oplichting of de gok wagen?

Alles over vroeger, toen alles beter en mooier was.

oplichting of de gok wagen?

Berichtdoor Wout de Klerk » do dec 24, 2009 14:00

Lezers, zoals jullie misschien weten staat onze Clio te koop.

Nu hebben wij weer zo'n geintresseerde die nog niet is langsgeweest, maar wel een cheque wil sturen, en we hoeven pas alles te regelen als het geld bij de bank is vrijgegeven.
Wil voor de cheque uiteraard wel de naams en adresgegevens hebben om de cheque te maken.

Mijn gevoel zegt, evenals vorig jaar: NIET DOEN !

Aan de andere kant, we willen wel een nieuw project starten.

Nu zat ik zo te denken: nieuw rekeningnummer openen bij de bank, geld daarop laten komen en direct overboeken naar het juiste nummer, hierna deze rekening direct opheffen (ivm storneren oid) en dan zitten we qua geld safe. toch?
Hij wil wat meer storten dan de vraagprijs, zodat wij geld hebben om zijn transporteur te betalen via west union bank. (kan hij toch zelf regelen ?)

Wie weet het of heeft hier ervaring mee ?

Groet, Wout.
Avatar gebruiker
Wout de Klerk
 
Berichten: 614
Geregistreerd: di okt 19, 2004 12:52

Berichtdoor Holkers » do dec 24, 2009 14:05

west union bank

Dan moeten de alarmbellen al gaan rinkelen. Dit is een bank die als 'tussenpersoon' optreed. Hij stort een bedrag X op de rekening, jij kijkt erna en denkt dan 'prima' en verstuurd de auto. Intussen halen ze het geld weer van de rekening en ben jij een auto kwijt.

Senario 2 is dat je ze je adres geeft en dan komen ze een keertje (vanuit Roemenië of Polen) langs met een busje en aanhanger en ben je ook je auto kwijt. Problemen maken, ze weten je te vinden.

Ik zou hem voorstellen om hem 10% te laten betalen op je rekening (desnoods een nieuwe rekening) en dan bij afhalen de rest te laten betalen. Komt hij niet opdagen heb je 10% en de kans dat je een 418 neger zo ver krijgt om bij je langs te komen is erg klein. Is het wel een persoon die echt wil lappen voor de Clio, zal hij begrijpen dat je het zekere voor het onzekere wilt nemen.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor Rallyteam ASG » do dec 24, 2009 14:13

Klinkt mij in de oren als Nigiria praktijken (net als op marktplaats).
Ooit ben ik eens een telefoon op die manier verloren.

Stel jezelf de vraag, waarom wil iemand meer dan de vraagprijs geven?
We willen allemaal toch zo "min" mogelijk uitgeven?

En ja transport kan ook gewoon geregeld worden via het eigen land van de koper toch?

Let op Western Union is niet te traceren!!
Account Software Groep Rallyteam
Avatar gebruiker
Rallyteam ASG
 
Berichten: 101
Geregistreerd: ma jul 16, 2007 8:32
Woonplaats: Vleuten

Berichtdoor Wolter » do dec 24, 2009 14:32

Had hetzelfde, maar dan voor mijn helm die ik te koop heb staan. (Die staat overigens alleen op marktplaats en rallysport.nl).
Ook het voorstel voor het betalen met cheque. Heb hem terug gemaild dat hij het mag komen ophalen met contant geld. Daarna uiteraard niks meer gehoord.
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor richard ST » do dec 24, 2009 14:40

Gewoon niet doen :wink:
Je wilt het toch eerst in het echt zien of dat de auto wat is voor dat je zoveel geld overmaakt of betaald :?:
Laatst bijgewerkt door richard ST op do dec 24, 2009 15:06, in totaal 1 keer bewerkt.
richard ST
 
Berichten: 245
Geregistreerd: do jul 10, 2008 20:15
Woonplaats: ossendrecht

Re: oplichting of de gok wagen?

Berichtdoor Hans Poortman » do dec 24, 2009 14:47

Wout de Klerk schreef:Lezers, zoals jullie misschien weten staat onze Clio te koop.

Nu hebben wij weer zo'n geintresseerde die nog niet is langsgeweest, maar wel een cheque wil sturen, en we hoeven pas alles te regelen als het geld bij de bank is vrijgegeven.
Wil voor de cheque uiteraard wel de naams en adresgegevens hebben om de cheque te maken.

Mijn gevoel zegt, evenals vorig jaar: NIET DOEN !

Aan de andere kant, we willen wel een nieuw project starten.

Nu zat ik zo te denken: nieuw rekeningnummer openen bij de bank, geld daarop laten komen en direct overboeken naar het juiste nummer, hierna deze rekening direct opheffen (ivm storneren oid) en dan zitten we qua geld safe. toch?
Hij wil wat meer storten dan de vraagprijs, zodat wij geld hebben om zijn transporteur te betalen via west union bank. (kan hij toch zelf regelen ?)

Wie weet het of heeft hier ervaring mee ?

Groet, Wout.


niet doen
Hans Poortman
 
Berichten: 208
Geregistreerd: za apr 15, 2006 19:53

Berichtdoor Wout de Klerk » do dec 24, 2009 14:58

Nou, ik geloof dat ik het wel aardig in kan schatten nu.

Het komt overeen met wat ik zelf ook al voelde.

Bedankt.

(mochten er ervaringen zijn, lijkt me mooi om te delen)

Groet, Wout.
Avatar gebruiker
Wout de Klerk
 
Berichten: 614
Geregistreerd: di okt 19, 2004 12:52

Berichtdoor Jan Erik Rietman » do dec 24, 2009 14:58

Echt niet aan beginnen, NIET DOEN, helaas even voor je nieuwe project, maar anders krijg je er zeer waarschijnlijk spijt van. Heb wel eens meer van dit soort verhalen gehoord en dat liep nooit goed af.
Jan Erik Rietman
 
Berichten: 176
Geregistreerd: ma aug 27, 2007 10:03
Woonplaats: Zuna

Berichtdoor Bart » do dec 24, 2009 15:14

Fred Boer heeft ook eens zo'n geintje gehad met de verkoop van zijn Micra
Bart
 
Berichten: 99
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:43
Woonplaats: Drozdov Tsjechië

Berichtdoor whemink » do dec 24, 2009 15:41

Dat is wel een beetje een probleem met deze verkoopsite (rallycarsforsale). Ik krijg op elke advertentie wel een stuk of 10 van dit soort reacties. Ik zeg ze elke keer dat ze me rustig de cheque kunnen sturen, als ik de cash in handen heb laat ik hen wel weten waar en wanneer ze de auto/spullen kunnen afhalen, uiteraard volgt er nooit meer een reactie.
whemink
 
Berichten: 260
Geregistreerd: di apr 09, 2002 9:52
Woonplaats: Wezup

Berichtdoor rallyfreak1 » do dec 24, 2009 15:51

je moet niet doen heb ook gehad toen de micra te koop stond.
we hebben toen zijn naam en mail adres en toen kwamen er wel een paar vage dingen uit rollen maar geen gegevens afgeven.
rallyfreak1
 
Berichten: 329
Geregistreerd: vr feb 08, 2008 9:52
Woonplaats: westerhaar-vriezenveensewijk

Berichtdoor sebas » do dec 24, 2009 16:43

rallyfreak1 schreef:je moet niet doen heb ook gehad toen de micra te koop stond.
we hebben toen zijn naam en mail adres en toen kwamen er wel een paar vage dingen uit rollen maar geen gegevens afgeven.


Dat is toch goed gekomen? :wink:
sebas
 
Berichten: 1642
Geregistreerd: zo maart 17, 2002 19:16
Woonplaats: Graauw

Berichtdoor romar » do dec 24, 2009 17:36

Begin hier maar niet aan, ik had het ook met mijn auto, meer willen geven dan de vraagprijs, nou dan weet je het wel.. Ben er niet ingetrapt,

Jammer dat ik zijn mailtjes weg heb gedaan, kan zn adres niet meer zien,
Later kreeg ik nl. mail via de site waar de auto opstond dat er een oplichter bezig was..

Bewaar het maar want waarschijnlijk kun je die later gebruiken als het een oplichter is....
Avatar gebruiker
romar
 
Berichten: 882
Geregistreerd: vr okt 05, 2007 9:58

Berichtdoor Wolter » do dec 24, 2009 17:54

romar schreef:Begin hier maar niet aan, ik had het ook met mijn auto, meer willen geven dan de vraagprijs, nou dan weet je het wel.. Ben er niet ingetrapt,

Jammer dat ik zijn mailtjes weg heb gedaan, kan zn adres niet meer zien,
Later kreeg ik nl. mail via de site waar de auto opstond dat er een oplichter bezig was..

Bewaar het maar want waarschijnlijk kun je die later gebruiken als het een oplichter is....

Bij mij was het Mark Daniels: mark.daniels004@yahoo.com (mogelijk een fictief opgegeven naam) met telefoonnummer +447024058620 (en ik zie, als ik dat nummer in google tik, dat er meerdere fora zijn waarop diegene spullen wil betalen met een cheque).
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor rallyfreak1 » do dec 24, 2009 18:22

sebas schreef:
rallyfreak1 schreef:je moet niet doen heb ook gehad toen de micra te koop stond.
we hebben toen zijn naam en mail adres en toen kwamen er wel een paar vage dingen uit rollen maar geen gegevens afgeven.


Dat is toch goed gekomen? :wink:


dat klopt hij is gelukkig in nederland gebleven en in goede handen :lol:
rallyfreak1
 
Berichten: 329
Geregistreerd: vr feb 08, 2008 9:52
Woonplaats: westerhaar-vriezenveensewijk

Volgende

Keer terug naar Historisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten