Monte Carlo Rally 1966

Alles over vroeger, toen alles beter en mooier was.

Monte Carlo Rally 1966

Berichtdoor Bacchus » zo apr 17, 2011 18:38

Hallo,

Ik heb een speciale vraag. Ik weet eigenlijk niets van Rally af maar ik ben wel gek op RPG (Role Playing Games) een spel waarin je de rol van een ander persoon op je neemt en zo speelt. Een van de spellen die we momenteel spelen heeft te maken met Doctor Who en dus tijdreizen. Ik weet het dit klinkt vreemd maar het is eigenlijk zeer onschuldig en leuk om te doen.

Maar wat is nu mijn vraag? Wel voor een sessie plan ik om het verhaal te laten afspelen tijdens de Rally van Monte Carlo in 1966. Ik wil deze gebruiken wegens de controverse die er toen is gebeurd waarbij de eerste vier uit de race werden gezet omdat hun koplampen niet gehomologeerd waren.

Nu wil ik echter zoveel mogelijk informatie juist hebben tijdens dit spel en ben ik op zoek naar specifieke informatie over deze race. Ik heb al wat opgezocht op internet maar de concrete informatie vind ik niet direct.

Wat zoek ik?
- Hoeveel deelnemers waren er?
- Wat waren de etappes?
- Hoe werkte de ganse race?
- Wie startte waar?

Als iemand me informatie hierover kan bezorgen zou ik hem zeer dankbaar zijn.

Bedankt alvast!
Bacchus
 
Berichten: 4
Geregistreerd: zo apr 17, 2011 18:28
Woonplaats: De Haan

Re: Monte Carlo Rally 1966

Berichtdoor Kempjes Autosport » zo apr 17, 2011 20:03

Kijk even op de site van de Automobile Club Monaco (ACM). Daar is veel/alles te vinden
Groet een Rally Monte Carlo fanaat
Kempjes Autosport
 
Berichten: 253
Geregistreerd: vr okt 10, 2008 6:50
Woonplaats: Lunteren

Berichtdoor Bacchus » zo apr 17, 2011 23:04

Daar heb ik al op rondgekeken maar veel informatie over die race is er niet te vinden op het eerste zicht.
Bacchus
 
Berichten: 4
Geregistreerd: zo apr 17, 2011 18:28
Woonplaats: De Haan

Berichtdoor John_V » ma apr 18, 2011 6:27

...Kijk eens rond bij het World Rally Museum weliswaar vanaf 1973 maar misschien kan Gerard je aan tips e.d helpen.
Avatar gebruiker
John_V
 
Berichten: 547
Geregistreerd: ma feb 13, 2006 20:42
Woonplaats: Culemborg

Berichtdoor GérardWRM » wo apr 20, 2011 9:00

Inmiddels even in het archief gedoken ,,,,,,,,
helaas niets over de Monte van '66 kunnen vinden bij mij !
Avatar gebruiker
GérardWRM
 
Berichten: 608
Geregistreerd: ma nov 20, 2006 18:57
Woonplaats: Zoelen

Berichtdoor Bacchus » do apr 21, 2011 12:50

Bedankt in elk geval!
Bacchus
 
Berichten: 4
Geregistreerd: zo apr 17, 2011 18:28
Woonplaats: De Haan

MC 1966

Berichtdoor Mivali » vr apr 22, 2011 8:42

Ik werk met een programma dat Google heet :wink: en via de zoekterm 'Rally Monte Carlo 1966' kom ik talloze links tegen met info., o.a. van de BBC met filmfragmenten en info.

http://rallyemontecarlo.unblog.fr/1966

Hierboven een voorbeeld.
Avatar gebruiker
Mivali
 
Berichten: 157
Geregistreerd: vr jun 28, 2002 11:55
Woonplaats: Amsterdam

Re: Monte Carlo Rally 1966

Berichtdoor h.beek922 » vr apr 22, 2011 21:11

Bacchus schreef:Hallo,

Ik heb een speciale vraag. Ik weet eigenlijk niets van Rally af maar ik ben wel gek op RPG (Role Playing Games) een spel waarin je de rol van een ander persoon op je neemt en zo speelt. Een van de spellen die we momenteel spelen heeft te maken met Doctor Who en dus tijdreizen. Ik weet het dit klinkt vreemd maar het is eigenlijk zeer onschuldig en leuk om te doen.

Maar wat is nu mijn vraag? Wel voor een sessie plan ik om het verhaal te laten afspelen tijdens de Rally van Monte Carlo in 1966. Ik wil deze gebruiken wegens de controverse die er toen is gebeurd waarbij de eerste vier uit de race werden gezet omdat hun koplampen niet gehomologeerd waren.

Nu wil ik echter zoveel mogelijk informatie juist hebben tijdens dit spel en ben ik op zoek naar specifieke informatie over deze race. Ik heb al wat opgezocht op internet maar de concrete informatie vind ik niet direct.

Wat zoek ik?
- Hoeveel deelnemers waren er?
- Wat waren de etappes?
- Hoe werkte de ganse race?
- Wie startte waar?

Als iemand me informatie hierover kan bezorgen zou ik hem zeer dankbaar zijn.

Bedankt alvast!


Misschien heb je alvast wat aan dit .
De meeste controversiële editie vond plaats in 1966, toen de fabrieksingeschreven Mini Coopers van Timo Mäkinen, Rauno Aaltonen en Paddy Hopkirk na afloop van een 1-2-3 finish gediskwalificeerd werden in verband met koplampen die volgens de organisatie niet gehomologeerd waren. Ook de als vierde geplaatste Ford Cortina van Roger Clark moest ditzelfde lot bekopen, waardoor Pauli Toivonen in een Citroën DS plots de overwinning in handen kreeg geschoven.
Groet Harold.
h.beek922
 
Berichten: 199
Geregistreerd: zo sep 17, 2006 19:40
Woonplaats: Ede

Berichtdoor h.beek922 » vr apr 22, 2011 21:21

Rijders waren en podium was o.a.
finish 3 e .
Rijder-O Andersson / navigator- O Dahlgren ( Lancia Flavia )
finish 2 e
Rijder-Rene Trautmann / navigator-J Hanrioud ( Lancia Flavia )
finish 1 e
Rijder-Pauli Toivonen / navigator-Ensio Mikander ( Citroën ID ) Pauli Toivonen / Ensio Mikander ( ID Citroën )
dit is de podium uitslag na uitschakeling van de mini´s in mijn eerste bericht voor je.
h.beek922
 
Berichten: 199
Geregistreerd: zo sep 17, 2006 19:40
Woonplaats: Ede

Berichtdoor h.beek922 » vr apr 22, 2011 21:35

en dit is denk ik wat je zocht.
http://translate.google.nl/translate?hl ... ailure.htm
klik op foto bij .
Officiële resultaten van 1966 Monte-Carlo Rally.

1966. 1966.
h.beek922
 
Berichten: 199
Geregistreerd: zo sep 17, 2006 19:40
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Bacchus » ma mei 02, 2011 6:43

Fantastisch bedankt iedereen voor de hulp. Wees gerust ik had al gegoogled en ik had al iets maar zeker niet zoveel als nu.
Bacchus
 
Berichten: 4
Geregistreerd: zo apr 17, 2011 18:28
Woonplaats: De Haan


Keer terug naar Historisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron