Mazda

Alles over vroeger, toen alles beter en mooier was.

Berichtdoor spookie » wo feb 20, 2008 17:51

Ton Van Spanje schreef:
denny schreef: Alleen snap je zelf toch ook wel dat de nodige zoekmachines al geprobeerd zijn.


Snappen lukt zelfs mij nog wel :roll: , maar ik wilde zo vriendelijk zijn om je even op het fenomeen Google te wijzen. Een fenomeen dat, zo leert de ervaring, blijkbaar toch niet bij iedereen bekend is of in sommige gevallen niet hoe het werkt.

Maar aangezien jij blijkbaar wel tot de kundigen behoort, zul je mijn hulp verder wel niet meer nodig hebben. Succes verder.


http://www.ongein.nl/ongein/item.aspx?id=7614

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Canon 400D>Canon EF 28-80 USM 1:3.5-5.6>canon EFs 18-55 1:3.5-5.6>Tamron LD Di 2 AF 55-200 1:4-5.6 MAKRO>Sigma 70-300 1:4-5.6 APO macro super>Canon speedlite 430EX
Avatar gebruiker
spookie
 
Berichten: 523
Geregistreerd: di apr 25, 2006 20:41
Woonplaats: Harskamp

Berichtdoor Josti » wo feb 20, 2008 18:09

Mazda's WK loopbaan in het kort:

In Groep B kon Mazda niet meekomen, en ze waren maar al te blij dat die auto's werden verbannen om plaats te maken voor Groep A. Op dat moment had Mazda namelijk al een A auto paraat staan. De 323 4wd (Familia) heeft echter nooit op punt gestaan. Winst kwam wel al snel in Zweden 1987, maar toen stond Groep A nog vroeg in de schoenen. In 1989 won de auto nog 2 WK-Rally's, maar daar was de concurrentie laag. In 1990 kwam Mazda's laatste poging met de GTX versie van de 4wd, maar deze kon slechts minimale tegenstand brengen tegen Lancia, Toyota en ook Mitsubishi. Officieel zijn ze na 1991 gestopt met hun WK programma (dacht ik?). Later kwam nog wel de 323 GTR, maar deze werd echter en alleen gebruikt door privé rijders.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt Denny, hier in ieder geval een aantal foto's in hogere kwaliteit.

1988:
Afbeelding

1989:
Afbeelding

1991:
Afbeelding

Joost
Laatst bijgewerkt door Josti op wo feb 20, 2008 18:15, in totaal 1 keer bewerkt.
Josti
 
Berichten: 29
Geregistreerd: ma dec 25, 2006 15:49

Berichtdoor denny » wo feb 20, 2008 18:10

rally for ever schreef:
denny schreef:jammer dat hier als een stel kleuters gereageerd wordt. Jammer want vroeger werd er wel normaal gedaan. Ook door jouw Ton, waar die lange tenen vandaan komen mag joost weten.

Ik neem aan dat we gewoon normaal kunnen doen en weer serieus op dit topic kunnen reageren.


Denny, over het algemeen wordt hier, zeker door diegenen die in dit topic eerder gereageerd hebben, echt wel als volwassenen gereageerd :shock: :wink: . Ben het wel deels met Holkers eens dat enkele reacties best wel verkeerd opgevat kunnen worden. Vergeet niet dat hier bij het geschrevene de intonatie van de melding verloren gaat. :?
Ik mag altijd graag gebruik maken van die gekke, over het algemeen geel gekleurde, dingen, die toch enigszins duidelijk kunnen maken hoe het gemelde bedoeld is. 8) :wink:


Ja maar je bent niet altijd in de gelgenheid om je posts aan te vullen met de blijkbaar belangrijke toevoeging van een geel gezichtje. Zeker niet als je aan het werk bent.
Desalnietemin vind ik niet dat iemand anders kan oordelen over de intonatie van mijn berichten toch ? bot overkomen is iets anders als bot willen overkomen.

hardstikke bedankt voor de antwoorden tot nu toe.

Ton mijn excuses ik zie jouw tenslotte hier ook al 8 jaar oid rond hangen (ik was vroeger veel actiever zeg maar).

groeten

denny
denny
 
Berichten: 60
Geregistreerd: di nov 29, 2005 17:48
Woonplaats: breda

Berichtdoor denny » wo feb 20, 2008 18:58

Josti schreef: De 323 4wd (Familia) heeft echter nooit op punt gestaan.


Ja, dat klopt. maar vergeet niet dat mazda nooit een 2 liter heeft gebruikt. Begonnen met 1.6 en later 1.8. Dus gebrek aan vermogen. Ook was de verdeling van het vermogen op de wielen 50/50. op de losse ondergronden konden ze dus wel meekomen maar voor asfalt is dat niet echt ideaal.

Net als de Nissan sunny GTi-R heeft deze auto nooit echt volledig tot zijn volle potentie kunnen komen.

De GTR zijn nog wel fabrieksauto's van gebouwd zover ik heb kunnen vinden echter zijn deze id nooit ingezet anders dan in prive teams.

Mazda hield trouwens huis in belgie.
denny
 
Berichten: 60
Geregistreerd: di nov 29, 2005 17:48
Woonplaats: breda

Berichtdoor Bartrallyfan » wo feb 20, 2008 19:00

volgens mij heeft Jack de keijser bij het Mazda team gewerkt, hij is ook wel eens op het forum te vinden,of kijk op zij website. maar ik denk dat hij je wel veel info kan geven. http://www.jackdekeijzer.com/gallery/ma ... index.html
Avatar gebruiker
Bartrallyfan
 
Berichten: 1033
Geregistreerd: zo feb 25, 2007 14:04
Woonplaats: venray

Berichtdoor Ton Van Spanje » wo feb 20, 2008 21:31

Okee, Denny. geaccepteerd. Volgende keer wel vriendelijk doen, hè? :D :) :lol: :P :wink: :mrgreen:
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor Hein » wo feb 20, 2008 21:36

denny schreef:
Josti schreef: De 323 4wd (Familia) heeft echter nooit op punt gestaan.


Ja, dat klopt. maar vergeet niet dat mazda nooit een 2 liter heeft gebruikt. Begonnen met 1.6 en later 1.8. Dus gebrek aan vermogen. Ook was de verdeling van het vermogen op de wielen 50/50. op de losse ondergronden konden ze dus wel meekomen maar voor asfalt is dat niet echt ideaal.

Net als de Nissan sunny GTi-R heeft deze auto nooit echt volledig tot zijn volle potentie kunnen komen.

De GTR zijn nog wel fabrieksauto's van gebouwd zover ik heb kunnen vinden echter zijn deze id nooit ingezet anders dan in prive teams.

Mazda hield trouwens huis in belgie.


Hetzelfde probleem als Mazda en Nissan had Volkswagen met de Golf Rallye. Net te laat om tegen de 2.0 turbo's te concurreren, maar een super auto in nationale en europese kampioenschappen.
Be yourself, there are too many others
Hein
 
Berichten: 2352
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:27
Woonplaats: Elst Gld

Re: Mazda

Berichtdoor V.D.G Rally team » wo feb 20, 2008 22:11

denny schreef:Hoi ik ben op zoek naar wat goede foto's van mazda's wrc avontuur. Dan met name de eerste 323. De 1.6 turbo zeg maar.

Heeft iemand nog wat foto materiaal liggen of weet het te vinden want op internet vind je buiten wat slecht resolutiefoto's niks eigenlijk.

groetjes

denny

de eerste mazda 323 1.6 turbo was een voorwiel aangedreven auto.
ik heb zelf en omgebouwde turbo in onze mazda gehad waar wij in 1991 mee gereden hebben.
V.D.G Rally team
 
Berichten: 940
Geregistreerd: di mei 06, 2003 16:41
Woonplaats: veldhoven

Re: Mazda

Berichtdoor mantaboy » do feb 21, 2008 7:54

V.D.G Rally team schreef:
denny schreef:Hoi ik ben op zoek naar wat goede foto's van mazda's wrc avontuur. Dan met name de eerste 323. De 1.6 turbo zeg maar.

Heeft iemand nog wat foto materiaal liggen of weet het te vinden want op internet vind je buiten wat slecht resolutiefoto's niks eigenlijk.

groetjes

denny

de eerste mazda 323 1.6 turbo was een voorwiel aangedreven auto.
ik heb zelf en omgebouwde turbo in onze mazda gehad waar wij in 1991 mee gereden hebben.


Ik heb toch een 1.6 turbo 4x4 gereden in een grijs verleden... :? :? :roll: :roll:
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

323 formula 4

Berichtdoor LeonM » do feb 21, 2008 8:33

Ik heb enkele van deze auto's (straatversies) voor reparatie gehad, en later in onderhoud.
Wat ik me nog goed herinner is dat de eerste bij me kwam omdat zijn krukaspoelie slingerde. Bleek dat de krukas afbrak net buiten het blok, dit was een veel voorkomend probleem bij de 1.6, werd me verteld. En dat bleek later idd. zo te zijn , tot 2x toe mogen meemaken. De eerste voorzien van een stalen kruk, en de andere van een goede gebruikte. Alles gekocht bij Boon.
Je had ze in 2wd, 4wd, 1.6 en 1.8. :roll:
Avatar gebruiker
LeonM
 
Berichten: 447
Geregistreerd: zo maart 03, 2002 13:40
Woonplaats: Aelse

Re: 323 formula 4

Berichtdoor mantaboy » do feb 21, 2008 8:45

LeonM schreef:Ik heb enkele van deze auto's (straatversies) voor reparatie gehad, en later in onderhoud.
Wat ik me nog goed herinner is dat de eerste bij me kwam omdat zijn krukaspoelie slingerde. Bleek dat de krukas afbrak net buiten het blok, dit was een veel voorkomend probleem bij de 1.6, werd me verteld. En dat bleek later idd. zo te zijn , tot 2x toe mogen meemaken. De eerste voorzien van een stalen kruk, en de andere van een goede gebruikte. Alles gekocht bij Boon.
Je had ze in 2wd, 4wd, 1.6 en 1.8. :roll:


Die 1.8 is wel erg leuk! Kan je toch nog veel vermogen uithalen. Vind het wel een ondergewaardeerde auto, worden in zeer goede staat voor erg weinig verkocht.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Re: Mazda

Berichtdoor denny » do feb 21, 2008 9:42

V.D.G Rally team schreef:
denny schreef:Hoi ik ben op zoek naar wat goede foto's van mazda's wrc avontuur. Dan met name de eerste 323. De 1.6 turbo zeg maar.

Heeft iemand nog wat foto materiaal liggen of weet het te vinden want op internet vind je buiten wat slecht resolutiefoto's niks eigenlijk.

groetjes

denny

de eerste mazda 323 1.6 turbo was een voorwiel aangedreven auto.
ik heb zelf en omgebouwde turbo in onze mazda gehad waar wij in 1991 mee gereden hebben.


maar is die door het mazda fabrieksteam gebruikt? de 2wd. Ik heb er een op het oog nl een straatversie. Vandaar de interesse.

Hoe waren de rijeigenschappen van deze auto. Ik hoor dat hij veelal onderstuurd is. Nu geld dat in eerste instantie wel voor al de 4wd turbo auto's uit die tijd. Maar brengt dit apparaat voldoende vermogen op de weg om dat te kunnen omzetten in overstuur? Met het diflock erop wordt er gezegt dat het een zeer onderstuurde auto wordt (50/50 aandrijving).
denny
 
Berichten: 60
Geregistreerd: di nov 29, 2005 17:48
Woonplaats: breda

Berichtdoor mantaboy » do feb 21, 2008 10:11

Toevallig een rode Denny?

Rijden zoals toen gedaan werd, de bocht in Flicken en op het gas, geeft weinig problemen met een 1.6 turbo. :wink: :wink:
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor denny » do feb 21, 2008 10:40

mantaboy schreef:Toevallig een rode Denny?

Rijden zoals toen gedaan werd, de bocht in Flicken en op het gas, geeft weinig problemen met een 1.6 turbo. :wink: :wink:


of een zwarte :P
denny
 
Berichten: 60
Geregistreerd: di nov 29, 2005 17:48
Woonplaats: breda

Berichtdoor denny » do feb 21, 2008 10:42

mantaboy schreef:Toevallig een rode Denny?

Rijden zoals toen gedaan werd, de bocht in Flicken en op het gas, geeft weinig problemen met een 1.6 turbo. :wink: :wink:


hehe ja zo rijd je toch ook met een voorwielaandrijver :P
denny
 
Berichten: 60
Geregistreerd: di nov 29, 2005 17:48
Woonplaats: breda

VorigeVolgende

Keer terug naar Historisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron