009 19:16

Ton Van Spanje schreef:In 1979 was er nog geen MAWA sprint.

Vandaag was Gert-Jan, de toenmalige berijder op bezoek en die bevestigde wat ik al vermoedde. Waarschijnlijk heeft Matthy de Kitten gezien op het stuk dijk tussen Opheusden en Heteren. Dat was namelijk indertijd het gebied dat we gebruikten om de auto te testen en af te stellen. En dat deden we altijd op onze vrije dag, de zaterdag dus. Lekker rustig, weinig verkeer.


Is een mooi stuk dijk en nog steeds redelijk rustig hoor. De dijken langs de Rijn (van zeg Driel via Heteren, Randwijk en Opheusden tot aan Kesteren) zijn trouwens nog steeds rustiger dan de dijken langs de Waal van Bemmel via Lent, Oosterhout en Slijk Ewijk naar Dodewaard. De Waaldijk is ook op zondag met grote hekken afgesloten voor auto's en motoren.

Kom op beide dijken regelmatig. :wink:
Be yourself, there are too many others
Hein
 
Berichten: 2352
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:27
Woonplaats: Elst Gld

Re: Verhalen om te bewaren

Berichtdoor Thomast » di jan 19, 2016 23:34

Helaas heeft Henk de handdoek in de ring moeten gooien maar ik ga verder waar hij gestopt is. Nu ben ik geen bekende in het rally-wereldje maar het restaureren van o.a. Reliants Scimitars en Kittens is niets nieuws. Nu is het niet mijn bedoeling de Rally Kitten te restaureren. Ik wil hem weer netjes en zo 'origineel' mogelijk op de weg krijgen. Desondanks gaat het een flinke klus worden want body en chassis hebben in het verleden de nodige littekens opgelopen. Wel is de auto nog aardig compleet en dit weekend heb ik motor en bak onderzocht en voorzien van nieuwe vriesdoppen, keerringen, pakkingen en distributie. Veel kan de motor niet gelopen hebben want de slijtage is gering. Mochten er hier nog liefhebbers zijn met foto's en/of ander informatie dan zou dat zeer welkom zijn.

Ik hoop in de nabij toekomst wat evenementen te kunnen bezoeken en wie weet ga ik aan wat historische toerrally's deelnemen. Ik heb me overigens nog niet verdiept wat voor een mogelijkheden er zijn.

Mvg Thomas

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Thomast
 
Berichten: 4
Geregistreerd: zo jan 17, 2016 23:19

Re: Verhalen om te bewaren

Berichtdoor Ton Van Spanje » wo jan 20, 2016 21:48

'k Pink eigenlijk nog wel een traantje weg hier. Samen met voormalig rijder en bouwer van deze rally Kitten, Gert Jan Vermeulen, heb ik er veel uren in zitten. Bovendien hebben we er heeeeeeeeeeeeeel veel plezier mee gehad. Zowel tijdens de bouw en later tijdens het onderhoud tijdens de rally's en tussen de rally's door.

Nu jij hem terug gaat bouwen naar origineel, wat ik trouwens wel kan begrijpen, komt er definitief een einde aan de "Rally Kitten".

Veel succes met de restauratie, Thomas.
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

VorigeVolgende

Keer terug naar Historisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron